Přes 18 hodin v roušce. Singapore Airlines se vrací na nejdelší linku světa, prodlouží ji o 3 míle
Airbus A350-900. Foto: Singapore Airlines
Singapore Airlines budou létat nově na letiště JFK v New Yorku namísto Newarku.
Důvod použití „obyčejné“ devítistovky je jednoduchý. Počítá se s tím, že moc cestujících tuto linku nyní využívat nebude a vydělávat se bude především dopravou nákladu. No a obě verze, 900 i 900ULR jsou skoro úplně stejné, mají stejně velké nádrže, ULR se liší se tím, že je softvérově potuněnější, má optimalizovaný management paliva, nějaké drobné strukturální úpravy a hlavně a především – váha se ušetřila tím, že prakticky vůbec nemá instalované zařízení nákladových prostorů a tudíž se tam kromě kufrů pasažérů nedá nic naložit.
Proto ta obyčejná 900.
A350-900ULR ma kapacitu palivovych nadrzi 165 000 l, A350-900 ma 141 000 l (110t). Co jsem pochopil, tak ty nadrze jsou u obou modelu fyzicky stejne, ale A350-900 nemuze plnou kapacitu vyuzit. Puvodni A350-900 mela MTOW 265t, coz by na tuto trasu nestacilo. A350-900ULR ma MTOW 280t. Nicmene postupem casu Airbus zvysil MTOW na 280t i u klasicke A350-900, a to uz podle vseho na tuto trasu staci. Pri prvnim letu SIN-EWR A350-900ULR spalil 101,4t paliva pri 17h22m letu, nicmene to muze byt i pres 18h letu. Cele je to takove na hrane, ale Singapore Airlines urcite vedi co delaji.… Číst vice »
Osmnáct hodin s dusivým náhubkem na obličeji si nedovedu představit. Možná tak místo něj plexisklový štít, pokud něco. Popravdě řečeno, nedovedu si představit osmnáctihodinový let ani za normálních podmínek – ledaže by šla sedadla sklopit do téměř vodorovné polohy, což však v turistické třídě nepřichází v úvahu. Než jeden takový let, tak raději poletím třeba se čtyřmi přestupy. Můj nejdelší nepřetržitý let trval něco přes 11,5 hodin, a měl jsem toho opravdu dost. Osmnáct hodin je na hranici lidských možností.
Stále existují autobusové linky typu Londýn-Praha, které jedou 18,5 hodiny. I delší.
Tam jsou ovšem pauzy, kdy vás nechají někde na pumpě i na 20 minut vystoupit a protáhnout se…
Nastup na letovy briefing mam 2h pred casem odletu. Z ubytovani odjizdim cca pul hodiny predtim, od chvile, co opustim byt, jsem v rousce. Proletim se 9 hodin do Manily, tam cca dve hodiny trcim na zemi, nez cestujici vystoupi, nez se uklidi letadlo, nez nastoupi cestujici na cestu zpet do DXB. Nasledne sup 8 a pul hodiny zpet, po pristani cca pul hodiny post landing duties, nejaky cas nez se z letadla dostanu na headquarters, odtamtud pul hodiny do bytu. Vse v rousce. Kolem a kolem to da nejakych 21 hodin, coz je zhruba stejne, kolik – dle mych… Číst vice »
S tou rouškou bych to tak drsně neviděl, asi těžko budou cestující bez jídla a pití. Nejlepší jsou v tomhle British Airways, v mailu píšou, že člověk musí mít během letu roušku, ale že ji lze odložit během jídla a ať si ho cestující vezmou s sebou dostatek, protože palubní servis omezili. A pak v letadle, kdyby se někdo zapomněl vybavit, rozdávají každému pytlík brambůrků a preclíků, se kterými se dá vydržet značnou část letu po Evropě, o domestic po Británii nemluvě 😀
To jste akorát, obávám se, nepochopil pravidla: „When food and drink is not being consumed, the face mask must be placed back“. Roušku si můžete sundat jenom na okamžik bezprostřední konzumace.
A kde je mezi těmi dvěma tvrzeními rozpor?
Nemůžete si otevřít pytlík brambůrků, pomalu jej za dvě hodiny sníst a domnívat se, že celou dobu smíte mít sundanou roušku.
A neříkal náhodou Primula, že roušku neměli, protože před nimi celou dobu bylo na stole kafe?
Dokud jídlo konzumuje, není rouška nutná.
Jako myslíte, že se čeká, že lidi budou mastný brambůrky strkat pod roušku jako v Lánech?
Gratuluji k ultimátnímu češství, váš přihlášený trik do soutěže „Jak obejít pravidla určená k omezení šíření smrtelného viru“ vyhrál cenu poroty.
To není můj výmysl, jasně píšu, že takhle postupují British Airways. V těch letadlech to teď funguje tak, že z 90% člověk sedí minimálně ob sedačku od někoho cizího. I kdyby byl nakažený, tak pokud nekýchá, ty filtry těch pár virů odstraní. Teď nedávno IATA vydala zprávu, jak je šance se nakazit v letadle absolutně mizivá. A lidí, kteří jsou schopni tu roušku nemít, je dost. Opravdu hlavně jde o to se bez ní nepohybovat po letadle a nekýchat/nekašlat.
