Přeložení silnice I/11 mimo Bludov má stavební povolení. Začne na jaře

Stavba obchvatu Bludova na I/44. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Bludova na I/44. Pramen: ŘSD

Silničáři už mají potřebné pozemky a hledají zhotovitele. Odhadovaná cena za čtyřkilometrovou stavbu je 400 milionů.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajdoštín

Výborně, že to připravují. Další problém je ale s obchvatem Šumperka. Navrhuji estakádu v oblasti Vikýřovic a Petrova, napojenou na Sobotín a železničně silniční tunel pod Skřítkem. Tím by dostalo Rýmařovsko a Bruntálsko ideální spojení na východní Čechy a Prahu.
Totéž udělat pod Červenohorským sedlem a propojit Jeseník se zbytkem republiky. Počítali jste někdy počet tunelů na Azurovém pobřeží Francie?? No jo, holt chudí kapitalisti.

Petr

Problém bude s financováním. OPD II z EU sedmiletky 2014-2020 je vyčerpán. RRF se nedá použít na silnice a dálnice. OPD III z EU sedmiletky 2021-2027 ještě není schválen a i v něm půjde méně peněz použít na silnice než na železnice. Nyní jsme v situaci, kdy na silnice a dálnice jde z EU fondů nula eur. Přitom ŘSD má nyní hodně projektů, kdy se bude moci začít stavět a peníze nebudou, z EU 0 a státní rozpočet bude mít jiné priority. Peníze budou na výstavbu železnic, ale tam je zase problém s přípravou, projekty nejsou připravené. Nyní jsme v… Číst vice »

David

Kdy stát naposledy postavil nějakou větší infrastrukturální stavbu za vlastní peníze bez spolufinancování z EU? Znáte nějaké takové stavby?

Jiří Kocurek

Stát, jakožto instituce, žádné vlastní peníze nemá. Má jen ty, které vybral na daních (a vytisknul).

David

Moc dobře víte jak to myslím. Ale mohu svou otázku formulovat přesněji: Kdy naposledy byla nějaká větší infrastrukturální stavba plně financovaná z českého státního rozpočtu?

Petr

Vzhledem k tomu, že stavby nebyly připravené, tak fondy EU stačily na to málo, co bylo připravené. Takže nová infrastrukturní stavba čistě financovaná ze státního rozpočtu už dlouho nebyla.

Jiří Kocurek

Infrastrukturní? ČEPS teď nedávno posiloval přenosovou soustavu. Ale netuším, jestli na to měl peníze z EU nebo ne.
Jinak těch staveb běží tolik, že stát logicky upřednostňuje ty, kde mu s z financováním pomůže EU a získá tak o něco víc, než do EU poslal.

David

Ještě je tu CEF, sice EU asi nebude chtít podporovat dálnice, ale obchvaty by snad projít mohly ne?

Pavel

U Postřelmova mohlo být křížení dvou silnic 1. třídy a jedné budoucí okresky vyřešeno komfortněji. Například mimoúrovňovým kruháčem nad I/44. To, co je naprojektováno, přidělá vrásky nejen nadměrným nákladům.

Tady na Moravě

ŘSD by mělo reálně připravovat obchvat Olšan a tunel Bušín.
S napojením na I/44 a D35 to bude rychlejší a levnější spojení pro tah Wroclaw-Vídeň, než stavět komplet D43 + I/43 u Lanškrouna.

Vladimír Bílý

S první větou souhlas. D43 se ale bude muset postavit tak jako tak. A troufám si říct, že bude z Mohelnice to na jih bude po ní smysluplnější, než po přetížené a úzké D46.

Tady na Moravě

„Přetížená D46“ přestane být přetížená s dokončením D1 a následně i D35 a bude sloužit „jen“ vnitromoravské dopravě Brno-Olomouc-Šumpersko.
D43 je pro mezistátní dopravu Vídeň-Wroclaw nevýhodná i z pohledu výškového profilu, tak také kvůli míchání velmi silné aglomerační dopravy na sever od Brna (zejména po Boskovice). Přeložkou I/11 u Bušína (a následnou I/43 u Štítů a Králíků – ta musí vzniknout tak jak tak) se ušetří desítky kilometrů silničních staveb.

Vladimír Bílý

Na D46/D1 podle vás nejsou silné aglomerační vrstvy? A z Vyškova do Brna jsou ty intenzity jako v pohodě? Já si troufám říct, že jsou minimálně dvojnásobné, než na budoucí D43 mezi Boskovicemi a Kuřimí, jakožto nejzatíženějším úseku.

Tady na Moravě

Krásný whataboutismus.
Tak ještě jednou: Přeložkou I/11 u Bušína (a následnou I/43 u Štítů a Králíků – ta musí vzniknout tak jak tak) se ušetří desítky kilometrů silničních staveb.

Mára

Jen tak dál. Snad se dožiji kloudného dopravního spojení do Slezska.

LKB

Je fajn, ze se dalsim obcim ulevi od hluku. A z hlediska delsiho obdobi: zacina se tam rysovat zaklad na budouci D44, cili se bude dat lepe jezdit do Jeseniku.

Jack
Jiří Kocurek

Ukočíme všechny dálnice 10 km před Prahou. Kdo chce brambory, ať si je vypěstuje na zahrádce.

Jack

Pointa asi vyletěla komínem… Mínusy chápu, asi by se všem v Jeseníkách líbilo postavit 3+3, aby tam mohly jezdit mraky lidí. Ale jak píše někdo níže, pak už to nebudou ty Jeseníky jako nyní. Stačí se podívat, jak vypadá Dolní Morava…

PetrM

lidi chodí po horách, bože to je tragédie :-O

Jack

Vy se jezdíte na hory mačkat jako na Staromák?

Vochomůrka

Když nebudou turisti, zajde region na úbytě.

Jack

A turisti musí nutně autem po dálnici?

Asd

Určitě budou štěstím bez sebe stát v zácpách. Nebo se kodrcat přes obce. Už dnes spousta lidí například z Brna dává přednost Alpám jak Jeseníkám.

Asd

A co místní lidi? Ti se krásných hor nenají. Bohužel dnes bez dobrého dopravního spojení není pro většinu lidí dobrý život.

trafopájka

Dálnice nejsou samospásné, nesmí se to s nimi přehánět, ale mají svůj smysl. Problémem Jesenicka je jeho naprosté odříznutí od zbytku republiky. Kdyby do Jesu vedla dálnice/pořádná silnice a i pořádný vlak (slezský Semmering je nádherný, ale neuvěřitelně pomalý), celkově by se tam žilo líp.

Jenda-71

Nežiju v Jeseníkách, ale je to jedno z mých nejoblíbenějších míst. Až tam přitáhnou lepší silnice, už tam nebude tak hezky. Teď je tam ještě klid. Ale chápu, že spousta místních to vidí jinak.

Jarda Š.

D44 je nesmysl, Proti D43 by byla delší i nákladnější a dvě paralelní dálnice by neměly smysl.

BND 30

A kdo ji chce trasovat už z Brna?

LKB

Presne, jak pise BND30 – nic o trasovani z Brna jsem tam nepsal, bavime se o usecich na sever od D35 + I/35 (a tam o D43 nic nevim…). Naopak D44 Mohelnice – Glucholazy by davala smysl, uvolnila by kapacitu D1 u Ostravy i silnic v Prerove, protoze by bylo 5 potencialne dalnicnich exitu CR – Polsko (krome ni 1) D10 + I/35 u Liberce + I/13, 2) D11 resp. do jejího dostavění I/37, 3) uz hotova D1, 4) D48). Ctyrpruhove useky na I/44 ostatne postupne pribyvaji, tak toho lze lepe vyuzit prohlasenim za dalnici…

Jarda Š.

D44 by znamenala dlouhý bázový tunel pod Červenohorským sedlem plus další dálniční tunely na obchvatu Jeseníku. To by byly náklady zcela neúměrné k dopravnímu významu.

Jirka Z

Problémem silnice I/44 je především její vedení přes Černohorské sedlo se stoupáním do výšky kolem 1000m a úzké a zastavěné údolí Desné. Tunel pod ČHS by byl drahý nesmysl, podstatně lepší řešení by bylo celou silnici mezi Šumperkem a Jeseníkem přetrasovat a nově postavit přes Ramzovské sedlo s maximální nadmořskou výškou 760m.
Zničit nejvyšší hory na Moravě dálnicí, když jinudy jde postavit jednodušeji a levněji, by byl opravdu hodně hloupý nápad.

Původní Pražák

Dálnice u Ostravy a po dokončení i u Přerova nějak nestíhá, aby bylo nutné natáhnout tranzit i do Jeseníků?

Luke

Mohelnice – Glucholazy…ty woe…kdyby to bylo na železnici, řekl bych „vlhký šotosen“..o)) Jesenicko je sice „odříznuté“, ale trošku je to i jeho výhoda, žije z cestovního ruchu, kterému v daném terénu dálnice a tranzit rozhodně nepomůže. Navíc byste táhl dálnici poměrně přelidněným údolím Desné – kudy? Vesnicím nad hlavou po dvacetikilometrové estakádě? Nebo dvaceti kilometrovým tunelem od Losin až do Jeseníku?Neeeee…pokusy s tunelem už tu byly a ustaly..Ono kdybychom si mohli dovolit tunel jen tak do Jeseníku v rámci silnice I. třídy, pak OK, to by bylo super a ve spojení s železnicí, by to bylo dokonalé. Pokud by ale… Číst vice »