Přehledně: Tržní podíl 0,38 %. Jaké elektromobily se v Česku nejvíce prodávaly?
Volkwagen e-Golf ve flotile Car4Way: Foto: Car4Way
Elektromobily a plug-in hybridy stále jen pomalu pronikají na tuzemský trh s novými auty. I když loni meziročně registrace stouply
Hybrid má jakýsi smysl jen na pojíždění v centru města. Elektromobil jen do uzavřených prostorů. Jinak je to ekonomický a ekologický zločin.
jde v článku o registrace nových vozů nebo je započítán i individuální dovoz ?
Registrace nových vozů. Individuální dovoz by v tom byl jen v případě, že auto před tím nebylo nikde registrováno.
Jestliže je ekonomická návratnost elektroaut oproti spalovacim motorum někde na hranici 400 000 – 450 000 km a většina vozidel najede tak 200 000, výjimečně 300 000 km, tak to nedává smysl.
Kromě toho, na jedno dobiti se stále da najet méně, než na jednu nádrž a dobijeni je oproti taktování pomalé.
Ta čísla jsou sice zajímavá, ale pro použití elektromobilů nemusejí být přesto rozhodující: záleží především na tom, kde a jak ta vozidla mají být využívána – pouhá samotná ekonomická efektivita nemusí být vždy určující.
správně, to by člověk musel počítat u všeho co si kupuje. Třeba kdyby u toyoty mohl být závěs, tak ji mám teď v zásuvce.
a na tu návratnost jste přišel jak ?