Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Přehledně: Terminál pro 21. století a 11 druhů dopravy. Co vše se má změnit na Smíchově

Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR
Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR

Zástupci Prahy, Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) a Správy železniční dopravní cesty dnes představili na pražském Smíchovském nádraží detaily projektu nového terminálu, který zde má vyrůst do roku 2025 a z veřejných zdrojů sem poputují nejméně 4,5 miliardy korun. Pro cestující má nový terminál znamenat zásadní zjednodušení přestupních vazeb, celý prostor projde velkou proměnou.

Praha už vypsala soutěž na projektanta za 160 milionů korun, který stavbu připraví k územnímu rozhodnutí. Hlavní město chce dohnat SŽDC, které už má územní rozhodnutí na rekonstrukci kolejiště a nástupišť, aby na sebe mohly stavby navazovat. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra by se mohlo začít stavět v roce 2021, hotovo by mělo být v roce 2025.

Terminál Smíchov bude prvním skutečně moderním nádražím v Praze. Jedná se o unikátní projekt dopravního hubu, který zatím známe jenom ze zahraničí. V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr.

Oproti původním plánům se vzhledem ke koordinaci s ostatními stavbami v území rozhodlo, že se terminál bude realizovat jako celek a nikoliv po samostatně fungujících etapách. Podoba návrhu je od architektonického studia A69 Architekti. SŽDC zde kromě rekonstrukce kolejiště a nástupišť chystá i své nové sídlo, na místě u tramvajové smyčky pak chce technologické zázemí. První práce by SŽDC chtěla zahájit v roce 2021.

Smíchovským nádražím projde denně kolem čtvrt milionu lidí, pokud se započítají všechny druhy veřejné dopravy. „Terminál je cestou, jak zatraktivnit veřejnou dopravu těm, co dosud jezdí autem,“ míní náměstek primátora pro územní plánování Petr Hlaváček. Architekti využili mírného svažování celého terénu směrem k Radlické, má se celý propojit se vznikající novou čtvrtí Smíchov City developera Sekyra Group.

Co se vše na Smíchově změní

Vlaky

Správa železniční dopravní cesty chystá modernizaci celé stanice za zhruba dvě miliardy korun. Kromě kompletní přestavby kolejiště zde vznikne čtvrté ostrovní nástupiště, které umožní například jízdu pro vlaky na Pražský semmering.

Autobusy

Jedna z největších změn v celé oblasti. Dojde k výraznému vymístění z prostoru v Nádražní ulici a přesunu na střechu nad nástupišti. Na Nádražní ulici budou stavět jen autobusy městské hromadné dopravy, příměstské (linky začínající 3XX) a dálkové budou mít zastávku na střeše. Autobusové nádraží Na Knížecí skončí, zůstanou zde nadále zastávky městské hromadné dopravy

Parkování

Na Smíchově vznikne zhruba tisíc parkovacích míst pro auta a tisíc míst pro jízdní kola. I když se Praha snaží terminál budovat pro zatraktivnění veřejné dopravy, podle autorů záměru v této oblasti zejména na příjezdu po Strakonické parkoviště typu P+R chybí a nelze ho prakticky jinde vybudovat. Vjezd bude možný jen z Městského okruhu.

Nádražní hala

V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující. Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody. Na halu naváže i nové administrativní křídlo nádraží, které by mohlo být budoucím sídlem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Podoba tohoto křídla ještě není dokončená a bude ještě předmětem jednání se SŽDC.

Přednádražní prostor

Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak jednodušší přesun cestujícím na nádraží. Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů, což sníží hluk. Návrh počítá i s osazením nových stromů a zútulnění celého prostoru.

Lávka

Stávající lávka přes nádraží zmizí, posune se jižněji přímo na severní okraj současné odbavovací budovy.

Nové sídlo SŽDC

Budova v jižní části nádraží projde zásadní proměnou, zejména vyroste do výšky. SŽDC sem chce přesunout všechny zaměstnance z generálního ředitelství i dalších budov, které má v Praze. Celkem by zde mělo pracovat 1580 lidí. Jak bude budova vysoká se ještě řeší.

