Přes 30 milionů ze státního fondu na ETCS do kredenců. KŽC Doprava chystá tendr

Poslední motorové vozy původní řady M 262.0 označené od roku 1988 jako řada 830, resp. v případě remotorizace jako řada M 262.1, po novu 831, dojezdily v pravidelném provozu až v roce 2010. Foto: České dráhyPoslední motorové vozy původní řady M 262.0 označené od roku 1988 jako řada 830, resp. v případě remotorizace jako řada M 262.1, po novu 831, dojezdily v pravidelném provozu až v roce 2010. Foto: České dráhy

Veřejná soutěž ukáže, zda se najde někdo, kdo instalaci ETCS do historických vozidel provede.

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Je to hnus velebnosti rvát prachy do šrotu který vozí pár stovek stále stejných vejletníků . Zatímco například účinnou ochranu železničních vozů a jednotek proti grafiti nejsme schopni zaplatit, zorganizovat a legislativně ošetřit. Prostě nepoměr nakládání s penězi daňových poplatníků.

Kuba

To bude asi držhubné pro KŽC.

Trainspotter

Je skvělý, že do 831 se ETCS cpát bude, ale do 749, 750, 751, 753 nebude. Protože do nich by se to vešlo a třeba taková Východočeská dráha by byla šťastná. Protože nevím s čím budou jezdit.

Martin.dilli

Protože si někdo vybuduje firmu na tom, že si koupí mašiny téměř za cenu železa a bez dlouhodobé vize se najednou vše musí přizpůsobit a ohnout tak, aby se to za každou cenu zacvaklo z eráru?

nowas

„ale do 749, 750, 751, 753 nebude.“ Majitelé těchto si to tam dát můžou kdo jim brání?

Marcel

Je to hodně prostředků pro určitou zájmovou skupinu, nemělo by to jít ze společných peněz. To by jsme se asi měli shodnout ne? Jako výstavní exponát budiž, na to jistě má fondy MK, ale vozit se tím? Nebo to mít jako bussinnes? Tak asi každý ze svých kapes, ne?

Svojšín

Nedal bych KŽC ani korunu…..

Petr Vašek

To by ale kredence skončily v hutích a Bram na pracáku 😂

petr

do dvaašedesátek??které tak rady hoří?a kam se to tam vejde?do zavazadlového prostoru?

JanM

ETCS do M.262? Tak to se možná dočkáme i instalace ETCS do parních lokomotiv.

Bram

No a co?!? Vždyť se na tom už pracuje: https://www.k-report.net/clanky/etcs-pro-parni-lokomotivy/

Jaaa

No to jsem zvědavej, jak tu šmíru a prach ta elektronika bude snášet. 🙂

Bram

Jsem na to také zvědav :-). Ale důležité je, že je snaha prokopat cestu, která by mohla být společná pro všechny parní lokomotivy.

BND 30

Tak do uhláku to asi cpát nebudou….

tarten

Kdyby to šlo uchladit deskama bez větráku, bylo by na konci uhláku spíš ideální místo, ne?

Jiří Kocurek
Tonda Sehnal

Provozují pouze 1/3 ERTMS, komunikaci.
Druhá, ta podstatná třetina, zabezpečení, jim tam chybí. Třetí třetina skládačky, European Operation Rules chybí úplně všude. 😁

Jiří Kocurek

https://en.wikipedia.org/wiki/Train_Protection_%26_Warning_System

Tohle tam mají taky. Zabezpečovač to je, takže nechybí.

Jiří Kocurek

Jinak jsem reagoval na pochyby, že ERMTS nesnese špínu a prach na parní lokomotivě. Když jim to běhá, tak asi snese.

Marcel

Jste to řekl , že? 🙂

Petr

Hlavně to musí být rychle odpojiteln=, aby to šlo zachránit při náhlé oxidaci vozidla. 😀

petr

oxidaci??spíš vzplanutí

PvvS

Oheň je oxidace ..

tarten

Katapultáž?

