Přes 30 milionů ze státního fondu na ETCS do kredenců. KŽC Doprava chystá tendr
Poslední motorové vozy původní řady M 262.0 označené od roku 1988 jako řada 830, resp. v případě remotorizace jako řada M 262.1, po novu 831, dojezdily v pravidelném provozu až v roce 2010. Foto: České dráhy
Veřejná soutěž ukáže, zda se najde někdo, kdo instalaci ETCS do historických vozidel provede.
Je to hnus velebnosti rvát prachy do šrotu který vozí pár stovek stále stejných vejletníků . Zatímco například účinnou ochranu železničních vozů a jednotek proti grafiti nejsme schopni zaplatit, zorganizovat a legislativně ošetřit. Prostě nepoměr nakládání s penězi daňových poplatníků.
To bude asi držhubné pro KŽC.
Je skvělý, že do 831 se ETCS cpát bude, ale do 749, 750, 751, 753 nebude. Protože do nich by se to vešlo a třeba taková Východočeská dráha by byla šťastná. Protože nevím s čím budou jezdit.
Protože si někdo vybuduje firmu na tom, že si koupí mašiny téměř za cenu železa a bez dlouhodobé vize se najednou vše musí přizpůsobit a ohnout tak, aby se to za každou cenu zacvaklo z eráru?
„ale do 749, 750, 751, 753 nebude.“ Majitelé těchto si to tam dát můžou kdo jim brání?
Je to hodně prostředků pro určitou zájmovou skupinu, nemělo by to jít ze společných peněz. To by jsme se asi měli shodnout ne? Jako výstavní exponát budiž, na to jistě má fondy MK, ale vozit se tím? Nebo to mít jako bussinnes? Tak asi každý ze svých kapes, ne?
Nedal bych KŽC ani korunu…..
To by ale kredence skončily v hutích a Bram na pracáku 😂
do dvaašedesátek??které tak rady hoří?a kam se to tam vejde?do zavazadlového prostoru?
ETCS do M.262? Tak to se možná dočkáme i instalace ETCS do parních lokomotiv.
No a co?!? Vždyť se na tom už pracuje: https://www.k-report.net/clanky/etcs-pro-parni-lokomotivy/
No to jsem zvědavej, jak tu šmíru a prach ta elektronika bude snášet. 🙂
Jsem na to také zvědav :-). Ale důležité je, že je snaha prokopat cestu, která by mohla být společná pro všechny parní lokomotivy.
Tak do uhláku to asi cpát nebudou….
Kdyby to šlo uchladit deskama bez větráku, bylo by na konci uhláku spíš ideální místo, ne?
Zeptal bych se v Anglii, ERMTS na parní lokomotivě provozují.
https://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Peppercorn_Class_A1_60163_Tornado#Changes_from_the_original_Peppercorn_A1s
Provozují pouze 1/3 ERTMS, komunikaci.
Druhá, ta podstatná třetina, zabezpečení, jim tam chybí. Třetí třetina skládačky, European Operation Rules chybí úplně všude. 😁
https://en.wikipedia.org/wiki/Train_Protection_%26_Warning_System
Tohle tam mají taky. Zabezpečovač to je, takže nechybí.
Jinak jsem reagoval na pochyby, že ERMTS nesnese špínu a prach na parní lokomotivě. Když jim to běhá, tak asi snese.
Jste to řekl , že? 🙂
Hlavně to musí být rychle odpojiteln=, aby to šlo zachránit při náhlé oxidaci vozidla. 😀
oxidaci??spíš vzplanutí
Oheň je oxidace ..
Katapultáž?
Njn, tohle nezalepí tmelem a nepřetřou štětkou.
Tož moment, za kolik že budeme flikovat tu Kozinu?
Ty cifry jsou řádově srovnatelné…
Zdroje jsou. 😉
Tak jasně, a je to na kovová kola, tak tam je rozumné a ekologické všechno… i historická dieselová jednotka která má nějakou EURO 0 (nebo spíš -1)…
Na kozinu je turnusovaná řada 810 a u této řady se již dnes nejedná o prototypovou zástavbu, ale sériovou.
Jakože do 810 už někdo ETCS nacpal?
810 s ETCS … jeste ten Muskuv Starlink a bude to pripraveny na vstup do 22. stoleti.
ETCS, pak podle vzoru 811.111 to bude autonomní, podle slovenských 811 elektrický přenos výkonu, od českých 811 klimatizaci, a když už elektro, tak rovnou od MVTV 2 i pantograf. A sedačky jako v maďarském inter pici. To už bude ultimátní vozidlo s přehledem i na 23. století.
Na přímé vlaky z Ostravy do Ostravice jak dělané, připojí se před soupravu 2 Regionov jako hnací vozidlo a Frýdlantu pojede sólo, za kýbl nafty.
A tady je ten kýbl
https://www.ikotliky.cz/kotel-na-zabijacku-100-l
A před tím poletí dva drony jako předjezdci, jestli není na kolejích strom, kamení nebo koza.
.. a s detekcí oleje na kolejnicích, lze spektroskopicky.
Těmi drony by si mohl ocihnout i zastávky na trati a zavést podle poptávky i zastavení na znamení.
Dnes je 1. duben?
Za tyhle prachy jim to nikdo neudělá.
Doufejme…
A to prý je státní rozpočet ve špatném stavu…….