Snadnější přestupy

Autoři návrhu očekávají zvýšení atraktivity veřejné dopravy snadnými přestupy mezi různými dopravními prostředky. I proto je například umístěno autobusové nádraží na střeše nad nástupišti, aby lidé mohli snadno pokračovat na vlak či metro. Počítá se s eskalátory a výtahy. Autoři ve studii uvádí, že na Smíchově bude celkem 11 druhů dopravy, počítají v tom ale i s různými typy vlaků či autobusů (městské, příměstské atd).

Doprava v budoucnosti

Celý projekt terminálu je koordinován s plánovanou modernizací železniční stanice i budoucími projekty na železnici jako jsou 3-kolejný železniční most přes Vltavu, nové vysokorychlostní tratě i Metro S. Terminál již počítá i s elektrizací autobusové dopravy a doplnění trolejbusového vedení například pro nabíjení trolejbusů nebo elektrobusů.

Zajímá vás o projektu Terminálu Smíchov více? Na stránkách IPR Praha je k dispozici  kompletní studie i další informace.

100
Diskuze

avatar
16 Komentáře
84 Reakce na komentáře
38 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
40 Autoři komentářů
TPal.ZbyněkLWQJiří KocurekAlibaba Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Alibaba
Host
Alibaba

V textu je zmíněno „METRO S“. Ani na stránkách IPR Praha jsem v té studii nenašel nějakou vizualizaci kde by mělo být, popřípadě kudy by zajíždělo pod zem. V řezech nic není, nevíte někdo jestli s ním vůbec počítají, kde se nachází nějaká rezerva?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

D a S jsou vedle sebe, možná je to překlep. Jenže co vím, tak D tam jezdit nemá.

LWQ
Host
LWQ

A tak vybudovali P+R temer v centru mesta a divili se, ze jim skoro do centra mesta jezdi lidi autem… :-/ chjo

jirka
Host
jirka

odkdy je Smichov Centrum? Centrum Prahy je Praha 1 plus Nove Mesto. Vinohrady, Zizkov, Smichov a dalsi jsou periferie. Proto jsou stary nemecky nadrazi vzdy postaveny v Prag (Praha) az na konci Mesta.
Nechcete co centrum protahnout az do Berouna?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jasně, Vinohrady, kde stojí byt v reko baráku 120 litrů za metr čtvereční jsou periférie, protože opřed 140 lety se nacházely za hradbama. Fascinuje mne, v kolika oblastech vykazuješ známky naprostého kreténismu.
A jen tak mimochodem, v době vzniku pražských nádraží se na území tehdejší Prahy nacházela pouze část dnešní Masaryčky, takže i v tomto případě činíš to jediné, co umíš – meleš hovna jak Vlasta Plamínek.

LWQ
Host
LWQ

Zkus vyjit z cenove mapy bydleni napriklad. Zhruba dva kilometry vzdaleny Andel ci Karlak neni centrum? Eh?

dopravák
Host
dopravák

Když ono metro na levém břehu Vltavy dál k jihu podél Strakonické silnice už jaksi nevede – a udělat parkoviště někde v Chuchli u železniční zastávky také dost dobře nejde …

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

pomalu s těma faktama! Tady někdo strávil celejch 5 vteřin vytvářením jasného názoru a vy mu to kazíte!

LWQ
Host
LWQ

V Chuchli ci Radotine neni misto? Znam to tam osobne i z mapy mi prijde, ze misto je? To ze metro linky B ze Smichova nepokracuje smer Barrandov, Chuchle, Radotin, Zbraslav, Komorany, Tocna, Brezany, Pisnice povazuju za chybu kazdopadne. Minimalne nekoncepcnost urcite. Ano, Zlichovsky tunel a napojeni Rozvadovske spojky je v ceste, tak odbocime dal smer Radlicka … https://mapy.cz/s/kavecadopu

LWQ
Host
LWQ

Za co ty minusy? To jako vazne nejaky anonym ma za to, ze tenhle jiho-zapad metropole spasi Strakonicka, trat 131 a Pacifik, pripadne tram z Modran? Jako vazne?

