Přehledně ve 21 otázkách: Jednotná jízdenka se všem nevyplatí, v komerčních vlacích bude platit během pár měsíců
Vlaky Českých drah na hlavním nádraží v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Další rozšiřování systému jednotné jízdenky proběhne v prvním čtvrtletí, během roku by mohl začít platit v autobusech.
Prosím,můžete mi někdo poradit jak se dostanu k té jednotné jízdence.Když dám do rámečku SJT tak mi to první ukázalo tento článek a diskusi,proto jsem zvědavý tady,pokud jsem tu špatně tak mi to prominte.Jsem v důchodu a s počítačem si rozumím asi tak jako podívat se na zprávy atd.Ted ale nevím jak si tu jízdenku koupím,prodají mi ji na nádraží?Nebo to jde jenom tady na počítači?Děkuji M.J.
Predajú vám to aj v pokladni na stanici, alebo si to môžete kúpiť online na oneticket.cz.
Děkuji už jsem to taky našel
SJT nenabídne jízdu v Sp 1488, přitom je to snad vlak objednaný od MD? Nebo to je komerční spoj? to bych se hodně divil..
Takže ceník kilometrového tarifu je už neplatný ? Už jsme v moci vyvolených drážních úředníků podplatitelných soukromými dopravci, ČD zdraží a soukromí dopravci si přizpůsobí ekvivalentní slevu ?
Uz chapu proc papalasi nesnasi matematiku:
Roční 24 206 Kč
29 % sleva proti 2x pulrocni
Půlroční 15 600
52 % sleva proti 2x trimesicni
Tříměsíční 11 834
23 % sleva proti 3x mesicni
Měsíční 4 841
43 % sleva proti 30/7x tydenni
Týdenní 1 614
Tri mesicni se pouzivat moc nebude (leda nekdo kdo si to nebude kupovat za svy).
3měsíční pořád znamená nižší cenu oproti třem měsíčním. Takže nevím, co vám vadí. A kdo si ji koupí? Třeba ten, kdo bude někam dojíždět tři měsíce, např. na nějakou stáž.
Hlavně chybí jednodenní !!!
Ještě mě tak napadá: Ta cena síťovek bude fixní před/po zapojení komerce? Nebo bude z toho titulu nakonec ještě dražší? Případně, neměla by být nějaká „dočasná sleva“?
20 000 IN 100 = neomezene kola i mistenky zdarma
24 000 SJT neomezene bez kola a mistenky
Kdyz se zacinalo s SJT tak nekdo psal ze to bude (proti stavu cd obsluhuji vse) znamenat dzrazeni 10%. Tehdy jsem tomu neveril a povazoval za hloupost aby konkurence prinesla zdrazeni.
To není jen o konkurenci, s SJT musíte živit taky lidi z CENDIS, kteří se tím zabývají. Varianta s jediným dopravcem vyjde vždycky nejlevněji, akorát to někteří nechtěli a nechtějí vidět.
Konkurencí se rozumí, že dílčí produkty můžete volit od toho nebo od jiného. Jestliže dílčí produkt dodává vždy jeden konkrétní poskytovatel, o žádnou konkurenci nejde. Ano je nějaké velmi nízké procento tratí se skutečnou konkurencí. Kdyby takových bylo tratí naopak byla většina, pak byste snad mohl čekat, že to bude tlačit dolů nejen ceny u jednotlivých dopravců, ale i cenu globální jízdenky (pokud se mezi sebou rozumně neshodnou na kartelu). Ale ta většina tratí nemůže ani z principu nastat, protože ke konkurenci je ještě potřeba, abyste mohl volit v konkrétním čase. A na to ve 3/4 sítě chybí poptávka cestujících.… Číst vice »
1. Proč je SJT tak zásadní změnou na české železnicí?
Jde o další krok ke zjednodušení cestování. Dosud bylo potřeba zejména u delších tras shánět více jízdenek různých dopravců. To teď odpadne.
Něco, co tu fungovalo roky, se prohlásí za novinku………..
A přitom to ještě zdaleka nefunguje.
Líbí se mi argument, že OneTicket není pro cestování v kraji, ale spíše pro cestování mezi kraji. Mám krásný příklad trasy, kterou jezdím již 10 let. Je to asi extrém, navíc zatížený změnou dopravce na R14. Tak možná jen pro pobavení. Trasa Letovice – Hradec Králové. Projíždíte třemi kraji. Nejzábavnější je, že do 12.12. vás to stálo 189,-, tam i zpět, po celý den. Byť jsou Letovice v JMK a Hradec v HK, tak na trase platí celodenní jízdenka Pardubického kraje. Ta je ode dneška za 199,-. OneTicket mi nabízí zpáteční za 372,-. Jsou mi jasné všechny „nová specifika“ této… Číst vice »
Celodenní IREDO lze zakoupit ve formě papírové jízdenky. Přestože žijeme v 21 století, v žádném e-shopu tuto jízdenku nenajdete.
To jeste nic neni. Kdyz se uvazovalo v olomouckym kraji o povinnem IDSOK tarifu pro vsechny vlaky v objednavce kraje tak jednomu co dojizdi z nejake diry v jesenikach do olomouce vyslo celorocni dojizdeni draz nez IN 100.
Eshop vám ji nabídne, jen je potřeba nastavit minimální čas přestupu na 10 minut. Alternativně to vyhledávat jako zpáteční jenom do Pardubic.
Respektive nenabízení bude možná dáno spíš tím, že vyhledáváte jen cestu tam a pro tu už není nejlevnější variantou.
Pán má na mysli zřejmě jízdenku IREDO celodenní, tyto jízdní doklady na žádném e-shopu bohužel neseženete a je možné je koupit pouze na pokladně, u řidičů autobusu, nebo u průvodčích
Nikoliv, z textu jasně vyplývá, že myslí toto: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-25903/
Máte pravdu, moje chyba, každopádně pokud pán nevyužívá EC, je pro něj stále výhodnější jednodenní IREDO za 160 Kč kde nemusí řešit dopravce a nemusí jezdit draze na SJT
http://www.oredo.cz/tarif-iredo/
„Jak poznám, že ve vlaku, který přijede na nádraží, platí SJT? Bude v jízdním řádu nějaká poznámka?Vyhledávač a mobilní aplikace OneTicket bude vyhledávat a zobrazovat jen vlaky, kde je možné použít SJT. Jednoduché bude se orientovat podle tohoto zdroje.“ Už vidím důchodce s mobilní aplikací, kteří si zjišťují, zda jim ve vlaku platí tarif SJT, krajský jízdní doklad, nebo hledají, zda jedou celou cestu s jedním dopravcem, aby si koupili jízdenku na jeho tarif. Praxe je totiž taková, že cestující řekne kam jede a je mu úplně šumák, jakým dopravcem, ale běda, když je jízdenka o korunu dražší, než je… Číst vice »
Doufám, že barvy vagonů rozeznáte. Splésti si modrou a žlutou je neodpustitelné. Stejně jako chtít namísto jízdenky dle tarifu TR10 tarif SJT.
Jo a proto Arriva dnes jela i s vlakem v barvách cd žlutozelený
Problém je že SJT v niektorých žltých vlakoch platí a v iných nie. Podobne je to s vlakmi modrými a zelenými.
Pane Rudolfe, nevím jestli Váš příspěvek je špatný pokus o vtip, nebo snaha o urážku. Vysvětlete mi tedy prosím, jak při cestě z v relaci Pardubice-Praha rozeznám u dopravce ČD spoje, na které platí SJT a které jsou v komerci tzn bez SJT. Že by modrá a modřejší? To samé u Regiojetu při cestš z Ostravy: pokud jedu na Brno, platí SJT, pokud na Prahu, SJT neplatí. Budu rád, když mě poučíte o tom, jak svým okem rozeznáváte různé odstíny žluté a na základě toho identifikujete spoje, ve kterých dané jízdenky platí. Pokud ne, zdržte se prosím do budoucna těchto… Číst vice »
A možnost přestoupit mezi ministerstvem objedanými vlaky, která je v některých IDS už desítky let, se přiblížila.
No abych řekl pravdu,tak pro mě se určitě nevyplatí. Když jsem viděl cenu z Klášterce nad Ohří do Prahy za 298,tak mě přešla chut 🙁
Takže v podstatě zbytečná jízdenka a vyhozený prachy
Bez jednodenni jizdenky je to k nicemu !
Tak skvele predrazeny system jednotne jizdenky uz konecne funguje. Napriklad trasa Praha hl.n-Ostrava hl.n na dva prestupy za 531 Kc, s CD od 315 Kc resp. 369 kc primy spoj. Regiojet 259 kc, 295 kc, 369 Kc maximalne atd. A jenotna jizdenka na expresy, ic a jine komercni vlaky neplati. Jen osobni, spesne a rychliky. Napr. trasa Praha hl.- Plzen zast. Za 170 kc, s CD i za 99 kc resp.125 Kc. A jednotna jizdenka na expresy neplati. A bez in karty nebo jinych slevovych karet dopravcu nebo oneticketu. Nesmyslne ceny a jeste komplikace, ze to neplati na vsechny spoje.… Číst vice »
Zadáni od MD bylo takové, že tarif SJT nebude kanibalizovat ceny tarifú dopravcú. Takze cenová konkurenceschopnost nebyla cilem reseni. Tarif stanovuje MD.
Ano, už ze zadání vyplývalo, že to bude nesmysl.
Nejspíš to nesmysl není. Kdyby byl tarif nižší než tarify dopravců, čelil by nejspíše stát žalobám dopravců o náhradu ušlého zisku. A také by se nejspíš nikdy do SJT nedostaly komerční vlaky. Zkuste trochu logicky přemýšlet.
Je nějak stanoveno, že se musí cestovat po nejkratší možné trase? Co kdybych si koupil jízdenku Hranice v Čechách – Mosty u Jablunkova a chtěl jet třeba přes Tachov, Domažlice, Klatovy, Strakonice, České Budějovice, České Velenice, Okříšky, Znojmo, Břeclav, Olomouc, Krnov, Hlučín (pěšky na Děhylov) Děhylov – Frýdek Místek – Český Těšín – Mosty u Jablunkova?
Šotomaraton asi cílovka úplně nebude 😉
Proč by to někdo dělal?
Mne sa javí že by bolo lepšie už počkať tie 2-3 mesiace a spustiť to keď bude pripravená aj akceptácia na komerčných spojov. Takto si SJT zbytočne vybuduje na začiatku zlé meno a časť cestujúcich tomu už ďalšiu šancu nedá. Vylúčenie niektorých z najdôležitejších vlakov v ČR je naozaj dosť fail.
Zapojeni komerčních vlakyů je pouze na rozhodnutí dopravců. Zatim stát nemá legislativní nástroj jak jim to nařídit.
Nariadiť im to nechcem, ale z článku je zrejmé že minimálne ČD a RJ svoje komerčné vlaky zaradiť chcú. Len to očividne ešte nie je (technicky?) pripravené.
To ano. ČD asi od dubma, možna i dříve, RJ kolem poloviny roku, o LE se mlčí. Nikdi jiny asi komercni vlaky nevozí. Nebo Arriva jestě jezdí na Slovensko ??
Nebál bych se. SJT má smysl na regionálních tratích, kde se střídají vlaky různých dopravců. Na trase Praha – Brno nebo Ostrava, kde se střídají komerční spoje, si nikdo SJT za vysokou cenu kupovat nebude.
SJT má zmysel aj tam kde cestujúci kombinuje vlaky rôznych dopravcov. To môže zahŕňať aj tieto trasy.
Může, ale kvůli vysoké ceně SJT si drtivá většina lidí jízdenku stejně rozdělí. Nemá cenu čekat se spuštěním SJT, když na další rychlíky přichází Arriva a řadě lidí na regionálních tratích, včetně Hradec Králové-Pardubice, by se komplikovaly cesty.
SJT má smysl právě se síťovým jízdným, kdy lze koupit „IN100“ na kratší dobu jak rok. Potom omezení Praha Ostrava je velkým mínusem. Praha Brno nevadí, pokud platí na všech vlacích ČD.
Denní dojíždění Praha-Pardubice – ideální případ pro SJT, ale ve většině vlaků neplatí.
To bychom stále na něco čekali.
Nyní máme možnost hodnotit SJT a pokud to má chyby tak žádat jejich nápravu.
Největší a kolosální chybou je samotné zadání. Zbytek už jsou jenom nevýznamné drobky.
nejspíš nemáte pravdu. Zkuste o tom trochu přemýšlet.
A co ta 25℅ sleva jak slibovali?
Ta od zitřka bude.
No konečně. Všichni už roky čekali na to, aby si mohli koupit ještě dražší jízdenku, než podle tarifů jednotlivých dopravců. Ale na druhou stranu, ty technologie by teoreticky bylo možno v budoucnu využít i pro něco smysluplnějšího.
Dělit jízdné dopravcům podle ujeté vzdálenosti má asi zádrhel v tom, jak zjistit, se kterým dopravcem cestující jel. Co když nepřijde průvodčí? Co když cestující přeruší jízdu a pak bude pokračovat s jiným dopravcem?