Kdybys zrušil pár rychlíků vozících vzduch, ušetřil bys daleko víc jak za zachování kousku historie. I když se mi příčí, že je to zrovna u KŽC.
Třeba kde?
Ono když se zruší jeden málo obsazený spoj, tak velmi často pak ta souprava chybí na obratu pro výrazně víc využívaný spoj. Nemluvě o tom, že díry a nepravidelnosti v intervalu obvykle ještě víc sníží počet cestujících na lince.
Nebo to lze řešit stylem ZSSK, že spoj jede jen jedním směrem, a v noci se pak prázdná souprava vrací 400 km soupravově 🙂
Vy umíte vysvětlit všechno.
Kousek historie by náááhodou nemohl jezdit mimo koridor??
Mimo koridor by určitě jezdit mohl, ale třeba trať Chlumec nad Cidlinou – Trutnov není zrovna koridorová a ETCS se tam plánuje.
Zachování? Naopak. Tahle ho znehodnotit instalací ETCS. Vždyť už to nebude původní! 🙂
Vojín Kefalín: „Co takhle TRS sundat, soudruhu majore?“
Major Terazky: „!!!“
Tak ono je pravda takové původní, jak by pravil průvodce v Poslední aristokratce.
“neboť respektujeme obchodní rozhodnutí dopravce, zda se mu za daných okolností vyplatí do vybavení vozidla systémem ETCS investovat,“ – státní peníze.
Jsme bohatý stát, když můžeme toto dotovat.
Bohatý nebohatý v tom nehraje roli. Stát něco chce, stát musí udělat podmínky. Už tu není socialismus.
Za Covidu se také vyplácelo za zavřené provozovny.
Dostali dotace na vozidlo které si to “nezaslouží” a ještě si stěžují
A co se tyče transparentnosti, hlavne ze mají napřimo zadanou zakázku na pražský motoráček který je nesmyslné hodně dotován
Ukažte mě jiný motorák, který jezdí(il) stejně dlouho jako tento.
Jinak v článku zmíněno, že ČR není jediným evropským státem. kde jezdí historická vozidla a ni jediným, kdo se je snaží dovybavit ETCS
Nějaká bližší souvislost s obsahem článku? Třeba příklady obdobných dotací z jiných zemí?
Ano jezdí dlouho, bezpochyb ale perspektiva takoveho vozidla je jaká?
Je mnoho jiných vozidel která by si ETCS zasloužila více
ČD: RS1, GTW 2/6, desira, Ariva: GTW 2/6
To jsou za mě vozidla které mají ještě 30 let před sebou
a PAK dlouhou kariéru jako historická vozidla… anebo na tu nemají nárok když byla vyrobena později?
To že je dopravce nebyl schopnej nahradit ničím novějším, svědčí spíš o zoufalosti, než o kvalitách ..
Bych řekl že to stěžování souvisí hodně s tím, že všichni vědí, že to ETCS do toho prostě nikdo nenacpe. Určitě ne za tyhle peníze.
Ještě že ti transparentní klauni z KŽC tady včera brečeli 🤡. Ale tak ze státního do KŽC teče dlouhodobě a hodně… Úplně zbytečně 🤡
Stěžují si naprosto oprávněně. Ministerstvo prosazuje naprostý nemysl a pak ještě “ uplací“ dopravce aby si nestezovaly. Zde například 30 milionů. Kdyby na MD přemýšleli dokázali by tady ušetřit stovky milionů.
Jistě si to můžou zadotovat z těch jejich předražených smluv…
Jenže tohle konkrétně nakonec nikam nepoteče. Hodně bych se divil, kdyby se za tyhle peníze povedlo tam ETCS nacpat.
Tady to je na pováženou. Proč mají mít staré vozy ETCS z dotací, když nejsou vybaveny pravidelné spoje? Jen pozor, aby z toho nebyla antikampaň proti KŽC a železniční nostalgii.
Antikampaň proti KŽC je potřeba jako sůl. Velká část veřejnosti nadává na klientelismus a přitom tahle firma a její protěžování ze strany municipalit je přímo ukázkový příklad.
Aneb proč chtít na S34 soutěžit třeba RS1 nebo Desiro, když šlo nadotovat tuto hrůznou firmu. A ještě mají tu nebetyčnou drzost se chlubit, že Bagety nejsou dotované z EU.
Tak antikampan proti zeleznicni nostalgii dela myslim KZC, celkem uspesnou. Dokud jsem se nedozvedel o nevypoveditelny smlouve na Mochovku, cene Prazskeho motoracku atd. Povazoval jsem zeleznicni nostalgii za docela zajimavej a hezkej konicek.
A není to pozdě, Antone Pavloviči?
Těch přezdívek bylo víc. Jedna lepší než druhá: Kredenc, Dunihlav, Hokkaidó, Žhavé trubky…. 😃
Loďák, Ponorka…
Jojo, ještě mám jednu na jazyku, ale fakt si teď nemůžu vzpomenout
Krematorium? 😀
Já myslel, že ponorka je řada 850. Mýlím se?
Nee. 850 je hydra nebo krokouš…
Ano, protože řady 850 a 851 jsou Krokodýl.
Jen prostě Motor, nebo Dvaašedesátka.
Já slýchal ještě jednu podobnou Dunihlavu, kvůli hluku po remotorizaci, ale fakt si po letech nedokážu vzpomenout. Ach jo 🤫
Bublák