Přerozchodování tramvajové trati do Jablonce bude dražší oproti odhadu
Rozchod 1435 a 1000 mm na tramvajové trati Liberec - Jablonec nad Nisou ve Vratislavicích. Foto: Jindřich Berounský
O rekonstrukci usiluje až sedm firem a sdružení.
a jedna vcelku zasadni lez v clanku. ta tramvaj neprepravi temer milion lidi do jablonce, ale do vratislavic. ona prepravi sotva pul milionu lidi . valna vetsina totiz jede tam a zase zpatky. a do jablonce jich jede zlomek. 90% lidi konci ve vrataku :))) to je lzi tramvaj , jejiz prodluzovani chce jen mafie napojena na penezovod stavebnich firem a medialne vzbuzujici zdani o jeji potrebnosti. k celymu tomuhle projektu chybi jakakoliv oponetura, ktera by potvrdila nutnost tohodle zadani. samozrejme mafie tramvajaku ji nema, tak to tlaci jak muze a jak to jde, dokud tohle nevypluje na povrch. ale… Číst vice »
Mohu poprosit o nějaká data z přepravních průzkumů?
A to, že jede někdo tedy ráno tam a odpoledne zpět znamená, že je přepravená jen jedna osoba? 😂
Pokud vím, vždy se každá jízda započítává zvlášť. A co se týče prodloužení, zastávka u dolního náměstí a otočka na terminálu autobusů a hned pod zastávkou vlaku je ideální.
Vy snad máte info, že se někdo na prodloužení trati chce jen někdo obohatit?
jdete s tim zeleznym srotem konecne do srotu. tohle vazne nema zadnej smysl. tu stavajici trat pouzijte na cyklostezku a verejnou dopravu prevedte na hybrid trolej/aku. to dovoli linky dotahnout do msena, pasek atp.
na zniceni historickeho centra tramvaji neexistuje zadnej oponentni posudek a je jen dilem mafie nadrazaku a dementu v cele s jindrou z berouna a novinarskym mamelukem z libereckyho televizniho hnoje.
jinak je to cerna dira na penize danovejch poplatniku.
vsichni co tohle obhajujou patrej za katr nebo do pomocny skoly.
Nezlobte se, bez urážek, neměl byste si nechat provést psychfiziologické vyšetření? Vy jste rozpolcená osobnost.
osobně se domnívám, že historický optimismus do Jablonce nepatří…před 80 lety ty tramvaje měly 7m dnes 30m a ulice nafukovací nejsou a ani se nenafoukli zatáčky.
Že vy jste ten Jablonecký kavárník, který píše petice proti tramvaji ?
Ne, je to nějaký Karel z nádraží. Alespoň si tak říká :-))
Cyklostezku 🙂 Dobrý vtip. Z Jablonce do Liberce možná, ale opačně? Vám by se ten kopec chtělo šlapat? Mě ne. To už bobová dráha by byla lepší .
„vsichni co tohle obhajujou patrej za katr nebo do pomocny skoly“
:-))
Nejde pouze o změnu rozchodu! Někde změna trasování a výškového profilu a jiné práce navíc. I nový most v Zeleném údolí.
https://www.youtube.com/watch?v=LmEuemlBzaQ
Neodhadovat, nedivit se, stavět!
[môj typický príspevok na túto tému]
Vím, že tramvajím rozumíte, ale na metrovku se tato trať už určitě nevrátí.
V tomto štádiu by to ani nemalo zmysel.
Nic ve zlém, ale v Liberci to byl dobrý počin,neboť se prakticky muselo vše postavit znovu,takže se o čistou změnu rozchodu nejednalo. Ale dle vašich komentářů smekám a vím,že jste tramvajový odborník a pochopitelně fanda,.
Zmena rozchodu absolútne nebola potrebná. Systém sa mohol a mal obnoviť bez zbytočného rozbíjania siete na desaťročia. Premávka historičákov znamená dlhodobo udržiavať na časti siete splietku dvoch rozchodov, zbytočne komplikovaných a drahých výhybiek. A nech nikoho ani nenapadne meniť rozchod na historičákoch!
Nevidíš ty nové tramvaje kupované pro Liberec od výrobců kteří neumí metrový rozchod, žádné reko T3.
Nevidím, okrem jedného prototypu. Ktorým som sa zviezol a moc ma teda nenadchol čo sa komfortu týka.
Mám dotaz k té fotce. To je něco jako přechodný stav nebo se jedná o nějaké propojení úzkorozchodné a standardně rozchodné tratě? Jak to funguje?
Vždyť to v tom článku píšou, že tramvaj nyní jezdí jen do Vratislavic, protože za nimi je to, co je na fotce, a dál zatím jezdí NAD.
