Přes dvě stě přestupků denně. Liberec spustil výběr pokut na silnici k Ještědu

Instalace radaru. Foto: Facebook.com / Liberec.czInstalace radaru. Foto: Facebook.com / Liberec.cz

Liberec chystá rozšíření radarů do dalších míst, zkušební provoz podle radnice ukázal jejich potřebu.

198 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vik

Vysvětlí mi někdo jak radary brání nehodám? Obecně mi přijde, že nebýt objevena tak určitě PČR a města veličinu rychlost objeví. Nic jiného se neřeší, vzdálenost, připojování na dálnici … Všichni jen rychlost

Tomáš Ferkl

40tka přes Františkov , kolem škol , a frekventovaných míst , zcela v pořádku , dodržují,nejsem pirát, ale proč tento úsek jediné málo frekventované križeni a přechod , kdyby raději investovali do osvětlení přechodu nebo semaforu u něj , za mě by tam měla být 60tka úplně v klidu ,takhle jen zdroj peněz pro bůh ví koho

Trumway

Taková úvaha.No, pokud by se vzal v potaz technologický pokrok ve vývoji automobilů a to, že je dnes na silnicích už jen minimum vozidel postrádajících alespoň ABS tak by to za zamyšlení nad současnou 50kou na některých úsecích a třeba od jara do podzimu v obcích stálo. 50km/h se jezdí v obci už skutečně dlouho. „Novelizační vyhláškou č. 223/1997 Sb., účinnou od 1. října 1997 byla rychlost v obci snížena ze 60 na 50 km/h a rychlost na dálnici i silnici pro motorová vozidla mimo obec zvýšena ze 110 na 130 km/h“ Když je možné uvažovat a zavádět zvýšení rychlosti… Číst vice »

Trumway

Nezmyzelo.No fuj! Jak tohle se mi povedlo? Takže oprava na i

Petr

🥳 Slava! Konecne i v ceskem bananistanu zvladnou zavest prelomovou vec – vymahani zakonu! 👏 Neexistuje nic primitevnejsiho a snadneji prokazatelneho – nez prekroceni rychlosti. V Cesku ale politici dlouho branili vymahani zakladnich pravidel – zavedenim povinnosti cedulemi varovat pred radary, pak umoznili doru v zakone s vymluvami “na osobu blizkou”… ted to snad vypada, ze na Zapade uplne bezne vymahani zakladnich pravidel bude mozne i v CR! Rychle, efektivne, bez vymluv a prutahu…

Kebab

Proto se taky téměř nic jiného než rychlost neřeší. A proto jsou statistiky nehodovosti pořád takové jaké jsou.

Trumway

Vůbec nechápu nad čím jásáte. Myslíte si, že tohle je ta pravá cesta k bezpečnosti? Takhle. Ten kdo má dostatek a může si dovolit občas vyhodit pěníze z okna aniž by mu chyběly si pravděpodobně nebude lámat hlavu (a že tomu tak bývá) s tím jestli má na tachometru 89 nebo 99. Když pak náhodu natrefí na úsek kde je radar (a jak bylo napsáno v Liberci je toto první místo) a bude mít místo 49 na tachometru 59 tak mu přijde pokuta kterou zaplatí, ale nepřičtou se mu žádné body a spraví to jen pokuta. Body 2024 Překročení rychlosti… Číst vice »

Trumway

„zavedenim povinnosti cedulemi varovat pred radary, pak umoznili doru v zakone “ Nikoliv. Tím jen řidičům řekli, že se tam měří a ti se podle toho mohli zařídit a místem které bylo radarem „chráněno“ projeli tak jak by měli. Ti kterým to bylo burt a na značku nedbali za to zaplatili. Pokud je radar bez označení je to svým způsobem past která bezpečnosti na daném místě nepřispěje když řidič který o něm neví tím místem prolétne přes limit. Jak bylo řečeno. „Ministerstvo dopravy do měst a obcí vzkazuje. Pokud vám nejde jen o kasírování řidičů, ale o prevenci nechte cedule… Číst vice »

Jan Sova

prej přelomová, no já se ….

...

Slovy klasika… A Komu tím přispějete? Já jsem proti instalaci podobných zařízení kdekoli, kde to nechrání reálně životy. Jestli přidáte statistiku, kolik je tam nehod, tak jsem s tím úplně ok, jinak to jen beru jako dojdou krávu.

Karlos

Když to vezmete z opačného konce…byla by tato opatření nutná, kdyby byli řidiči ukáznění ? Z mého pohledu je to naprosto vpořádku. To, že „nejde o život“ je vždycky jen otázka času. Proč se dělají na pracovištích pravidelná školení bezpečnosti ? A stejně se úrazy stávají, někdy jen shodou náhod, ale z 99% je to selhání lidského faktoru, podcenění situce, a nedodržení předpisů…které podepíšete, že jste s nimi obeznámen. Pro velkou část je i silnice pracoviště. Horší stránka je ta, že to odnese třeba i ten, kdo pravidla dodržuje…

Moravcová

Přes Ještěd jezdí v noci o víkendu opilý řidiči. Na to by se hlídky měli zaměřit.
A bude víc než dost, odebraných řidičských průkazů. A bezpečnější silnice.

Trumway

Ten řidič je jeden nebo jich je více?

Michal Bartoníček

To je teda zase diskuze. Zase se tady obhajuje porušování předpisů. Minule tady obhajovali špatné parkování, protože není místo. Takže klidně vědomě poruším zákon. A u rychlosti je to úplně stejné. To vám to jako fakt není blbý? Vážně nemáte žádné výčitky? A ještě se budete vztekat, že na to porušení zákona někdo přišel a chce udělit trest? Vychováváte tak doma své potomky? Něco provede, ale nebude to taková tragédie, takže vlastně potrestán nebude. „Nemusíš dodržovat všechny zákony, jen ty, které se ti hodí.“
Nechce se mi věřit, jaká mrzká lůza mí spoluobčané jsou.

Trumway

Hlavně pamatovat na to, že omezení rychlosti platí i pro cyklisty. Ale cyklistu nikdo nevyfotí, nemá jak identifikovat takže si s rychlostí cyklisté často hlavu nelámou, že?

Michal Bartoníček

Vaše starost mě opravdu dojímá. Zákony dodržuju i jako řidič i jako cyklista. 😉

Trumway

Nebylo to o Vás, ale bylo to myšleno všeobecně.

Michal Bartoníček

Jenže já nemůžu mluvit všeobecně, protože nesleduju všechny cyklisty. Až nějaký z nich udělá přestupek, míra pohoršení bude stejná. To prostě platí pro všechny.

Trumway

To je ale přeci úděl řidiče motorového vozidla sledovat každého cyklistu kterého na silnici potká.

Michal Bartoníček

Řekl bych, že ten úděl je automaticky každého cyklistu považovat za nepřítele.

Trumway

Tak to určitě není. Tedy alespoň u množiny řidičů do které patřím já.

Michal Bartoníček

To je bod pro vás.

Jan Sova

Cyklisty neberte do úst. Cyklista pokud to rozjede a porušuje v daném místě předepsanou rychlost, musí vědět co dělá a jak se to kolo následně ovládá. Tj. jede na své riziko, ostatně jako vždy po silnici….

Trumway
Trumway

Na to, že tam platí 50km/h
https://youtu.be/9VMOwvxzeTM?t=139

Takže ne, že jede na své riziko ale ohrožuje všechny kolem sebe.

Michal Bartoníček

Někteří řidiči aut ohrožují okolo sebe kdekoho každý den. Brněnská odchytová a Liberecká perla mohou vyprávět.

