Přejezd jen s kříži na silnici I. třídy končí. Třemošnická lokálka dostane nové zabezpečení

Konečná trati 236 Třemošnice. Autor: Jan Pešula (Sapfan) – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3985045Konečná trati 236 Třemošnice. Autor: Jan Pešula (Sapfan) – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3985045

Jde o jeden z posledních přejezdů na silnicích I. třídy, který je zabezpečen pouhými výstražnými kříži

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Spravedlnost

Jaký smysl má investovat do této lokalky? Příliš nízký schodek rozpočtu?

Mirek Zv.

Fascinuje mě Čáslav-Žleby a Vrdy. 9 měsíců od povolení stavby k zahájení provozu! Fakt je, že velkých staveb je tam málo: nízké náspy u Skovic a před Žleby a most.
Chudáci si nepomysleli, když pokládali kolej podél bahnité cesty, co z toho jednou bude za problémy. Asi měl spíš víc přemýšlet ten, co to tam prvně asfaltoval.

Mirek Zv.

Promiňte, že k tématu jen velmi vzdáleně: Tak jsem si na Třemošnice – Chotěboř odpověděl pomocí googlu. Povolení ke stavbě 1906, pokusy o obnovu záměru 1922 a 1948. Netuším, zda a co se pro věc dělalo v těch 3 letech nebo blízko nich. Ale moje matka se zmiňovala o úseku ze Třemošnice do Běstviny, že se tam vyměřovalo i že bylo určeno, kde budou zastávky – vypadá to na její osobní vzpomínku z r.48, bylo jí tehdy 12.

john334

Je nějaký důvod, aby směrová návěst byla těsně před přejezdem? https://mapy.cz/s/lodopucana
Ke křižovatce je to reálně ještě pořádný kus cesty a před přejezdem to může řidiče rozptýlit.

Mirek Zv.

1,2 km ke křižovatce, v místě, kde se má jet 30/hod. Asi z chabého důvodu, že by umístění značky za trať bylo problematické a stavba „brány“ obtížná. I když nevím, jak to na samotné křižovatce je – streetview v mobilu tam šoupnout neumím, a dostat se tam posouváním odkazovaného jsem vzdal. Jen jsem měl trpělivost na chaos za přejezdem: omezení rychlosti až za tratí, konec zákazu předjíždění mezi silnicí a tratí.

Alibaba

Důvod je asi ten, že blíž, ke křižovatce ke které patří, se nedá dát.
Všimněte si těchto dvou značek jak jsou dobře schované: https://mapy.cz/s/cotucemoje

Mirek Zv.

Úvrať je pěkná, škoda ji odstraňovat. Kdyby už by na to mělo dojít, tak jak? No jsou 2 možnosti. Jedna možnost se zachováním stávající obsluhy přesně stejně: za stanicí Žleby most přes řeku a 200 m tunel, pak zámeckým parkem a nastoupat na východním okraji obce. Vyžaduje to kromě toho tunelu několik přemostění řeky. Takže tunel+mosty = příliš divoká možnost, i když to není řeka Kwai. Druhá možnost, zhoršení obsluhy jižní části Žlebů, nově obsluha Vrdy-Bučice: za Koudelovem pokračovat v levém oblouku kolem nově vybudované polní cyklostezky. Zastávka Horní Bučice 150 m od obce(?) Na jihu Vrdů stanice, těsně u… Číst vice »

Oldřich Sládek

Nevím jak pro osobní, ale pro nákladní dopravu je trať zajímavá. V jakékoliv podobě.

Lech Malý

Ve Skovicích je ta dopravnička krátká, když jede něco delšího do Vrdů, tak se to sune? (Podobně jako třeba z Nemošic do Pardubic.)

Josef Kubeš

Ano, ze Skovic do Vrdů se sune.