V popředí je konec rekonstruovaného a již přerozchodovaného úseku, vzadu je ještě původní metrová trať ze sedmdesátých let, která se teprve bude rekonstruovat na standardní rozchod, nachází se to mezi konečnou ve Vratislavicích a zastávkou Kyselka. V současné době zde provoz není možný.
je fajn, že po půlroční výluce se začne vybírat zhotovitel..myslím, že tramvaj do Jablonce se mohla s klidným svědomím zrušit.. prodloužení nebude a ten přístup k tomu je takovej, že je stejně jedno jestli jezdí tramvaj či bus..kdyby ne, tak se neudělá výluku rok před začátkem stavebních prací..dříve se stavěli dočasné trojúhelníky všude možně, aby autobosová doprava byla co nejkratší..dnes se to na rok zbytečně zavře a je to každému ukradené
A těch 1 milion přepravených cestujících hodíte přes palubu. Aby bylo na co nadávat.
ty už jsou teď hozeny do autobusu a zjevně to nikoho moc netrápí, když může rok být výluka jen tak..ještě pár let zpátky byla i krátkodobá výluka tramvaje vnímána jako vyznámná negativní událost, teď na to každej hází bobek..
Rozdělení zakázky do více částí aby to bylo rychleji je pěkná blbost. I jedna stavební firma by zvládla stavět na více úsecích, kdyby soutěžním kritériem byla i délka stavebních prací, navíc by se ušetřilo spoustu peněz na administrativě jak na straně zadavatele tak na straně stavebních firem.
Pokud by na to 1 stavební firma měla kapacity, aniž by omezila práce jinde.
Volici v Jablonci doufam nezapomenou mistni bunce ODS pri letosnich volbach podekovat, ze soucasti rekonstrukce neni i prodlouzeni do centra mesta. Aneb zajmy kavarnika nad dopravni obsluznost.
Realisticky bych řekl že většina voličů má nějakou tramvajovou trať do Liberce zcela v zadeli.
To je smutny, protoze zrovna projekt prodlouzeni tram a stavba dopravniho terminalu v J.n.N. mely i vyrazne mestotvorny prvek.
Jenže většina obyvatel tu tramvaj nevyužívá a proto při jejich rozhodování komu to tam hodit je tohle na jejich žebříčku priorit kdesi dole.
Asi je prioritou jablonečáků vypít kafe u zakomplexovaného kavárníka.
Dokud ta tramvaj obsluhuje jen sídliště u zastávky Liberecká a park pod nádražím, bez cílených vazeb na další dopravu, není divu že není tolik atraktivní. Otázka je, kolik lidí si uvědomí, jak by se to změnilo, kdyby byla do jablonecké MHD skutečně zapojena. A kdo by si uvědomil i to, jak by oživila zcela chcíplé hlavní náměstí a ulice kolem něj, aniž by jakkoliv blokovala dopravu.
Bohužel, Jablonecké centrum budí dojem městyse.
Spíš ghetta ne…
Právě že to prodloužení a další rozšíření by je naučilo to používat.
Všiml jsem si, že poměrně dost velké množství jablonečáků právě využívá tramvaj. To, že silně zamindrákovaný a zakomplexovaný kavárník v ničem nevyniká, snaží se upoutat pozornost primitivním bojem ptoti terminálu a tramvaji. Ale konec konců, i dopravní terminál není v Jablonci potřeba, stačí dosadit pěkné označníky a nové přístřešky na jednotlivých stáních. Nějaký terminál je jablonečákům u zádele.
a ty jindro jsi zakomplexovany nadrazak, kterej primitivnim bojem za psedoprospesnost zeleznyho srotu a likvidace prirozenejch dopravnich tepen mesta jen saturuje emoce proti sobe a tramvaji predevsim. pokracuj. dostanes presne co zaslouzis
Na vaše tupé příspěvky nemá význam reagovat. Uklidnění by vám prospělo.
Tak vzhledem k tomu, jak domrvili aktuální návrh na ten nový terminál by snad bylo lepší, kdyby se radši nestavělo nic a zachoval se současný stav.
Ta argumentace je tak naprosto absurdní, že tomu pořád nemůžu věřit.
Myslím, že krajské město Liberec mělo tramvaj dotáhnout ke Kyselce a věnovat energii na přípravu důležité tramvaje do Rochlice. A v Jablonci ať počkají na vznášedla….
Krajské město už to na hranici katastru dotáhlo. Hranice města a okresu trať přetíná (poprvé) přesně v tom místě, kde je ta titulní fotka.
Pro přesnost, kam směřovat díky: v Jablonci vládne koalice ODS, ANO a SLK.
(No jo, ale zbyde pak vlastně ještě někdo? ČSSD se už dokázala historicky znemožnit, alkoholika Berounského kandidujícího ať už za jakoukoli obskurní straničku nebrat a co tam je dál v nabídce?)
„Jediným hodnotícím kritériem je cena“
A pak to podle toho taky vypadá.
To nemusí být nezbytně problém. Rizika se dají omezit pomocí kvalifikačních kritérií, kvalitním výkonem TDI, ve smlouvě atd.