Přeložka silnice I/34 mezi Humpolcem a Havlíčkovým Brodem získala územní rozhodnutí
Silnice I/34, Humpolec. Pramen: ŘSD
Podle ŘSD se zahájení stavby předpokládá v roce 2026, dnešní odhady nákladů činí 654 milionů korun.
Podle ŘSD se zahájení stavby předpokládá v roce 2026, dnešní odhady nákladů činí 654 milionů korun.
No občané Skály budou mít určitě radost, když do Humpolce budou muset 4 km zpátky před Věž a až tam budou moci najet na I/34. Ale jinak je to obchvat na který bylo předloni už 50 let pozdě.
Souběžně jede další projekt, který počítá s rozšířením silnice a úpravou napojení na I/34 od Leštiny, takže občané Skály se nápoji přes Leštinu.
Zeptám se, ví někdo z místních, zda se v budoucnosti počítá i s plným obchvatem Humpolce?
Tzn. kompletně až na druhou stranu D1
Teď je to takový poloobchvat/poloprůtah, co by byl skvělý v sedmdesátých letech, ale dnes mi to již připadá zastaralé řešení.
I34 spolu s I/38 a dalšími jsou páteřní jedničky přes vysočinu spojující Hradec, Pardubice s Budějovicem, a přes další silnice i Jihlavu a další směry. A skoro si myslím, že by to měli být 100% obchvaty a často 2+1 pruhy.
Podívejte se do územního plánu Humpolce. Pokud tam není, tak se s ním nepočítá. Ono ho ale není moc kudy vést. Musela by padnout zahrádkářská kolonie, kde si řada lidí načerno přestavěla zahradní altány na normální rodinné domy. A hlavně není možné obejít Rozkoš, takže tam skutečný obchvat nikdy vzniknout nemůže.
Hypoteticky to může být větší přeložka třeba 5 -7 km od Humpolce o délce třeba přes 10 km.
Otázka jak silné a zdůvodněné zadání by bylo. Hypoteticky třeba i nová MUK na D1 v horizontu budoucnosti třeba 30 let.
Bez znalosti třeba https://mapy.cz/s/banamugaju.
Každý obchvat dobrý, skvělá práce. Ještě by to chtělo dotáhnout ten HavlBrod.
To narovnání mělo být dříve…………
Pěkná přeložka bez kruháčů.
Jezdím tudy pravidelně více než 15 let, ale žádný z nich se neobešel bez více či méně otravné uzavírky mezi Ždírcem a Humpolcem. Jižně od Humpolce už je to v pohodě mimo obce, jen tak dál…