Sauber DPP
Host
Sauber DPP

No jestli Prahu v jednáních se zpracovateli zastupoval pan Tittl což u mě je takový druhý Sosna, tak se bojím jaká hrůza z toho vyleze. Hlavně z pohledu funkčnosti

Jiří Máslo
Host
Jiří Máslo

no dneska byl slyšet v televizi. Překvapilo mě, že tu zakázku nevyhrál se svojí firmou jeho brácha

jirka
Host
jirka

no bude to stejna vopicarna jak skolka na Mavlazinkach. Rekonstruovali starou a stalo to 2x tolik nez postavit novou. A starej barak vypada jak starej i presto ze je po rekonstrukci.

Miloň
Host
Miloň

Tak hlavně aby se zmodernizovaly i samotnou stanici metra, protože odpornější už je snad jen Deák Ferenc Tér v Budapešti…

Filias
Host
Filias

Tak metro je tam obzvláště hnusné. Trochu mě děsí že v tom se seznamu chybí.

Romanero
Host
Romanero

SŽDC místo aby šla příkladem a nastěhovala se do nějaké obrovské stávající a nevyužité nádražní budovy, kam láká jiné orgány státní správy, tak si sama postaví zcela nové kanceláře.

František
Host
František

Navíc, zdá se, ještě obludnější, než cokoli v okolí. A starou architekturu ještě pro jistotu důkladně schovají.

liberal shark
Host
liberal shark

Přišlo mi to jako „protihluková kancelářská budova“, která má odstínit hluk z nádraží :-).

Viťa
Host
Viťa

Počítají se do těch 11 druhů dopravy i ty černo-bílo-zelené bazmeky, které někteří bezmozci nechávají i na schodech na nástupiště?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Asi ano. Ještě bych tam připočítal dopravu trubní: Vodovod, plynovod, kanalizaci. A hned by to číslo bylo větší. Voda je přece taky zboží, tj. doprava nákladní.

Petr
Host
Petr

Měl bych takový návrh, co postavit na Smíchov i nějaké normální koleje , třeba směrem na Písek a Plzeň by se to šiklo. :-)))

Zbyněk
Host
Zbyněk

To je teda návrh, za ten vám tleskám. Hned bych vás volil do patřičných úřadů.

jirka
Host
jirka

Boze uz zase dalsi studie. …. Na ZBraslavi pripravovali tak dlouho projek na novy most pres Strakonickou, ze to doslo tak daleko, ze stary zbouraji a postavi uplne stejny jako stary

Petr
Host
Petr

No, hezké to je, to jo.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

slibem nezarmoutíš, studií neurazíš. Úkolem studií mj. je, aby byly hezké, krásné, úžasné 😀 Kdyby byly hnusné, tak se podle nich nic nepostaví a architekti by byli odkázáni na chléb s vodou

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

takový studie od Sudopu či Metroprojektu jsou škaredý jak pracovní sobota a postavilo se toho podle nich až běda.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

to souhlasím, ale tam, kde se dělají studie ze Sudopu či Metroprojektu, tam většinou nejsou klasický architektonický soutěže. Tam Sudop s Metroprojektem nemají co ztratit…

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

„Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra by se mohlo začít stavět v roce 2021“ … „Kromě kompletní přestavby kolejiště…“Kam se odkloní osobka hl.n.-Smíchov-Radotín-Beroun? To chtějí všechno tahat po jedné koleji přes Most Inteligence? Druhou kolej tam do 2021 dát nestihnou (a tunel do Berouna taky ne :-D)

jirka
Host
jirka

bud v klidu to uz bylo 2012 2014… Scheinherr zvladnul za 1 rok u moci maximalne Memoradum s Tokem. Vysledek je zahajeni dalnice v roce 2022 misto 2020. Nebo chodnik na Hlavni nadrazi ktery krome anarchistu vubec nikdo nechtel

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Jsem naprosto v klidu, pravdou ovšem zůstává, že Smícháč potřebuje opravu, čím dříve, tím lépe, tak mě zajímá, jak to chtějí provést. Dostáváme se do nepříjemné situace, že nutné rekonstrukce jsou podvázány nutností dostavbou infrastruktury, kterou není možné postavit rychle. P. Scheinherra nehodnotím, on je pouze hlásnou troubou a snaží se o co nejlepší PR. Je to politik, nikoli odborník (nic ve zlém).

