egoe-plus
Infrastruktura Železnice

Přehledně: Plzeň, Tábor, Most. Správa železnic letos zahájí opravy 54 nádraží

Nádražní budova Plzeň, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Letos začne velká rekonstrukce budovy plzeňského nádraží, velké úpravy také čekají desítky toalet.

Správa železnic počítá letos s obnovou celkem 114 nádražních budov. Náklady na úpravy dosáhnou 1,75 miliardy korun. Cestujícím mají přinést pohodlnější a příjemnější odbavení, lepší prostory budou mít i zaměstnanci.

Z celkového počtu začne letos nově úprava celkem 54 nádraží. Šedesát nádraží se opravuje už od loňského roku a oprava by měla být u většiny akcí hotová ještě letos.

Rok 2021 bude významným milníkem například pro pražské hlavní nádraží, kde na sebe plynule navážou dva velké projekty. Na jaře dovedeme do cíle rekonstrukci fasády Fantovy budovy a zároveň odstartujeme celkové oživení vnitřních prostor tohoto památkově chráněného objektu,“ řekl Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic. Z velkých stanic by měla začít letos oprava nádraží v Plzni, Mostě nebo Táboře.

Správa železnic se v následujícím období kromě rekonstrukčních a opravných akcí na nádražních budovách bude soustředit také na zkvalitnění prostředí veřejných toalet ve vybraných železničních stanicích. Zvýšení úrovně a kvality provozu se bude týkat nejen zlepšení jejich stavebně technického stavu, ale také postupného vybavování toalet turnikety a elektronickými automaty dveřního zámku, aby nebylo nutné čekat na vydání klíče pokladními. Na většině míst bude možné platit bezhotovostně.

Největší stavební akce u oprav nádraží na letošní rok podle krajů rekonstrukce

Jihočeský kraj
Tábor, Písek, Veselí nad Lužnicí, Čejetice, Jarošov nad Nežárkou, Nová Ves nad Lužnicí, Prachatice, Suchdol nad Lužnicí, Balkova Lhota, Vimperk. Pokračovat bude oprava v Českých Budějovicích, Dačicích, Milevsku a Protivíně.

Plzeňský kraj
Plzeň hlavní nádraží. Opravy čekají také budovy ve stanicích Plzeň–Jižní předměstí, Planá u Mariánských Lázní a Tachov. Pracovat se bude například i na objektech v Kdyni, Mladoticích, Přešticích, Blovicích, Horažďovicích, Horšovském Týnu, Kolinci, Nýrsku, Pačejově a Sušici.

Karlovarský kraj
Ostrov nad Ohří, Stará Role

Ústecký kraj
Most, Rybniště, Žatec, Blatno u Jesenice. Dokončit by se měly stavební akce na budovách ve stanicích Hoštka, Chřibská, Litoměřice město, Litvínov, Louny, Podbořany, Úpořiny a Varnsdorf.

Liberecký kraj
Mníšek u Liberce, Hrabačov

Královéhradecký kraj
Hradec Králové, Hronov, Malé Svatoňovice, Potštejn, Trutnov střed

Pardubický kraj
Pardubice, Hlinsko, Uhersko, Holice, Vysoké Mýto

Středočeský kraj
Beroun – pokračování rekonstrukce. Čerčany, Řevničov, Mnichovo Hradiště, Velim, Kropáčova Vrutice, Sázava

Vysočina
Křižanov, Světlá nad Sázavou, Kostelec u Jihlavy, Pacov, