Překvapení na Ruzyni. Lufthansa otevře v Praze základnu Eurowings se třemi letadly
Airbus A320 společnosti Eurowings. Foto: Eurowings
Německý dopravce chystá z Prahy přímé lety po celé Evropě, v létě přidá prázdninové destinace.
Snad to bude pro SW pořádná konkurence a výhoda pro zákazníky.
Přesně tak, čím dřív se toho odpadu zbavíme, tím lépe. Potom co jsem s nima byl naposledy nucen okolnostmi letět do Barcelony za nehorázný peníze a palubní personál byl ještě ke všemu viditelně nalitej, tak už fakt nikdy.
a proc jste si nekoupil levnejsi letenku s konkurenci?
Radši jdu vždy ke konkurenci. Raději poletím s přestupem, než s těmito zoufalci. Pořád dluží prachy za zrušené letenky. Kriplove
A pak jste se probudil s rukou v nočníku?
To je velmi vážné obvinění. Zvláštní, že jste to okamžitě nereportoval. Že by to to nikdo ze zhruba 400 – 1000 lidí nereportoval?
Do Barcelony se dá letecky dostat mnoha způsoby, nějak nechápu proč se kvůli tomu musíte zbavit SW. Vás někdo držel s nožem na krku?
Neumíte číst? Platila to firma a jinej způsob tehdy nebyl. Je to řadu let zpátky. Cestující byli rádi, že se tam s 3h zpožděním nakonec dostali. Navíc dovolenkáři nebejvaj zrovna nejkonfliktnější, na rozdíl od diskutujících na tomhle webu. Jestli byli nalitý, nevim, neměřil jsem je. Ale chovali se tak, že ve mně ten dojem vyvolali; stačí vám to takhle, drahoušku?
Bohatě cukrouši, bohatě.
wow, Hamburg! Tak to je paráda, po zemi je to peklo a létat takhle krátkou trasu s přestupem je nesmysl.
No jak se to vezme….vzlítnete a už zase sedáte…lítání si víc užijete, když to vezmete přes Bermudu 😀
Tak on se Hamburg driv lital, sam jsem tam v roce 2015 letel nekolikrat, nevyhoda byla ranni let sem a poledni tam, takze pro business trip ne uplne idealni. Tehda to litalo CRJ-900, obcas snad i A319, ted uz to bude asi jen ta A319. A diky te ne uplne idealni poloze to pak dopadlo ze se letelo s prestupem a to bud pres Dusseldorf (s German(Euro)wings) a nebo pres Frankfurt s Lufthansou. CSA to litali taky, ale vecer tam, rano zpatky, navic ATRkem
Já tam právě taky dřív letecky byl, tak mě mrzelo, že už ta možnost není. Zmlsal jsem se a jet to pak 7 hodin vlakem, to se fakt nedalo. Kor když jízdenky stojí stejně jako dřív stály letenky.
No ono, kdyby nemci z Berlina do Hambace natahli vrtku na tri kila, tak by to slo i vlakem, to by mohlo byt i pod 4h, mozna 3.5…
No dobře, ale já mluvím o roce 2021 a nejbližších letech, ne o 23. století. Zatím to i do Berlína trvá ostudných 4 a půl hodiny.
ja vim…
Spočítejte si rozdíl mezi rychlostí 230 a 300, jíž stejně nepojedete po celé trase …ICE zastavujíce ve Spandau za 1:43, „zastávkové“ EC za 2:08 (Vmax 200); klíčem je PHA-BLN za 4:16 ….
Vlakem za 6.45 z centra do centra …., včetně 13 minut pobytu v Děčíně, 21 v Berlíně = ještě 30 minut rezerva …
Kéž by tato skutečnost přiměla naše nejmenované low cost aerolinie, aby se začaly chovat jako skutečný low-cost, a přestaly nabízet low-cost služby za cenu normálních aerolinií.
Low cost ale neznamená nízké ceny, znamená nízké náklady. 🙂
Co to udělá s cenami uvidíme.
Jistě. Ovšem nízké náklady znamenají i nižší úroveň služeb, což je ze strany příslušných aerolinií záhodno vyjádřit i cenově. Low-costové aerolinky jsou vesměs sardinkové hladolety, s čímž lidé díky nižší ceně letenek počítají. Ale chtít platit cenu normálních aerolinek za low-costovou úroveň služeb je jemně řečeno úchylnost.
