Přes Jizeru ve Vinci vede nový most, oproti původnímu je širší

Nový most přes Jizeru ve Vinci. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského krajeNový most přes Jizeru ve Vinci. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Nový most nahradil téměř stoletý ve špatném stavu.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Majkl

To je zas remcalů rej tady. Most je nový vcelku pěkný a modrá je dobrá. To modré zábradlí v tomto případě zbytečné není.

Zbyněk

Chodník. Spíš chodnicek. Snad se tam vejde aspoň kočárek.

Jan z Rokycan

Ten základ a napojení dříku pilíře moc pěkně nevypadá, celkem by mě zajímalo, proč je tam ten zvláštní ozub (když už: proč nesymetricky?).

bkv

řekl bych původní základ, nový pilíř

Pavel

Ta svítivá modrá barva je dost nevzhledná. To musíme opravdu dělat ze silnic barevný cirkus, místo toho aby to bylo trochu decentní a nedejbože i hezké? Nevšiml jsem si, že by třeba v Německu taky používali podobné barvy, naopak.

Jakub

Jakou barvu byste si představoval? Viděl ste někdy ten cirkus co je na mostech v Polsku?

Kubrt

Většina ocelových konstrukcí po světě je šedá, což mě osobně by vůbec nevadilo, ale v zemi, kde meruňková je nejoblíbenější výmalba stěn interiérů, může být šedá považovaná za příliš nudnou 🙂

Hara_Pes

Co je špatného na merunkove v interiéru?

Jakub

Šedá byla za komárů, tak se snaží odlišit.

czhunter

Šedá, hnědá, tmavě zelená …

Popravdě mě to, že se modrý mor už přelil z železnic i na slinice, taky udivilo (kupodivu, SŽ po dlouhé době uznala, že zabárdlí nemusí být zběsile modré, že šedá normám taky vyhovuje).

bkv

>Šedá, hnědá, tmavě zelená …
A to jako proč? Třeba to může vypadat i takhle https://www.mostoskar.cz/

czhunter

Tak jako klidně tam může být magenta („T-mobile růžová“, RAL4010), pokud architekt ví, proč to dělá.

Pokud na tom nikdy žádný architekt nepracoval (jako nejspíš v tomto případě), tak by tam měla být co nejstřídmější barva.

Facepalm

Nojo, jenže architekt, to je v našich končinách spíše pejorativní výraz. Bohem je přece projektant.

Jakub

Kdepak ten kdo si to objednal.

Jakub

Šedou mám rád také, často ji navrhuji. Problém je, že správce má své požadavky, takže se to často mění na modrou.

Karl vB.

No tak uvidíme, jak krásně modrá bude ta „kanárově modrá“ po jedné zimní sezóně. Pochybuju, že okresní správa silnic tam bude speciálně posílat nějakou čisticí četu, aby to na jaře zase zářilo.
Možná, že kvalita nátěru časem (za pár sezón) sama zajistí neutrální vyšisovanou modrošeď.

Facepalm

ÁÁÁÁ, zasejc ten krásný argument „a proč bysme to měli dělat dobře, když to jinde taky dělaj blbě“.

Facepalm

Nejde jen o barvu, i z architektonickýho hlediska je to smutnej pohled. Jasně, je to víceméně utilitární most přes větší potok, ale proč to musí vypadat, jako by to někdo postavil před 30 lety, to ví asi jen příslušná státní organizace. Kdyby pod nějakou takovouhle partu patřila třeba Škodovka, budou její dnešní auta vypadat jako favorit…

Jakub

Nechcete už přebarvit i ty stromy, sousedovi psa atd. :-)))

Jakub

Něco z historie předchozího mostu:
Železobetonový vinecký most přes Jizeru je velmi elegantní mostní stavba, při jejíž rekonstrukci se stavitelé pokusili celkem úspěšně o barevné řešení jejího průčelí ve světlé a tmavé modři. Připomeňme, že u Nepomuku je tzv. Červený most, v Babiččině údolí u Ratiboře najdeme Bílý most, ale jinak mostní stavby bývají ponechány v původní barvě svého materiálu – obvykle šedé nebo u dřevěných mostů šedohnědé. Teprve v poslední době získávají třeba modrou či červenomodrou barvu. A rovněž most ve Vinci je jednou z těchto výjimek – a dodejme úspěšnou.
( zdroj:https://libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=1110 )

ABC

demolice původního, téměř sto let starého mostu

… to ho nikdo nevyhlásil za památku?

mic

Klíčové slovo: „téměř“ …

Kubrt

Proč klíčové? 100 let je nějaká arbitrární hranice? Jsou památky mladší i nepamátky starší..

Facepalm

Vysvětlovat místnímu pologramotnému šotoušstvu smysl a logiku památkový péče je asi tak stejná marnost, jako učit kapra jódlovat. Tyhle lidi nic nevědi, schopnost myšlenkové syntézy je u nich taky velmi limitována a oni to ještě hrdě a opakovaně vytrubují do světa, aby to všichni věděli…

Jiří Kocurek

Takových je… Kdyby se za památku měla prohlásit každá stavba starší 100 let, tak je problém rekonstruovat nejedno elektrické vedení na dřevěných sloupech.

Facepalm

Nezklamals. Ať je článek o čemkoli, přihrne se retardovanej ABC a vybleje se na adresu památkářů… Hele, my to víme, že je nemáš rád, protože nejsi schopen mentálně pojmout smysl jejich existence, takže nám to fakt nemusíš sdělovat třikrát za den.

ABC

zato ty más se svýma výblitkama nějaký zpoždění…

David

Zábradlí jak kdyby to stavěla Správa Železnic.

Jakub

Co je na něm špatné?

Ondros

Asi ta barva… modrá po dlouhá léta patřila k SŽ. Ale za mě je modrá na zábradlích na mostech naopak vhodnou volbou, protože i plastové patníky na mostech mají být správně modré (varování před náledím).

Jan z Rokycan

U nově dokončených mostů za posledních 10 let jsem kromě různých šedých neviděl snad nic jiného než RAL 5005 a RAL 6018. Šedá asi neurazí, ale na té zelené/modré je dobré, že splní mimochodem i nějaký ten výstražný účel. A pořád to jsou minimálně za mě celkem přijatelné barvy (na Slovensku či Polsku jsem viděl různé oranžové, červené a fialové a to je teprv něco.)

Facepalm

A smysl natření mostu tou „výstražnou“ barvou je jaký? Varovat řidiče či chodce, že tady číhá nebezpečí a má se tedy takovému místu obloukem vyhnout? Nebo jakej by měl bejt důvod natírat mosty výstražnou barvou?

czhunter

Ona je modrá a modrá.

RAL 5005 (signální modrá) je agresivní dráždivá barva, která by se měla používat velmi střídmě (třeba na nějaká tlačítka a tak).

RAL5011 nebo 5013 jsou elegantní umírněné modré vhodné i na větší plochy.