Přejezd ve Studénce má nově závory s červeným osvětlením
Osvětlené závory, přejezd ve Studénce. Pramen: Správa železnic
Správa železnic vylepšila nechvalně proslulý přejezd ve Studénce, když jej osadila závorami s červenými světly. „Po úspěšném testování na přejezdu
To je novinka. V Polsku to používají běžně. Jenže tam zas nejsou zvyklí, že jezdí něco po kolejích.
Za mě je to krok k horšímu. Závory nyní vypadají bytelněji, než aby se je někdo pokusil prorazit..
A že se těch starejch pokoušely přerazit celý regimenty šoférů…
Je to sice efektní, ale nehodovost to podle mně nesníží. Namísto toho doporučuji dát čidla reagující na přítomnost předmětů mezi koleje nebo vedle kolejí u závor tak, aby reagovaly na chodce a auta a nereagovaly na průjezd vlaku, a tato čidla by se zapínala v s aktivací výstražných světel. A pokud v té době čidlo zjistí přítomnost něčeho nebo někoho, dá do videozáznamu kamery signál podobné jako telefon informuje o doručení SMS. Na policejní ústředně by bliká ikona o spáchání přestupku s konkrétním uvedením času a místa a na videu se najde nahrávka, kdo ho spáchal. Tak by byli hazarderi… Číst vice »
Červená světla na břevnech závor není nic nového pod sluncem. Tohle tady už bylo před cca 40 – 50 lety. Ale pak se asi uznalo, že řidič je svéprávný člověk a červená světla na výstražnících jsou dostatečně viditelná, tak se postupně ta červená světla z břevna závor demontovala a nové se už nedávala.
Nová břevna závor se zkouší na trati AŽD Čížkovice-Obrnice. Na příspěvku je ale zajímavá jiná věc-pan Jiří Svoboda vstoupil do fáze 5 J – „já,já,já,jenom já“ – rozhodl jsem, nařídil jsem, vymyslel jsem apod.
Kraviny, ale že by se třeba zavedlo sekvenční sklápění aby tam auta nezůstávala, to by dávalo smysl.
A že by SŽ přestala učit lidi, že červená se dá bezpečně projít (Řeporyje,….) to se asi taky nechystá.
Budeme věřit tomu, že řidič závoru neviděl a po namontování ledky ji nejenom uvidí, ale taky ji spíše prorazí.
Ano sekvenční sklápění by možná zavést šlo, ale co kdyby se raději řidiči naučili, že na červenou se na přejezd nejezdí?
Kdo od SŽ to v Řeporyjích učil? Žádný zaměstnanec SŽ tam nebyl, učitelky tam vešli údajně na pokyn provozovatele drážní dopravy. A i kdyby tam ta červená blikala 10 minut, tak to nikoho neoprávňuje na ten přejezd svévolně lézt. Z obchodů taky neodcházíme bez placení (kolem neobsazených pokladen) jen proto, že u jiných je dlouhá fronta.
Proč červená v Řeporyjích byla? (Jako šotouš se znalostí elektra si dovolím tvrdit, že znám princip zabezpečovačky… ale taky si dovedu představit jiná zapojení, třeba signál „stůj“ mezi stojícím vlakem a přejezdem)
Skutečně je správné, když „dráha“ zároveň ukazuje červenou a údajně dává pokyn?
Že by proto, že z jedné strany vlak vjížděl a po chvíli měl odjíždět druhý vlak? Bohužel na záznamu není přesný časový průběh, je tam jen čas 11:56 (po celou dobu záznamu), takže nevíme, kolik času zbývalo do odjezdu druhého vlaku (jednalo se nejspíše o spoje s odjezdem v 11:59), ale dejme tomu, že cca v čase 11:56:45 by došlo k „otevření“ přejezdu, jak dlouho by byl přejezd otevřen? Něco mezi minutou až dvěma, z tohoto pohledu se výpravčí rozhodl logicky přejezd „podržet“ a zrovna asi i postavil odjezdovou VC pro druhý vlak, jelikož zaměstnanci dopravce započnou úkony před odjezdem… Číst vice »
Jak poznám (jako civil), že je to osoba pověřená? Já beru, že i osoby dopravce (podílející se na provozování dopravy) jsou osoby pověřené.