Trumway

JJ. Ale ten díl z Liberce a okolí o cyklistech je také dot výmluvný. Nechme toho. V každém stádě se nejde slabý kus a čím je stádo větší i počet slabých kusů se bude zvyšovat.

KarelzNádraží

Cyklisti. Cyklisti by měli povinně mít registrační značku na kole a i na helmě, aby bylo jasné kdo, kdy, kde. Protože těch prasáren co dělají cyklisti je fakt moc. Nejčastější červená hup chodník hup přechod hup zpět na silnici za křižovatkou, 2 cyklisti vedle sebe, jízda po chodníku atd. atd.

Jan Sova

no však taky nikoho nezabili….

Trumway

Ne, tady se říká, že pokud má jít o bezpečnost je třeba prevence a pokud se má něco dodržovat musí být jasné co se má dodržet.
https://mapy.cz/zakladni?pid=101444308&newest=1&yaw=3.055&fov=0.663&pitch=-0.009&x=15.0291689&y=50.7434348&z=17&ovl=8

Black

Drobné porušení předpisů, zákazů, příkazů, je naprosto normální lidská vlastnost. Žádné takové fixní nařízení nemůže dávat smysl, protože podmínky se radikálně mění. Ve dvě ráno asi nechodí děti do školy, že ne🤣 Ale flastr dostanete stejný. Rychlost by se měla rovnat té přiměřené a přiměřená není maximální dovolená. Nedávno jsem jel s bezpečnostním expertem dopravy. Naprosto v pohodě jel někde o 15% více kvůli plynulosti provozu. Je to tak bezpečnější za určitých okolností. Kolem školy naopak hodně pod limit a pokud je zrovna doba kdy jdou domů, tak krokem. A to je přesně ono. Vy se můžete zbláznit, ale myslíte… Číst vice »

Karlos

To už je takový náš národní sport. Jakmile dojde k opatření kvůli některému častému porušování zákonů, hned je to buzerace.😶

Michal Bartoníček

Cože? 3300 přestupků za dva týdny? A to se pak ti plechovkáři diví, že je města chtějí omezovat?

Trumway

Třeba je to součet všech přestupků bez toho aniž by šlo rozlišit kdo ho spáchal. Takže cykllisty počínaje přes motorkáře a řidiči automobilů konče.

Michal Bartoníček

Samozřejmě. Modal split tam uveden není, takže to může být prakticky kdokoliv.

Trumway

Pamatujete? Já ano.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/na-prechodu-umira-cim-dal-vic-chodcu.A021107_221515_domaci_pol

Proto třeba v Malé skále ty radary a úsekové měření vítám. Jinde kde před nedávnem také došlo ke srážce automobilu s chodcem na přechodu ale nedošlo k úmrtí , ale následkem bylo „pouze“ těžké zranění se s radarem otálí a doposud musí standartní 50 a pouze radar informativní.

Trumway
Trumway

*stačit

Jan Sova

A vy jste tu nehodu vyšetřoval ? Byla příčina rychlost jízdy nebo řidič čuměl po vejrech ???

Trumway
Vik

Prosím, jak zabrání radar překročení rychlosti a klidně i opakování stejné nehody? Myslím, že jde jen o peníze, ne o bezpečí.

Peter Sabol

Radary na vybraných úsekoch majú zmysel, len súhlasím s komentárom nižšie, že musia byť nastavené rozumne. Vo Švajčiarsku som dostal pokutu na radare, ktorý mal pri 30 km/h chybu merania + 2 km/h, a tak od rýchlosti 33 km/h platíte pokutu, aj keď sa pri tejto rýchlosti zanedbateľne zvyšuje pravdepodobnosť nehody.
(ja som ale išiel 35 km/h)
Proste musí tam byť rozumná tolerancia, v zmysle nelineárna so stúpajúcou rýchlosťou, ale toto žiaľ pokiaľ viem nikto nerieši.

panda

Opět ty nejapné výmluvy o dětech přecházejících do školy. Nebo tam snad chodí 24 hodin denně? Všichni vědí, že kradary slouží pro zisk a ne pro bezpečnost. Vědí to i ti, co pro ně horují, ale stejně si neodpustí oblbující komentáře.
Nebo snad někdo z vás ví aspoň o jednom radaru na nebezpečném místě?
Namísto toho už je známo několik radarů, které „z finančních důvodů“ sundali (Desná, Hamry…)

Trumway

Tady smysl má, ale jestli vybérá nevím. Spíš ale ne. https://mapy.cz/zakladni?q=pod%C4%9Bbrady&source=muni&id=4121&pid=85210899&newest=1&yaw=1.529&fov=1.571&pitch=-0.126&x=15.1651827&y=50.1442790&ds=2&z=17&ovl=8 Ale vím o spoustě míst kde je místo skutečně nebezpečné a kde by radar měl opodstatnění, ale protože provedená analýza ukázala, že k překračování rychlosti (v době namátkového měření) nedochází tak se investice do něj nevyplatí. Tady nejde o to jak často k překračování dochází. I kdyby měl zachytit jeden případ ze sta zrovna to může být takové překročení které bude vysoce rizikové. Nepotřebuju radar na to abych si stanovil body na komunikaci, vzal do ruky stopky a projíždějící auta měřil. Je něco jiného když nikde nikdo není než… Číst vice »

panda

Za prvé: smysl tam nemá. Široká přehledná rovina, nikde žádný barák, přechod, škola, zastávka. Typický pro pokutovací radar. Jestli ho tam někdy namontují, tak to bude zlatý důl.
Za druhé: nevybírá. To by musel mít další kameru (nebo jiný typ – s „boulí“ nahoře). https://mapy.cz/s/janodasudo
Tam, kde by radar smysl měl, se nedává. Protože v tom místě 99% řidičů jezdí normálně a 1% bláznů by na něj nevydělalo.

Jan Sůra

I když si myslím, že LB má x jiných míst, kde by měl řešit rychlost, tak nemohu souhlasit s tím, že tam není nikde žádný barák, přechod tam je také (u Malodoubské). Pak je také moc kouzelné místo křižovatka s ulicí České mládeže. Pokud jedete dolů a někdo vám z ní vjede, tak jste celkem rád, že nejedete zrovna 70. Jinak tempomat je už poměrně běžná věc, která řeší i oblíbenou výmluvu „musím koukat na tachometr“.

Trumway

Tempomat je dobrý tak na dálniční jízdu. Ve městě bych ho osobně nikdy nezapl ani kdybych ho měl. Tady mě osobně stačí nahoru 3 rychlostní stupeň a stejně tak dolů. Nahoru korekce rychlosti pouhým uvolněním plynu a dolů občasné přibrždění.

panda

Já reagoval na Trumway, odkazoval na rovinu u Poděbrad.
Jeho zkrácený odkaz: https://mapy.cz/s/cosarogofa

Kuba1

Tempomat stejně neřeší vše, v různých autech se funkčnost liší, a tedy např. při jízdě z kopce dolů se nastavená rychlost může překročit v některých autech lze zapnout až třeba od 40 km/h, takže někde na dodržování 30 km/h smůla, pokud před vámi někdo jede neplynule, opět se nedá použít, pokud to není i adaptivní tempomat.

Jan Sůra

Jasně, ale bavíme se o úseku na 50 km/h. Ta záliba v hledání výmluv na nedodržování pravidel u mnohých je fascinující.

Kuba1

Mně zas přijde fascinující, jak se řeší jenom rychlost. Chtěl bych aby se tak přísně nebo ještě přísněji hlídalo dodržování dalších pravidel jako třeba dodržování bezpečného rozestupu mezi vozidly nebo přednosti zprava (např. na křižovatkách typu X, kde podle značek není hlavní rovně a to i mimo obec). A právě při dodržování rychlosti se věčně někdo těsně lepí zezadu.

PS: nejsem zastáncem vysokého překračování rychlosti, ale řešit pár km/h na radarech, když i státní policie je benevolentnější…

Jan Sůra

s bezpečným rozestupem naprostý souhlas.

Trumway

Je tam přechod přes širokou komunikaci, zastávka a křižovatka. Myslím si, že to bohatě stačí.
Za stejné období jako jsem dával ten Liberec tam máte 2x nehodu se zraněním kdy příčina byla nepřizpusobení rychlosti intenzitě provozu.
https://nehody.policie.cz/#18/15.09672/50.13329/1e30x4

Kebab

A došlo při té nehodě k překročení rychlosti?

Trumway

Jo tak to nevím. Ale tohle místo svádí. Je to stejný jako hned vedle ta kratičká obec Balkán kde je vidět od značky na začátku ke značce na konci a proto si dost řidičů hlavu s korekcí rychlosti na 50 hlavu neláme.

panda

Radar měří rychlost 25 m před kamerou, tam je zrovna vjezd do nějaké firmičky. Odtamtud je to k přechodu a zastávkám 230 m. Takže pokud by tam byl funkční radar (naštěstí není!), tak zacálujete pětikilo za (v tom místě) naprosto bezpečnou rychlost 60km/h (nebo klidně i 70km/h). Nehody, na které se odvoláváte, se staly na křižovatce u přechodu. 3x zranění, z toho 2x při nedání přednosti z vedlejší a jednou nepřizpůsobení rychlosti intenzitě provozu, čili v žádném případě rychlost, protože pokud je velká intenzita (neboli kolona), nedá se jet rychle ani kdybych měl pětisetkoňové Ferári. Tipoval bych to na nepozornost,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Našel bych, je v půlce klesání, dole křižovatka a přechod k ústavu hluchoněmých. Ten je snad dodnes informativní. Proč mám pocit, že to tam každý dodržuje a těch až +5 vždycky ubere, čímž je účel naplněn… je tam přes 20 let a je to kupodivu v ČR.

Michal Bartoníček

Jsem smířený s tím, že radary slouží pro zisk. Takže pokud mají řidiči dost peněz, můžou si ty přešlapy nejspíš dovolit. A pokud nemají dost peněz, snad se konečně naučí dodržovat předpisy.

Gryf

To bude sranda, až se budou na průtahu na 70 všichni ploužit 40-50.. ucpané je město pravidelně, jen to teď bude 3x horší 😀 Město/ŘSD ať nejdřív postaví obchvat a pak ať se do ulic instalují radary, ale obráceně..? Wtf.

Jiří Kocurek

Budou pak vůbec radary potřeba, když tam zbyde jen místní dojížďka?

Eduard Štodt

Souhlasím s měřením a pokutou ale první by mělo být uzákoněno že překročení rychlosti by do 5km neměl být žádný postihovatelný přestupek nad tuto hranici ať pokutují přísně!

Stráťa

Chápu kam míříte ale pojede někdo třeba 50 když 55 bude pořád bez trestu? Taková změna bude efektivně znamenat zvýšení limitu o 5km/h tak proč ho nezvýšit rovnou?

Trumway

Spíše nechat jak to je, ale stanovit za jakých podmínek je mírné překročení rychlostního limitu přípustné.

Pavel Skládaný

To je nápad, a též stanovit podmínky, za jakých je přípustné menší množství alkoholu. Též podmínky, za jakých je přípustné nedodržování bezpečného odstupu. Atd. Tolerance je základ života.

Trumway

U alkoholu se není o čem bavit zatímco u toho bezpečného odstupu se bavit můžeme. Co já mohu za to , že mi nějaký jelito co musí předjíždět mnou vytvořený bezpečná prostor ukradne protože mu předjíždění překazilo auto v protisměru a on se musel nacpat mezi mě a vozidlo jedoucí před mým? čímž mě nejen omezil, ale klidně i ohrozil.

Jiří Kocurek

U alkoholu se můžeme bavit o fyziologické hladině, při které nelze prokázat ovlivnění a už vůbec ne požití alkoholického nápoje.

Leinad

Co by to mělo za smysl?
Mimochodem něco podobného tu je, kamiony mají povoleno 80, omezovač na 90 a dálniční radary je nechytají. A jet osobákem na 50 tak, že radar ukazuje 53, není důkaz přestupku.

Franta

On vám ale nikdo nenařizuje jezdit těch 50 km/hod. Limit je limit. V matematice je to typicky hodnota, ke které se něco blíží, ale nikdy by to té hodnoty nemělo dosáhnout. Takže ano, můžete jet 45 km/hod, 48 km/hod, 49,99 km/hod, ale nikdy ne 50 km/hod a víc. Ta vaše úprava o tolerování rychlosti 50-55 km-hod znamená jak píší jiní zvýšení limitu na 55 km/hod. To ale nikdo nechce. Smyslem toho zákona je, aby všichni jezdili pod 50 km/hod. Jak toho dosáhnou je na inteligenci každého řidiče. Já třeba už cca 8 let, co mám auto s tempomatem, jezdím skrz… Číst vice »

Trumway

Pokud je stanovená hodnota 50 je překročení až při 50,01 a nikoliv při 50,00. To je jízda na limutu kdy je ona hranice mezi DO /PŘES je tak tenká že je prakticky nemožné se na ní udržet.

Jiří Kocurek

Měření od pneumatiky vozdila po odometr před řidičem vykazuje tolerance. Jak jsou vysoké?

Pochybuju, že přesnost 0,1 km/h udržíte po seřízení déle něž pár hodin (teplota, počasí) a 0,01 je z říše laboratorní.

Jan Sova

Člověče máte ponětí něco o tolerančních odchylkách měřících zařízení dle zákona o metrologii ? V takovém světě „strojů“ jak vy si představujete, já tedy žít nechci.

Jan Sova

Však překročení nejvyšší dovolené rychlosti v rozmezí do 10km/h je zvýhodněno tím, že nejsou zaznamenány body.

Karel Mio

„…radary zaznamenaly během 14 dnů 3 300 přestupků, takže na tom je vidět, že to místo je zvoleno správně…“ aneb tzv. pokutový logický paradox. V momentě, kdy seznáme, že cílem radaru je maximalizace výběru pokut, je skutečně místo zvoleno správně.

Dachs

Podotázky: kolik z tohoto počtu přestupků (cca 235 denně) naplňuje materiální znak přestupku a jestli je do toho děsuplného čísla zahrnuto sakumprásk všechno nad 51/4 km/h. No, ono se to nakonec obrátí především proti místním, ti budou platit do kasičky nejvíce, hned po nich to budou turističtí návštěvníci liberecké dominanty. Takže ano, místo zvoleno náramně a v kopci to ujede skoro každému. V Dubici bych začal úpravou toho přechodu u té Puškinovy, kudy se chodí na tramvaj, včetně toho „tramvajového“ vedle.

Trumway

„Ono se to nakonec obrátí především proti místním, ti budou platit do kasičky nejvíce“. Bohužel máte pravdu. Hlavně by mě zajímalo jestli tenhle radar umí číst RZ na motorkách tedy jestli fotí i zezadu. Ale to se dostáváme k tématu motocyklů kde na některých typech je umístění rychloměru mimo zorné pole řidiče (třeba na nádrži) a ještě k tomu je položený že na ciferník řidič nekouká kolmo a nemůže přesně vidět zákryt ručičky s hodnotou na stupnici a přesně odečíst hodnotu, ale kouká dírou mezi ručičkou a hodnotou čímž je jasné, že ve chvíli kdy ručička je nad hodnotou povolené… Číst vice »

Jiří Kocurek

Proto je vhodné jet rychlostí předvídatelnou, aby ostatní měli šanci reagovat. Jestli máte stroj s rychloměrem na nádrži … tak snad víte, co sedláte a poznáte to uchem podle otáček motoru alespoň trochu přesně (těch 10 nahoru a dolů).

