kmax

Přes 22 hodin ve vzduchu. Východní a západní polokouli spojila 20 tisíc kilometrů dlouhá linka

Boeing 777-300ER China Eastern Airlines přistává v Aucklandu. Foto: Auckland AirportBoeing 777-300ER China Eastern Airlines přistává v Aucklandu. Foto: Auckland Airport

Zpáteční let z Argentiny do Číny bude ještě delší kvůli proudění větru.

Letecká společnost China Eastern Airlines zahájila nové spojení, které se stalo nejdelší pravidelnou leteckou linku na světě. Cestující, kteří se rozhodnou pro let mezi Buenos Aires a Šanghají mohou strávit na cestě až 29 hodin včetně technického mezipřistání v Aucklandu.

První let z Číny do Argentiny odstartoval ze Šanghaje už včera, dnes přistál krátce před pátou místního času v Buenos Aires. Cesta zabrala 25 hodin. Zpáteční let bude kvůli proudění větru delší.

Trasu je dlouhá téměř 20 tisíc kilometrů. Čínský dopravce na linku nasadil Boeing 777-300ER pro 316 cestujících. Záznam trasy letu je na Flightradar24.com. Trasu ze Šanghaje do Aucklandu zvládl za 10 hodin a 53 minut, z Aucklandu do Buenos Aires 11 hodin a 22 minut. V Aucklandu letadlo strávilo na zemi tři hodiny. Během nich došlo k doplnění paliva a výměně posádky. Cestujícím je umožněno opustit letadlo a čas si zkrátit pobytem v terminálu letiště.

Zatím dvakrát týdně

Podle čínských agentur bylo na palubě prvního letu 289 cestujících. Dopravce počítá s tím, že značná část cestujících poletí jen v jednom úseku. Zástupci letiště v Aucklandu uvedli, že linka pomůže lepšímu propojení Nového Zélandu a Argentiny. Dosud žádné přímé spojení mezi oběma zeměmi neexistoval.

Létat se bude zatím dvakrát týdně jižní trasou přes jedny z nejodlehlejších vod planety, poblíž Antarktidy. Tato cesta má ušetřit nejméně čtyři hodiny letu.

Aktuálně nejdelším letem je pravidelný spoj Singapore Airlines mezi New Yorkem a Singapurem. Airbus A350-900ULR uletí trasu dlouhou přes 15 tisíc kilometrů za necelých 19 hodin. Oproti plánované lince China Eastern let nezahrnuje mezipřistání a letí napřímo.

Žebříček nejdelších letů by měl v dohledné době změnit australský Qantas a jeho Project Sunrise. V jeho rámci nabídne ultradlouhé lety bez mezipřistání mezi Austrálií a Evropou a východním pobřežím USA. Dopravce dlouhodobě uvádí, že cestující by měli mít maximální komfort na palubě, aby nemuseli po dlouhém letu strávit další den regenerací. Lety dlouhé i přes 20 hodin by měly obsluhovat Airbusy A350-1000 s prodlouženým doletem.

Letadlo pro 22 hodin ve vzduchu bez mezipřistání. Qantas ukázal první snímky ultradálkového stroje

 

Tagy China Eastern Airlines PVG-AKL-EZE Ultradálkové lety
Žádné komentáře