Premiéra Desira na trati do Zubrnic. Některé víkendy nahradí Hurvínka
Jednotka Siemens Desiro na trati do Zubrnic. Foto: Zubrnická museální železnice
Desiro zvládne lépe uspokojit poptávku po cestách při akcích v zubrnickém skanzenu.
Když jsem tam jel posledně s vnoučkem, líbilo se mu, že tam jsou dřevěné lavice, že tam smrdí nafta a že může na záchod chodit přímo okolo strojvedoucího. To v Desiru nezažije.
takze mate moznost jet tam mimo tyhle mega akce, kdy na trati jezdi hurvinek…
Vždy jen samá historická vozidla, co k takové se k takové trati hodí, nikomu nevadí „pomalá jízda“. A najednou Desira, na trať, kterou stát odepsal jako nerentabilní? Tady fakt něco nehraje….
kdybyste nebyl liny si precist par odstavcu textu, tak vysvetleni teto zahady najdete v clanku.
Trať byla zrušena v Květnu 1978. Následně byly pokusy o obnovení provozu do Zubrnic kde vznikalo muzeum (skanzen) leč se povedlo až v roce 1993 občasnými jízdami do konce roku- poté provoz utichl do doby než trať spolek koupil.
Je to jen o šetření historických vozidel, o ničem jiném. Pokud je budem ničit přetěžováním, nevydrží a skončí…… Přežijte x krát ročně Desiro a Hurvajzové budou jezdit třeba ještě 20 let….
Tak ještě obnovit spojku ve Velkém Březnu (pro odstranění dvojité úvrati) a můžou jezdit pravidelnou dopravu…
Časem bude obnovena ( při rekonstrukci stanice Velké Březno).
Výborně!
To je hrůza, ta první fotka – Desiro za těmi keři. To zaprvé, zadruhé: copak, copak, karkulka už dojezdila?
Když byl jarmark, nemohli přidat víc spojů/nasadit třeba Karkulku s několika vozy než Desiro? Nic proti Desiru, ale zrovna k tomu jarmarku by se historický vlak hodil víc než Desiro.
A
Sím správce o smazání, toto byl omyl,díky.
Posílení historických souprav se přece konalo ve vybraných termínech už řadu let – dva hurvínci + jeden vložák.
Nějak mi to vysvětlení nesedí.
Ač chceme nebo ne, trať je velmi , velmi náročná a nikdy nebyla stavěna na trhání rekordů a nikdo si toto neuvědomuje ( stoupání přes 40 promile, ostré oblouky bez přechodnic ). K tomu vpravdě sedmdesátiletá vozidla dostávají zabrat v normálním provozu, natož pak ve dnech, kdy je očekávána obrovská poptávka. Ono opravdu mít v Hurvínku nacpáno třeba 70 i více lidí , to samé v druhém a i ve vleku, tohle přetěžování jim moc neprospívá a neprospívalo by žádnému veteránovi. Proto těmto ¨dělníkům nostalgie¨ bylo malinko uleveno a na některých akcích během letošní sezóny bylo domluveno moderní vozidlo, které… Číst vice »
desiro, tak to je hodně za trest 😀 ani okýnko si neotevřete
na těch pár kilometrů je to fakt hrůza…
Má to klimu, tak o co jde?
Nemají k tomu hurvínku nějaký Blm, nebo aspoň 010? Tohle není retro zážitek 😀
A musí nutně být?
Desiro už za pár let bude taky retro.
Já bych místo Hurvajze některé víkendy uvítal 810.181.
néé šukafon néé, ten na historickou trať nepatří, ale do šrotu, ale když už nahrazovat desito, tak normalně třeba historický diesel nebo páru a historické vagony 😉 má to být muzeální železnice a v budoucnu jedna z mála, kde budou jezdit muzeální vlaky.
Proč by šukafon nepatřil na historickou trať? Dlouho to byl symbol většiny lokálek v ČR, tak v čem je problém?
Protože šukafon je stále velmi běžné vozidlo na lokálkách? Pokud chce někdo zažít jízdu v 810, může vyrazit téměř kamkoliv.
To teda rozhodně ne, šukafony už na většině lokálek nejezdí, zřejmě jste zaspal posledních pár let. Nehledě na to, že je velký rozdíl v modernizované 810 v pravidelném provozu a retro 810 vypravené jako historické vozidlo.
Aha, takže to, co běžně vídám na Liteňce, na horním Pacifiku nebo na Sedlčance není šukafon, tak to jo.
hlasim postizeni stejnym typem halucinaci…
Sukafon už začíná být historie a patří sem.
Jak by se asi pára zaplatila a také kde ji vzít?
Kdyby se trať v roce 1978 nezrušila tak tam ta 810 jezdila.
810 181 je myslím v areálu depa v Šumperku…
To asi ne, ještě v pondělí 8.5. jsem ho viděl stát ve Velkém Březně.
Ano je ve Velkém Březně. Koupil ji spolek na zálohu. 810 181-8.
Nechápu, jak se může vyplatit obnovovat trať do Lovečkovic, když naše MD (a to jsou ti nejlepší odborníci) jasně říkaj, že trať po které po dobu dvou let nejelo alespoň 300 osobních vlaků nebo 12 nákladních vlaků se nevyplatí provozovat a je třeba ji zrušit (nyní nově zakonzervovat). Ti blázni ze ZMŽ naprosto ignorují ekonomiku, nevšiml jsem si, že by na trati do Lovečkovic jezdilo za poslední dva roky 300 osobáků. Poslal bych na ně Chocholouška, jsou to nebezpeční blázni :-))))))
Kdyby se všude našli lidé, kteří pro trať obětují svůj volný čas a vlastní peníze, tak by se vůbec nemuselo uvažovat o rušení některých lokálek, ale mohly by se prostě převést na spolky, které si je budou provozovat.
Souhlas, ale nelze očekávat že by se jich našlo tolik…
Ono když něco si člověk udělá sám (=skoro zadara) a na ten zbytek třikrát otočí korunu než ji vydá tak potom holt ty cenu provozu jsou tak řádově za půl (o moc míň už ne, ono s cenama materiálu člověk moc nenadělá).
„Kdyby se všude našli lidé, kteří pro trať obětují svůj volný čas a vlastní peníze“
A když se nenajdou, tak to dostanou příkazem, protože vrchnost se chce povozit. Nevolnictví zpět!
To jsou. Místo toho, aby se váleli a peníze rozházeli pro příjemné požitky, tak si dělají starosti s nějakou polozrušenu tratí. Kam se ten svět jenom řítí.
Šotoušení je taky příjemný požitek…
Šotoušení Šotoušů je si troufám tvrdit obtížně kompatibilní s fyzickou prací, nebo obíháváním otravné administrativy.
Doporučuji se seznámit s jízdním řádem, když tu píšete o počtu osobních vlaků. Myslím, že Ti ze ZMŽ udělali obrovský kus práce.
Jo, jasně, když se trať nevyplatí provozovat komerčně, tak si to pak vždycky a rád vezme nějaký spolek, co tam dělá zadarmo?
A co jít ještě dál, nešlo by, že by nerentabilní trati udržovali vězni?
Dřív to dělali odvedenci – polootroci v rámci vojenské služby.
Nebyl ten zákon formulován tak, že ne že se trať „musí zrušit“, ale že se „může zakonzervovat“? To je docela rozdíl.
Zakonzervovat v jejich podání znamená vytrhat koleje a to je totéž jako zrušit trať, protože už je tam nikdy nikdo nepoloží zpět i kdyby chtěl, protože ta novela obnovu zásadním způsobem koplikuje, tak aby pomálu i ufoni z vedlejší galaxie mohli svým nesouhlasem obnově zabránit. Zrušení dráhy je o tom, že kdokoli, kdo má podle zákona nárok se k tomu vyjádřit, může samostatně (i když jsou všichni ostatní pro), zrušení zabránit. Konzervace znamená, že stačí jeden (SŽ), který o konzervaci rozhodne a druhý den mohou trhat koleje, ale k opětovné obnově se musí všichni zúčastnění musí vyslovit pro (nesmí být… Číst vice »
Ne, není to to samé, to si jen dokreslujete to co tam není. A snést svršek takto zakonzervované trati by bylo vždy lepší než ho tam nechat rozpadnout. Protože při případném zprovoznění by se svršek stejně musel dělat znova. Jako příklad si vemte tuhle trať do Zubrnic, kde se taky neodvažují jezdit po starém svršku, který tam do Lovečkovic zbyl. Velká chyba konzervačního zákona byla, že nebylo vůbec naznačeno, jak trať odkonzervovat, to jest kdo a komu dá pokyn a nějaké závazky. A protože by to byla stále dráha, tak by se nikdo nikoho moc ptát nemusel, žádné NE by… Číst vice »
Vy jste ještě nečetl nejnovější verzi konzervace dráhy, že? Tam je to odkonzervování hodně zkomplikováno. A co se týče toho (ne)vytrhání kolejí, není to samozřejmě o tom, že trať zůstane bez provozu 30 let, ale o tom, že se může odkonzervovat hned po dalších volbách a bude stačit jen pokosit trávu a jet. Co se týče třeba vleček, je naprosto normální, že se třeba i po 25 letech neprovozu jen zlikvidují nálety, vymění pár shnilých pražců a může se jezdit a s lokálkama, kde nechceme vysoké rychlosti, je to podobné.
Ano, nejnovější jsem nečetl, takže jestli odkonzervování bude znamenat velkou buzeraci (souhlasy, vyjádření, povolení), tak s takovou konzervací taky nesouhlasím.
Co se týče kvality tratě, tak pochybuju, že v kvalitě v jaké se dá provozovat vlečka se dá provozovat regionální dráha. Jen na výměnu pár shnilých pražců to není, viz stále ty Zubrnice.
Ironie výborná, mnozí to nepochopili!
a tohle je uplne super a v podobnem rezimu by mela fungovat i kozi draha…
Jo ? Ale to by ji správa zeleznic musela udržovat..
Zubrnickou železnici neudržuje SŽ, ale udržuje si jí spolek ZMŽ.