Luboš Beneš

Přijde mi to jako další neúčelná investice. Je ten přejezd přehledný? Kolik tam bylo nehod za posledních 10 let? Jak to, že nejvíc nehod je na přejezdech zabezpečených světly….Místo aby se řešili nadjezdy na koridoru, tak dáváme závory na lokálky, protože to chce vyhláška. Ne proto že je to nebezpečné….Bože tahle státní hloupost.

xyz

Kolik nehod?
Tady máte „první“ nehodu (řidič zemřel): https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-vlak-auto-caslav.A180131_082527_praha-zpravy_rsr

xyz

Tady máte „druhou“ nehodu: https://kutnohorsky.denik.cz/nehody/ke-stretu-nakladniho-vozidla-s-vlakem-doslo-v-ulici-chrudimska-ve-vrdech-20171205.html
(přinejmenším v době zveřejnění článku byl řidič živ, ale se zhmožděním páteře).

xyz
xyz

… a čtvrtá nehoda, s lehkým zraněním pro řidiče auta: https://www.policie.cz/clanek/dopravni-nehoda-s-lehkym-zranenim-489404.aspx

xyz

Pátá nehoda; v době psaní tiskové zprávy byl zraněný cyklista ve vážném stavu: https://www.policie.cz/clanek/cyklista-utrpel-pri-dopravni-nehode-vazna-poraneni.aspx

Geo

„Při přejíždění železničního přejezdu nejel při pravé straně a zachytil se předním kolem bicyklu mezi kolejnice. Došlo k vychýlení řídítek a cyklista z kola upadl do levého jízdního pruhu, ve chvíli kdy tímto pruhem projíždělo nákladní vozidlo značky DAF.“

xyz

O. K., dejme tomu. Takže tuto pátou beru zpět, zůstávají předchozí čtyři.

xyz

Uvedl jsem 5 příkladů, z toho 4 z let 2017 – 2019 + 1 z roku 2014 (možná jsou i nějaké další; ne vše je dohledatelné zejména v případech, že šlo o nehodu bez vážnějších zranění).

Považujete toto číslo za nízké/středně vysoké/příliš vysoké?
Děkuji za odpověď.

Majkii

Podle JDVM http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodynalokalite/Search.aspx je tam od roku 2007 evidováno 6 srážek s vlakem (+ mnoho dalších nehod v bezprostřední blízkosti přejezdu).

Martin V.

Nadjezdy na koridoru jistě ano! Pro rychlost nad 120 km/h by neměly přejezdy být vůbec, podobně jako se úrovňově nekříží s dálnicí ani polní a lesní cesty. Ale tady máte silnici první třídy, kde za den projede přes 8 tisíc aut. To fakt není na výstražné kříže ani když je terén přehledný.

Člověk

Ví ještě někdo o jiné? Dokonce i nefukční trati v Bruntále a Kralovicích mají aspoň blikačky.

Luboš Beneš

Typické Kralovice, za plzeňským zhlaví přejezd zabezpečený světly a po 10 m koleje končí ve stromech. Ale fungují a naposledy byly potřeba před 30 lety…. peněz je dost.
V tom Bruntále teď je aspoň víkendový provoz a manipuláky s dřevem.

xyz

Zajímavý je i přejezd v úseku Dobronín zastávka – Polná, který byl zabezpečen v roce 2007 v rámci zřízení DOZZ mezi Jihlavou a Dobronínem. Poslední vlak přes ten přejezd jel patrně na podzim 2009.

xyz

Hlavně (má-li tedy být osobní doprava na trati zachována) ať nedojde ke zdržení v (již projektované) modernizaci žst. Čáslav tak, aby konečně zmizela ta dnešní bariérová hrůza jménem nadchod bez výtahů (s alternativou méně bariérového, ovšem nelegálního a potenciálně i nebezpečného, přecházení kolejí).

Kalina

Je to typická lokálka, kde osobní provoz je výhledově neudržitelný a neobhajitelný, to jistě tuší i železniční fandové. Ta trať nakonec dožije jako vlečka, pro který účel před lety zřejmě i vznikla.

Vojtěch

U této dráhy nemohou souhlasí. Používám ji celý život a rozhodně nevozí jen vzduch, ať už jde o ranní či večerní špičku nebo o víkendy, kdy ji požívají hlavně turisté

vjkm

To je typická lokálka, která si zaslouží modernizaci – napřímení oblouků, odstranění úvratě, posuny zastávek k obcím, podpora nákladní dopravy.

Ostravák

tak napřímení tam je možné, ale nevím, jak odstranit tu úvrať

Alibaba

To by si musela říci obec, jestli ji stačí obsluha jen ze zastávky.
https://mapy.cz/s/pokutoluge

Jezdí se na vlečku ve Žlebech?

2084

Jak byste chtěl ještě více posunout zastávky k obcím? Řekl bych, že zastávky u větších obcí (Žleby, Ronov n. D. a Třemošnice) nejsou nějak zvlášť vzdálené od center obcí.

Mirek Zv.

S tím, že vznikla jako vlečka, jsi totálně mimo (stejně jako s tvými plány na likvidaci železnic, ale to teď neřeším). Ze Třemošnice měly pokračovat tratě do Chotěboře a do Vápenného Podola. Samozřejmě, že tratě, ve své době, vznikaly primárně kvůli nákladní dopravě a rozvoji průmyslu a hospodářství.

svojsin

Mirek Zv. Z toho Podola i něco reálně myslím vedlo, ale nepamatuji si až kam a proč se nešlo dál.
Něco bude tady:
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-15-tasovice-vapenny-podol.A190104_141813_po-cesku_vrja

2084

Myslím, že do Vápenného Podolu vedla trať z Heřmanova Městce, ale směrem na Třemošnici nebo Chotěboř se ani nekoplo do země.

Krysa350

Ten přejezd přes tu jedničku je parádní. Znám to tam, tu silnici to pěkně šmikne a odklání se přes cyklošku a hned další silnici do polí.

Leon

To šikmé křížení na mostě s výstražnými kříži je unikátní, vlak tam musí jet krokem.

Alibaba

Tak až to zabezpečí, tak vlak pojede rychlostí co ten oblou dovolí, odhaduji cca 50 km/h.

Štěpán

Tak schválně, kolik tady dnes bude diskutujících s tím neustálým pitomě prudícím kolovrátkem plným nesmyslů, že by se trať měla zrušit a vlaky nahradit autobusy?

svojsin

Štěpánek: Pitomý prudící kolovrátek je spíš to vaše omýlání, jak jsou všechny lokálky nenahraditelný,
i když praxe ukazuje zrovna pravý opak.
Neplatí samoz. automaticky, aby mě zase někdo z fanoušků železnice první třetiny 20 století nechytal za slovo

Štěpán

Tak podle vás jsou na zrušení snad všechny lokálky, ne? Je potřeba na ně nahlížet jako na něco, co může mít i budoucnost, když se bude chtít. Ne jako na něco z minulého století co beznadějně zastaralo. A s tím „pravým opakem“ pravdu nemáte ani náhodou, naopak se v poslední době ukazuje užitečnost mnoha tratí, které už to měly dost nahnuté. Neříkám, že by se bez nich nedalo vůbec žít, ale není to důvod k jejich rušení. U každé trati se jednou její potřebnost ukáže, někde dříve a někde později. Autobus rozhodně plnohodnotná náhrada není, což se také na mnoha… Číst vice »

xyz

„A kdo tvrdí, že na zrušení jsou lokálky typu Třemošnice, Sedlčany nebo Mšeno, tak je to jen důkaz absolutní zaujatosti proti železnici“
Nemusí to být „důkaz absolutní zaujatosti“, mj. pokud tentýž člověk naopak u jiných tratí uvádí, že svůj smysl nadále mají. I pak by připadala v úvahu max. „relativní zaujatost“.