Tak úchylnost, nabídka – poptávka. To není jen o sardinkózních hladoletech, platí se i za to jestli vás vezme letadlo ke gate, přistaví schody, garantuje přestupy, na jaké letiště v cíli doletíte a v neposlední řadě každá má svojí strategii jak letadlo naplnit a udělat profit. Je to kombinace obrovského množství faktorů. Je to čistě věc aerolinky jak si zařídí aby vydělala a věc zákazníka, jestli nabídku shledá akceptovatelnou.
Úžasná zpráva. Nalévá krev do žil desítkám zaměstnanců!!! Pokud to vyjde (uvěřím, až tady ta letadla budou – zatím je to jen záměr – i když u EW bych tomu snad i věřil), tak to bude skvělá zpráva. Ekonomicky by jim dlouhodobě nefungovalo mít tady v Praze německý personál FC a CC. To koneckonců potvrzuje i článek o vytvoření zhruba 100 pracovních míst. Takže by mohli najmout personál ČSA, který je toho času na neplaceném volnu, snížených úvazcích a nebo vzal odstupný a šel raději “na pracák,” než aby čekal, co pod kuratelou smárťáků vlastně bude. Mají typovky na A320… Číst vice »
U eurowings v pripade FC budou sahat do svych rad. V aktualni covid situaci, kdy jsou na trhu tisice pilotu je pro vetsinu normalnich spolecnosti primarni udrzet v praci svoje zamestnance nez nabirat novy i za cenu zmeny baze. (Kde stejne rada spousta lidi kejvne nez prijit o praci) Potvrzuje to napr. i odpoved jejich personalniho jednomu z nasich pilotu, kterymu rovnou rekli ze dekujou za zajem, ale uprednostni piloty skupiny LHG. Zde se tedy nejaka spasa konat nebude, jak si vetsina lidi mysli. Pokud prijde do PRG nejaka aerolinka z 98% si pritahne aktualne i vlastni piloty z jinejch… Číst vice »
A věřte, že v případě FC jsou tu i případy v minulosti již vybraných českých F/O, kteří se původně měli připojit na jiné báze a nyní by mohli nastoupit v PRG. Osobně si myslím, že i přes úspěšnou spolupráci v minulosti s ČSA, LHG využije kapacity ze svých řad. Také se velmi nabízí možnost, že v PRG bude působit Eurowings Europe (EWEU).
Pochopitelně je to moje spekulace, ale jsem přesvědčený, že naši piloti (Češi) mohli být vybráni jít na báze do Německa či kamkoliv do západní Evropy (západní myšleno nikoliv geograficky), protože to dává celkově smysl, jsou dobří atd. Měli by plat v místě obvyklý (v Německu německý, ve Francii francouzský apod.) a bylo by na nich, zda-li relokují sebe a rodinu tam někam nebo by na bázi dojížděli na turnusy a ubytování by řešili vždy jen na turnus nebo nějakým sdílením pronájmu s kolegou a pendlovat. Ale nedovedu si představit, že by v Německu sehnali piloty, kteří by šli na českou… Číst vice »
Jsem ceskej pilot a verte tomu ze sehnat praci neni v EU ani ve svete uplne jednoduche a dalsi roky ani nebude. Z 80 kolegu co minulej rok dolitali (lidi co maj klidne tisic hodin) si nasli dalsi uplatneni v letectvi zhruba 3-4 lidi. (A jde dost casto o dost kvalitni lidi, ktery proste mimo letectvi nikdo nechce a v letectvi pro ne neni misto). Pokud ma clovek delsi pauzu, simulatory nejsou uplne vzdycky jednoduchy, RYR, WIZZ a jakakoliv aerolinka co vypise vyberove rizeni ma stovky CV (doslova) behem prvnich hodin. Bizjety jsou naprosto bez sance (jednotky mist, obsazeny davno… Číst vice »
