Přehledně: Zdražení až o 50 %, placení i u závory. Jak se změní expresní parkování na letišti
Letiště Praha, Terminál 1. Foto: Letiště Praha
Podle Letiště 90 % řidičů odjíždí do 10 minut.
Podle Letiště 90 % řidičů odjíždí do 10 minut.
Takže kromě nulového zlepšení veřejné dopravy ještě komplikace při vyzvedavani .
Švagr mne vyzvedaval v YUL . Neplatil nic za parkování .
To je zcela mimo moje chápání. Jako fyzická osoba jsem tam nikdy nestrávil více jak pět minut, změna se mě nijak nedotkne, i kdyby byl přede mnou marťan, tak tam jsou závory dvě.
Jako taxikář to přivítám, neplatím po 30 minutách, ale po 15 minutách.
Takže to vše kvůli lidem, kteří odjíždí za 10-15 minut a kterým to o 50 korun zdražíme?
Doteď jsem neměl problém tam pro někoho zajet a prostě zaplatit pár kaček za to že jsem tam místo 15 minut byl 30. Teď radši počkám na šestce na zprávu „čekám před terminálem“ a budu se modlit, aby nějakej lulan u brány neblokoval výjezd tím, že si nemůže vzpomenout na PIN nebo tak něco..
Ty výjezdy jsou tam dva, to už byste musel mít sakra smůlu…
To opravdu zkrácení času na 10 minut změní obsaditelnost parkoviště a pomůže letišti v ziskovosti? Kdo tam jede jenom občas bude ve stresu a také nenastupují jenom mladí lidé.
Úplně zbytečné. Kdo by tam chtěl trčet, ale někdy to prostě hned nevyjde.
Možná je to je na ekologii…
Hlavne zavory se casto zahlti a ani to nestihnete, bravo Praho, zase jste zvysili customer servise uz tak mizerny.
Mě asi nejvíc fascinuje jak průměrný člověk co letí dvakrát/třikrát za rok někam na dovolenou horuje kvůli třem stovkám a to ho stejně většinou někdo vyhodí/naloží a jede se. Holt teď budou lidi volat až z parkoviště a nebude se najíždět už když jdou kufry… Kdo litá častěji stejně jezdí taxíkem. Všichni by si měli sáhnout do svědomí kolikrát měsíčně někde nechají 30 Kč zbytečně… Ale to je i se zónami v Praze. Já nemám problém na ty dvě hodiny těch 120 Kč zaplatit když musím, ale jsou lidi co jim vadí i 10 Kč na fialový jen v pracovní… Číst vice »
To je fakt hluboké moudro….nejste nějak s letištěm spřízněn?
Nejsem, pracuji ve firsmě zabývající se výrobou OBE do vlaků. A z Prahy létám tak jako každý jiný ne dovolenou, sem tam na služebku do Švýcarska. Přijde mi, že spousta lidí řeší absolutní marginality než aby se raději zabývali opravdovými problémy. Já si radši při cestě do divadla s malým zaplatím dvě hoďky na modré zóně v centru protože mi jinak cesty zaberou o hodinu a půl víc a radši je strávím společně někde venku, než cestováním mhd. A je to o těch prioritách. Prosím, když někdo kvůli zdražení služby bude létat z Mnichova/Vídně/Frankfurtu , tak ať naštěstí máme možnosti… Číst vice »
Já si radši při cestě do divadla s malým zaplatím dvě hoďky na modré zóně v centru
No, tak to už si přístě nezaplatíte….
Tak se v tom Švýcarsku zkuste podívat po preferencí VD před individuální.
Jsem rád, že mohu raději využívat letiště Katowice. Hodina parkování na „premium parkovišti“ je za 10 PLN, což je 60 CZK.
https://www.katowice-airport.com/cs/pro-cestujiciho/parkoviste
V Praze je to na hodinu 80 Kč za hodinu na parkovišti přímo před terminálem, a to je to z hlediska počtu cestujících 2,5krát větší letiště než Katowice. Tak to celkem v Praze jde, že?
👍
To ale právě už nebude.
To parkoviště je PB, které bude mít stejný tarif jako expresní parkoviště…
Možnost zaparkovat za 80 Kč na hodinu zůstane. Jen na PC místo PB. To je sice o cca 150 m orpoti současnému stavu dál na T2, ale zároveň o cca 150 m blíž na T1. Ve výsledku tedy stav zůstane víceméně stejný.
Pokud se v Comfortu najde místo. Už teď je to v sezóně tak tak a zrušením střednědobého parkování PB Economy se to určitě nezlepší.
Ponekud bez povsimnuti bohuzel zustava, ze nejvetsim negativnim vedlejsim efektem (asi i vic negativnim, nez zkraceni 15 minut na 10 minut) je, ze na Pb uz nebude mozne parkovat hodinu za 80 kacek – tato moznost zustane jen v Pc (aspon neco, ale uz daleko od T2).
A jestli to bude znamenat, ze Pb nebude mozne pouzit i pro dlouhodobe parkovani, tak to taky zamrzi 🙁 Jeste vcera sice rezervovat Pb na dlouhodobe parkovani slo, ale …
Další efekt bude přetížení toho horního parkoviště u odletů. Na PB teď člověk zaplatil 80 kc a mel na hodinu klid. Po změně nebude důvod tam jezdit, ten stejný kus asfaltu najednou stoji 3x tolik a úplně stejně jako přímo nahoře.
Trochu mi přijde, že si někdo z LP myslí, že horní letiště se bude používat na odlety a spodní na přílety. Ovšem asi trochu podcenili lidskou pohodlnost a lenost 😃.