Podkud Vás průvodčí nezkontroluje, je to problém dopravce, ten nedostane proplacenou poměrnou část, která se odešle po naskenování šifrovaného obrazce na jízdence.
Pilotním provozu byla zkontrolováno necelých 50 % prodanych jizdenek. Pro prirazeni trzeb dopravci maovšem zaznam o kontrole prednost.
Dopravce část dostane, neprojetá jízdenka se rozdělí mezi všechny na dané trati.
Jízdenky, které průvodčí nenačtou, se pomocí bulharských konstant rozdělí mezi dopravce na dané trati.
Někde mají vzorec jak přesně to budou počítat. Pokud bude nějaký dopravce řvát že dostal málo, reakce bude že měl štípnout více jízdenek.
Čtvrt miliardy… Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle nechápu. Jako když jedu vlakem do PL tak si můžu vybrat z „x“ appek (bilkom,Koleo apod) které mi vydají jednu jízdenku na x vlaků a x dopravců, dají mi k tomu místenku a HLAVNĚ PROHLEDAJÍ I AKČNÍ JIZDENKY. Jako kilometrický tarif je v dnešní době posun zpět tak o 10 let. Za mě totální nesmysl. Ale totální.
Přesně tak. Ale co čekat od státu. Skutečně funkční inteligentní systémy skoro vždycky vzešly ze soukromých iniciativ – ať komerčních, nebo fanouškovských.
Ovšem se prý plánuje sjednotit jízdenky z různých systémů do jednoho papíru či app.
Kolik autobusových pokladen asi dnedka umí přečist QR kód z jízdenky?
Ale tak, ono by to šlo. Problém je jenom v tom článku, který si lidi zvolili: V politicích.
Asi tak: https://ekonomickydenik.cz/statni-podnik-cendis-si-najme-ajtaky-za-85-milionu/
Ten vysmátý Paroubek ve vloženém odkazu tomu dává ještě další rozměr 🙂
Není mi jasné, co by měly mít vyhledávače spojení společného s jednotným tarifem. Tarifní záležitosti se řeší i v Polsku, ale jak s tím souvisí vyhledávač spojení?
Nikdo o vyhledávačích nepsal. Co jsem zmínil v příspěvku jsou appky na prodej jednotné jízdenky.
Mícháte dohromady jednotnou jízdenku a způsoby prodeje, ale to je (vám) asi jedno.
Koukám na to pohledem zákazníka. Chci jízdenku z bodu a do bodu b. Chci ji za nejlepší cenu a i s místenkou. A nic okolo řešit nechci. Kým pojedu atd. A ještě si vyberu Appku přes kterou to koupím. Koleo občas přihodí nějakou slevu, nějaký voucher. Bilkom se tváří trošku chladněji, ale je o něco lepší. Za mě ideální stav. Oni se ještě o mou jízdenku porvou. No a u nás?
Chladnost je možná dána tím, že Bilkom je oficiální prodejní kanál. S vaším pohledem na přístup k zákazníkovi v Polsku vs. v ČR samozřejmě souhlas.
A co se stane, když vám ujede přípoj. Můžete jet na tento lístek následujícím spojem?
U vlaků Wroclaw-Miedzylesie píšou platnost 6hodin od plánovaného odjezdu. No ale zatím mi nikde nic neujelo. Ale jízdenky jsem už vracel a nebyl problém.
A všechny ty PL appky jsou státní? Protože jestli ne tak bych řekl že to vůbec nijak nesouvisí.
Pokud jsou soukromý tak jediný co tomu brání u nás je ochota dopravců se do něčeho takového zapojit, protože pak je to vždycky o bilaterální dohodě dopravce a zprostředkovatele.
Bilkom je „státní“ od PKP. Zbytek je mám pocit soukromní…
Appka Můj Vlak to řeší dobře – nabídne svou slevu, alternetivně One Ticket,( nebo naopak jen svou část trasy). Víc se od ČD ani nemůže chtít. Vyhledávače slev určitě budou, jen je zatim nebylo jak testovat, takže ani tvořit.
A budou dopravci chtít dělat API provvyhledávače slev?
Ty apky neznam. Funguji i na vlaky nebobusy v ČR??
Zase máte jistotu, že ta jízdenka stojí stejně v pondělí, pátek, ve svátek, v lednu i červenci.
Nejde, složité, moc práce… Tyhle dementní výmluvy mě při pohledu na Švýcarsko přestávají bavit. To jsme fakt tak neschopní se domluvit a ulehčit si život??