David
Host
David

Smíchov je dost velký na to aby se dal rekonstruovat za omezeného provozu. Tady je ovšem míč spíš na straně SŽDC než na straně Prahy.

Lektor
Host
Lektor

Když se zvládnou Vršovice zvládne se i Smíchov.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Než se Smíchov vysoutěží, budou Vršovice dávno zkolaudované.

Pedro
Host
Pedro

Další vyhazováni peněz. Je třeba investovat do důležitějších staveb.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Každý tu důležitost vidí někde jinde… Faktem je, že Smícháč a jeho okolí vypadá děsně, a proto si přestavbu si zaslouží

Pedro
Host
Pedro

Ale takhle vypadá každý druhý dopravní uzel. Podle mě v pohodě slouží.
Co nově zrekonstruovaného nevypadá děsně po pár měsících užívání?

pozorovatel
Host
pozorovatel

Nádraží i jeho okolí nesporně potřebuje něco jako „generálku“ a modernizaci (doplnění eskalátorů a výtahů, zaústění traťové koleje „semmeringu“ do osobního nádraží, atd.), ale tak rozsáhlé náročné a nákladné úpravy „Kotasovského charakteru“, jaké navrhují architekti, které navíc mají často daleko k optimální funkčnosti i uživatelské příjemnosti (oproti současnosti budou vyžadovat dlouhé pěší přesuny při přestupech, atd.), opravdu nezbytné nejsou – takže na tvrzení o vyhazování peněz je hodně pravdy.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Do jakých konkrétně?

Pedro
Host
Pedro

Především urychleně dobudovat dálniční síť (prioritně alternativu D1) a začít stavět VRT, ať je místo pro nákladní a regionální dopravu.
Smíchovské nádraží funguje, přestup na metro je, na autobusy taky.
Jenom zbytečná investice, která čerpá prostředky daleko důležitějším stavbám.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

nelze porovnavat investice do R35 nebo VRT (liniové stavby velkého rozsahu) s přestavbou Smícháče („jednoduchá“, „rychlá“). Kdyby ta otázka stála (jakože nestojí) buď R35 (resp.VRT) nebo Smícháč, tak by asi každý byl všema 20 pro první variantu…

Pedro
Host
Pedro

Co je prosím R35?
Já stavby neporovnávám. Ale naše země má omezený rozpočet na dopravní infrastrukturu. Takže logicky, pokud se budou peníze vyhazovat z okna, tak na zásadní stavby nebude.
Přestavba Smíchovského nádraží “jednoduchá” a “rychlá”? Ty uvozovky to nezachrání. Řekněte architektům, stavařům, koordinátorům dopravy a v neposlední řadě cestujícím, kteří se několik let budou brodit stavbou, aby se vyhodily peníze za nádraží, které stojí, slouží a funguje. :-/

Zlínka
Host
Zlínka

To je tak těžké si zjistit, co je R35.? To je alternativní trasa D1. Překvapení co?

Pedro
Host
Pedro

R35 několik let neexistuje. Byla to narážka. Docela mě překvapuje, že na dopravním webu si někteří nevšimli, že je to několik let D35.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

cit:“Přestavba Smíchovského nádraží “jednoduchá” a “rychlá”? Ty uvozovky to nezachrání.“
V porovnani se stavbami jako R35 a VRT skutecne jednoducha a rychla je. Pokud by jste to porovnaval se stavbou zastavky Beroun Kraluv dvur, pak nikoli – vse je relativni=proto uvozovky 😀
Uprimne: i jako cestujici se budu treba par let brodit stavbou s vedomim, ze ten stav je docasny a bude to lepsi.
Dle Vaší logiky by se nyní nemělo v republice modernizovat nic, co dnes na mezi únosnosti ještě funguje, do té doby, než bude R35 či VRT hotova?