Máte nedostatky ve vzdělání. Britové se naučili obcházet různá nařízení dávno před čechy. V zákoně stále mají něco o nošení praporku před jedoucím vodidlem. A všichni to tam obcházejí.
😀
Minulý týden jsem letěl 2 hodiny v roušce z Řecka do Vídně. Pro mě docela utrpení. 18 hodin nikomu nezávidím. Třeba je to s respirátorem lepší a 18 hodin se dá vydržet snadněji.
Neda. Cestovani timto zpusobem je jen pro ty, co opravdu musi, nebo pro masochisty … 😎
Nedávno jsem absolvoval mezinárodní cestu vícero dopravními prostředky včetně letadla. Celkem asi 8 hodin, celou dobu samozřejmě s rouškou. Pro mně to není žádný problém, takže záleží na konkrétní osobě. Samozřejmě nevím jak bych reagoval na 18 hodinový let s rouškou, ale běžně je (několik neboť je měním) mívám 10 hodin v kuse. Ale pokud Vám dělají 2 hodiny problém, tak je mi Vás líto neboť těch se jen tak nezbavíme a budete asi dost trpět.
Já v tom musím být v práci celý den (resp. raději v respirátoru, než v roušce, přes ten se dýchá ještě hůř) a Vám dělají problém 2 hodiny? Hm, tak to máte blbé…
Přesně, tohle mě vždycky dokáže znovu překvapit. Chápu, že někomu může vadit nějaký konkrétní materiál roušky třeba. Ale ty nářky, jak se v tom každý dusí, mi přijdou úplně mimo. Resp. spíš je to asi psychická záležitost a nezvyk.
Co mají říkat chudáci zdravotníci, kteří jsou v tom běžně celou dlouhou směnu? Mnohdy i v respiratorech a polomaskach, přes které se dýchá mnohem hůř. Vojáci v rouškách vykonávají fyzicky náročné práce. Roušky se taky nosí v potravinářství a dalších průmyslových odvětvích, i tam ti lidi padají vyčerpáním?
Ono to není i (ne)snesitelnosti nošení roušky, ale o nesnesitelnosti Babiše. To přebíjí cokoliv. Racionálno jde stranou.
Babiš určitě taky hraje roli, ale hlavně něco jiného – vypozoroval jsem na známých, že čím vyšší nadváha a horší fyzička, tím větší stížnosti.
Hele, oni si tu práci v roušce vybrali.
Já bych v roušce nepracoval, to je ten rozdíl.
Máte tam chybu…na této lince litá A350ULR (ultra-long-range) a nemá to normální Economy, ale jenom Premium Economy a Business
Pan Sura oproti Vam cte zdroj:
“The Airline will operate the Airbus A350-900 long-range aircraft on the route. This aircraft is configured with 42 Business Class, 24 Premium Economy Class and 187 Economy Class seats.”
díky, byl jste rychlejší:-)
Tak to je poslední zoufalej čin, letět to s hadrem přes xicht. To už fakt musí někdo letět, aby musel takhle nehorázně trpět.
Zkusim jeste jednou:
“ The Airline will operate the Airbus A350-900 long-range aircraft on the route. This aircraft is configured with 42 Business Class, 24 Premium Economy Class and 187 Economy Class seats.”
pri load factor 30% v pohode. A vacsi aj tak SQ nemaju. A pri tych cenach za priamy let (2,5 nasobom oproti konkurencii) ani mat nebudu
UNITED s prestupom 657€ , SINGAPORE 1627€
oba odlet 19.12. v economy
Prémium Economy… normální Economy není na tomhle spojení
Kdybyste si otevrel tiskovou zpravu…
“ The Airline will operate the Airbus A350-900 long-range aircraft on the route. This aircraft is configured with 42 Business Class, 24 Premium Economy Class and 187 Economy Class seats.”
Tak to bude muser letet dost „nalehko“ bez žádného extra nakladu… trošku zafouká a už nikam nedoletí…
Zvladne vubec klasicka A350-900 tak dlouhy let?
Je to A350ULR…bez klasické Economy, ale jenom Premium Economy a Business
Zkusim znovu:
“The Airline will operate the Airbus A350-900 long-range aircraft on the route. This aircraft is configured with 42 Business Class, 24 Premium Economy Class and 187 Economy Class seats.“
Ne, 100NM pred dosednutím jí dojde palivo.
Dolet A350-900 je podle wiki 8100NM, coz je vetsinou teoreticka hodnota. Vzdalenost (GCD) SIN-JFK je 8288NM. Samozrejme jsem si jisty, ze Singapore Airlines vedi co delaji, takze je pro me zajimave, ze klasicka A350-900 tuto trasu vubec zvladne. Sice se da predpokladat mala obsazenost, ale zase se mluvi i o nejakem cargu. MTOW je 280t – OEW 142t – palivo 110t = +-28t uzitecneno zatizeni (vsechno jsou wiki cisla, takze +-). Teoreticky by to mohlo vsechno vychazet, ale nechci si tady hrat na nejakeho znalce v oboru, protoze to urcite nejsem.
Jistě že to musí vycházet, dělám si prču na konto Václava kdy pochybuje o tom že to tam doletí.
Ja vim, ze je to vtip 😉