Místo ptaní se rozhlédni kolem 😀
Zdravím, dotaz jak to bude ohledně SJT vs. JMK. Ať už jde o síťové časové, nebo nějaké konkrétní trasy.
Naši vol#vé radní si totiž hrají na vládce světa a až na určité výjimky se zde na nic jiného než IDS JMK jezdit ani nedá. Všem hážou klacky pod nohy a ještě čekají že jim za to budeme líbat zadky.
Diky za odpověď
uznávání SJT je nařízeno zákonem, takže s tím krajské reprezentace nemohou dělat vůbec nic.
Možná mohou u brutto smluv požadovat, aby dopravce všechny příjmy z jízdného ze SJT odvedl kraji.
Díky za informace. Konečně nějaká páka na ně….
V JMK se rozhodně vyplatí na kratší vzdálenosti + by měla platit i sleva přes mobilní aolikaci, tam, kde je na malém úseku hodně zón má kilometrický tarif svá pozitiva.
Jestli si pán neráčil všimnout tak zamindrákovaný Šimek a jeho noshledi, kteří byli zodpovědní za dopravu v JMK jsou už v opozici a noví radní se s dopravní strategií ještě nevybarvili.
Jo on Jihomoravský kraj chce za režijky stejnou částku jako za IN100. Strasnej klacek pod nohy.
Jj, ač jsem z Brna, holt už tam nejedu.
Takový dotaz, nevíte někdo jak to bude s tou jednotkou jízdenkou vs. JMK z hlediska třeba těch časových síťových jízdenek, nebo i na konkrétní trasu.
Naši vol#vé radní si totiž hrají na vládce světa a až na určité výjimky se zde na nic jiného než IDS JMK jezdit ani nedá a všem a všude hážou jen klacky pod nohy a čekají že jim za to ještě budeme líbat prd#le….
Díky za nějaké info
> „Trať Praha – Ostrava není typickým příkladem pro využití SJT. Díky konkurenci je tam cena komerčních produktů výrazně nižší a málokdo tady s jízdenkou SJT pojede. Oblasti většího využití SJT budou jinde,“ říká Jan Paroubek, pověřený řízením státního podniku Cendis.
Jojo, třeba při cestě z Čech kamkoli do MSK mimo samotnou Ostravu (a Havířov, Třinec), že ano. 🙁 No na druhou stranu, co má chudák na tenhle výbuch říkat, že.
Pražáci nevidí nic jiného než Praha-Ostrava a žádné stanice po cestě podle odpovědi: „Trať Praha – Ostrava není typickým příkladem pro využití SJT. Díky konkurenci je tam cena komerčních produktů výrazně nižší a málokdo tady s jízdenkou SJT pojede.“ neexistují. Ták se na to podívám já. Náhodný příklad: Nový Jičín – Lanškroun ve čtvrtek 17.12. po osmé ráno. Podle idosu mi to nabídlo spojení dlouhé 184 km, které ujedu za 2h 47m a zahrnující cestu komerčním vlakem regiojetu z Hranic do České Třebové za 244kč. Podle SJT by to asi mělo stát (nevím přesný vzorec, takže jen odhaduji) 260 kč… Číst vice »
Tam není napsaný že se to nedá využít, ale že dopravci to nemusí uznávat. A aby to nevypadalo tak že děláme něco na půl tak se řekne, že to stejně na tý trase skoro nikdo nevyužije.
Jde o další krok ke zjednodušení cestování. Dosud bylo potřeba zejména u delších tras shánět více jízdenek různých dopravců. To teď odpadne. // To vše nicméně až po tom, co se železnice rozparcelovala a odevzdala německým soukromníkům. Nebýt toho, cestující by dál mohli jezdit na jednu jízdenku bez tuny výjimek a nutnosti neustále kontrolovat, kdo danou trasu jede a jaké jsou zrovna podmínky.
Krásná xenofobie. Gratuluju. Na prahu roku 2021, uprostřed Evropy, fakt buranství.
Železnice ne, tak zůstala v rukou neschopného rozhazovačného českého národního státního molocha. Pouze dopravu na železnici provozují různí dopravci, naštěstí i jiní než Černá Díra.
Prosím vás, kterým německým soukromníkům se rozparcelovala železnice? Správcem je SŽ, majoritním dopravcem ČD a největším soukromým RegioJet. Pak jsou tu GW Train a Leo. Okrajově AŽD. Všechno české firmy (některé i státní).
A pak tu je Arriva a a Landerbahn.
