Přemýšlím, jak by se to dalo řešit. Ta křižovatka za koncem zúžení by musela mít dva průběžné pruhy a zúžení by muselo být až za ní. Jenže levé odbočení přes dva protisměrné pruhy, z toho jeden rychlý, to se mi vůbec nelíbí. To by bylo snad ještě horší.
Následující křižovatka západním směrem nemá připojovací a odbočovací pruh pro dané směry a z původní jedničky je polňačka, ta je téměř nepoužitelná. Vedle se připravuje D35, což jakékoliv větší investice zarazí.
Tenhle krátký tunel je tak často mimo provoz, že si nedokážu představit, že naše stavební firmy kousek vedle postaví 11 x delší tunel na D35,. Na to prostě nemají. Do soutěže bych přizval jen firmy z alpských zemí. 🙂
Které „naše“ stavební firmy myslíte? Pokud ty, které staví v Alpách, tak všechny jsou dávno tady v ČR, například PORR, Swietelsky, Strabag, Colas… Pokud ty, co staví tunely v Norsku a na Islandu, tak Metrostav.
Ten tunel je nebezpečný už jen tím, že v jedné „rouře“ jsou oba směry.
Co to znamená tunel dálničního typu?
Škoda jen, že je tak nešťastně řešeno to připojení pomalého pruhu ve směru na HK. Občas to tam smrdí nějakou konfliktní situací.
Přemýšlím, jak by se to dalo řešit. Ta křižovatka za koncem zúžení by musela mít dva průběžné pruhy a zúžení by muselo být až za ní. Jenže levé odbočení přes dva protisměrné pruhy, z toho jeden rychlý, to se mi vůbec nelíbí. To by bylo snad ještě horší.
Následující křižovatka západním směrem nemá připojovací a odbočovací pruh pro dané směry a z původní jedničky je polňačka, ta je téměř nepoužitelná. Vedle se připravuje D35, což jakékoliv větší investice zarazí.
A speciálně pro Františka, tohle je zrušení silnice I. třídy: https://mapy.cz/s/gonevosonu
Určitě by pomohlo, kdyby se rychlý pruh zařazoval do pomalého. Kdysi to tak bylo i před OL na D35 za ekoduktem, tam to ani nevím proč přemalovali.
Tak by to mělo být prostě vždycky.
docela by me zajimala statistika dni kdy byl tunel uzavren vs. vek tunelu a srovnani tohoto ukazatele s jinymi tunely…
Tenhle krátký tunel je tak často mimo provoz, že si nedokážu představit, že naše stavební firmy kousek vedle postaví 11 x delší tunel na D35,. Na to prostě nemají. Do soutěže bych přizval jen firmy z alpských zemí. 🙂
Které „naše“ stavební firmy myslíte? Pokud ty, které staví v Alpách, tak všechny jsou dávno tady v ČR, například PORR, Swietelsky, Strabag, Colas… Pokud ty, co staví tunely v Norsku a na Islandu, tak Metrostav.
Bude to vycházet asi stejně, jako železniční tunely u Blanska po koridorové opravě, ty u Blanska na tom budou asi trochu hůř.
A co čtyřicítka, zůstala? Nebo je tam aspoň 60?
???
Sorry, ale jestli tam byla 40, musela to být nějaká výjimka. Standartně tam byla 60,
Za posledních několik let jsem tam potkal výhradně 40, přičemž se tam nikdy nic viditelného nedělo. Ale mohla to být smůla, nejezdím tam nijak často.
Vím, je to blbý metr, ale na začátku píšete 355 m a na konci 354 m dlouhý tunel.
Jediné, že by se tou opravou zkrátil nebo prodloužil. 😀
Je v oblouku a tak je ve směru na Moravu o ten metr delší. 🙂
No vidíte, a CzTA píše 357 m. 😉
https://www.ita-aites.cz/cz/podzemni_stavby/podzemni_stavby_v_provozu/automobilovy-tunel-hrebec.html