V první řadě, povolit pohyb přes přejezd jen v případě střežení přejezdu a i zákona zmiňuje, že pokyn musí být udělen pověřeným zaměstnancem před přejezdem ( k čemuž zde nedošlo, takže by bylo jedno kdo by v tomto případě pokyn dával, jelikož nebyly dodrženy podmínky). Tudíž zaměstnanec musí stát před přejezdem, a poté obecně musí být označen – mít stejnokrojoou čepici či přilbu nebo alespoň identifikační štítek a výstražnou vestu.
Tak nám popište, jak to (podle vás) probíhá dnes, když vlak stojí před odjezdovým návěstidlem s návěstí Stůj, za kterým je otevřený přejezd.
Červená byla proto, že asi z časového hlediska nemělo cenu ji přerušovat – zvednout a znovu spustit závory. Musíte v tomhle případě Řeporyjí rozlišovat, kdo dává pokyn a kdo dává červenou. Tu červenou na přejezdu „dává“ SŽ(DC). Ten pokyn „dával“ asi průvodčí nebo strojvedoucí (i když ze zákona to dávat nemůže, ale člověk-civil to není schopen rozlišit). A pokud pokyn dával strojvedoucí (i prostřednictvím průvodčího), tak bych řekl, že se jeho pokyn blíží k pokynu osoby pověřené, protože to byl právě on, kdo určil v tomto případě, kdy pojede (třeba už měl na návěstidlu zelenou (a proto taky nešlo závory… Číst vice »
nepochopím, že taková zpráva se vůbec dostane do všech médií (a to navzdory koronaviru!) a už vůbec nepochopím, proč ta banda **** už dávno nenasadila sekvenční sklápění… na tento přejezd bez chodníků je víc než vhodný a za 5 let jen světla za nejmín sto tisíc…
„…jsem nechal…“
Ó pán velkomožný!
Svoboda by s tím mikromanagementem dle vzoru Babiš měl jít už konečně do háje. Dělá víc škody než užitku.
jediné blbuvzdorné řešení jsou podjezdy a mosty. jinak jen čekáme, kdy někdo udělá další chybu, a bude to X lidí znovu stát život. jsme blázni, že taková opatření nedostanou absolutní prioritu a výjimku ze všechn výjimek, aby se to mohlo okamžitě postavit
Na všechny místa nejsou a v brzké době ani nebudou finance.
Kdo bude rozhodovat kde stavět a kde nechat závory?
Podle jakých kritérií?
Jednoduše. Třeba lze nařídit, že na tranzitních koridorech nebudou povoleny žádné veřejné přejezdy. Všude se tedy budou muset nahradit. Pokud nebudou obce souhlasit s náhradou nadjezdem, podjezdem, podchodem, či nadchodem, přijdou jejich obyvatelé o možnost trať v místě překonat. K tomu dát jasný rok, do kdy nařízení začne platit (např. 10 let) a potřebný balík peněz a je to. A ano, vím že by to stálo nemalé peníze, ale myslím, že to pro bezpečnost drážní dopravy udělá víc, než kdejaká nová udělátka na přejezdech. To že doteď stavíme přejezdy na nových / nově opravených tratích mi přijde neuvěřitelné. (Viz Sudoměřice… Číst vice »
potřebný balík peněz
To je jediná věc, která tomu reálně brání. Pokud jste schopen ji vyřešit, tak směle do toho!
To je jen o prioritách v rámci SFDI.
Dokud je na slevy pro důchodce a studenty, tak je evidentně peněz dost….
zhruba šest miliard ročně se jen v dopravě přejí v koblížkách… co tam máte dál?
Dál tam mám to, že důchodcovské jízdné jsou zcela jiné peníze než investice. Ale chápu, že někdo, kdo je schopen peníze přichystané na novou střechu operativně přelít do dovolené v Chorvatsku, protože je ve slevě, to asi nepochopí.
Obecně se počítá tzv. dopravní moment přejezdu, kde vstupuje do výpočtu intenzita obou doprav. Pak bych tam přidal ještě počet kolejí. Podle mě by koridory to měli mít povinně v zákoně (jak to tady píší jiní) a jak to prý mají na Slovensku.