Nicméně, ani tak nemusí jít ani o tu „relativní zaujatost“, zejména pokud dotyčný umí věcně vyargumentovat, proč si tu a tu věc myslí.

svojsin

Štěpán. Ne, NIKDY jsem nepsal, že všechny lokálky jsou na odpis. Takové, jako je např. do Vel Karlovic mají podle mě budoucnost jak pro denní dojížděče, tak nahodilý turisty.. Jinak tady píšete šotodogmata.Je třeba se bavit o konkrétních relacích, tím nemyslím z pohledu fyz. rušení železnic, ale zajištění dop. obslužnosti. Zrovna Mšeno už „nahrazeno“ docela je a ani po drahé opravě se počet cestujících nezvedl. Pokud tady budete ale stále omýlat, že je vždy příjemnější sedět v byť rekošukafonu oproti jakýmukoliv autobusu a jiné osobní pocity a přání paušalizovat na všechny, nikam se nedá posunout. Základ vidím u vás v… Číst vice »

Štěpán

Že je Mšeno nahrazeno taky pravda není. Proč myslíte, že když se začalo mluvit o zrušení té trati v roce 2014, že se zvedla tak velká vlna odporu, že byla trať nakonec opravena? Fakt si myslíte, že to byli jen šotouši? V žádném případě, ta trať tam skutečně má význam a to dost velký. Kdo tvrdí, že nemá, tak prostě neví o místních potřebách VŮBEC NIC. A kromě toho, nikdy jsem netvrdil, že je příjemnější sedět v 810, než v autobuse, přestože si trvám na tom, že to tak je (než kličkovat po místních úzkých a rozpadlých silnicích, to už… Číst vice »

svojsin

Štěpán: Nikdy to nejsou jen šotouši, ale zrovna tady byly v nebývalé míře + samoz. podepisování u zaměstnanců drah a jejich rodinných příslušníků. Mnoho z nich ani nejspíš netuší, kde se vesnice v relaci od Mělníka nacházejí… Důvod nutnosti prav. osobky do Mšena?? Já tam vidím v letní sezoně tur. potenciál na nějakou osobku a jinak?? Konkrétně?? Paušalizovat s polorozpadlýma silničkama rovněž nelze. Tj. zase jen pohled lokál. fanouška Jednak to mnohdy není fakt, ale opak reálné situace (připomínám nedávnou hádku o Čistou apd.) a navíc většinou nepůjde o nezvratný stav. Stejně tak můžeme argumentovat na mnoha místech špatným stavem… Číst vice »

Štěpán

Není to opak reálné situace. Dobrá, uvedu jeden z mnoha argumentů. Ve vlaku máte WC, můžete tam přepravovat kola a hlavně v autobuse musíte sedět, ve vlaku se můžete projít (i v 810 to lze). To je fakt, který nijak nepřekroutíte ani nevyvrátíte. A těch argumentů, proč autobus nikdy nemůže vlak nahradit je mnohem více, kdybych je měl vypsat všechny, tak by se to možná ani nevešlo do jednoho příspěvku. A rozhodně to nejsou opaky reálné situace. Pokud tvrdíte, že jo, pak prostě jste proti železniční dopravě a hledáte všude jen důvody, proč se má trať zrušit. Ještě k Mšenu:… Číst vice »

svojsin

Štěpán: WC je argument, pokud pojedu z Havlbrodu do Brna , ne tady. Anebo to argument je , ale tak maličký, co se „lokálkové“regionální dopravy týká, že nemůže konkurovat velkým. Kola se dnes dají řešit busem líp, než je vozit v šukafonu. Hlavně obyčejná „rampa“ na zadním čele busu vezme víc kol, než např. ř. 810 a to nemluvím o vozíku na kola, tz jsou většinou pro 20 kol. Ono nakládání kol, )ale v případě lokálek jde většinou o nakládání kočárků), je tak šílené, že se na to většina lidí vykašle a jede rovnou busem nebo autem. Do většiny busů… Číst vice »

svojsin

Štěpán. jedna z linek Mšeno – Mělník:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L250696_201102_279457.pdf