Já jsem taky z oboru :). Můj příspěvek chtěl pouze říct, že nepokládám za pravděpodobné, že by sem EW dal německé posádky, protože by to jejich firmě nedávalo z ekonomického hlediska smysl (když tady je lokálních=levnějších pilotů dost). Oni chtějí na expanzi vydělat a ne zaměstnat lidi. A moje reakce byla odpověď na předchozí komentář “…že sem dají Němce.” Těm Němcům by nedávalo smysl se přebázovat do Prahy i když doma nemají práci. Neuživili by se, byla by to jen obnova papírů, jenže z toho úcty doma nezaplatí. Asi nic neplatí 100%. Nemáme tu školy, kam by děti Němce chodili,… Číst vice »
Chapu ze jste z oboru, nadruhou stranu se nemuzu zbavit dojmu ze spousta veci nefunguje jak pisete, zmena baze pro piloty a zmeny smlouvy jsou neco co meni aerolinky klidne nekolikrat do roka. V zivote jsem nevidel aerolinky (wizz, ryr, sw, lh) krome AF ktera by preferovala lokalni piloty. Vzdycky jsme dostali nabidku “otevira se baze tamhle, podminky jsou takovy a takovy. (vc. Lokalnich vyplat) chces tam jit nebo nechces? V aktualni chvili je to umocneny jeste tim, ze to bude nabidka “bud tam pujdes nebo nebudes litat” pristup bude stejny jako je u RYR s jejich polskou odnozi “bud… Číst vice »
Ano souhlasím, takto se chová RYR, Wizz a jim podobní, co zničili letectví v Evropě létáním podnakladovyma cenama, lobovaním za různý dotace a podobný nesmysly. To nejsou normální firmy a nic na tom nemění fakt ze jsou teď in…K Lufthansa vás nevezmou ani s 30 letou praxí pokud neprojdete jejich flying academy…k Air Francie taky ne. Ani k BA. nemají zájem o nomády z východu a bůh ví odkud co každý rok lítají pro jiného operátora. Tyhle “moderní” formy zaměstnávání na léto na živnost apod… Taky jsem psal, že to smysl bude dávat těm, co nejsou vázání na rodinu, školy… Číst vice »
Řekl bych, že pan pilot ví lépe než ostatní diskutující, jak to v letecké /pilotní/ posádkové branži chodí. Z hlediska zaměstnavatele je výhodnější, aby měl pilota „doma“, pěkně v psychické pohodě. Mimo jiné i proto, že – pokud nemá limit hodin nebo nedostatečný odpočinek – může ho v případě potřeby, když mu vypadne někdo jiný povolat … Pokud se díváte na „Letecké katastrofy“ tak řada nehod s tragickým koncem měla základ v tom, že pilot „byl nevyspalý“ (viz díl z tohoto týdne), jindy se jednalo o pilota, který „létal“ z domova někam, kde měl základnu …. takže kvalitní odpočinek byl… Číst vice »
Na tohle jako pilot z oboru, opravdu nemam silu reagovat.
Ten rok a pul nam dal zabrat uz vic nez dost, muzou souhlasit s tim ze letadlo neni MHD, trh je ale tak pokriven, ze bohuzel nic z toho co pisete jiz nefunguje.
Jsi z oboru, ale dost mimo. V Praze jsou německé školy. V Německu jsou stovky pilotů bez práce takže nečekej že by se EW stalo zaopatřovacím ústavem pro bývalé piloty ČSA. Jinak to že čeští piloti jsou dobří si myslíme možná u nás, EW 100% radši přijme Němce pokud bude ochoten akceptovat podmínky. A ten v současné situaci bude. Navíc to dostane na rok, za rok to dostane někdo jiný zas třeba na rok
Jasně, vezmi německou manželku, která bere 3500€ v normální práci, 2 děti a přestěhujte se do ČR do Prahy a okolí (kde je LKPR). Manželka bude v cukuletu s příjmem 0, česky bude umět leda “tobrý den” děti zrovnatak. Pak dostaneš jako CMD 80 čistého, FO 50 a zaplatíš z toho nájem v Praze, privátní německé liceum pro 2 děti a měsíční živobytí… nájem 15, inkaso 5, 25 jídlo, 40 školné na dvě děti…už ti 5 chybí a to si nešel ani do kina….ekonomicky nesmysl. A to beru ze v Německu pustíš bydlení (což je fabulace protože tam nějaké zázemí… Číst vice »
25 litrů za jídlo? Němečtí piloti snad žerou kaviárové toasty nebo sis jako obvykle zaprehanel?