Takový vzpříčený kamion v podjezdu také není žádná sranda!🤔
A když tam jsou dráty trolejbusu nebo tramvaje, tak je to občas i s ohňostrojem…
Důležitý je, aby ten most vydržel (náraz a vjetí něčeho většího) a neposunul se, kamion se když tak vyřeže.
To snad není ani pravda.
Proti vjetí na přejezd ve výstraze před sklopením břeven to možná lehce pomůže, je tam víc červeného světla, líbí se mi to, některým bohužel nepomůže nic, to pro mě ale nejsou řidiči. Našel by se tady někdo k technickému vysvětlení, proč se břevna na vícekolejné trati zvednou když přejezd zůstává bez přerušení ve výstraze a pak jdou břevna zase dolů? Psychologicky to bohužel na neřidiče působí nesprávně. Zvedání břeven bych navázal na ukončení výstrahy. A jak na vás působí slovo uvíznutí, když lze proražením závor odjet? Pro mě to uvíznutí není.
proč se břevna na vícekolejné trati zvednou když přejezd zůstává bez přerušení ve výstraze
Protože v okamžiku, kdy břevna docházela do horní polohy, si našlápnul druhý vlak a začala předzváněcí doba.
Pokud si druhý vlak našlápne v okamžiku, kdy jsou břevna třeba v půlce, tak se ani nedozvednou a hned padají.
Rozumné řešení tato situace nemá, např. „předběžné snímače“ vlaku vedou k další komplikaci přejezdu. Jedině zakázat jízdu druhého vlaku dříve, než se stačí přejezd zvednout a projet třeba 10 aut 🙂
Dík, tím pádem když nějaký XXX vjede na přejezd hned po zvednutí závor ještě na červenou, neměl by ho smést vlak jedoucí po jiné koleji a břevna by se měla stačit sklopit zpět dřív, než ten vlak přijede. Maximálně ho to tam zavře a on musí prorazit.
Po pěti letech? To je fičák…
Tak to je fakt novinka. Vždyť to bývalo na závorách už před šedesáti lety (zhruba tolik si pamatuji). Jen to nebyly LED, ale malé žárovky v pancéřovém provedení.
5 let trvalo osadit prejezd novymi zavorami? To snad ani nemyslite vazne, vlasyrvouci udalost a pocin. Dalsi dva roky bude trvat, nez se mozna zacne s konstrukci podjezdu? Proc cekat 2 dalsi roky kdyz je to soucasti kriticke infrastruktury? Neni divu ze timto tempem se v CR stale zvetsuje odstup od moderniho sveta a timto zapadame stale vic a vic do kategorie dopravni skanzen.
No není to špatný počin, ale mnohem lepší by bylo mimoúrovňové křížení. Po tom co se tam stalo, už to tam dávno mělo být.
Před nějakými 30 léty byl v návrhu územního plánu nadjezd, ale při schvalování se zalekli ceny a tak to z něj vyškrtli!
Myslíte, že 5 let na namontování LED světýlek (které má mimochodem téměř každá závora na parkovišti) od velmi medializované nehody „není špatný počin“ ? Běžná cena osvětlení na 5m ráhno závory je 2-5 tis. korun. Docela by mne zajímala cena pro Správu železnic.
A jen tak mimochodem, ani světýlka nepomohou. Každý měsíc řeším přeraženou osvětlenou závoru na některém z našich objektů.
Když se tam stavěl koridor tak se ten přejezd mnel zrušit a vybudovat podjezd..teď už jaksi je pozdě.
Blikátka na šraňkách?
Jaký to nebývalý počin! Tři dny se radujte a provolávejte slávu ó moudrému ministerstvu dopravy, kde se nekecá, ale opravdu maká.
Pět let po nehodě, kde zůstali tři mrtví, fíra bez noh a přes dvacet lidí zraněných…
Kde jen se ten pokrok zastaví… ?
No vzhledem k tomu, že se furt neví, proč o kousek dál spadl most, tak je zde pokrok opravdu dech beroucí.
Proč spadl most se ví. Neví se kdo za to může (resp. se to nikomu nepodařilo prokázat).