Pedro
Host
Pedro

Stavebně je vždy snažší stavět na zelené louce, než rekonstruovat vytížený dopravní uzel.
Já doufám, že rekonstrukce začne co nejpozději. Snad se rok 2021 nedodrží, začne se o několik let později a v polovině stavby by mohly dojít peníze.
Jako cestující si najdu alternativu, abych nemusel několik let běhat po stavbě. Třeba mně bude alternativní trasa vyhovovat a i po rekonstrukci nebudu Smíchovské nádraží potřebovat.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Rozlisujte prosim liniovou stavbu (silnice, dalnice, zeleznice) a budovu s infrastrukturou (nadrazi s kolejemi), zejmena kdyz pro tu liniovou stavbu nemate ani pripravenou tu „zelenou louku“ = handrkovani s vykupem pozemku, zmeny uzemniho planu apod.
„Třeba mně bude alternativní trasa vyhovovat“ tak hodne stesti a at se dari 😉

František
Host
František

Jo, budete jezdit už jen po těch svých dálnicích. 😀

TPal.
Host
TPal.

A čemu pomůžete, když rekonstrukce začne co nejpozději? Na tuto stavbu je věnován nějaký rozpočet, takže nic jiného by se nepostavilo.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

„Smíchovské nádraží funguje“ nefunguje, nebo přesněji funguje „na heslo“, každá porucha tam je s fatálním důsledkem pro větev Praha-Plzeň-Mnichov. Spíše se čeká kdy se úplně rozsype

Pedro
Host
Pedro

Jezdím ze Smíchovského nádraží každý den a nikdy nebyl problém nebo porucha. Takže já opravdu nemůžu říct, že nefunguje.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Opravdu nevim, kdy jezdite. Pokud velmi brzo rano, nebo pozde vecer, tak zadne problemy mozna nevnimate. Prakticky priklad: onehda, tusim 18.10.2019 kolem 17h, uplne narvane 3.nastupiste. Prijel extrémně zpozdeny Zap.expres na Plzen (pozdní obrat na hl.n.), Zpozděná Berounka a rozhozene osobaky, do toho nefunkcni Pragotron na 3.nastupisti a jako bonus dorazivsi Regionova na kusou 3A. Vysledek: total zmateni cestujici, mackajici se na 3.nastupisti,nevi co prave prijelo a kam to jede + do toho prodirajici se bezci na 3A do Rudny. K dokresleni situace se me zeptal starsi pan, kde tam najde WC 😀 (nevim dodnes kde tam jsou hajzliky)…

Pedro
Host
Pedro

Jezdím po 17h z 3. nástupiště. Pravda, že 18/10 jsem měl jiný program a přes Smíchovské nádraží jsem vůbec nejel, ale jestli si myslíte, že s “novým horším” Smíchovským nádražím Vás mimořádnost nepotká, tak se třeba za pár let přesvědčíte na vlastní kůži.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

potka (da-li pambu), verim tomu

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Díky, čekal jsem, že ten návrh bude klasické neználkovské mudrování o tom, jak by Praha a SŽDC měly investovat do výstavby státních dálnic, takže jsem spokojen.

Pedro
Host
Pedro

Není za co.

Lektor
Host
Lektor

Tak ono stavět VRT, aniž by byly hotový uzly je jaksi píčovina.

jirka
Host
jirka

je potreba investovat do lidi. Detska hriste uz jsou na kazdem rohu. Tak ted jeste zaplatit za bolsany ty jejich exekuce

Petr
Host
Petr

Je dobře, že se o tom mluví, tak snad se toho dočkáme😀

vetchý stařík
Host
vetchý stařík

No, já už sice ne, ale když to tak čtu a vidím některé obrázky, tak mne to ani vůbec nemrzí: nejsem žádný škarohlíd, ale raději si ani nechci představovat, jak to nakonec dopadne – na pohled možná i hezké, ale ke skutečné funkčnosti to bude mít hodně daleko: už jen ten nesmysl mít stanoviště i příměstských autobusů ve 2. nadzemním podlaží, to jistě přesvědčí všechny dojíždějící z blízkého okolí Prahy, aby používali autobusy PID …

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ve stejný logice je naprosto zcestný mít metro pod zemí, protože tam přece lidi taky nepolezou.

vetchý stařík
Host
vetchý stařík

To je něco úplně jiného – v tomto případě totiž kromě prodloužení cestovní doby těch příměstských autobusů bude nově třeba nejen překonat další dvě vysoká podlaží (pravda, s promocí investičně i provozně velmi drahé techniky) a pěší trasa při přestupu se prodlouží o minimálně 100 metrů: to má podle vás přilákat někoho, kdo má před domem minimálně jedno auto, do VHD?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To samé se dá říci o metru, tam se také oproti štrásenbáhnu prodloužila pěší trasa při přestupech, navíc se mnohdy leze né dvě, ale deset pater.