*horní parkoviště
Tak ono stačilo kouknout do nějaké průměrné diskuze o letišti na Facebooku, Novinkách nebo do Google recenzí. Spousta lidí si stěžovala, že je podvod, že dojedete na parkoviště u příletů T2, které je údajně inzerováno 15 min zdarma (což není), a najednou chtějí 80 Kč za hodinu. Protože si nebyli schopní přečíst, že 15 min bezplatný Expres je jeden pro každý terminál, zbytek, včetně tohoto všude značeného PB, se platí od první minuty.
Skoro bych řekl, že jeden z důvodů změny byly i časté stížnosti na toto, ale těžko soudit, kolik nadávajících diskutérů si letišti skutečně oficiálně stěžovalo.
To jako vážně místo 80 kaček bude na stávajícím PB za hodinu 250? Nedivme se pak perplex reakcím a že ta manažerská okecávačka je k smíchu. Z PB je to do haly dál, obvykle se chvilku čeká, pomáhá s bagáží, nakládá se. Posledně, i když jsem byl jako odvoz dobře načasovanej, odbavení silně vázlo (slot mnoha charterů), jsem jen tak tak odjel v 56. minutu. Na tom by bylo už naprosto zřejmé, o co těm nenažrancům jde. A pokud to tak skutečně bude, přetíží to u T2 hořejšek. Není složité pochopit proč. (Pro ty, co srovnávají s Vídní a jiným… Číst vice »
Jo, maj to na webu. hodinový parkoviště už bude jen Pc.
A ted neco nam rekni o cenach na zapade, Dachs to nazval zcela spravne, ale cekame na tvou pohadku.
Kdyby aspoň někde dál od letiště bylo vyčkávací parkoviště, kde by ti co jedou někoho vyzvednout mohli legálně počkat.
Ses pominul… To by jsme narušili obchodní model založený na konstruktu: „Jací lidi, Kefalín…?, případně, „Ševče, zaplať! A daně na příští rok zaplacený máš…?!, či, „Á tak, to bychom mladá paní, měli z Havláku na terminálek Veleslavín za 2 litříky…“.
P.S: Přeci by jsi nechtěl, aby LP přišlo na buben.
P.S.: Pro info – pravdou však je, že Schwechat to má zdarma na 10 min taky (a měl na 15 min. určitě, neb jsem to posledně co jsem vezl holku, tak měl). Po druhém vjezdu do systému je to na 15 min. za 3 Eura. Přesto však mám tu Vídeň raději než Prahu a holka (asi největší cestovatel ve famílii) vlastně ani jiný „domovské“ letiště nezažila.
Nikdo to asi nechce říci na plnou hubu, ale je to kvůli taxikářům, pro které se tam ten neoficiální štafl za 100 Kč na 30 min dost vyplácel a pak to jen zákazníkovi přihodili k ceně… Samozřejmě si na to stěžuje Uber, který platí za licenci oficiální taxi služby…
„Při stání do 15 minut zaplatí řidič (včetně bezplatných 10 minut) 50 Kč, do 30 minut 150 Kč. Do 45 minut vyjde parkování na 200 Kč, do hodiny 250 Kč. Až dosud stání do 30 minut vyjde na 100 Kč. “
Pokud taxikář stihne při vysazení nebo nabrání projet do 15 minut závorou, tak to bude mít za 50 místo stovky. Pokud ne, tak to bude mít za 150 místo stovky (tedy pokud to stihne do půl hodiny). Mně to přijde šul null. Tedy pro taxikáře, kteří jedou pro konkrétního zákazníka,ne pro ty, co tam oslovují náhodné chodce 🙂
A právě o to asi jde. Ti, co jedou pro konkrétního zákazníka (většinou tedy ne nepoctiví taxikáři, zavolá si je někdo znalý čísla na konkrétní službu, takže i pravděpodobně se zkušeností s danou taxi společností, nebo recepční z hotelu pro hosta), nepocítí rozdíl. Ti, co stojí v hale nebo vyhulují před ní a oslovují cizince jdoucí na 59 anebo snažící se zmást cizince objednávající oficiální Uber Airport, takže pravděpodobně ti, co je pak natáhnou ve velkém stylu, to už pocítí. A o to asi šlo.
pouze 1x denně
https://www.aeroparking.cz/taxi-karta , pro taxikáře je zpřísnění v podobě registrovaného taxi auta a taxi licence. Na druhou stranu při stání do 30 minut zaplatí jen 50 Kč, takže pro taxiky to zvýhodnili než byl původní systém 50 Kč do 15 minut při druhem vjezdu, 100 Kč do 30 minut
90 % ridicu odjizdi do 10 minut – tak ted uz teda fakt nechapu, proc to delaji.
Přesně tak, ty změny jsou kvůli 10% řidičů?
Třeba to bylo před 10 lety jen 5% a tak chtějí zabránit pokračování negativního trendu?
Co je spíš k nepochopení, že lidé kvičí kvůli 100Kč.
Dyť si ti lidé můžou vzít menší zavazadlo nebo na letišti oželí jedno kafé a 100Kč mají zase zpátky.
Vždyť takové zdražení bez váhání zaplatí na benzínce a pak klidně odjedou stylem brzda/plyn. Je otázkou, zda-li je průměrný český řidič schopný nějaké sebereflexe.
to je jen par kriklounu – to tak mate se vsim. Deset nespokojencu udela vzdycky vetsi brajgl, nez 90 lidi, kteri jsou happy.
a podle toho svet vypada tak, jak vypada.
Jeste ze mame skvele lidi jako Air Traveller, kdyz nevis, zeptej se.
Spravne ten ví přeci vsechno:-)