Myslel jsem to ve smyslu odpovědnosti…
Tuhle jsem se u nás na dobře pobavil. Frajerka v novém Mercedesu, samozřejmě s rouškou, ale předjíždět na přejezdu jí očividně vůbec nevadilo. To mě vždycky pobaví: člověk jde za tmy běhat, potká maximálně pár dalších běžců, ale běda, jak nemá na obličeji roušku, to se můžou zbláznit, a pak člověk vidí ty samý, jak frčej přes přejezd, když už to „cinká“. Jsou řidiči a neřidiči. Vždycky se tomu znova divím, jak objektivně tupí můžou někteří být. Vždycky je pak výživný si poslechnout jejich vlastní odůvodnění, nedej bože, když se začnou stavět do obrany, co se jim sahá na jejich… Číst vice »
začnou stavět až 2022? a není to příliš brzy, Antone Pavloviči?
Budou-li finance…
Na takové věci, by se vždy peníze měli najít. Nejde jen o to, že se podstatně zrychlí doprava, ale hlavně se eliminuje riziko střetu auta, člověka s vlakem.
Předněji by se měly najít finance na alespoň méně přehledné přejezdy dosud zabezpečené jen výstražným křížem, aby byly vybaveny světly nebo závorami.
Do doby podjezdu jistě účinné a efektivní řešení. Před těmi, co to naperou zezadu do rudě žhnoucího rámu zadního čela kamionu není žádná obrana kromě zabavení ŘP a minimálně 100% malusu na povinném ručení. Rovnice počet aut=počet řidičů je neparametrická a nezahrnuje jako parametr schopnost k ohleduplnému řízení.
Světýlka nepomohou. Je to pouze efektní řešení. Každý měsíc řeším přeražené osvětlené silniční závory na našich objektech.
Připadá mi to takové korporátní. Máme řešení…. které neřeší problém. Uvíznutému vozu to nijak nenaznačí, aby za každou cenu vypadnul, takže v tomto žádný posun.
minimálně to je další možství červených světel. a na červenou tam nemá kdo co vjíždět.
To jistě, ale jinak je to úhybná odpověď. Že nemá to víme. A přes to řidiči vjíždí. Jak tedy vyřešit situace kdy vjede, ale bojí se prorazit náhle padlá břevna?
Jestliže neví, jak se má na silnici chovat, tak mu nepatří do rukou ŘP.
To je hezké, ale takoví prostě jezdí ať se nám to nelíbí sebevíc.
Tak ono by to první chvíli chtělo zvednout pokuty (ideálně výpočtem z výše platu) + odebrat ŘP na alespoň 2 roky (minimálně), půl roku je směšné. A zavést systém 3x a dost, tedy jestliže se stejného přestupku dopustí ještě 2x, tak doživotní zákaz řízení.
A ono celkově by to chtělo zavést systém pravidelného přezkušováni, včetně jízd.
Když se bude zakazovat řidičák na delší čas, bude víc řidičů jezdících se zákazem. Smysl naopak mají kratší tresty jako v Německu, mlaďasovi za kravinu se vezme řidičák třeba na měsíc.
No, tak se holt auta vybaví zařízením, do kterého člověk zastrčí ŘP a bez toho člověk nenastartuje (když se uvažuje i o alkoholtesterech, bez kterých se nenastartuje). Nebo zároveň zabavit i auto a k tomu minimálně pokuta a zákaz řízení tomu, kdo by své vozidlo půjčil někomu se zákazem řízení.
Tak zařídit, aby takoví nejezdili „prostě“, ale jenom jednou. Ale to chce investovat trochu lidskýho sádla…
Podle téhle logiky nepotřebujete ani závory.
Ke zřizování závor mluví ještě slepci, výstražný zvuk a výskyt zástavby.
stačilo by zůstat u uzavřených hranic….Obecně, najít blbovzdorný řešení nelze. Kolik náklaďáku se už nevešlu tu u nás pod podjezd, výška je na značkách dostatečně dopředu avizovaná… stejně to zkusí a často se tam šprajcnou.
To snad vlaku nevadi, ne? Nebo je tam nejaka jina souvislost k vyse uvedenemu (eliminace nehod s vlakem)?
Méně zahraničních řidičů zahraničních náklaďáků = menší pravděpodobnost nehody zaviněné zahraničním (polksým, srbským) řidičem
Souvislost tam je. Šprajclý náklaďák může ten most posunout a vlak může vykolejit Kdysi dávali v TV nějaké „velké nehody“: v Americe narazila říční loď mostu, posunula mostní konstrukci a vykolejil na tom dálkový expres.
