Přehledně: Terminál pro 21. století a 11 druhů dopravy. Co vše se má změnit na Smíchově
Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR
Zástupci Prahy, Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) a Správy železniční dopravní cesty dnes představili na pražském Smíchovském
V textu je zmíněno „METRO S“. Ani na stránkách IPR Praha jsem v té studii nenašel nějakou vizualizaci kde by mělo být, popřípadě kudy by zajíždělo pod zem. V řezech nic není, nevíte někdo jestli s ním vůbec počítají, kde se nachází nějaká rezerva?
D a S jsou vedle sebe, možná je to překlep. Jenže co vím, tak D tam jezdit nemá.
A tak vybudovali P+R temer v centru mesta a divili se, ze jim skoro do centra mesta jezdi lidi autem… :-/ chjo
odkdy je Smichov Centrum? Centrum Prahy je Praha 1 plus Nove Mesto. Vinohrady, Zizkov, Smichov a dalsi jsou periferie. Proto jsou stary nemecky nadrazi vzdy postaveny v Prag (Praha) az na konci Mesta.
Nechcete co centrum protahnout az do Berouna?
Jasně, Vinohrady, kde stojí byt v reko baráku 120 litrů za metr čtvereční jsou periférie, protože opřed 140 lety se nacházely za hradbama. Fascinuje mne, v kolika oblastech vykazuješ známky naprostého kreténismu.
A jen tak mimochodem, v době vzniku pražských nádraží se na území tehdejší Prahy nacházela pouze část dnešní Masaryčky, takže i v tomto případě činíš to jediné, co umíš – meleš hovna jak Vlasta Plamínek.
Zkus vyjit z cenove mapy bydleni napriklad. Zhruba dva kilometry vzdaleny Andel ci Karlak neni centrum? Eh?
Když ono metro na levém břehu Vltavy dál k jihu podél Strakonické silnice už jaksi nevede – a udělat parkoviště někde v Chuchli u železniční zastávky také dost dobře nejde …
pomalu s těma faktama! Tady někdo strávil celejch 5 vteřin vytvářením jasného názoru a vy mu to kazíte!
V Chuchli ci Radotine neni misto? Znam to tam osobne i z mapy mi prijde, ze misto je? To ze metro linky B ze Smichova nepokracuje smer Barrandov, Chuchle, Radotin, Zbraslav, Komorany, Tocna, Brezany, Pisnice povazuju za chybu kazdopadne. Minimalne nekoncepcnost urcite. Ano, Zlichovsky tunel a napojeni Rozvadovske spojky je v ceste, tak odbocime dal smer Radlicka … https://mapy.cz/s/kavecadopu
Za co ty minusy? To jako vazne nejaky anonym ma za to, ze tenhle jiho-zapad metropole spasi Strakonicka, trat 131 a Pacifik, pripadne tram z Modran? Jako vazne?
No jestli Prahu v jednáních se zpracovateli zastupoval pan Tittl což u mě je takový druhý Sosna, tak se bojím jaká hrůza z toho vyleze. Hlavně z pohledu funkčnosti
no dneska byl slyšet v televizi. Překvapilo mě, že tu zakázku nevyhrál se svojí firmou jeho brácha
Chodit sem pod stejným mailem ze stejné IP adresy s různými přezdívkami a diskutovat sami se sebou….Nebylo by lepší obrátit se na odborníky v našem zdravotnictví?
To je na k-reoportu letitej standard 🙂
servus Ferenc jako to jde dnes? co MOod?
Vždyť přece potřebujete zvýšit návštěvnost, tak proč se tak čertíte? Jistě, souhlasím, že diskutovat sám se sebou je docela velký úlet a o konzistentnosti osobnosti nic dobrého nevypovídá.
Nepotřebujeme zvýšit návštěvnost tím, že si zde někdo bude povídat sám se sebou:)
S tím pochopitelně souhlasím, což jsem se ostatně snažil i naznačit. Ale na dementy lze občas narazit i ve vyspělé společnosti, tomu se lze jen těžko vyhnout.
no bude to stejna vopicarna jak skolka na Mavlazinkach. Rekonstruovali starou a stalo to 2x tolik nez postavit novou. A starej barak vypada jak starej i presto ze je po rekonstrukci.