Pokud by jste nevydržel půl hodiny sedět v buse, běžte se projít třeba jakoby ke koši, bývá u zadních dveří autobusů většinou.
Třeba se do Mšena reálně někdy dostanete a uvidíte , jak se tam reálně jezdí, zejména v kladiva.

Ale tyto pseudoproblémy mají většinou hlavně ultrašotoušci, podle nich se snad časem dělat veř. doprava nebude ani ve Stř. kraji…

Štěpán

Odkaz sice nefunguje, ale jestli jste myslel linku 695 nebo 696, tak jste fakt úplně mimo. Nebo si fakt myslíte, že mikrobus jedoucí párkrát za den může nahradit vlaky, ve kterých se o víkendech běžně i stojí?

svojsin

Štěpán: Mimo jste vy . ČSAD St. č. tam jezdí s 12m autobusama.
Je vidět, že jste tam v kladiva nikdy nejel !!
Navíc ten odkaz,(který funguje) je momn. u linky jen v kladiva.
Těch vlaků, kde se stojí přes letní sezonu zase tak moc není, a šukafon nemá od 12m busu příliš rozdílnou kapacitu.

A hlavně jsem jasně psal, že v létě o víkendech si tam vlak dovedu představit (jakožto něo užitečnýho).

Vz o tom Mšenu moc nevíte.
Ty …e ….prý mikrobus…..

Josef Nový

Potvrzuji o víkendech se ve vlaku opravdu na této relaci často stojí. Bus se tam v zimě stejně moc nedostane. Na těch polích před Mšenem je to pořád zafoukané. Pánové to tam opravdu vůbec neznají.

Štěpán

Argumenty mám, jen jsem je neuvedl všechny. Ale jak znovu a znovu dokazujete, prostě jste zaujat proti železnici a fakta ohledně výhod vlaku oproti autobusu tak považujete jen za „pohled lokálkového fanouška“, když vás tedy budu citovat z jednoho z dřívějších příspěvků. Tím se jen potvrdilo, že psát zde další argumenty smysl nemá, protože byste na všechny zareagoval úplně stejně. Autobus by celoroční dopravu do Mšena nezvládl ani náhodou (ne, fakt o místních potřebách nic nevíte, jinak byste takovou kravnu nikdy nikde nenapsal, pravda to prostě není ani když zde budete 1000x tvrdit opak). To je prostě fakt. Ještě že… Číst vice »

svojsin

Štěpán. Vůbec bych se nedivil, kdybych během roku měl najeto vlakem mnohem víc km, než vy….a to jako platící cestující. Ale to není podstatný, i kdybych nenajel nic, tak zde můžu napsat svůj názor na šotodogmata, které zde omýláte. Navíc u lokálky, kde se i za nekovid stavu těžko dostanete u většiny spojů nad 10 – 15 cestujících… I když ve vašich přízpěvcích spíš zaznělo jen “ možnost projití po vlaku“ a WC, tedy pro drtivou většinu cestujících v takové relaci naprosto okrajové záležitosti. Z vašeho psaní to vidí jednoznačně takto: Byl jste tam jen vlakem a to v sezoně… Číst vice »

2084

Slyšel jste někdy jak dopadla Beechingova reforma? https://cs.wikipedia.org/wiki/Beechingova_reforma

xyz

Zrušit trať jako takovou třebas ne, nicméně nahrazení vlaků autobusy zrovna zde považuji za logické, mj. s ohledem na umístění některých zastávek vůči sídlům a především kvůli konci tratě (a tím pádem pochopitelně i vlakových spojů) v „nespádové“ Třemošnici, přičemž pro směr Chrudim je tedy potřeba tak jako tak vést mezi Třemošnicí a přinejmenším Ronovem n/D. (ne-li i Žleby) autobusy.