Ale je fakt, že počet blbců, co posunou mostovku, bude řádově menší než počet blbců, co se nechají zavřít na přejezdu.
Mostovku pod vícekolejnou tratí normální kamion neposune ani ve velké rychlosti. Nahoře je obvykle docela „měký“ 🙂
haha, viz před pár lety podjezd u Mohelnice/Moravičany, kamion v malé rychlosti (je tam zatáčka) ťuknul konstrukci a na několik hodin zavřený celý koridor! Jak by to asi vypadalo ve Studénce, každý druhý „zahraniční“ řidič by to líznul… a vlaky by stály furt.
Tak když se most nehne, tak nevadí…
Čemu přesně mají tyto LED světla pomoci? Kolikrát se stalo, že řidič přehlédl spuštěné závory a prorazil je?
Pokud vím, většina aut, která na přejezdu uvíznou tam najedou dokud jsou závory nahoře a nikoli dole.
Přijde mi to jako jeden z těch zbytečných „gadgetů“, které jsou dobré leda tak pro „cool“ fotku na Facebooku správy železnic.
Blbec vjede na přejezd i když bude přejezd svítit jak kolotoč … Les dopravních značek před přčejezdem, dopravní značení na povrchu silnice, a všemožné jiné blikající, neblikající a jiné „okrasy“ neřeší základní problém mezi volantem a sedačkou. Za volantem dělají řidiči všechno možné, jenom se nevěnují tomu základnímu – řízení a a silničnímu provozu ..
Bezpochyby je to jen pro silnější psychický efekt. Reálně nejefektivnější jsou přejezdy chráněné výklopným zařízením v silnici
https://www.railforthevalley.com/wp-content/uploads/2014/06/Russian-level-crossing.jpg
Éto Rossija detka 🙂 účinné a efektivní řešení. Ale není nad mimoúrovňové křížení. Je sice dražší, ale za úsporu času a hlavně životů to stojí.
To je nějaká třídílná mašina udělaná z dvojdílné a jedné další půlky?
Čím blbější řidiči, tím je potřeba robustnější zábrana. Určitě by to vyšlo levněji, než podjezd. A realizace by taky netrvala tak dlouho.
pokud 5 let trvá namontovat LEDky, kolik století by trvalo vykopat 4x díru 2×1 metr???
Takže až někdo uvízne na tomhle přejezdu, tak z něj nevyjede už a jistotou. To bezpečnosti opravdu pomůže.
oprava: … s jistotou…
Je to na principu západky, takže brání v pohybu pouze v jednom směru. Vyjet tedy může možná snáze než při projetí závor.
Dokud tam něco nezarezne nebo pokud to opilý mužik nezfušuje, že. Tam vsjó vazmóžno.
To je jako se zvířaty, když je hladíte, po srsti je to v pohodě, proti srsti se bouří.
Světelná signalizace se spouští ještě před spuštěním závor. Deb**ové za volant nepatří. Jak prosté, milý Watsone…
aha, lidové milice budou lynčovat řidiče a slavnostně jim pálit řidičáky na náměstích? už jste odlovili všechny co měli doma lyže? přizvete i místní bolševiky co nenávidí všechno kromě lokáleček?
Ano ano lynčování, veřejné popravy!!! Osvědčená zábava davů!
vidím, že členové lynčovacích komand se již začali srocovat…
To máte pravdu, ale je to jen proklamace. Blikátka na ráhnu jej nevyřeší, ani trestání těch co už vážnou nehodu způsobili. Nevypadá to, že by dopravní policie měla snahu zlomit trend „moje auto, moje pravidla“.
Jsem hodně zvědavý, jak se osvědčí automatická kamera se záznamem, co je třeba v Úvalech. Tipuji že rychle nastane dramatický pokles projetí na červenou.
Uvidíme jak dlouho tam vydrží než je někdo prorazí už to bude asi dražší 😀s těmi ledkami
Koupí se v alíku za 20 korun i s poštovným. 😀
Nedaly by se v alíku kupovat celé přejezdy, aby každý nevycházel na deset nebo kolik milionů???
na tunely jsme mistři my Češi, jak se nezakope miliarda pod zem, tak to nikdo neschválí 🙂