Přes 300 cestujících za měsíc. Poptávková doprava KLIKBus se bude v Brně testovat do 17. listopadu
Služba KLIKBus v Brně. Pramen: DPMB
Minibus se objednává přes aplikaci Citya, kde si uživatelé navolí, kolik sedadel potřebují a odkud kam v rámci lokality chtějí převézt.
A nechtějí to radeji předělat na rozvoz dětí na/z kroužky? Neco jako ostravska sVazka? Tam by dotovana doprava davala smysl.
V průměru se čeká 5 minut a jede se 2 minuty – tedy ujede se cca kilometr.
Fakt na takovou vzdálenost potřebujeme městem placenou taxislužbu? Kilák ujdu za 10 minut (ok, já chodím rychle, ale pořád..).
Dost by mne zajímalo, kolik ten špás stojí. Jen mzdové náklady na více než 1 úvazek řidiče (plus spotřeba plus auto) v porovnání s 300 lidmi za měsíc, mno..
2 minuty a 1 km daleko? Velice záleží, kde to jezdí. A taky koho to veze a jestli i se třema taškama s nákupem.
Přes 300 osob za měsíc? Takže asi 10 denně?
Jak může Brno provozovat taxíka za státní peníze nechápu. Pokud nemám auto, tak využiju mhd, pokud tam nejede mhd, objednám taxi.Ale nemůžu to dělat ze státní kasy
No špatný nápad by to nebyl kdyby tohle fungovalo jako náhrada za lokálky které vozí dva lidi tam a tři zpět. Finanční úspora by byla obrovská.
Vesměs to dopadne posílením busů a automobilovou spolujízdou.
Ta věc na fotce jezdí odhadem za 8 až 10 litrů nafty. Ale pořád je to víc než 810, ta naftu vyrábí a nepodporuje tak Putina!
Nesmyslny projekt, ktery akorat stoji mesto a danove poplatniky penize, ktere pak chybeji jinde v doprave. 300 lido neni moc kdyz se denne sveze 10 lidi.
Co je na této dopravě „sdíleného“, když ji provozuje podnik, netuším. Možná někdy sveze více „objednávek“ společně, to leda. Z městské pokladny 100% dotovaná konkurence placené MHD, začátek transformace VHD do IAD dle vize ODS? Chápal bych ještě zlevněné taxi pro nemohoucí. No nic, no. Brno má v ulicích zatím patrně málo aut.
Žejo, taková 810 v relaci Výstaviště – Spalovna…
Podle počtu spojů a časů je to akorát taxík pro studenty do hospody.
Maršrutka…
Asi jsem konzervativní, ale tento typ dopravy by měl spíš svážet lidi z malých vesniček bez MHD na nádraží nebo větších center. Aby se minibus po Brně využíval jako náhrada šaliny číslo 4 mezi konečnou na Náměstí Míru a ulicí Gorkého v blízkosti její třetí nebo čtvrté zastávky mi osobně přijde jako plýtvání zdroji a ekologická zátěž města.