Já tam tu germanizaci železnice úplně nevidím.
Ještě jsem zapomněl na JHMD a různé malé spolky co provozují taky dopravu.
Má to zjednodušit cestování, ale výjimek to má jak stromů v lese, aneb zmrvenou liberalizaci železnice zkouší napravit zmrvený produkt.
Liberalizace není zmrvením,tím byla sovětizace drah po II WW.
Škoda, že když někde spadne trolej, tak se komentáře o zmrvené liberalizaci neobjevují..
Však může být i nezmrvená liberalizace. 🙂 Otázkou je, v čem lepší a v čem horší.
Co pod sovětizaci máme představit?
Myslíte tu sovětizaci v roce 1923, kdy došlo k zestátnění drtivé většiny železničního provozu? Nebo co?
Tak to potěší, že to bude i pro třetí třídu.
se štěnicema
Spíš s klíšťaty nebo blechami…
Museli nějak zahrnout i vlaky od … (dopravce místo teček nechť si každý doplní dle libosti 😀 )
V podstatě dobré, ale až v systému budou i regionální autobusy bude to lepší.
Na podstatě, které spočívá v nabídce ještě dražší jízdenky než jsou ty dosavadní, přičemž ta „nadhodnota“ nejde do rozvoje dopravy, ale padne na náklady na tento samoúčelný projekt, nic moc dobrého neshledávám.
„Samoúčelný projekt“ – přesně.
Kdo jste s nabídkou OneTicket spokojený, dejte palec nahoru. Kdo jste zklamaný, palec dolů (a do komentáře můžete napsat proč). Díky
Vykopávám: nejvíc mě zklamala absence jednodenní jízdenky.
Na druhém místě bych u jednosměrných jízdenek viděl potenciál v klidně na spoj vázané jízdence za ceny, které by respektovaly akční nabídky dopravců (př. Praha-Čakovice – Plzeň)
Již jsem se zmínil. Chybí mi denní jízdenka na kolo. Platit v každém vlaku mne nebaví. A volat někam kvůli možnosti vzít si kolo už vůbec ne.
Úplně zavádějící reklama na webu One ticketu. 1 jízdenka, libovolný dopravce a spoj. Ve skutečnosti při přepravě kol, zavazadel psů u více dopravců několik jízdenek. Libovolný dopravce a spoj mezi Prahou a Ostravou ve skutečnosti neplatí. Takže vlastně úplně něco jiného, než se propaguje. A kdyby jste náhodou chtěli vlakem že Znojma do Šatova, tak mi jeden zaměstnanec ČD říkal, že to tam taky platit nebude, že ta trať je v seznamu vlaku ČD kde to nebude platit.
Ze Znojma do Šatova nejezdí ČD na komerční riziko, tudíž tam platit bude, i když si jeden zaměstnanec ČD myslí opak.
Já i tu tabulku s tím Šatovem viděl v jeho služební aplikaci.
Pokud je ten vlak dotován z veřejných rozpočtů, tak tam SJT platit bude a je úplně jedno, co má dopravce ve své aplikaci.
Ze Znojma do Šatova jezdí OBB (až na vyjímky). Takže kdo ví, jestli s nimi Cendis něco vyjednal
Ano, jezdí rakouské soupravy, ale dopravcem jsou České dráhy.
Navíc cendis nemusí nic vyjednávat, povinnost uznávat SJT ve vlacích ZDO vychází ze zákona.
Z jakého? Smím-li se zeptat?
Nedávno jsem jel do Přerova v kombinaci RJ/ČD. Ale s DumbTicket to nepůjde, protože Cendis zatím vypouští polofunkční betu. Z mé strany to ale nepůjde ani pak, protože vizionář Paroubek si myslí, že místenka by popírala “myšlenku volnosti”.
Těšil jsem se na systém podobný či ještě lepší než ten co mají ve Švýcarsku. Systém, který umožní i prodej relačních a akčních jízdenek, má i jednodenní a třídenní variantu a platí ve všech prostředcích hromadné dopravy bez ohledu na to zda jsou v závazku či nikoli. Doufám, že se těchto funkcí chytne alespoň komerční sféra a vyvine nějakou aplikaci, která prostě najde nejvýhodnější jízdné na trase a pak dá na výběr jakou jízdenku využít.
Ne tsk docela. Když se nebude RJ chtít do SJT zapojit tak ho nic neprinutí.