Tzn. zrovna zde bych náhradu vlaků autobusy (jedoucími pokud možno v trase Čáslav – Chrudim) považoval za logickou.

2084

Není logičtější vést autobusy z Čáslavi do Chrudimi po I/17 přes Heřmanův Městec?

Kubrt

Nejde o spojení Čáslavi a Chrudimi, ale o nutnost zajistit spojení z Ronova a Třemošnice na Chrudim a Pardubice. Lidem praštěným kolejnicí to nedává moc smysl, ale tahle oblast směrem k CR/PC dost spáduje .

xyz

Samozřejmě že spáduje – mj. z toho titulu, že Ronov i Třemošnice jsou v Pardubickém kraji (okrese Chrudim).

Mirek Zv.

Ona samozřejmost toho „spádování“ není až zas taková, jak si myslíte. Oblast vždy „spádovala“ k Čáslavi, a co je v dnešním Pardubickém kraji byl okres Chotěboř. Pozdějším šoupnutím správního centra někam za hory zas tak velké „spádování“ nevzniklo.

Třemošnice

Kdepak, první cíl vyjížďky z Třemošnice jsou Pardubice, Čáslav je druhá a Chrudim je třetí (rozdíly jsou poměrně malé) – takže do Pardubického kraje dvě místa z prvních tří, zařazení o Pardubického kraje je zcela správné… Chotěboř je až na 16. místě, takže pro místní není prakticky vůbec zajímavá.

Třemošnice

Dobrý den, proč považujete Třemošnici za nespádovou? Je tam střední škola a také spousta pracovních míst. https://obce.radekpapez.cz/obec.php?obec=572411#dojizdka Dle SLDB 2011 dojížďka do Třemošnice za prací 387 osob, za školou 101 osob (+ spousta lidí SLDB nevyplnila). Dojížďky do Třemošnice je srovnatelná jako vyjížďka z Třemošnice… ono to je sice malé, není to historické, ale dojíždí se tam.

Jan

„Přejezd jen s kříži na silnici I. třídy“ – je to vůbec možný…?

Co tedy ta kategorie „I. třída“ vůbec garantuje…?

Kubrt

I. třída nic negarantuje – je to označení silnice s významem pro dálkovou dopravu. Teprve druhotně se od tohoto zatřídění odvozují návrhové parametry, takže můžou být jedničky s horšími parametry než „nově“ postavené dvojky.

Martin V.

Garantuje aspoň financování od státu (a ne z krajských peněz). Za to se na jedničkách nesmí omezovat kamiony – proto třeba Pardubický kraj usiloval o „zdvojkovatění“ silnice I/36 na II/211 přes Lázně Bohdaneč.

Jiří Kocurek

Hustý provoz a všelijaká překvapení.

Kalanis

Překvapení na místních komunikacích beru. Když jsem těmi končinami jel v létě, tak tam bylo hezky rozkopáno. I/17 byla celkem hezká. Teda až na tu překvápkovou odbočku u Podhořan, za níž následují serpentiny. Naopak Ronov s II/337 byl rozkopaný skrz naskrz – level Sibiř.

XXXD

No jsem zvědavý kolik to bude stát. Kdyby se za ty peníze radši koupily nové autobusy, tak se celá trať mohla zrušit a ještě by to vyšlo levněji.

Kubrt

V dotčeném úseku je na lokálkové poměry významná nákladní doprava do Vrdů – Goldbeck a lihovar. Ač nejsem lokálkový fanatik, tak minimálně pro nákladní dopravu do Vrdů ta trať má smysl.