Kozí dráhu udržuje správa železnic..ale x roku na to sere.
Kdyby jen to!
I na ní se Desiro objevilo – na jaře 2010 s Regiojetem.
Tehdy ještě byla trať celá sjízdná.
A už tehdy to byl starý šrot, který jenom ničí koleje. 😛
To by ji musela v první řadě být SŽ ochotna vypustit ze svých spárů. Právě příklad ZMŽ je jeden z důvodů, proč SŽ Kozinu k prodeji nenabízí. Proboha, ještě by si jí někdo koupil a provozoval a to se nesmí dopustit.
O tom SŽ nerozhoduje. Jediná potíž ale je, že takových spolků je obecně nedostatek. Jinak by si třeba už dávno koupily trať třeba do Horního Slavkova, ta je přiměřeně atraktivní.
Jenže Horní Slavkov je atraktivní právě jen pro ty spolkaře. Nákladní doprava je tam bohužel utopie. Já jsem ji kdysi navrhoval prodloužit do Krásna a z Krásna vlečku do KMK Granitu. I projekt jsme zpracovali (celkem 3 varianty). To bych si tu trať pak vzal rád i já a i tu trať zafinancoval (přepravy pro KMK Granit by to časem zaplatily), ale Krásno to nechtělo.
Podle velikosti Horního Slavkova by to mohla být trať atraktivní i pro normální provoz, jen by se v minulosti musela průběžně udržovat.
Pokud by někdo našel velké peníze na prodloužení tratě do Krásna, tak si myslím, že by bylo lepší zlepšit směrové poměry na stávající trati a udělat místama další PZZ, aby se dalo jezdit rychleji.
Na takové krátké lokálce nejsou vyšší rychlosti hlavní prioritou (lidi nepřejdou do vlaku kvůli ušetřeným 3 minutám). Tam je to jen o tom, vůbec nějakou dopravu nabídnout a samozřejmě s dostatečnou intenzitou a správnými časy. Stejně jako kdekoli jinde je to jen o politické vůli. Peníze jsou, jde jen o to, kam se dají. Zatím se raději investují do rekonstrukcí nedavno zrekonstruovaného než je dát někam, kde by to mělo skutečný smysl.
Myslím si, že neustálé brzdění a rozjíždění kvůli přejezdům lidi nenadchne.
nejak jsem si nevsiml, ze by ji nekdo chtel kupovat – i kraj ji sveho casu kominkovymi usty odmitl.
Kozinu nikdy MD k odprodeji nenabízelo, jen se o tom bavilo s krajem a stylem, že by to nevzal ani největší blázen.
A ještě by to fungovalo a finačně se to utáhlo spolu s nákladní dopravou a obnovenými nákladišti a vlečkami.
První pokusný balónek na cestě k pravidelnému provozu s vizí pokračování tratě do Úštěka?? 🙂 🙂
Když se na to šotouši složí, tak proč ne.
Tak oni se skládají jak peněžně tak prací.
V sobotu jsem tam byl a lidí bylo fakt mraky!
ještě není obnovená 😉 spolek se ji stále snaží obnovit, aktuálně se pracuje na úseku zubrnice – lovečkovice. V úštěku udělali nádraží, no uvidíme jestli se jim nekdy podaří celou trať obnovit. Průběh obnovy lze sledovat na jejich fb a webu, také je možnost jim přispět finančně, nebo tam jít osobně si ručně zamakat.
Z turistického hlediska jim přeju obnovení alespoň do Levína.
Z turistického hlediska je přímo nutné obnovit propojení s Úštěkem snadněji vlaky dostupným od Prahy (s přestupem v Lovosicích) i Liberce (s přestupem v České Lípě)!
Když už se i na kopec nad Karlovými Vary či do Sokolova jezdí vlakem nuceně přes Ústí…
momentálně obnova tratě do Lovečkovic fyzicky stojí – pracuje se na ní právně/papírově, ale fyzicky se loni obnovilo kokejiště na opačném konci tratě v Úštěk – horní nádraží, a na FB spolku je aktuálně slibováno, že ještě letos na něj dojede první vlak (jistě myšleno spojkou z přilehlé tratě SŽ)!
….. do pár let by snad ovšem mělo jít minimálně pěšky projít po očištěném tělese dráhy mezi již obnovenými úseky kolejišť za Zubrnicemi a v Úštěku. Ovšem čím více dobrovolníků se mimo vegetační období na kácení tzv. náletů z toho tělesa bude podílet, tak tím dříve to může být realita – zpravidla jednou měsíčně v neděli příslušný spolek pořádá veřejnou brigádu, a to těleso je stále dost dlouhé (cca 10km – https://mapy.cz/s/mugodokupe ), aby současně na něm pracovalo na několika místech více part. Zbývá jen dodat, že: 1.) slepá větev tratě z Lovečkovic do Verneřic obnovována určitě nebude – nedává… Číst vice »
Ono by to i dávalo smysl, ale už na to zjevně nebyly síly ani prostředky. Ovšem, není to turistický cíl, jakým je skanzen, tedy to využití by nebylo až takové, byť jde o největší obec v té oblasti – leč, též kdysi vysídlenou…