.
je to dělané stylem držhubného, kdyby to k něčemu bylo, udělá se to stylem krajských IDS aby to bylo výhodnější než několik jízdenek dopravců…
Zadani bylo takové, ze tarif SJT nebude levnějši nezt tarify dopravců a tarify IDS.
a právě to je špatně, běžného cestujícího opravdu nezajímá že se 2-3 jizdenky vyplatí o pár korun oproti SJT, sjt je dobrá myšlenka, ale chce to ji ještě vylepšit 🙂 úplně nejlepší by bylo kdyby to platilo v jakékoliv dopravě v ČR včetně mhd a autobusů
Jasně, aby šlo dopravce v komerci přitlačit k uznávání.
Ale i toho šlo docílit třeba tak že strop SJT bude „nejdražší komerční spoj + x% přirážka pro cendis“
Pro firmy je jednodušší koupit svému zaměstnanci roční jízdenku než řešit jednotlivé lístky celý rok – plus.
To, že zatím v systému nejsou komerční vlaky – mínus.
Celkově zatím 0.
Časté služební cesty z Prahy, které dříve byly možné realizovat s IN100, tj. jedna jízdenka ročně, již na jednu jízdenku nejdou – do Olomouce a Ostravy se na SJT prakticky nedá dojet. Pro klid duše tak bude potřeba jak roční síťová SJT, tak roční IN100. Spolu s roční PID a štosem různých jízdenek (a milí účetní, odečítejte z nich DPH, kus po kuse!) se cena začne blížit ceně Abonnement Général, sítové jízdence na veškerou veřejnou dopravu Švýcarské federace. Akorát švýcarskou kvalitu ani platy zde nemáme. Je to pořád levnější než jezdit autem, ale tzv. konkurence na železnici – staré dosluhující… Číst vice »
S prominutim jizdenka draha s mnoha vyjimkami, takze je na … a zadna personalni odpovednost za vytvoreny paskvil nekonkurencni a predrazene jizdenky a celeho nefunkcniho portalu oneticket od statem dotovaneho Cendisu asi vyvozena ani nebude. Ach jo.
Problém ale vznikl na ministrstvu, to zprasilo zadání.
Typicky české….“platí na všech vlacích, kromě…..“. Nepotřebujete navštěvovat pokladnu….pokud nechcete i místenku, i místo na kolo….
Jestliže pojedu např z Plzně do Olomouce, a z Prahy komerčním vlakem…..a ten mi ujede…. Tak jsem opět tam kde jsem dosud….a jen spoléhání že průvodci v běžném nebude …. a necha mě bez doplatků….. Gratuluju. A teď vysvetlujte výhody vlaku běžným lidem…..
Celý ten systém jednotného jízdného je objevování něčeho, co tu už dávno bylo!!!(a ne zas tak dávno)
Když pojedu z Plzně do Olomouce, koupim si jednu jizdenku ČD. Nebo si na kreditce RJ rezervuju z Prahy do OL. Bude to levnější než s OT a pohodlnější. Jestli je pro někoho problém 1 přestup a max 2 jízdenky, ať raději nikam nejezdí.
A to logo té postavy je taky šílené. To vypadá jako, když někdo špatně oplodnil Alzáka a vzniklo tohle. Za ty miliony co stojí za šaškárna bych si představoval lepší umělecký počin.
A je v plánu aj jednodenní celosítová?
Tak to rozhodně , i v článku to rozebírají .
„Všechny budou v nabídce pro druhou a třetí třídu.“ Ehm, to je překlep, nebo nová revoluční změna více vystihující realitu?
třetí třídu neoficiálně má řada dopravců 😀 viz vozy B, BDs, Bdmtee, regiosprinter, 845…
V bodě 10 ta třetí třída – to je cesta na uhlí? 🙂
Na uhlí je čtvrtá. Tohle je v krytém voze. 🙂
Jak 7%? Při vrácení u jiného dopravce je to 14 %. A ty řeči o vracení v pokladné fakt nechápu, proč mám za vrácení u pokladny cokoli platit?
Asi se inspirovali u ČD, ty tento nehorázný poplatek za vrácení u pokladny chtějí také.
A v případě mezinárodních jízdenek ho chtějí i při vrácení v eshopu.
Když jsem jel-nejel s ČD naposled, vrátili mi jen 50 % pod tunou argumentů o „akční slevě“, 14 % je určitý posun k normálnu.
Ale to je slevová jízdenka, kde tu slevu máte právě z důvodu horšího vrácení.
