Překvapení v dálniční soutěži. Cena v tendru na další část D6 spadla o čtvrtinu
Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD
Soutěž trvala od loňského prosince, ŘSD ještě nemá stavební povolení.
Soutěž trvala od loňského prosince, ŘSD ještě nemá stavební povolení.
Ta MÚK se silnicí I/27,,, to je velké zklamání 🙁
To teda, jak tyhle okruzni brejle (ne) funguji se lze kazdy den presvedcit na D8 exitu 18 (krizeni s I/16). Tady budou sice intenzity nizsi, ale tohle na silnici I. tridy nema co delat. Na nekterych mistech by zase stacily normalni stykove krizovatky (sjezd na Dasice na budovane D35 je bude mit, sjezd na Rokytno o kus dal ma dvojOK, pritom jsou to obe dvojky).
zrovna I/27 není nijak extra vytížená silnice dle intenzit, takže v tom nevidím nejmenší problém a přijde mi to naprosto adekvátní řešení. Není jednička jako jednička… Zmíněná I/16 má „trochu“ jiné intenzity… Obecně I/27 má zásadnější problémová místa, jako klikaté směrové vedení přes obce apod…
Obecně kruháče na méně a středně vytížených jedničkách mě nijak neuráží a jsou si myslím naprosto v pořádku (řekněme RPDI do 8tis.)
On to nebude kapacitni problem, jako u I/16, ale problem jisteho standardu. Nicmene chapu, jak nize kolega psal o krizeni D7xI/27, ze tahle reseni jsou u nas pouzivana v techhle specifickych pripadech, kdy se zaroven tesne vedle dalnice buduje nova dvojka, a jak na D6, tak na D7 je v tomhle pripade „prenesena“ na druhou stranu. Tedy nahradou by nebyly stykove krizovatkz, ale prusecne, kde chapu, ze je tendence se jich zbavovat.
A proč. Jde o styk pouhopuohých dvou silnic prvních tříd. Tato křižovatka je sice dnes pro směr na I/27 problémová, ale nevidím důvod, proč pro I/27 zajišťovat bezproblémový neomezený průjezd. I tak půjde o zrychlení.
Nesouhlasím. Na co máme silnice první třídy, když ŘSD i třeba tobě stačí stejné parametry jako silnice druhé třídy? Mohli bychom na dálnicích s malým vytížením také ušetřit a snížit na jich rychlost na třeba 50, abychom je mohli pořádně zakroutit, nebo na nich udělat dokonce OK.
Ne. Jedničky jsou dálkové silnice, čili dálnice pro malé intenzity a měly by mít konstantní rychlost.
Souhlas. Příklad: D55 Otrokovice-Staré Město, po dokončení dálnice budou na I/55 4 kruhové objezdy na 20 km trasy, všechny mimo obce. Dnes již zprovozněný úděsný kruháč na exitu Otrokovice-jih je bezpěčně průjezný rychlostí max. 20 km/h. Jsem zvědavý na ty další…
Původní trasa I/55 se úplně znehodnotí, v případě uzavírky dálnice to povede ke kolapsu na staré trase…
Myslím že bude stačit. Křížení na D7/27 u Žatce je stejně a v pohodě… Být to šlo udělat lépe
Nikdy jsem nechápal, jak ŘSD dochází k „předpokládané ceně“…
Že by třeba projektant zpracoval položkový rozpočet podle aktuálně platných ceníků?
Jak to jde taková přísná nabídková cena dohromady se zoufalým voláním vítěze po navýšení cen?
https://www.info.cz/zpravodajstvi/cesko/prijde-hluboka-krize-nezamestnanost-nektere-firmy-nepreziji-varuje-sef-stavebni-skupiny-vinci
Ono to zase takové překvapení není. Spousta staveb ŘSD se stále soutěží pod odhadovanou cenou, viz třeba I/34 Lišov – Vranín, kde je nejvýhodnější nabídka 964 mil. Kč, což je 76,5 % předpokladu.