Stejně jako přehání 4000 nájem v Mnichově 😉 Ano, jsou i takové ale za 1500 se dá sehnat normální byt, za 2000 lepší a malý i pod 1000
Tak on se sem stěhovat nebude, rozhodně ne s rodinou. Prostě tady bude týden lítat, pak hodinu poletí na 3 dny domu a takhle to bude praktikovat rok než ho tady vystřídá někdo jiný. To je případ kapitána, FO sem půjde nějaký mladý bez rodiny a možná tu rodinu založí s českou stw které nejspíš EW najme 😉 Nevim jak řidič kamionu ale strojvedoucí S-bahn ve výcviku v Berlíně začíná na lehce přes 1000€
Myslet si, že německý pilot, pokud by šel na bázi do čech, by dostal české peníze, je dost iluzorní.
Dostal a byl by za to rad.
Porad je to lepsi nez bejt bez prace.
Smutny obrazek letectvi.
Kdyby nebyla hromada pilotů bez práce tak asi jo, teď vezmou cokoliv, pokud si chtějí udržet papíry.
No … pokud by nabírali nové piloty tak ano.
ale ti, co uz maji zamestnane, na ruznych volnech a podobne.. bez sance. pres nemecke odbory takováto posetilost neprojde.
Tak jistě že dají přednost něm svým co jsou někde ve „stand-by“ a snaží se přečkat než koronapohroma přejde.
Firmu je vhodné mít piloty z „místa“ základny, nemusí se starat o to, kde budou spát … při přenocování letadla v Praze musí platit posádce bydlící v Německu hotel …
Vězte, že to mají velmi dobře zkalkulované … čeští piloti mají dobré renomé ….
Pane Zikmunde, V prvni rade, souhlasim ze to firmy maji dobre spocitane. Z tohodle duvodu budete mit ve smlouve bazi ze ktere litate nejvic, ubytovani, doprava i stravovani je pak ciste na vase triko a pro firmy nejste zadnou zatezi navic. Zadna normalni firma vas nezamestna v nemecku s tim ze vas daji do prahy budou vam platit hotel a diety (toto je vysada dlouhodobych ACMI). Naprosto jednoduse: ta firma nebude nabirat nikoho novyho, veme lidi co ma a muze je vyuzit a za naprosto stejne naklady je pouzije tam kde potrebuje, a ty lidi pujdou protoze ta prace neni.… Číst vice »
EW (koneckonců i všechny low cost aerolinky) to dělají stejně jak říkáte samozřejmě. Konkrétně u EW mají třeba jednu ze základen na Mallorce, a prostě tam pošlou tolik pilotů, kolik zrovna potřebují. Neplatí tam hotel (jak říká Zikmund), samozřejmě tam bydlí piloti na své náklady. A to, že čeští piloti mají dobre renomé, nad tím se lze jen pousmát.. Každý, kdo chce v EW létat musí projít stejným výběrovým řízením, ať už je to Němec, nebo Čech. Potom je to chces/nechceš na základnu, kterou ti vyberem. Mimochodem na tom výběrku jsem byl, u EW jsem létal a nikdy by mě… Číst vice »
Já bych v tom neviděl žádné překvapení. Je přeci zcela logické , že když někdo vyklidí trh, tak se jej konkurence bude snažit zase zaplnit..
Škoda, že je od nízkonákladovek nedělí těch 30″ rozteč v některých řadách u těch jekoch A320. Vlastně dělí, díky silnějším opěradlům jsou ještě daleko horší
uplne nerozumim reci tveho kmene … ale 30″ roztec mají i klasické aerlinky (austrain, luftwaffe a další). tak .. v čem je problém?
Víš vůbec co to je Luftwaffe?🤦♂️
ano. vcelku bezne oznaceni lufthansy.
v ničem, jen v tom, že se snaží být lepší jak nízkonákladovky, ale současně mají míň místa na nohy jak Ryanair
To je určitě zajímavá novinka, jsem zvědavý na další linky co otevřou.
Pokud chtějí Praze nabídnout „lokální přístup“, kéž by koupili značku ČSA a köd OK.
K čemu by jim byla? Oni nenabízí lokální přístup, na letectví nic lokálního není. Nabízí služby Eurowings, lowcost pod střechou Lufthansy.