Tak hlavně aby se zmodernizovaly i samotnou stanici metra, protože odpornější už je snad jen Deák Ferenc Tér v Budapešti…
Tak metro je tam obzvláště hnusné. Trochu mě děsí že v tom se seznamu chybí.
SŽDC místo aby šla příkladem a nastěhovala se do nějaké obrovské stávající a nevyužité nádražní budovy, kam láká jiné orgány státní správy, tak si sama postaví zcela nové kanceláře.
Navíc, zdá se, ještě obludnější, než cokoli v okolí. A starou architekturu ještě pro jistotu důkladně schovají.
Přišlo mi to jako „protihluková kancelářská budova“, která má odstínit hluk z nádraží :-).
Počítají se do těch 11 druhů dopravy i ty černo-bílo-zelené bazmeky, které někteří bezmozci nechávají i na schodech na nástupiště?
Asi ano. Ještě bych tam připočítal dopravu trubní: Vodovod, plynovod, kanalizaci. A hned by to číslo bylo větší. Voda je přece taky zboží, tj. doprava nákladní.
Měl bych takový návrh, co postavit na Smíchov i nějaké normální koleje , třeba směrem na Písek a Plzeň by se to šiklo. :-)))
To je teda návrh, za ten vám tleskám. Hned bych vás volil do patřičných úřadů.
Boze uz zase dalsi studie. …. Na ZBraslavi pripravovali tak dlouho projek na novy most pres Strakonickou, ze to doslo tak daleko, ze stary zbouraji a postavi uplne stejny jako stary
No, hezké to je, to jo.
slibem nezarmoutíš, studií neurazíš. Úkolem studií mj. je, aby byly hezké, krásné, úžasné 😀 Kdyby byly hnusné, tak se podle nich nic nepostaví a architekti by byli odkázáni na chléb s vodou
takový studie od Sudopu či Metroprojektu jsou škaredý jak pracovní sobota a postavilo se toho podle nich až běda.
to souhlasím, ale tam, kde se dělají studie ze Sudopu či Metroprojektu, tam většinou nejsou klasický architektonický soutěže. Tam Sudop s Metroprojektem nemají co ztratit…
„Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra by se mohlo začít stavět v roce 2021“ … „Kromě kompletní přestavby kolejiště…“Kam se odkloní osobka hl.n.-Smíchov-Radotín-Beroun? To chtějí všechno tahat po jedné koleji přes Most Inteligence? Druhou kolej tam do 2021 dát nestihnou (a tunel do Berouna taky ne :-D)
bud v klidu to uz bylo 2012 2014… Scheinherr zvladnul za 1 rok u moci maximalne Memoradum s Tokem. Vysledek je zahajeni dalnice v roce 2022 misto 2020. Nebo chodnik na Hlavni nadrazi ktery krome anarchistu vubec nikdo nechtel
Jsem naprosto v klidu, pravdou ovšem zůstává, že Smícháč potřebuje opravu, čím dříve, tím lépe, tak mě zajímá, jak to chtějí provést. Dostáváme se do nepříjemné situace, že nutné rekonstrukce jsou podvázány nutností dostavbou infrastruktury, kterou není možné postavit rychle. P. Scheinherra nehodnotím, on je pouze hlásnou troubou a snaží se o co nejlepší PR. Je to politik, nikoli odborník (nic ve zlém).
Smíchov je dost velký na to aby se dal rekonstruovat za omezeného provozu. Tady je ovšem míč spíš na straně SŽDC než na straně Prahy.
Když se zvládnou Vršovice zvládne se i Smíchov.
Než se Smíchov vysoutěží, budou Vršovice dávno zkolaudované.
Další vyhazováni peněz. Je třeba investovat do důležitějších staveb.