Pokud si koupíte úplně normální obyčejnou jízdenku, máte prostě právo ji vrátit – odstoupit od přepravní smlouvy.
Nebo se pletu? Ještě před pár lety to tak fungovalo. (Kupuju jízdenky přes e-shop, tam není vracení vůbec žádný problém, až na zlevněnou mezinárodku.)
Do 15 minut odzakoupeni jizdenku na pokladně vrátite bez poplatku. U předprodeje je navratek bez poplatku do 24 h pred 2 dnem platnosti .Takze to buďto neznáte nebo lžete.
Prosím vás, vždyť je to švestka, i něj si dělat iluze, že by mluvil pravdu… Ale jděte. 😀
Oprava: u něj
A v případě minimálně RegioJetu či Leo Expressu je to i 100 %, ale aspoň se poučíte, že příště to nemusíte vracet, protože stejně dostanete pendrek.
Co to je za blbost?
Takže ke kolu si budu muset koupit pokud pojedu dále za den až pět jízdenek. Bravo, soudruzi, pokrok se nedá zastavit! Doposud to bylo jednoduché. Celodenní permice za 99,-Kč.
Za den s kolem 5 jízdenek? Zbyde ti vůbec čas na to kolo?
Přískok lokálkou na koridor, rychlý přesun na delší vzdálenost po koridoru a další lokálkou do hor. To samé pro cestu zpět a jsem na šesti (nebo třech celodenních).
Pojede s kolem vlakem s 5 přestupama jo? 🙂 To pak někde nasdílejte 🙂
Pokud nebude platit všude a všech vlacích, tak to je paskvil 😖. Stačí si představit situaci: cestující z bodu A do bodu B na delší vzdálenost požádá o lístek. Jako průvodčí se zeptám: jak pojedete? Odpověď: chtěl jsem vlakem. Samozřejmě, ale kudy a jakými spoji? No co nejkratším a nejrychlejším spojem. Ok, najdu spoj, kasa vytiskne lístek a hotovo. Jenže bude zpoždění, nehoda, závada, mimořádnost a připoj ujede. A teď to začne. Cestující s univerzální jizdenkou za drahé peníze využije další možný spoj a ejhle, bude to komerční vlak. A bude platit opět, protože neznalost neomlouvá. A to neřeším situace,… Číst vice »
Samozřejmě, že je špatné, že nejsou zapojeny komerční linky. Ale beru stav takový, jaký je dnes (zítra). 1. Zpoždění, závada…Mám „univerzální drahou jízdenku“. V aplikaci OneTicket si najdu nejbližší nové spojení a jedu podle toho, co mi najde. 2. Když si koupím jízdenku na určitou trasu, tak přece nebudu hledat jiné přestupy. Pokud ano, tak jsem vůl. Přece, když si koupím lístek na „Dopravce1“, tak snad počítám s tím, že nemohu využít „dopravce2“ 3. Pokud cizinec koupí univerzální jízdenku, tak pravděpodobně bude mít aplikaci OneTicket. Případně se zeptám na pokladně. Lidi se to naučí používat, stejně jako integrované krajské jízdenky.… Číst vice »
Modrogumáci dělají tarifní pasti i dneska. Řeknu v Praze „jednou Kladno“ a just mi místo PID vydají něco, co neplatí v rychlíku.
Ještě by možná šlo dodat,že ČD budou uznávat i různé kombinace SJT a ČD,např sítovku SJT a časový doplatek 1 třídy ČD ,no a protože SJT zatím neplatí na komerci a dopravci v závazku mimo ČD většinou 1 třídu nemají tak je zde úspora ,1 třída SJT týden 2004Kč ,kombinace SJT 2 třída plus časový doplatek 1 třída ČD týden 1864Kč .Dále bych doplnil ,kdo používal IN 100 ČD ,měl místenky zdarma ,to s SJT možné není.No a rád bych viděl,jak rozdělí jízdné mezi dopravce podle ujetých km ,když si koupím roční sítovku?No asi paušálně ,podle možných ujetých km ,dle… Číst vice »
Předpokládám, že i u roční síťovky vždy průvodčí naskenuje QR kód, takže CENDIS bude vědět, které spoje jste využil, jen asi nebude znát konkrétní úsek.
Průvodčí určitě nenaskenuje vždy. Spousta vlaků průvodčího nemá, případně se během jízdy z různých důvodů nedostaví.
O statistice jste už slyšela?
Neblbněte, je to pan Sůra a výhodu nabízejí cestujícímu České dráhy. Proč by o tom psal…