Oni hlavně nabízí slušnost, která jim je blízká z titulu „DNA“ skupiny Lufthansa.
A už jste s nimi letěl nebo vaříte z vody?
Letěl a rozhodně jejích chování odpovídá tomu, co jsem uvedl.
Mám ještě schovaný jejich bezpochyby slušný mail.
We apologize that your flight LH79 DUS-FRA XX Mar 02:50 PM has been cancelled. Please use alternatives on: https://www.lufthansa.com/ co přišel v noci před letem a navazoval na něj let do Asie. Že bych byl spokojen, to nemůžu říci.
Není nad osobní zkušenost a i ta může být diametrálně odlišná.
Aha, a já jsem si myslel, že lety EWG jsou označovány kódem EW. Takže ten váš problém byl problémem LH, tedy Lufthansa. Tak jste si určitě požádal o kompenzaci, protože došlo ke zrušení méně než 14 dnů před plánovaným odletem a LH vás určitě „předělala“ na jiný let nebo vás přesměrovala. Můžete potvrdit ?
No ne, a kde je ta DNA z titulu Lufthansa? 😀
Nepředělala, musel jsem si přes noc zajistit náhradní let s KLM, protože se žádné další lety nekonaly (stávka). A bohužel to nebylo jen jednou.
Ale to nepíšu protože bych je nenáviděl nebo tak něco, prostě nemám se skupinou LH žádné nadstandardní zkušenosti, suchý průměr, tak vás popichuji pro to pohazování si se zvláštními slovíčky. 🙂
hele, to jsou strašný bláboly…. mam nalítano bambilion letů s ČSA, s KLM /AF, něco i s austrian / luftwaffe … a experience? uplne stejná. kdyz bylo potreba neco vyresit, tak se to proste vyresilo. at to bylo csa, at to bylo klm/af, at to byla luftwaffe.
tvrzení, jak „luftwaffe“ prinese nejakou „kulturu“ je jenom takový vhlký sen.
Já jsem s nimi letel a je to něco podobného jako Norwegian….skvělá nízkonákladovka
To já nikterak nerozporuji, určitě mají co nabídnout, mě jen fascinují prázdná slova o „slušnosti z titulu DNA skupiny Lufthansa“ což je pro mě osobně blábol bez obsahu. 🙂
hmm… a ta slusnost spociva v cem prosim?
V článku se píše, že Eurowings chtějí Praze nabídnout lokální přístup. Stejně jako ho Lufthansa nabízí s Austrian, Swiss a Brussels Airlines, mohli by mít ještě jednu značku, ČSA. Může se stát, že bude časem na prodej za pár korun, vedle toho by je to stálo akorát nové nátěry na letadlech. Nebyl by problém pak inzerovat „nové ČSA“, ve spojení s výročím 100 let by měli výhodu oproti Ryanairu a jiným konkurentům v Praze zaručenou.
To si myslím příliš malujete ten lokální přístup. Přeloží vám web do češtiny a možná zajistí českou stewardku. 🙂 Komplikovat si byznys se zbytečnou značkou, to fakt nevím, navíc není na prodej, zatím, takže nějaké šotosnění je mimo. Stačí jim určitě, že se jim zamotala značka Germanwings po akci Andrease Lubitze.
On to jednou koupí Ryanair, k Buzzu a Maltě připlácnou další
a k Laudě ale to si nemyslím
V článku na Airways se píše, že kvůli podmínkám státní pomoci nemohou společnosti LH Group kupovat jiné letecké společnosti.
Čo všetci majú s tým kódom OK? Načo by to niekto kupoval?
par aerosotousu v tom vidi uzasny marketingovy potencial
vlhke sny.
Smutné, ale pravdivé. Restrukturalizace ČSA vyřešena.
ČSA můžou klidně lítat dál těch 6 linek, se kterými počítá restrukturalizační plán. Linky mimo EU zejména na východ, na které maj práva mohou být výnosné. Na ně se Eurowings z Prahy nedostanou.
kolik z tech destinaci, co ohlasilo ew, koliduje s temi, ktere jsou zasadni pro csa?