Trumway

„Proto je vhodné jet rychlostí předvídatelnou, aby ostatní měli šanci reagovat. Přesně a tak by to mělo být a zejména ve městě a bez ohledu zda jde o auto a nebo něco jiného a bez ohledu na to jak vysoko je tam stanovený limit. A jo, tak zhruba poznám, ale nepoznám s přesností kterou by si někteří představovali. Je lepší se držet níže než spoléhat na to, že to ještě není přes. To se sice pak nemusí líbit lidem co nebudou ochotni pochopit mých 45, ale ti si mohou trhnout nohou. Ale oni vlastně nebudou mít ani potřebu protože co?… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zvlášní, že nikdy se u toho počtu neuvádí rozdělení na
do 5 km/h
5 až 10 km/h
10 až 20 km/h
20 až 40 km/h
přes 40 km/h nad limit

Dobrzdil z 55 pod 50 je tak hozeno do stejného pyletle jako střelec na superstroji letící dveřma napřed.

Jan Sova

Však firmy, co s těmi radary obchodují mají v obchodních podmínkách „vhodný výběr lokality“. Praktické řešení na klíč. Politici se už postarají jen o tiskovku….
Jinak sáhnout po represi je v této zemi stále pohodlnější řešení, než se postarat o „místní klid“ vhodným dopravním řešením. Navíc lobby starostů je nastaveno tak, že sice obce částečně úřednická místa pro zpracování pokut dotují ze svého (pokuty následně zalepí díry), ale většina je pochopitelně kryta celostátním rozpočtem a refundacemi od ministerstva vnitra.

Pavel Skládaný

Myslím, že pan primerátor si z nás trochu dělá srandu nebo hraje na barona Prášila. Přestupky zpracovává a vyřizuje silniční správní úřad, ne nějaký počítačový systém. Ten je může leda tak zadokumentovat v excelu.

Jiří Kocurek

To už tak moc neplatí, opravdu to zautomatizovali. Dokonce se vedla i kampaň proti prokazování materiálního aspektu ve správním řízení, že je to výmluva a řidič nemá mít právo odvolání, že má rovnou zaplatit, když mu přijde příkaz. (Byť by to bylo tak podezřelé, až by to vypadalo jako phishing).

Pavel Skládaný

Máte v tom poněkud nepřesnosti. Řidiče v automatizovaném měření nemáme (to žádný systém neumí udělat automaticky), takže zatím se ani nemá kdo odvolávat. Řidiče může označit oslovený vlastník vozidla, pak mu musí úřad zaslat výzvu k podání vysvětlení či ho pozvat na projednání. Ani toto neudělám šám žádný počítač, ale jsou na to potřeba pracovní síly a ne málo.

Jiří Kocurek

Řidiče ne, proto to automat posílá rovnou provozovateli vozidla s doměním, že se jedná zároveň o řidiče.

Trumway

To bych ten automat chtěl vidět jak to balí do obálky , nadepisuje adresu a jak s tím běží na poštu 🙂

Jan Sova

Ten automat je zakotven v zákonném ustanovení zákona č. 500/2004 Sb. „Není-li možné písemnost doručit prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky13a), může správní orgán zaslat písemnost do datové schránky kontaktního místa veřejné správy43), které tuto písemnost převede autorizovanou konverzí dokumentů13a) a doručí písemnost, která je jejím výstupem; odstavce 1 a 2 platí obdobně. Při zaslání písemnosti do datové schránky kontaktního místa veřejné správy správní orgán určí způsob doručení adresátovi. Kontaktní místo veřejné správy bezodkladně zašle správnímu orgánu doklad o doručení písemnosti, je-li pro řízení třeba, nebo potvrzení o nemožnosti písemnost doručit a důvody nedoručení. Pro účely postupu podle věty… Číst vice »

Trumway

Díky za vysvětlení

Jan

Nevím zda je oprávněné vybírat pokuty, když to není správně označené dopravní značkou. A je super jet přes Ještěd za někým kdo jede místo 50 km/h pouze 30km/h. A přes celý Ještěd je plná čára. A už je to i mimo obec a povolená rychlost je vyšší. Pokud mi je známo tak brzdění provozu je též přestupek. Chápu sníh nebo mokrá vozovka, ale takový magoři tam jezdí přes den, když je světlo a suchá vozovka. A ten semafor u Fenixe je úžasný. I když jedete 50Km /h tak máte červenou. Liberec by měl mít nejdříve v pořádku stav silnic a… Číst vice »

PetrM

50 je maximální, ne přikázaná rychlost – jsi takový neurotik, že nedokážeš chvíli tolerovat ty, co jedou pomaleji?

Trumway

Tolerovat se to samozřejmě dá, ale to nesmíte jet kupříkladu za naloženým náklaďákem co se vleče a hulí až to hezké není a vy musíte zavírat přívod vzduchu do kabiny aby to nešlo do interiéru. A v létě to nemusí být ani náklaďák co hulí. Stačí aby jel člověk na motorce a šlo o kuka vůz. To je pak taky labůžo. Ble

Jiří Kocurek

Jedna věc je vozidlo jedoucí 30 km/h při pravém okraji, protože rychleji to nejede.
Druhá věc je vozidlo jedoucí 30 km/h bezdůvodně pomalu a řidič aktivně bránící předjetí – to jsou hned 2 přestupky.

Trumway

Na to pozor. Aby se to vozidlo náhodou neblížilo ke křižovatce kdy řidič bude mít v úmyslu odbočit vlevo. V takovém případě může zpomalovat a najíždět si ke středové čáře. jasně, musí tam být blinkr, ale znáte to . Někteří řidiči mají směrovky aby jim nepršelo do kastle a nebo je nezapínají s předstihem ve snaze upozornit, ale udělají to jen aby se neřeklo v okamžik kdy začnou otáčet volantem. Značky informující o křižovatce se obvykle v obci neumisťují. Tady sice je značka hlavní komunikace, ,ale…
https://mapy.cz/zakladni?q=liberec&source=muni&id=1818&pid=101476837&newest=1&yaw=4.376&fov=0.293&pitch=-0.071&x=15.0251619&y=50.7417498&ds=2&z=18&ovl=8

Jiří Kocurek

Křižovatka je značená, to spíš odbočení na místo mimo vozovku může být zrádné – zažil jsem a měl jsem co dělat, ale ubrzdil i s tou bezposilovačovou škodulí…

Co jsem ale taky zažil, tak v pravém pruhu ložená Tatra s přívěsem supící na vrchol mostu a vedle v levém pruhu (je tam 2+2) stejných 15 km/h osobák. Jsem si jist, že přes dvojitou plnou a svodidla z mostů dolů obočovat nehodlal.

Gryf

Prý chvíli.. si to tam někdy přes Ještěd užijte za takovým „řidičem.“ Akorát to povede k tomu, že se bude místo bezpečného předjíždění dole předjíždět nebezpečně v zatáčkách nahoře. Však to už je za cedulí města, tak kdo by to řešil, že..

Trumway

A ta značka konec obce tak už je a nebo tam pořád ještě chybí jak zachytila panorama 2.8.2023
https://mapy.cz/zakladni?q=liberec&source=muni&id=1818&pid=101476500&newest=1&yaw=4.755&fov=1.571&pitch=0.019&x=15.0059330&y=50.7365598&ds=2&z=17&ovl=8

Nebo je snad jinde?

Jaaa

A teď si představte, že by tam jel koňský povoz. To je rovnou na infarkt, co?