Každý tu důležitost vidí někde jinde… Faktem je, že Smícháč a jeho okolí vypadá děsně, a proto si přestavbu si zaslouží
Ale takhle vypadá každý druhý dopravní uzel. Podle mě v pohodě slouží.
Co nově zrekonstruovaného nevypadá děsně po pár měsících užívání?
Nádraží i jeho okolí nesporně potřebuje něco jako „generálku“ a modernizaci (doplnění eskalátorů a výtahů, zaústění traťové koleje „semmeringu“ do osobního nádraží, atd.), ale tak rozsáhlé náročné a nákladné úpravy „Kotasovského charakteru“, jaké navrhují architekti, které navíc mají často daleko k optimální funkčnosti i uživatelské příjemnosti (oproti současnosti budou vyžadovat dlouhé pěší přesuny při přestupech, atd.), opravdu nezbytné nejsou – takže na tvrzení o vyhazování peněz je hodně pravdy.
Do jakých konkrétně?
Především urychleně dobudovat dálniční síť (prioritně alternativu D1) a začít stavět VRT, ať je místo pro nákladní a regionální dopravu.
Smíchovské nádraží funguje, přestup na metro je, na autobusy taky.
Jenom zbytečná investice, která čerpá prostředky daleko důležitějším stavbám.
nelze porovnavat investice do R35 nebo VRT (liniové stavby velkého rozsahu) s přestavbou Smícháče („jednoduchá“, „rychlá“). Kdyby ta otázka stála (jakože nestojí) buď R35 (resp.VRT) nebo Smícháč, tak by asi každý byl všema 20 pro první variantu…
Co je prosím R35?
Já stavby neporovnávám. Ale naše země má omezený rozpočet na dopravní infrastrukturu. Takže logicky, pokud se budou peníze vyhazovat z okna, tak na zásadní stavby nebude.
Přestavba Smíchovského nádraží “jednoduchá” a “rychlá”? Ty uvozovky to nezachrání. Řekněte architektům, stavařům, koordinátorům dopravy a v neposlední řadě cestujícím, kteří se několik let budou brodit stavbou, aby se vyhodily peníze za nádraží, které stojí, slouží a funguje. :-/
To je tak těžké si zjistit, co je R35.? To je alternativní trasa D1. Překvapení co?
R35 několik let neexistuje. Byla to narážka. Docela mě překvapuje, že na dopravním webu si někteří nevšimli, že je to několik let D35.
cit:“Přestavba Smíchovského nádraží “jednoduchá” a “rychlá”? Ty uvozovky to nezachrání.“
V porovnani se stavbami jako R35 a VRT skutecne jednoducha a rychla je. Pokud by jste to porovnaval se stavbou zastavky Beroun Kraluv dvur, pak nikoli – vse je relativni=proto uvozovky 😀
Uprimne: i jako cestujici se budu treba par let brodit stavbou s vedomim, ze ten stav je docasny a bude to lepsi.
Dle Vaší logiky by se nyní nemělo v republice modernizovat nic, co dnes na mezi únosnosti ještě funguje, do té doby, než bude R35 či VRT hotova?
Stavebně je vždy snažší stavět na zelené louce, než rekonstruovat vytížený dopravní uzel.
Já doufám, že rekonstrukce začne co nejpozději. Snad se rok 2021 nedodrží, začne se o několik let později a v polovině stavby by mohly dojít peníze.
Jako cestující si najdu alternativu, abych nemusel několik let běhat po stavbě. Třeba mně bude alternativní trasa vyhovovat a i po rekonstrukci nebudu Smíchovské nádraží potřebovat.
Rozlisujte prosim liniovou stavbu (silnice, dalnice, zeleznice) a budovu s infrastrukturou (nadrazi s kolejemi), zejmena kdyz pro tu liniovou stavbu nemate ani pripravenou tu „zelenou louku“ = handrkovani s vykupem pozemku, zmeny uzemniho planu apod.
„Třeba mně bude alternativní trasa vyhovovat“ tak hodne stesti a at se dari 😉
Jo, budete jezdit už jen po těch svých dálnicích. 😀
A čemu pomůžete, když rekonstrukce začne co nejpozději? Na tuto stavbu je věnován nějaký rozpočet, takže nic jiného by se nepostavilo.