Z těch klíčových pro ČSA máme pořád lepší alternativu než prodejní a produktová kombinace ČSA/QS. AMS – KLM, CDG – AF, SVO – SU, KBP – UIA. A další dvě, to je minorita.
a toto souvisi s eurowings jak? 🙂
Do je dobře, aspoň zde na trhu začne normální konkurence a soutěživost.
zacne?
vzdyt konkurence tu bezi od pocatku.
Společnost, která doma dostala slušně nalito vs. společnost před krachem. Tomu bych normální konkurence neříkal.
Přesně tak, za peníze od německé vlády se vesele válcuje konkurence v Praze, na kterou se stát vykašlal. Tak hlavně, že tu nebudeme mít „napůl čínskou“ firmu, radši budeme všechno sypat Němcům. A pak se divíme, jak od nás odchází zisky nadnárodních společností.
Radši své peníze dám evropské společnosti než na půl čongům.
Cestující vůbec nezajímají co se děje v pozadí společností a navíc zde do covid krize měl SW výsadní postavení pro cestovní kanceláře a svým jednáním si získali ,, oblíbenosti,, u cestujících.
Výborně, mám radost. Je to rozhodně slušný dopravce a destinace to jsou zajímavé. Přijde mi, že jdou dost po trasách, které dřívl létaly ČSA.
EuroWings je férová společnost se službami podobnými s ČSA (At mě tady všichni hajtí ale ČSA mělo vždycký služby kvalitnější než SW ale v udoucnu počítam že už to bude jen virtualní značka se službami SW a letadly SW). Snad vytlačí Ryana to je mnohem větší zlo než SW
Pochybuji, že by dokázali vytlačit Ryana, ale možnost volby každopádně potěší.
Chytré od Němců. Připravují si půdu.
K čemu?
Je tu stále otázka přežití SW. Trh s koupáky v Čechách je docela zajímavý.
jako ze eurowings se najednou stane charterovkou?
No ale vy, QS, jste to co popisujete, naroubovali do operování ČSA (klasická letecká společnost) okamžitě.
slusnej matros :))
Bohužel, jste jenom a jenom jedna ze stovek charterových leteckých společností, bez jakékoliv přidané hodnoty pro letecký business.
Z toho nebude nikdo spát 🙂
co na to SW? že když ne oni, tak už se letadlem nikam nedostaneme…?
jsi zdravej?
ja ano, ale vyděrači z SW ne
Ehm, se dvěma či třemi letadly Airbus v pražské bázi… Jako já jsem rád, že konkurence přibývá, ale tyhle plky jsou hrozný. Dvě versus 35 letadel je dost rozdíl v tom co dokáží obsloužit.
tvrdili, že nikdo nikam…když jim to bude fungovat, myslíte že zůstanou na 3 letadlech?
Fakt? Kde?
Co se může stát je snění. Popisuji realitu. Realita je báze se dvěma, později třemi letouny. Může se zvětšit, může zaniknout, více z toho letos vydedukovat nelze.
Tolik k te opevovane nenahraditelnosti Smartwings.
Jakým způsoben nahrazují dva (či tři) Airbusy 35 letadel Smartwings? Tahle neschopnost uvědomit si měřítko mě fakt zaráží.
Navíc pochybuji, že by chtěli cokoliv nahradit, ale spíše chtějí najít nové díry na trhu.
Y, vzpomeň si na dobu, kdy tu bázoval 2 letadla Wizz, každé z nich se otočilo za den 3x a kolik to bylo destinací a za jaké ceny … ! A myslet si, že tu je trh pro 30 bázovaných letadel pro skákání po Evropě bez návaznosti na dálkové spoje???
Já nemám nic ani proti jednomu a nebudu se vůbec zlobit, když se Eurowings podaří destinace z PRG rošířit, jen je prostě úlet nazývat to „někdo nám nahrazuje Smartwings“, to je celé. Třeba je jednou nahradí, ale momentálně tu žádný takový signál není.
Naprostý souhlas…
ale tak proc ne 😉 rybnicek ceskeho letectvi je potreba trosku … protrepat 🙂
Skvělá zpráva.
Pokud to bude pravda, tak jenom super. QS potřebuje konkurenci jako prase drbání
Jaké pokud to bude pravda?
Pokud tu základnu opravdu otevře.
Vše lepší než SW.