Leinad

Ten 1) jet může. (Zákon zakazuje *bezdůvodně* pomalou jízdu. Ne jízdu něčeho, čím by byla 50 nebezpečná)
2) Obvykle mi moc nesmrdí.
3) Podle mých zkušeností koňáci většinou na vhodném místě uhýbají. Většinou jezdí vpravo a ne nalepení na středové čáře.

Trumway

Co koňský povoz, ale co kdyby tam jela taková lanovka 🙂

Jan Sova

To víte, Fábií, Dacií a Renaultů Thalia (poznávací znamení – s tažným zařízením)se nejde obligátně zbavit. Takže šourat se, šourat se, šourat se…

Trumway

A ještě jedna věc. Takový Jičín kde je na vjezdu „Zóna 40“. To je taky docela pastička. Vjíždíte do města , začátek obce (50) a pak Zóna 40. Dojedete do centra tam zaparkujete a chytáte se odjet. Jenže zapomenete, že jste v Zóně kde platí 40 a tak rychlost snadno překročíte pokud poejedet 49km/h. Prostě Jičín je město na jehož území neplatí 50km/h, ale pouze 40. Ovšem to neplatí pro každého. Záleží na tom z které strany do Jičína přijel a jestli z toho směru zrovna tato značka byla či nikoliv a o to více může být překvapená když při… Číst vice »

Anonym

Pokud ta znacka na nejake prijezdove komunikaci chybi, tak pak zona logicky neplati.
Treba v Belgii se celkem casto muzete setkat se znackou konce zony 30 aniz byste videli znacku zacatku zony. Duvod je ten, ze to je typicky kolem skol a znacka pro zacatek je elektronicka a sviti jen kdyz je vyucovani.

Jiří Kocurek

„sviti jen kdyz je vyucovani.“

Civilizovaná to země…

Trumway

https://mapy.cz/zakladni?q=%C5%BEeleznice&source=muni&id=2459&pid=79080997&newest=1&yaw=4.028&fov=0.417&pitch=0.053&x=15.3873691&y=50.4744234&ds=2&z=17&ovl=8

Ta tam uřčitě není kvůli škole. A pokud ano tak tam jsou děti chudáci když musejí chodit do školy i přes léto v době letních prázdnin.

Trumway

Dal jsem si s tím práci. Vypadá to, že jim nikde nechybí.Ale není to tak jednoduché jak by bylo, kdyby zóna platila na celém území města a začínala/končila u každé cedule začátek nebo konec obce což jsem si původně myslel. Takhle si to člověk musí o to více hlídat, aby nejezdil zbytečně 40 kde může 50 a opačně 50 tam kde smí jen 40 protože zrovna přehlédl značku která zónu rušila když se například věnoval dopravní situaci.
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9ik7pxZzNaf6JdQXe28ex9fGNeIqevd5l9gpN5RFfjqQF&ud=50%C2%B026%2739.964%22N%2C%2015%C2%B022%277.154%22E&ud=Husova%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn&ud=Popovick%C3%A1%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn&ud=Pod%C4%9Bbradova%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn&ud=Raisova%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn&ud=Koll%C3%A1rova%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn&ud=Na%20Tobolce%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn%2C%20Ji%C4%8D%C3%ADn&x=15.3514530&y=50.4377503&z=14

Trumway

Informativní radar umístěný za značkou začátek obce ukazující rychlost. Skvělá věc. Pokud je to navíc jako v Poděbradech kde je zelený smějící se smajlík nebo červený mračící se je to super. Jako řidič se na toho zeleného vždy rád dívám protože nejsem z těch co mají v oblibě, když se na ně někdo mračí. To zkazí člověku celý den, Tohle vnímám jako motivaci. Ovšem nesnáším radary co jsou rozštelované jako třeba ten co je v Jičíněvsi ve směru od Jičína. Vjezd do obce je z kopce a radar neví které vozidlo má snímat. Takový radar není ani tak informativní jako… Číst vice »

Jan Sova

Pro mužské pokolení řidičů by tam mohli dávat svlékací obrázek nahé ženy, která by odhazovala svršky podle přizpůsobení rychlosti, aby to při průjezdu stihl řidič vidět, že….
Z druhé strany něco pro ženy, ať se to vyrovná….

JirkaJJ

„Přestupky bude automaticky vyhodnocovat a výši pokut udělovat nově pořízený počítačový systém.“

Tak teď už zavést jen systém sociálního kreditu a máme to jako v Číně…

Jan Sůra

Není jednodušší místo nesmyslného přirovnání dodržovat rychlost?

mirek

Ale jistě, však kdo se přihlásil k NSDAP nebo ke KSČ tak taky neměl problém že. Vždyť vyzdvihovat hodnoty nacismu nebo komunismu bylo taky podle tehdy platného zákona, tak proč ne rovnou všechny nenačipovat. Vrcnost by měla přehled co její čeledíni provádí a v případě odchylek od systému je rovnou perzekuovat. Rchlost je jen relativní podle toho čím jedete a jaké máte schopnosti. To že někdo má reakční dobu 3 s a neumí řídit auto, ale aby chudáček nebyl diskriminovaný tak se mu ten řidičák dá a on bude jezdit pěkně 30 na padesátce, proč ne, že. Tak good luck… Číst vice »

Jan Sůra

Dodržování zákona a do toho zamotat NSDAP a KSČ, slušný matroš.

Frank

Větší ubohost v rámci diskuse na zdopravy nebyla k vidění už hezkou řádku měsíců. Jenže ono je to snažší si frustraci léčit plkáním o komunismu a nacismu a přirovnávat jejich zákony k Zákonu o provozu na veřejných komunkacích než dát nějaké relevantní argumenty k diskusi. Navíc good luck pro ostatní účastníky provozu, vždyt člověk který takhle przní diskusi Bude určitě“ vzorovy řidič“… 0

Trumway

„To že někdo má reakční dobu 3 s a neumí řídit auto, ale aby chudáček nebyl diskriminovaný tak se mu ten řidičák dá a on bude jezdit pěkně 30 na padesátce, proč ne, že. Tak good luck s takovými řidiči…“ 🙂 No jo a někdo pro jistotu řidičák nemá a reakční dobu má těch sekund desítky. Jestli víte na co narážím. No jasně, na ten Mustang na křižovatce v Hradci. Jo, ten řidič co zareagoval na výbornou a zůstal stát uprostřed křižovatky by si měl vsadit, protože mít takhle nabořený auto zezadu to je jako výhra v loterii. https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-diky-splasenemu-mustangu-zna-hradeckou-krizovatku-cely-svet-40465879#utm_content=freshnews&utm_term=spla%C5%A1en%C3%BD%20mustang&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz Víte,… Číst vice »

Jaaa

Godwinův zákon se projevil, diskusi můžeme zavřít…

Michal Bartoníček

Tak tohle je opravdu mimořádně trapný argument.

Kuba

To není nesmyslné přirovnání. Vždyť ji spousta lidí dodržuje, ale řešit rozdíl pár km/h vede k tomu, že řidiči víc sledují tachometr než provoz okolo sebe. A je strašně potřeba řešit to večer v liduprázdných vesnicích. Jinak taky některé informativní radary snímají i RZ a nejspíš i ukládají a k čemu a kdo ty data dál používá, kdo ví, hlavně, že máme GDPR.

gwann

Jak krasne funguje gdpr se bezte podivat do emailove schranky…

A k tomu dalsimu – porovnavat clenstvi v NSDAP s dodrzovanim rychlosti muze jen osoba se znacne preskladanymi kolecky…

Kuba

Ale můj příspěvek byl k tomu přirovnání, že už stačí zavést systém soc. kreditu a bude to tu jak k Číně, jak psal JirkaJJ a ne k tomu, co psal mirek.