Suma sumárum, takováto argumentace je naprosto zcestná.

A.R.
Host
A.R.

1) 11 druhů dopravy? Nezapomněl teda někdo na lodě a letadla? Nebo se jako druh dopravy počítá i trolejbus bez drátů?
2) Co je „dopravního hubu“? Nebylo by lepší napsal „dopravního uzlu“?

Jirka
Host
Jirka

No letiště tam asi už nepostaví, ale taková plocha pro vrtulníky by se tam určitě vešla. Voda je taky kousek to asi problém propojit podchodem nebude.

Karel
Host
Karel

9 navzájem nepropojených integrovaných dopravních systémů, parníky a vzducholodě.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

ad 2) když už nejsem odborník, tak alespoň musím házet progresivními termíny jako „hub“, abych alespoň budil zdání, že se v problematice celosvětově orientuji a mám skils to celé zmenedžovat

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Mně vychází 11 druhů dopravy až s lanovkou, loděmi i letištěm …

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

ještě potrubííííííííííí 😀

kakov
Host
kakov

může mi prosím někdo vysvětli, co je těch 11 druhů dopravy??

Kubrt
Host
Kubrt

Něco jako kolo, koloběžka, panťák, rychlík, tramvaj, městský autobus, příměstský autobus, dálkový autobus, osobní auto, shinkansen, pěší.

kakov
Host
kakov

😀 to je ted vtipné

babilon
Host
babilon

ale přesně tak je to myšlené

A.R.
Host
A.R.

Tak v tom případě jich tam bude 12. Nevidím v seznamu metro. 😛

MartinS.
Host
MartinS.

Shinkansen je tam navíc 😉

Martin
Host
Martin

Ani ne, nahrazuje vysokorychlostni vlak…

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

11 druhů dopravy je něco na způsob 57 pohlaví? 🙂

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

neblbněte, 57 hajzlíků se tam nevejde! 🙂

Karel
Host
Karel

Má jich tam být 1580, ale kolik z nich budou hajzlíci, to se ještě musí nakvótovat.

Jirka
Host
Jirka

Udělám si srandu ze všech těch rychlíků, expresů, osobáků, městských autobusů, příměstských autobusů, dálkových autobusů, kol, aut, trolejbusů, tramvají a metra a přijdu pěšky a udělám si tak nový 12. způsob dopravy.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Stará lávka půjde do šrotu?

Zapa
Host
Zapa

Určitě ne, spolu s výtoňským mostem, půjde do muzea. 😁 Předpokládám, ale že to bude ještě boj s památkáři.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ptám se ze zcela jiného důvodu – existuje dnes spousta historických spolků, které o podobné věci stojí, ale nikdo jim je nenabídne…

Martin
Host
Martin

Tak mohou si rict, ale otazkou je, jakou dostanou odpoved…

Karel
Host
Karel

Smíchovské nádraží ani lávka nejsou památkově chráněné. Památkově chráněný je v okolí lihovar a podle toho vypadá.

Vašek
Host
Vašek

No, docela koukám, že lávka může být zbourána, protože památková ochrana byla doposud argumentem, proč na ní není možné zřídit ani tak triviální věc jako vodící lišty pro kočárky a kola

„Smíchovská lávka je technická kulturní památka (vzhledem k jejímu stáří, konstrukci a ocelovým prvkům), kterou se snažíme udržovat v dobrém technickém stav…Stávající schodiště včetně podest neodpovídá technickým parametrům, které by umožňovaly vámi navrženou úpravu.

Eva Bambousová
Tech.správa komunikací hl.m.Prahy

https://www.cyklistesobe.cz/threads/189

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Památkově chráněná budova je až příliš často synonymem pro (budoucí) ruinu.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince