Doprava ve městě Metro Tramvaje

Přehledně: Velké opravy v pražské MHD. Výměna pražců v metru i oddělení tramvají od aut

Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail
Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zveřejnil seznam největších stavebních akcí, které letos během léta omezí cestování veřejnou dopravou. Jako už tradičně půjde hlavně o výměnu dřevěných pražců na lince metra C, k úpravám dojde také u tramvajových tratí.

DPP v tiskové zprávě uvedl, že letos půjde do oprav přes 300 milionů korun. Jednou z hlavních akcí bude výměna dřevěných pražců za betonové v úseku Pražského povstání – Hlavní nádraží. Výluka začne 4. července, práce potrvají až 9 dnů. Další výměnu pražců DPP plánuje na konec září. Letoss proběhnou práce mezi stanicemi I. P. Pavlova a Muzeem, výluka se ale týká delšího úseku.

Metro na lince C bude během výluky jezdit v úsecích Háje – Pražského povstání a Letňany – Hlavní nádraží. Mezi stanicemi Pražského povstání a Hlavní nádraží DPP zavede náhradní autobusovou dopravu XC. V úseku Pražské povstání – Hlavní nádraží bude metro opět jezdit od pondělí 13. července 2020.

Další výměnu pražců na lince C plánuje DPP na prodloužený víkend na konci letošního září, a to v úseku Pražského povstání – Kačerov. Práce potrvají 3 dny, DPP je zahájí v sobotu 26. září a ukončí v pondělí 28. září 2020 v pozdních nočních hodinách. V uvedeném úseku DPP opět zavede náhradní autobusovou dopravu XC.

Další výluka na metru C nastane 26. července, kdy se bude ve stanici Ládví měnit technologie zabezpečovacího zařízení. Původní technologie elektronického stavidla pochází z roku 2004 a neodpovídá současným požadavkům a potřebám provozu v pražském metru. Proto bude v neděli 26. července 2020 přerušen provoz metra na lince C v úseku Nádraží Holešovice – Letňany a zavedena náhradní autobusová i tramvajová doprava XC. Na podzim a v příštím roce DPP zmodernizuje zabezpečovací zařízení také ve stanicích Depo Hostivař, Nádraží Holešovice a Letňany.

Během léta budou pokračovat rozsáhlé rekonstrukce tramvajových tratí v Nádražní ulici a ulici v Olšinách. Hlavní letošní etapu rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici DPP zahájil 1. června. Během ní DPP odstraní původní tramvajovou trať a položí novou v těsném sousedství železniční tratě Praha – Plzeň. Po dokončení prací na konci října 2020 již nebude tramvajová trať vedena prostředkem ulice, jak tomu bylo doposud, ale bude oddělena od automobilového provozu. Kromě toho DPP u Lihovaru založí kolejový trojúhelník pro plánovaný Dvorecký most a v Nádražní ulici Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) opraví povrchy vozovek, chodníky a most nad železniční tratí Praha – Plzeň, který pochází z roku 1988.

Ve Starostrašnické a v ulici V Olšinách DPP od 4. června provádí hlavní etapu rekonstrukcí tramvajové tratě. Práce zde budou probíhat až do konce letních prázdnin, do neděle 30. srpna 2020. Na začátku července DPP začne také s rekonstrukcí vjezdu do vozovny Strašnice a výměnou kolejových konstrukcí na dvoře samotné vozovny, která tak bude poprvé po 48 letech uzavřena po celou dobu letních prázdnin.

Přehled nejdůležitějších oprav a rekonstrukcí DPP v létě 2020

METRO C PRAŽSKÉHO POVSTÁNÍ – HLAVNÍ NÁDRAŽÍ

Termín: 4. 7. – 12. 7. 2020

Počet dnů bez provozu metra: 9

Obnovení provozu metra od: pondělí 13. 7. 2020

Rozsah stavebních prací: výměna dřevěných pražců za betonové

Úsek bez provozu metra: Pražského povstání – Hlavní nádraží

Provoz metra C: Letňany – Hlavní nádraží a Pražského povstání – Háje

Náhradní autobusová doprava: NAD XC bude zavedena

REKONSTRUKCE TRAMVAJOVÉ TRATĚ NÁDRAŽNÍ, 2. ETAPA

Termín: 1. 6. – 30. 10. 2020

Obnovení provozu tramvají: od soboty 31. 10. 2020

Rozsah stavebních prací: rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici

Úsek bez tramvajového provozu: obratiště tramvají Smíchovské nádraží – obratiště Hlubočepy

Náhradní autobusová doprava: zavedena NAD X12

REKONSTRUKCE TRAMVAJOVÉ TRATĚ STAROSTRAŠNICKÁ – V OLŠINÁCH, 2. ETAPA

Termín: 4. 6. – 30. 8. 2020

Obnovení provozu tramvají: od pondělí 31. 8. 2020

Rozsah stavebních prací: rekonstrukce tramvajové tratě ve Starostrašnické a v ulici V Olšinách

Úsek bez tramvajového provozu: od křížení ulic Vinohradské se Starostrašnickou po křížení ulic Průběžné s ulicí V Olšinách.

Náhradní autobusová doprava: zavedena NAD X7

METRO C NÁDRAŽÍ HOLEŠOVICE – LETŇANY

Termín: neděle 26. 7. 2020

Počet dnů bez provozu metra: 1

Obnovení provozu metra od: pondělí 27. 7. 2020

Rozsah stavebních prací: modernizace zabezpečovacího zařízení

Úsek bez provozu metra: Nádraží Holešovice – Letňany

Provoz metra C: Nádraží Holešovice – Háje

Náhradní autobusová a tramvajová doprava XC bude zavedena.

METRO C PRAŽSKÉHO POVSTÁNÍ – KAČEROV

Termín: 26. 9. – 28. 9. 2020

Počet dnů bez provozu metra: 3

Obnovení provozu metra od: úterý 29. 9. 2020

Rozsah stavebních prací: výměna dřevěných pražců za betonové

Úsek bez provozu metra: Pražského povstání – Kačerov

Provoz metra C: Letňany – Pražského povstání a Kačerov – Háje

Náhradní autobusová doprava: NAD XC bude zavedena

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza Z.

Nevíte, jak to vypadá s podjezdem pod Průběžnou, kde se staví nad myší dírou zastávka? Podle dřívějších informací měl být letos o prázdninách uzavřený..?

Adam

Myslím, že rekonstrukce bude až příští rok, po dokončení mostů, převedení dopravy a zrušení tratě přes Strašnice.

Bob

“ DPP u Lihovaru založí kolejový trojúhelník pro plánovaný Dvorecký most“ – tak to bych viděl jako neklamný signál toho, že žádný Dvorecký most stát nikdy nebude a ten trojúhelník bude za takových 10 až 15 let zase potichu odstraněn. A do té doby na něm tramvaje budou muset přibržďovat na 15 km/h, jak se na správnou rychlodráhu sluší a patří.

Jan Dobiáš

Já spíš pořád tiše doufám, že se nakonec podaří prosadit Dvorecký most přes Žluté lázně velkopodnikatele Janouška. V návrhu Metropolitního plánu tam most je….

Poudy

To možná na straně od žlutých lázní, ale podívejte se pozorně na mapu a zkuste si představit napojení kolejí v nižší Zlíchovského tunelu a skály na které stojí ten kostelík.

Jan Dobiáš

Napojení od Zlíchovského kostelíka směrem vstřícně do Jeremenkovy ulice bylo zamýšleno, třebaže by most byl ještě ve větším sklonu než od Lihovaru směrem ke Kublovu. Neprůchodné to ale bylo kvůli průniku areálem Žlutých lázní a kvůli odporu místních proti provozu aut. Proto má tzv. Dvorecký most být bez aut a vede šikmo mimo Lázně. Ten nově navrhovaný most, který je v Metropolitním plánu dokonce označován za jednu z priorit, vychází zpod zlíchovské skály a přímo do Jeremenkovy. Jestli to dobře chápu, tak má jít v podstatě o komunikaci přímo napojenou na Radlickou radiálu a městský okruh, takže aut přímo do… Číst vice »

Kalanis

Je tam jen betonová základová deska. Ta tam může hnít navždy. Koleje směr most ještě nebudou.

Lucie

Dvorecký most ? Když to místní odmítají tak to asi v tomto století nebude. Co třeba jen lávka pro pěší cyklisty v nouzi sanitka.

ene bene

Klid, jde jen o výhybky, které nikam nevedou. Jako obvykle v Praze. Pokud Scheinherr Dvorecký most prosadí, změním na něj názor, ale prozatím to vypadá, že si dál můžu myslet, že je to nýmand.

Miloň

Pěší mohou využít existující vyšehradský železniční most o kus dále.

Jiří Kocurek

Zrovna v tomto případě je na místě otázka: „Jak dlouho ještě?“

pozorovatel

Pouhá lávka pro pěší a cyklisty v tomto místě je naprostá hloupost – tam by musela být minimálně ještě i tramvajová trať. Ale plnohodnotný most s možností odlehčit oblastem Knížecí, Anděla a Palackého i Jiráskova náměstí a Výtoně včetně obou dvou nyní IAD přetížených mostů (Palackého i Jiráskova) by byl rozhodně přínosem i za cenu, že by třeba byl (aspoň v první fázi) znemožněn pří,ý průjezd mezi mostem a Jeremenkovou ulicí: chápu, že se tamní obyvatelé bojí toho, že by se pak Jeremenkova ulice podobala Holešovičkám, ale naděje na větší klid blíže k centru za to určitě stojí.

Občan

Nedávno – asi 2 týdny zpět – se pan náměstek Adam Scheinherr zmínil o získaném stavebním povolení a o letošním začátku stavby smyčky na Zahradním Městě. Nevíte někdo, kdy přesně s tím chtějí začít, případně nějaké bližší a aktuálnější info o projektu?

Kalanis

Zahradní Město platí SŽDC v rámci stavby stanice.

Kamui

Bylo by lepší, kdyby to DPP udělal podle vzoru Budapešť, tj. celý ten problematický úsek zavřít na celé prázdniny a udělat to všechno najednou, než to takhle pytlíkovat v řádu let.

XXXD

To by to ale pak asi dost schytali.

Petr V.

Stavidlo rybníka, stavědlo výhybek.

Bob

Vlastně je to celkem zajímavé, že v těchto oborech se ta specializace těchto dvou v podstatě synonym většinou dodržuje. Ale Martin Boda, vrchní inženýr královských uherských železnic, ve své knize z roku 1910 „Zabezpečování dopravy vlakové na železnicích. II. Zabezpečování dopravy vlakové ve stanicích a u odboček na trati (Zabezpečování stanicové)“ používá i tvar „stavidlo“. „Do r. 1894 stavěly se návěsti a výměny výhradně ručními pákovými stavidly, elektricky uzavírané a uvolňované slabými proudy gallvanickými; neb indukčními. Již r. 1892 konala firma Siemens a Halske ve Vídni pokusy stavěti návěsti a výměny silnými proudy elektrickými; když se zdařily, postavila rozsáhlé zabezpečovací… Číst vice »

pozorovatel

„Vlastně je to celkem zajímavé, že v těchto oborech se ta specializace těchto dvou v podstatě synonym většinou dodržuje.“ Zajímavost to sice je, soudím ovšem, že zdaleka ne jen „v těchto oborech“ – a proč také ne, když jde o nějak pro ty obory jednoznačně definované odborné termíny? Nejen železnice má spoustu specifik a zájem na bezpečnosti provozu vyžaduje i jednoznačně definované termíny, aby se při chybách nebylo možno vymlouvat na jejich nejednoznačnost – a tak se to pochopitelně přenáší i na termíny, pro něž „specifikum“ úplně nezbytné není. A je to jen dobře, protože současný přístup ÚJČ k češtině… Číst vice »

Bob

Ale i ta terminologie se s každým vydáním každého předpisu nějak vyvíjí. Například pro nechráněný přejezd se teď používá jakýsi alibistický eufemismus atd. ÚJČ s tím samozřejmě nemá nic společného.

Kalanis

A stavěcí klíč v Praze mimo jiné zvaný tágo.

Bob

Tomu se, pokud je mi známo, neříká ani stavědlo, ani stavidlo.