Jan Sůra

Paranoia se dá léčit, demence bohužel ne.

Jaaa

Tachometr je pomůcka. Pokud cítíte, že nezvládáte spolehlivě odhadnout rychlost svého vozidla v provozu, vraťte se do autoškoly. Taky byste příště nemusel odhadnout třeba průjezd zatáčkou.

Jan Sova

Jo já jel takhle podle odhadu a 68 v obci mi naměřili. Pravda můj odhad mi říkal, že obec je teprve přede mnou a vedle byl jen vjezd do kolchozu. Ale místní znalost policistky mě stála simulovaný úsměv a tři kila….

Michal Bartoníček

Je to nesmyslné přirovnání. A jestli řidiči nemají odhad, jak rychle jedou, pak by neměli řídit vůbec. Na dálnici si taky musí hlídat 130 km/h? Mezi obcemi si taky musí hlídat 90 km/h? Podle čeho by tedy měli jezdit? Podle citu? Ne! Jednou jsme se jako společnost shodli na dodržování nějakých pravidel, tím víc v provozu a za pohybu, tak je laskavě dodržujte.

Trumway

„Je to nesmyslné přirovnání. A jestli řidiči nemají odhad, jak rychle jedou, pak by neměli řídit vůbec.

Odhad. Jiný odhad budet mít v autě malém a juný v autě velkém a prostorném. Stejně tak budte mít jiný odhad na silnici kde je po obou stranách křoví a jiný na silnici která je široká a na obou stranách je daleký pohled do krajiny. Jiný odhad budet mít u auta se spalovacím motorem kdy se můžete řídit podle zvuku a otáček a jiný v elektromobilu.

Michal Bartoníček

To jsou hrozné výmluvy. Až vás zastaví policie a bude se ptát, proč jste jel rychle, tak řeknete, že jste neměl odhad? 😀 Jako vážně? 😀

Trumway

Jednodušší to samozřejme je, ale…. „Jedná se o rovný úsek v kopci, kde řidiči často překračují povolených 50 kilometrů v hodině. Radary měří okamžitou i úsekovou rychlost a umějí zaznamenat překročení rychlosti i v případech, kdy se řidič přestupku dopustí až poté, co projede kolem radaru.“ Představme si, že řidič jede spořádaně 50km/h a touto rychlostí projede kolem prvního radaru. Aby se přestupku nedospustil nesmí v celém měřeném úseku rychlost překročit protože by do druhého místa měření dojel zákonitě dříve. To ovšem neplatí pokud kolem prvního radaru projede 50 následně zrychlí na 60 čímž rychlost překročí a pak zase cíleně… Číst vice »

Vít Jůza

Cyklista, který v takovém stoupáku překročí rychlost 50 km/h, by zasloužil metál.

Trumway

Nemusí ji jet 50 a nemusí jí ani překračovat a stejně můžete pro jeho předjetí potřebovat vyšší rychlost. To, že stejná situace může nastat i ve směru dolů z kopce snad nemusím připomínat. A tam cyklista udělá 50 úplně s přehledem.

Jiří Kocurek

Z kopce dolů? Naprosto bez problémů, dokonce ten radar i rozbikal.

Jaaa

Předjíždění vám nedovoluje zrychlit nad nejvyšší povolenou rychlost.

Naopak při takovémto postupu dochází k nejvíce nehodám typu sražení.

Jiří Kocurek

Pokud je to nutné k dokončení bezpečného předjetí, protože předjížděný se probudil, zjistil že jede 30 km/h na 50 km/h a přidal…

Už se mi stalo, že předjížděný začal srovnávat rychlost, aby se nebylo ani kam vrátit, když člověk předjíždění vzdá – tohle vede na smrťáky. To už není magor, to je vrah.

Trumway

Nepovoluje, ale jak se říká předjetí je manévr který má trvat co nejkratší dobu. Jak říká pan Kocurek vysvětlujte to těm co se dopuštějí přestupku protože začnou zrychlovat čímž předjetí prodlouží nebo dokonce znemožní a jediným řešením je přibrzdit a zařadit se zpět za předjížděné vozidlo.

Michal Bartoníček

Krucinál, s čím máte problém? Proč je pro vás tak neuvěřitelně obtížné dodržovat předpisy? 😀 Vážně máte tak slabou vůli, že nejste schopen jet předepsanou rychlostí?

Martin

Ten Zámečník je srandista, obyvatelé kolem Puškinovi by potřebovali spíše chodník a zavést autobus k nové výstavbě kolem Technikovy ulice, jak léta žádají po městě. Ale je to hlas volajícího na poušti, pan primátor dá radar.

superhero

A není to tak, že jsou nutné všechny tyto opatření. Ty, které zmiňujete i radar?

radar

Ale autobus ani chodník panu primátorovi na nové služební auto nevydělá.

Trumway

Já osobně bych nejdřív ořezal křoví a zviditelnil přechody že bych před ně nadělal doplňkové vodorovné značení, možná i značky doplnil blikači atd. Hlavně bych udělal revizi značek, protože na panoramě všechny ty v ulici Dubice co označují hlavní komunikaci vypadají, že snad už ani nemohou odrážet v noci světlo jak jsou vyšisované. Sice bych nic nevybral na pokutách, ale pokud by mi šlo o bezpečnost měl by tohle být první krok než dát někam radar s výběrem a tohle všechno vynechat.Až pak bych instaloval rychlostní pásy, informativní radar a pokud by se ukázalo, že ani tak řidiči nedbají pak… Číst vice »

Schaukelpferd von Buchenholz

…Sice bych nic nevybral na pokutách, ale…
To je, oč tu běží!

thegrid

Já jako Pražák nechápu proč v jiných městech a vesnicích chybí chodníky. Přijde mi to důležité jako tekoucí voda. Taková základní věc.

Trumway

A já jako původní zase nechápu jinou věc. Kdysi obec nekončila klasickou značkou konec obce, ale končila značkou označující začátek obce jiné. To se změnilo a jedna obec končí s omezením rychlosti na 70km/h a ta další začíná až tam kde jsou domy čili cca po 1km. Co se však nezměnilo je to, že po této komunikaci mezi těmito obcemi chodí často chodci, chodníky tam neexistují, osvětlení neexistuje a silnice vede zatáčkami. Ano, sice se řeklo, že mimo obec musí chodci za snížené viditelnosti nosit reflexní prvky, ale….
Tomuhle já říkám bezpečnost naruby.

Jiří Kocurek

Záleží na provozu. Pro provoz čítající 10 pěších a 10 vozidiel za den je chodník zbytečný, tohle zvládne sdílená zóna, jak se tomu dnes říká.
Silnice s provozem přes 2000 vozidel za den už ten chodník vyžaduje.

Jan Sova

si vemte, že v některých okresních městech chodník sice je, ale naprojektují ho tak úzký (cca 4 kachličky) a ještě do jedné z nich zapíchnou dopravní značku, aby si zamyšlení chodci natloukli kokos, nebo se nemohli vyhnout obtloustlým protijdoucím….

gwann

Falesne dilema

Myšák

Po Puškinově chodím velmi často. Hlavně v časech, kdy se střídají směny v přilehlé průmyslové zóně, tam jezdí hodně aut a ne zrovna pomalu. Chodník by byl nejlepší řešení, ale v některých místech se bohužel nevejde. Za ten radar budu rád, tady dává smysl.

Jiří Kocurek

Kdybych si mohl vybrat „chodník, nebo radar“, volím chodník.

Schaukelpferd von Buchenholz

To bych chtěl vidět, kde v Puškince by se dal udělat ten chodník. 🙁

Petr

Země radarů.