PvvS

Njn, tohle nezalepí tmelem a nepřetřou štětkou.

Pražec

Tož moment, za kolik že budeme flikovat tu Kozinu?
Ty cifry jsou řádově srovnatelné…

Jaaa

Zdroje jsou. 😉

SYN

Tak jasně, a je to na kovová kola, tak tam je rozumné a ekologické všechno… i historická dieselová jednotka která má nějakou EURO 0 (nebo spíš -1)…

Nasranej

Na kozinu je turnusovaná řada 810 a u této řady se již dnes nejedná o prototypovou zástavbu, ale sériovou.

Liquid

Jakože do 810 už někdo ETCS nacpal?

David

810 s ETCS … jeste ten Muskuv Starlink a bude to pripraveny na vstup do 22. stoleti.

Liquid

ETCS, pak podle vzoru 811.111 to bude autonomní, podle slovenských 811 elektrický přenos výkonu, od českých 811 klimatizaci, a když už elektro, tak rovnou od MVTV 2 i pantograf. A sedačky jako v maďarském inter pici. To už bude ultimátní vozidlo s přehledem i na 23. století.

Jiří Kocurek

Na přímé vlaky z Ostravy do Ostravice jak dělané, připojí se před soupravu 2 Regionov jako hnací vozidlo a Frýdlantu pojede sólo, za kýbl nafty.

tarten
tarten

A před tím poletí dva drony jako předjezdci, jestli není na kolejích strom, kamení nebo koza.

Jiří Kocurek

.. a s detekcí oleje na kolejnicích, lze spektroskopicky.

František

Těmi drony by si mohl ocihnout i zastávky na trati a zavést podle poptávky i zastavení na znamení.

Krysa350

Dnes je 1. duben?

Petr Triska

Za tyhle prachy jim to nikdo neudělá.

SYN

Doufejme…

JendaVenda

A to prý je státní rozpočet ve špatném stavu…….

Gajda

Kdybys zrušil pár rychlíků vozících vzduch, ušetřil bys daleko víc jak za zachování kousku historie. I když se mi příčí, že je to zrovna u KŽC.

Juraj

Třeba kde?
Ono když se zruší jeden málo obsazený spoj, tak velmi často pak ta souprava chybí na obratu pro výrazně víc využívaný spoj. Nemluvě o tom, že díry a nepravidelnosti v intervalu obvykle ještě víc sníží počet cestujících na lince.

Nebo to lze řešit stylem ZSSK, že spoj jede jen jedním směrem, a v noci se pak prázdná souprava vrací 400 km soupravově 🙂

Vlastimil Kocurek

Vy umíte vysvětlit všechno.

SYN

Kousek historie by náááhodou nemohl jezdit mimo koridor??

MartinS.

Mimo koridor by určitě jezdit mohl, ale třeba trať Chlumec nad Cidlinou – Trutnov není zrovna koridorová a ETCS se tam plánuje.

okk

Zachování? Naopak. Tahle ho znehodnotit instalací ETCS. Vždyť už to nebude původní! 🙂

Jiří Kocurek

Vojín Kefalín: „Co takhle TRS sundat, soudruhu majore?“
Major Terazky: „!!!“

tarten

Tak ono je pravda takové původní, jak by pravil průvodce v Poslední aristokratce.

PetrV

“neboť respektujeme obchodní rozhodnutí dopravce, zda se mu za daných okolností vyplatí do vybavení vozidla systémem ETCS investovat,“ – státní peníze.

Rejpal

Jsme bohatý stát, když můžeme toto dotovat.

troglj

Bohatý nebohatý v tom nehraje roli. Stát něco chce, stát musí udělat podmínky. Už tu není socialismus.
Za Covidu se také vyplácelo za zavřené provozovny.