XXXD

Ok uznávám, jestli jsou tam nějaké solidní výkony nákladní dopravy, tak to má nějaká smysl zachovat. Nicméně i to by se dalo udělat zachováním pouze úseku zhruba do současné zastávky Vrdy-Koudelov (samozřejmě lepší zabezpečení zmíněného přejezdu by se tím pádem využilo) a poté přeložkou trati přímo na Vrdy a zbytek by se mohl zrušit, i když souhlasím, že jsou zde mnohem zbytečnější tratě, které by měli být první na řadě.

ajemgut

Autobus nikdy nemůže železniční dopravu plnohodnotně nahradit.

Svojsin

ajemgut: Ano, někdy je náhrada lepší ve více směrech, než původní stav.

Tím nemyslím trať do Tremosnice.

XXXD

Typický argument šotoušů. Ale když dojde na příklady, čím je železniční doprava na těchto lokálkách tak moc nenahraditelná, tak to už je najednou ticho. Jako jestli je tady nějaká solidní nákladní doprava tak ještě ok, ale jeden sólo šukafon za 2 hodiny se dá úplně v pohodě nahradit, zvlášť když hned vedle vede silnice. O lepším obsloužením a pravděpodobně i větší rychlosti ani nemluvě. A to není zdaleka všechno.

Vojtěch

Zrovna tato lokálka se neřadí mezi ty, které vozí vzduch a jízdní doba vychazí 28 minut pro bus a 36 pro vlak. Myslím, že by se v síti našli i zbytečnější tratě.

2084

Navíc je zde dobrá návaznost na rychlík Vysočina

XXXD

Ano uznávám, na naší síti je ještě spousta mnohem zbytečnějších tratí.

zdeněk

tebe by mohli zrušit, když řidiči neumí jezdit to je vidět na přejezdech

Krysa350

Kdepak autobusy, Železné hory, takové krásné místo pro jízdu na bicyklu, co pak s tím, v autobuse. Škoda, že tam ty vláčky kola neberou.

Jindra

Souhlas s XXXD! vykašleme se na přejezd a kupme autobusy. Za 20 let nebudeme mít ani trať, ani ty autobusy, a XXD bude spokojený… (fakt mě vytáčí argument, že se nemá investovat do něčeho, co tu bude „pořád“, a koupit něco, co bude za pár let ve šrotu. S takovým uvažováním bychom neměli vlastně žádnou trať).

XXXD

Aha a přejezdové zabezpečovací zařízení je oproti tomu navěky a nikdy se nebude muset dělat žádná údržba nebo snad úplná výměna.

medical_examiner

No bude. Protože až se ta silnice samou péčí rozpadne, tak ten přejezd ztratí smysl…

Jan Neruda

Četl jste i něco jiného než nadpis a pak hned šup do diskuse? Cena je tam totiž uvedena

XXXD

Ne všechny informace jsou v článku vždy od začátku. Nicméně někteří lidé si myslí, že jsou nejchytřejší a hned ostatním říkají, jak jsou hloupí, že?

Mapař

Kdybyste někdo chtěl vidět některý z těch přejezdů na mapě, tak zde:
https://mapy.cz/s/gebalozoce

Jiří Kocurek

Taky jsem si ho našel. Řidič je povinen se rozhlédnout a zkontrolvoat zpětné zrcátko, jestli mu vlak nedělá „myšku“. Někde ve městě, kde jezdí šalina, tam vpohodě. Tam s tím člověk počítá. Na silnici první třídy je to kuriozita a světla tam zcela jistě neublíží ničemu.

Tomáš Záruba

Technická: Zabezpečení tím dostane spíš ona silnice, než trať. Tam bude pořád, předpokládám, D3.

Josef Kubeš

Uvidíme. Ta trať byla v seznamu na zrušení D3. A něco se i děje, protože na místním nádraží jsou nově navěstidla a dirigující bude na hlavním nádraží místo na místním. Zapojit do toho Skovice, Žleby Třemošnici by tak nemusel být již velký problém.