Jaaa

Země beohledných řidičů.

Petr

U nás v Kolíně se dává pokuta za překročení o 1km/h. Opravdu bezohledné…

Jan Sova

V Norsku je taky radarů přehršle, a nejsou to vyhlášení piráti silnici….

gwann

Kdyz jezdime jak prasata, tak smolik.
Kdybych mel tu moc, tak ty prestupky stiham daleko tvrdeji a dusledneji, prvnich 1000 ridicu bez papiru a auta by snad ten zbytek varoval, ze se maji chovat slusne

Trumway

Tak si na tento příspěvek vzpomeňte až půjde o Vás a nějaký ten přestupek náhodou spácháte.Nedej Bože, aby to byl přestupek třeba za parkování se zápisem v registu přestupků na 5 let.

Trumway

Mínusy jsou za co?

„O tento případ se může jednat například, pokud zaparkujete auto na okraji městského parku nebo na trávě za hranicí vyznačeného parkoviště.

Policisté by však měli přestupky vyhodnocovat dle aktuální situace. Takže pokud při vjíždění do garáže musíte na chvíli zastavit na travnaté ploše spadající pod veřejné prostranství obce, abyste si otevřeli vrata, pak by vás nikdo pokutovat neměl.

To by jistě měli, ale….

https://www.novinykraje.cz/blog/2023/09/13/parkovani-na-trave-nebo-chodniku-muze-hrozit-pokuta-i-pres-50-000-kc-za-neopravneny-zabor

Jestli tenhle příspěvek někomu ušeří nemalé starosti a peníze tak splnil svůj účel.

Jaaa

Kňůůů. Já jsem zase “omylem” čmajzl 50 milionů a ten člověk si na ten nůž taky nalehl sám, dokonce 7x…

Prostě tady to omlouváníčko každého chudínka už dávno překročilo všechny meze. Lidi se nechovají slušně k sobě navzájem, zneužívají toho absolutně nadmíru, takže co?

Jiří Kocurek

Takže 55 km/h a Herpnarová v obci je totéž, ano?

Trumway

Hlavně si dávejte pozor až někdy někde zaparkujete na ploše která není označená jako parkoviště i když se tam běžně a se souhlasem parkuje. Hlavně si ověřte jestli je ta plocha zpevněná a nehrozí Vám za zaparkovaní na takovém místě postih protože parkování na nezpevněné ploše. Definici co je a co není zpěvněná plocha si najděte.

Michal Bartoníček

Mínusy jsou za to, že si prostě nevidíte do pusy. Jedna věc je udělat přestupek, přiznat to a ochotně přijmout trest. Druhá věc je udělat přestupek a vymlouvat se jako malý fracek a nadávat na všechny okolo.

Trumway

Jedna věc je uděalat přestupek úmyslně a druhá věc je udělat ho z nedbalosti a třeba i proto, že někdo jiný něco třeba opomenul. Přeberte si to jak chcete.

Michal Bartoníček

Přestupek z nedbalosti je pořád přestupek. Pokutu dostanete stejně. Vyrovnejte se s tím, jak chcete.

Michal Bartoníček

Až nebudou řidiči bezohlední, nebudou radary a represe. Tak se podle toho zařiďte.

Trumway

Cha cha cha. Tak to jo. Opak je pravdou. Kdo se chová ohleduplně může na svou ohleduplnost doplatit.

Michal Bartoníček

Zatím doplácejí řidiči, kteří se chovají neohleduplně. 😀 Víte, o čem článek je? O neohleduplných řidičích. Cha cha cha! 😀

Jan Sova

a teď tu o karkulce….
establishment ví, že to první nikdy nenastane a proto ani to druhé…. Takže objednávejte, dokud to stát toleruje/proplácí páni starostové….
Příjmy z pokut mají jít státu, ten bdí nad bezpečností provozu a má na to úřady/policisty/soudce….. Volení zástupci lidu, kteří své voliče při volbách opijí čímkoliv jedlým nebo tekutým, nemají co kafrat do bezpečnosti provozu, o kterou se zákonodárně nezasadili ani nejsou jejím garantem….

Pavel

Na tahu skrz Liberec radary rád uvidím jedu tam předpisově 80.km a dost mě předjížději

Trumway

To není jen tam. To je vidět prakticky všude kde po radaru není vidu ani slechu a je zcela jedno o jakou hodnotu rychlosti se jedná. Já bych byl pro, aby se v zájmu bezpečnosti dbalo o dopravní značení a až potom se vymáhalo jeho dodržování a pokutovalo jeho nedodržování.

Trumway

Proč jsem napsal co jsem napsal najdete v příspěvku který čeká na schválení.

Kebab

Pokud jedete těch 80 podle tachometru, tak se nedivte, protože ve skutečnosti jedete cca 75 km/h.

Trumway

A jéje. To neplatí vždy a už vůbec ne u současných moderních aut.

Kebab

Platí to stále i v moderních autech, i když se rozdíl snižuje.

Dachs

Někde jsem četl, že nový požadavek od EuroNCAP mění předchozí letitý požadavek na „proměřování“, čili ukazování více. Pokud je správně nafoukáno, mělo by to již být výrazně blíže skutečnosti. Nová auta mají nově „ukazovat více přesně“. Možná to souvisí i s povinným zaváděním ISLA prudičů. Někomu stačí ke „zkalibrování“ skutečná rychlost dle GPS, jiný potřebuje bič a represi. Pokud si to povaha místa vyžaduje, radar za nepřítele nepovažuju. Nepřátelské jsou takové úpravy, které počítají s presumpcí viny všech (buzerační červené – které neřídí kolizní směry, likvidační polštáře, někdy i docela nebezpečné zrady jiného druhu) nebo je-li v rychlostním omezení nějak… Číst vice »

Trumway

JJ, to jsou všechno problémy které se neřeší neboť není často kdo by je řešil. Plynulost jízdy by měl být základ nejen vzhledem k plynulosti provozu, ale taky kvůli pěněžence (spotřeba). Co se tachometrů týče už jsem to tady kdysi psal. U aut mám na 50ce na tacho 54 a je to ok a to samé platí u jakékoliv jiné rychlosti. Prostě 4 přes jsou stále DO a 5 je MAX.

mimochodem

No jeje… Muzu jen doporucit se mrknout do Italie. Radar v obcich na kazdym rohu, ale presto je to tam reseny tak nejak smysluplnejs, nez tady. Radary jsou zamerne delany tak, aby BYLY videt. Radary jsou patrne na mnoha mistech aktivni jen v urcitych casech (dle intenzity provozu? — ackoliv pokud je intenzita vysoka, tak se neda jet kudlu, zejo). Clovek tam nepotka mobilni mereni, protoze proc by to jako delali… Na dalnicich se strasi merenim, ale mereni patrne probiha toliko mezi mytnymi branami jako jedna velka usekovka, takze by tam musel clovek joooo prasit, aby flastr pristal. Nemaje toto… Číst vice »

Schaukelpferd von Buchenholz

Mám 5 roků starou Suzuku a když mi tacháč ukazuje 54, tak jedu 50.0x. Podle navigaci i podle policejních radarů.

kix

myslím, že to nebude ten problém..