Avlaky

Dostali dotace na vozidlo které si to “nezaslouží” a ještě si stěžují

A co se tyče transparentnosti, hlavne ze mají napřimo zadanou zakázku na pražský motoráček který je nesmyslné hodně dotován

adviser

Ukažte mě jiný motorák, který jezdí(il) stejně dlouho jako tento.
Jinak v článku zmíněno, že ČR není jediným evropským státem. kde jezdí historická vozidla a ni jediným, kdo se je snaží dovybavit ETCS

Kubrt

Nějaká bližší souvislost s obsahem článku? Třeba příklady obdobných dotací z jiných zemí?

Avlaky

Ano jezdí dlouho, bezpochyb ale perspektiva takoveho vozidla je jaká?

Je mnoho jiných vozidel která by si ETCS zasloužila více
ČD: RS1, GTW 2/6, desira, Ariva: GTW 2/6

To jsou za mě vozidla které mají ještě 30 let před sebou

SYN

a PAK dlouhou kariéru jako historická vozidla… anebo na tu nemají nárok když byla vyrobena později?

PvvS

To že je dopravce nebyl schopnej nahradit ničím novějším, svědčí spíš o zoufalosti, než o kvalitách ..

Liquid

Bych řekl že to stěžování souvisí hodně s tím, že všichni vědí, že to ETCS do toho prostě nikdo nenacpe. Určitě ne za tyhle peníze.

Marana_CZE

Ještě že ti transparentní klauni z KŽC tady včera brečeli 🤡. Ale tak ze státního do KŽC teče dlouhodobě a hodně… Úplně zbytečně 🤡

Míření

Stěžují si naprosto oprávněně. Ministerstvo prosazuje naprostý nemysl a pak ještě “ uplací“ dopravce aby si nestezovaly. Zde například 30 milionů. Kdyby na MD přemýšleli dokázali by tady ušetřit stovky milionů.

PvvS

Jistě si to můžou zadotovat z těch jejich předražených smluv…

Liquid

Jenže tohle konkrétně nakonec nikam nepoteče. Hodně bych se divil, kdyby se za tyhle peníze povedlo tam ETCS nacpat.

Blátošlap

Tady to je na pováženou. Proč mají mít staré vozy ETCS z dotací, když nejsou vybaveny pravidelné spoje? Jen pozor, aby z toho nebyla antikampaň proti KŽC a železniční nostalgii.

Tomáš V.

Antikampaň proti KŽC je potřeba jako sůl. Velká část veřejnosti nadává na klientelismus a přitom tahle firma a její protěžování ze strany municipalit je přímo ukázkový příklad.

Aneb proč chtít na S34 soutěžit třeba RS1 nebo Desiro, když šlo nadotovat tuto hrůznou firmu. A ještě mají tu nebetyčnou drzost se chlubit, že Bagety nejsou dotované z EU.

Jakub P

Tak antikampan proti zeleznicni nostalgii dela myslim KZC, celkem uspesnou. Dokud jsem se nedozvedel o nevypoveditelny smlouve na Mochovku, cene Prazskeho motoracku atd. Povazoval jsem zeleznicni nostalgii za docela zajimavej a hezkej konicek.

Veřejná zakázka nyní v přípravě

A není to pozdě, Antone Pavloviči?

Pája

Těch přezdívek bylo víc. Jedna lepší než druhá: Kredenc, Dunihlav, Hokkaidó, Žhavé trubky…. 😃

Luboš

Loďák, Ponorka…

Pája

Jojo, ještě mám jednu na jazyku, ale fakt si teď nemůžu vzpomenout

Jiří Kocurek

Krematorium? 😀

troglj

Já myslel, že ponorka je řada 850. Mýlím se?

Happy

Nee. 850 je hydra nebo krokouš…

Marek Kubík

Ano, protože řady 850 a 851 jsou Krokodýl.

Lukáš

Jen prostě Motor, nebo Dvaašedesátka.

Pája

Já slýchal ještě jednu podobnou Dunihlavu, kvůli hluku po remotorizaci, ale fakt si po letech nedokážu vzpomenout. Ach jo 🤫

bublak

Bublák