Přes Atlantik úzkotrupým letadem. United kupují 50 letadel A321XLR, posouvají dodávky A350
Cestování mezi Evropou a Severní Amerikou čeká v příštích letech zásadní proměna. I když mezi hlavními letišti budou dál létat
Cestování mezi Evropou a Severní Amerikou čeká v příštích letech zásadní proměna. I když mezi hlavními letišti budou dál létat velká širokotrupá letadla, mezi menšími městy budou nasazeny častěji menší, úzkotrupá letadla.
Dokladem nového trendu je velká objednávka jednoho z největších leteckých dopravců na světě na 50 nových strojů Airbus A321XLR. United Airlines je chtějí použít právě pro lety přes Atlantický oceán. V katalogových cenách má zakázka hodnotu 7,1 miliardy dolarů.
United nejsou první aerolinkou, která oznámila plán A321XLR na lety přes Atlantik používat, dosud šlo ale spíše o menší hráče včetně Českých aerolinií. Menší verzi – A321LR, už začaly používat na lety z Evropy do USA či Kanady například TAP Air Portugal či Air Transat, nové spojení chystají SAS. Pevná objednávka 50 letadel od United naznačuje, že aerolinky věří byznys modelu nasazování menších letadel na dálkové lety.
United chtějí letadla použít pro expanzi dálkových linek z New Yorku, Newarku a Washingtonu První letoun mají převzít v roce 2024. „A321XLR je ideální letadlo pro nahrazení starších a méně efektivních letounů, které momentálně na transatlantické linky nasazujeme,” řekl Andrew Nocella, viceprezident United Airlines a šéf obchodu. Nahradit mají zejména Boeingy 757. Podle něj nasazení těchto letadel umožní otevřít i zcela nová spojení.
United současně oznámily v tiskové zprávě, že se rozhodly odsunout dodávky širokotrupých A350, které měly začít přebírat v roce 2022. Dodávku aerolinky odložily o pět let na rok 2027. Firma má objednáno 45 A350 už od roku 2010.