„Smíchovské nádraží funguje“ nefunguje, nebo přesněji funguje „na heslo“, každá porucha tam je s fatálním důsledkem pro větev Praha-Plzeň-Mnichov. Spíše se čeká kdy se úplně rozsype
Jezdím ze Smíchovského nádraží každý den a nikdy nebyl problém nebo porucha. Takže já opravdu nemůžu říct, že nefunguje.
Opravdu nevim, kdy jezdite. Pokud velmi brzo rano, nebo pozde vecer, tak zadne problemy mozna nevnimate. Prakticky priklad: onehda, tusim 18.10.2019 kolem 17h, uplne narvane 3.nastupiste. Prijel extrémně zpozdeny Zap.expres na Plzen (pozdní obrat na hl.n.), Zpozděná Berounka a rozhozene osobaky, do toho nefunkcni Pragotron na 3.nastupisti a jako bonus dorazivsi Regionova na kusou 3A. Vysledek: total zmateni cestujici, mackajici se na 3.nastupisti,nevi co prave prijelo a kam to jede + do toho prodirajici se bezci na 3A do Rudny. K dokresleni situace se me zeptal starsi pan, kde tam najde WC 😀 (nevim dodnes kde tam jsou hajzliky)…
Jezdím po 17h z 3. nástupiště. Pravda, že 18/10 jsem měl jiný program a přes Smíchovské nádraží jsem vůbec nejel, ale jestli si myslíte, že s “novým horším” Smíchovským nádražím Vás mimořádnost nepotká, tak se třeba za pár let přesvědčíte na vlastní kůži.
potka (da-li pambu), verim tomu
Díky, čekal jsem, že ten návrh bude klasické neználkovské mudrování o tom, jak by Praha a SŽDC měly investovat do výstavby státních dálnic, takže jsem spokojen.
Není za co.
Tak ono stavět VRT, aniž by byly hotový uzly je jaksi píčovina.
je potreba investovat do lidi. Detska hriste uz jsou na kazdem rohu. Tak ted jeste zaplatit za bolsany ty jejich exekuce
Je dobře, že se o tom mluví, tak snad se toho dočkáme😀
No, já už sice ne, ale když to tak čtu a vidím některé obrázky, tak mne to ani vůbec nemrzí: nejsem žádný škarohlíd, ale raději si ani nechci představovat, jak to nakonec dopadne – na pohled možná i hezké, ale ke skutečné funkčnosti to bude mít hodně daleko: už jen ten nesmysl mít stanoviště i příměstských autobusů ve 2. nadzemním podlaží, to jistě přesvědčí všechny dojíždějící z blízkého okolí Prahy, aby používali autobusy PID …
Ve stejný logice je naprosto zcestný mít metro pod zemí, protože tam přece lidi taky nepolezou.
To je něco úplně jiného – v tomto případě totiž kromě prodloužení cestovní doby těch příměstských autobusů bude nově třeba nejen překonat další dvě vysoká podlaží (pravda, s promocí investičně i provozně velmi drahé techniky) a pěší trasa při přestupu se prodlouží o minimálně 100 metrů: to má podle vás přilákat někoho, kdo má před domem minimálně jedno auto, do VHD?
To samé se dá říci o metru, tam se také oproti štrásenbáhnu prodloužila pěší trasa při přestupech, navíc se mnohdy leze né dvě, ale deset pater.
Suma sumárum, takováto argumentace je naprosto zcestná.
1) 11 druhů dopravy? Nezapomněl teda někdo na lodě a letadla? Nebo se jako druh dopravy počítá i trolejbus bez drátů?
2) Co je „dopravního hubu“? Nebylo by lepší napsal „dopravního uzlu“?
No letiště tam asi už nepostaví, ale taková plocha pro vrtulníky by se tam určitě vešla. Voda je taky kousek to asi problém propojit podchodem nebude.
9 navzájem nepropojených integrovaných dopravních systémů, parníky a vzducholodě.
ad 2) když už nejsem odborník, tak alespoň musím házet progresivními termíny jako „hub“, abych alespoň budil zdání, že se v problematice celosvětově orientuji a mám skils to celé zmenedžovat
Jen tak pro zajímavost, jak chcete přeložit slovo hub? Za nějaké rozumné slovo v češtině budu opravdu rád.
dopr.uzel, terminál?
Terminál není to správné, zejména pokud se bavíme o letectví, tak „hub“ má obvykle několik terminálů. Dopravní uzel se mi ale líbí, díky:-)
je fakt, že v letectví může mít „přestupní terminál“ trochu jiný význam. Na druhou stranu, na Smícháči letadla zatím nehrozí, tak bych se v tomto nebál nepochopení ani u „terminálu“
No pustil jsem si prednasku ohledne revitalizace Karlova namesti a te prednasejici, tedy co to uvadi jsem vubec nerozumel… zatimco ostatni mluvili celkem rozumne cesky, i kdyz obcas nejaky cizi termin rekli…
Spise jde o to, ze rada lidi co se necim zabyva pak profesne pouziva vyrazy z oboru, a to i kdyz jsou ceske alternativy, ale neumi pak to prednest verejnosti…
Pus, nebo držk.
slovo hub dříve znamenalo střed (loukoťového) kola. terminál ne, ten znamená, že tam něco končí. dopravní uzel jak již zaznělo, nebo přestupní uzel nebo uzel
„Hub“ je obecně výraz pro cokoliv, kde se sbíhají nějaké trasy do jednoho bodu. Proti takovému výrazu „hog“ je to brnkačka :-).
Mně vychází 11 druhů dopravy až s lanovkou, loděmi i letištěm …
ještě potrubííííííííííí 😀
může mi prosím někdo vysvětli, co je těch 11 druhů dopravy??
Něco jako kolo, koloběžka, panťák, rychlík, tramvaj, městský autobus, příměstský autobus, dálkový autobus, osobní auto, shinkansen, pěší.
😀 to je ted vtipné
ale přesně tak je to myšlené
Tak v tom případě jich tam bude 12. Nevidím v seznamu metro. 😛
Shinkansen je tam navíc 😉
Ani ne, nahrazuje vysokorychlostni vlak…
11 druhů dopravy je něco na způsob 57 pohlaví? 🙂
neblbněte, 57 hajzlíků se tam nevejde! 🙂
Má jich tam být 1580, ale kolik z nich budou hajzlíci, to se ještě musí nakvótovat.
Udělám si srandu ze všech těch rychlíků, expresů, osobáků, městských autobusů, příměstských autobusů, dálkových autobusů, kol, aut, trolejbusů, tramvají a metra a přijdu pěšky a udělám si tak nový 12. způsob dopravy.
Stará lávka půjde do šrotu?
Určitě ne, spolu s výtoňským mostem, půjde do muzea. 😁 Předpokládám, ale že to bude ještě boj s památkáři.
Ptám se ze zcela jiného důvodu – existuje dnes spousta historických spolků, které o podobné věci stojí, ale nikdo jim je nenabídne…
Tak mohou si rict, ale otazkou je, jakou dostanou odpoved…
Smíchovské nádraží ani lávka nejsou památkově chráněné. Památkově chráněný je v okolí lihovar a podle toho vypadá.
No, docela koukám, že lávka může být zbourána, protože památková ochrana byla doposud argumentem, proč na ní není možné zřídit ani tak triviální věc jako vodící lišty pro kočárky a kola
„Smíchovská lávka je technická kulturní památka (vzhledem k jejímu stáří, konstrukci a ocelovým prvkům), kterou se snažíme udržovat v dobrém technickém stav…Stávající schodiště včetně podest neodpovídá technickým parametrům, které by umožňovaly vámi navrženou úpravu.
Eva Bambousová
Tech.správa komunikací hl.m.Prahy
“
https://www.cyklistesobe.cz/threads/189
Památkově chráněná budova je až příliš často synonymem pro (budoucí) ruinu.