Upřímně mě zajímá, jak se TVS k té přímé konkurenci na svých linkách postaví a zda-li začne s EWG spolupracovat i nějaká CK.
Ja si myslím, že určitě
tak ono destinace ewg nebudou tradicni “dovolenkove”… takze pro cestovky nezajimave a pro smartwings take ne (s vyjimkou kanaru a pripadne malorky)
Ještě BCN a ATH.
Když se jim to rozjede, tak určitě přidaj další linky.
Třeba se jim to povede jako ve Škodovce a časem budou největší v PRG.
Držím jim palce
Aha, takze BCN, TLV, BHX, ATH nejsou pro cestovky zajímavé. No já si rozhodně myslím, že to zajímavé destinace pro cestovky jsou. BCN,ATH rozhodně zajímávé jak pro cestovky působící na CZ market, tak pro cestovky řecké a španělské. BHX jednoznačně pro cestovky z UK a TLV jednoznačně pro cestovky z Izraele. A Mallorka a Kanárské ostrovy to ani nekomentuji. Chtěl bych vidět někoho rekci na tuto zprávu.
Kolik ceskych cestovek nabizi koupacke zajezdy do Barcelony a Aten?
Říkají vám něco oblasti jako Costa Brava, Costa Dorada (BCN). ATH bude ve směru z Prahy alternativa pro individuální turistiku a z řeckého trhu pro řecké cestovky jednoznačně Praha. Proč se omezeně dívate jenom na CZ market jako ten hlavní. Ty linky musí být plněny z obou stran a pokud to tak bude, což bude, tak je to pro EWG super.
cestování neznamená jen koupání … víte že existují i poznávací zájezdy?
No, tak řekněme na řecký ostrov s cestovkou klidně, nějaká vilka se dá najít za zajímavější cenu než indivudální cesta, na druhou stranu do Atén nebo Barcelony bych tedy s cestovkou nejel ani omylem. 🙂 Takových zájezdů je menšina.
Barcelona se jezdí celkem běžně autobusem (poznavacky)
Tvl. Chtěl bych vidět ty zoufalce co jezdí poznávat Barcelonu z ČR busem
Vím že to existuje, ale já nikdy nebyl typ na hodiny a dny na dálnici. 🙂
v podstate nulovy potencial pro cestovky a minimalni vliv na sw.
Nulová je vaše reakce a ne potenciál pro cestovky.
Nabízí se nějaká s německým vlastníkem a koukám, EXIM vlastní DER Touristik Group GmbH. To by byla pro TVS slušná řacha.
Tak o “velkem tresku” se v kuloarech par tydnu povida. A vida, zda se ze je to tady
Naopak QS na letošní podzim získal od Der Touristik Group část koupáků z Německa na Kanáry „Česká letecká Smartwings bude na podzim nově zajišťovat charterové lety z Německa na Kanárské ostrovy pro DER Touristik a další velké německé touroperátory.“…. Smartwings bude tyto lety provozovat z deseti letišť v Německu a ve Švýcarsku. Konkrétně se bude jednat o lety z Mnichova, Hamburku, Brém, Düsseldorfu, Lipska, Drážďan, Hannoveru, Stuttgartu, Norimberku a Curychu, které budou směřovat na Kanárské ostrovy Gran Canaria a Furteventura. Takže kdyby byl záměr Der Touristik byl přejít k Německým aerolinkám, tak to udělají a nedávají naopak „cizím“ aerolinkám kšefty… Číst vice »
To bude jenom do doby, než němci poznaj co je QS za hnus
co by mela byt? normalni charterovka.
nevim, jake mate iluze o nemeckem charterovem trhu a s cim litaj stredomori jejich cestovky …. ano, i pro nemecke cestovky litaj (resp cestovky prodavaj letenky na) spolecnosti jako ryanair, tunis air, bulgarian air charter, pegasus air a podobny 😉
takze to, ze poleti smrt wingem … nikdo z nich ani nepozna.
No letos s nima cestovka žádná nezačne. Smlouvy jsou dávno na tuto sezonu (a někde i dál viz Exim) uzavřené. To že se trh mění je vcelku normální a určitě správné. Zde se objeví konkurence pro QS, zatímco jinde udělá konkurenci QS (např. smlouvy pro Der turistik v Německu či ACMI v Srbsku).