Trumway

Ze svého pohledu vidím spíše jako problém pokud ten kdo jede na limitu má staré auto. Přijde mi, že to je kolikrát jako červený hadr na býka a takové auto je potřeba předjet, protože …nevím co. Žeby?: Tatí, předjel tě Trabant. Ale ty jsi říkal, že tě trabant nikdy nepředjede. Jen počkej za městem. Proto zbožnuji jízdy po dálnici kdy takový „Trabant“ jedoucí na horní hranici limitu je více v levém než v pravém když řidič musí neustále kličkovat a opotřebovávat páčku směrových světel víc než by by bylo nutné a pokud ho někdo dojede tak se po jeho předjetí… Číst vice »

Trumway

A i kdyby tak 75 a 80 není zase až takový rozdíl.I ta brzdná dráha bude o maličko kratší než v té 80ce. V tomhle rozdílu bych neviděl žádný problém. Problém je když někdo jede na 90ce 60 a jede tak pořád bez ohledu na to jestli je mimo obec nebo už v ní.

Kebab

Já netvrdím, že by 75 v 80 musel být nutně problém, jen se není čemu divit, když takového jezdce ostatní předjíždějí.

Trumway

Pokud takový jezdec jede 75 a Vy ho předjíždíte musíte jet rychleji aby se Vám to podařilo. Pak je tady závislost vzdálenosti a doby předjíždění na rychlosti o kolik jedete více než on. Pokud to bude přestě o těch 5 tak to za problémy nestojí, protože se s největší pravděpodobností najde někdo kdo pojede přes limit a Vy mu budet stát v cestě a budete ho omezovat.

Honnzok

Fakt by mě zajímalo, co to máte za štěstí! Já když jedu, tak přede mnou jezdí auta na omezení na 50 rychlostí cca 35 a na 90 statovce rovné jak přímka jsem rád když udělají alespoň tachemetrových 70

Jan Sova

Vidíte, já si často oddechnu, když mě rychlejší auto předjede a nevrazí do mě, a ten radar mi tu záruku teda nedává ani na něj nemyslím….

Trumway

„„Radary zaznamenaly během 14 dnů 3 300 přestupků, takže na tom je vidět, že to místo je zvoleno správně, že je to opravdu místo, kde dochází k porušování pravidel, a doufejme, že si řidiči dají pozor,“ řekl primátor. “ Ne, na tom je vidět jak rozšířený problém je nerespektování povolené rychlosti. A ano, tady si řidiči možná dají v budoucnu pozor, ale nebudou tak činit tam, kde žádný radar není. „Podle něj není cílem vybírat pokuty od řidičů, ale zvýšení bezpečnosti provozu. Pokud by šlo v první řadě o zvýšení bezpečnosti provozu postačí informativní radar který člověku na silnici jako… Číst vice »

Trumway

A když už jsme v těchto končinách tak chybějící značka konec obce při jízdě ve směru z Liberce k parkovišti lanovky na Ještěd je jen začátek. Obvykle by člověk řekl, že tam kde obec začíná tam i končí a pokud je třeba aby řidič jel stále sníženou rychlostí tak se dá omeezená rychlost pod ní. Tady by to bylo třeba pokud by tam ona značka konec obce byla a řidič co by jel v tomto směru povolenou 90kou narazí z ničeho nic na doporučenou 30ku. Tu značku co končí Liberec jsem hledal, ale nenašel. A pořád to není konec. Na… Číst vice »

Jiří Kocurek

Otázkou je, zda ten rovný úsek je místem častých nehod a ty jsou způsobeny vysokou rychlostí.

Místo konce obce dejte STOPku, budete se divit, kolik lidí ji porušuje, když není komu dát přednost v jízdě.

Trumway

Stop jasně říká co má řidič udělat i kdyby byla umístěná na rovné polní cestě . Stejné je to i se zákezem vjezdu. Ten platí ať si někdo říká co chce. Já jsem řidič a já ponesu následky pokud dám na něčí radu nebo informaci že tam mohu vjet když to nebude ze značení možné přímo patrné.

Trumway

Zastavit a stát se nesmí řidič zejména na železničním přejezdu, v podjezdu a v tunelu a blíže než 15 m před nimi a za nimi. Řidič nesmí otáčet a couvat mj. na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti, ; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.“ Umístit značku zákaz vjezdu ve vzdálenosti 15m za železniční přejezd bez toho, aby o tomto byl řidič a za ním jedoucí řidiči uvědoměni předem a na tento přejezd vůbec nevjížděli je na palici. Pak máte… Číst vice »

kix

ten přechod vidět je, akorát ne z půl kilometru jako máte vy..což je i samozřejmě zbytečné

Trumway

Nezapomínejte na to, že pohled je z druhého pruhu. Pokud bychom se dívali z toho ve kterém pojede řidič ten úhel bude jiný. Ta vzálenost byla právě kvůli tomu aby byl úhel pohledu co nejvíce „v linii“ s pohledem řidiče.
A tohle je taky ok?
Psí víno to je prevít. To vám zaroste značku 🙂
Stejně jako přechody v křižovatce nebo jejich označení až za bez dřívějšího předchozího upozornění

https://mapy.cz/zakladni?pid=101476754&newest=1&yaw=0.988&fov=0.350&pitch=0.059&x=15.0199782&y=50.7401502&z=17&ovl=8

Trumway

Ale když jinak nedáte… Když pojede řidič za pomalu jedoucím náklaďákem do kopce a bude ho chtít předjet. Nezdá se Vám, že ta přerušovaná čára končí až moc blízko u přechodu? 40m to je. Při rychlosti 50km/h urazíte 40m za 3s . O přechodu nevíte, protože značku nevidíte přes náklaďák, upozornění na přechod předem nění….Pokud začněte předjíždět ještě na přerušované nebudete pravděpodobně v místě přechodu zpět ve svém pruhu. A pokud bude chtít někdo z pravé strany přecházet, řidič náklaďáku na něj bude reagovat, chodec vstoupí do vozovky, Vás předjíždějícího přes náklaďák neuvidí stejně jako Vy neuvidíte chodce a neštěstí… Číst vice »

Granja

…. postačí informativní radar….

Nepostačí, stejně jako zjevně nepostačí to, co je o jízdě v obci psáno v předpisech. A protože to skutečně nestačí, musí být radary a pokuty. Aby bylo jasno: Radost z toho nemám, ale když významné množství řidičů si o radar řekne, pak budiž jim vyhověno.

Trumway

V tomto případě bych byl pro aby se udělalo pro bezpečnost vše co je možné z jedné strany (toho co by šlo vylepšit je dost) a pak můžeme řešit jestli někdo jede na 50ce přes limit. Důležité je taky o kolik.

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/radar-mereni-dopravni-kontrola-ridic-auto-kolin.A231020_104736_praha-zpravy_vich

Hele, nejen stejné téma, ale i stejná fotka :-). Snad to bude jen tohle.

mimochodem

Ja vam do toho nechcu kecat, nakolik jsem v miste nikdy nebyl, presto se nabizi provokativni otazka…

Mame-li misto, kde pravidelne dochazi k prekracovani maximalni povolene rychlosti, a kde zaroven neni zvysena nehodovost, neni to spise argumentem pro zvyseni maximalni povolene rychlosti v danem miste?

Vizte take vyraz 85. percentil…

Hans N.

Radar ve Vrchlického? Než ráno či odpoledne objedeš auto rodičů tamních gymnazistů stojících zpola na chodníku a zpola v silnici, trvá to. Tady rychlost sotva kdo překročí.

Granja

A policie, která by za ten chodník vybírala má rychlost nulovou.

Hans N.

Je to tak. A okolní ulice plné aut parkujících v jednom z pruhů, sousední Sokolovská je vyšperkovaná auty stojícími až do křižovatky na žlutých čarách.
Samo není to jen tam, v Lbci už je to skoro norma, protože udělat někde jednosměrku je asi hrdelní zločin. Takže MP to neřeší, náměstek Šolc to neřeší. Co chtít víc? Prostě radost jezdit.

Jan Sova

To víte, mama servis u škol, to sem přišlo ze západu a jde to dál na východ. Před tím se schováte jen na samotě u lesa….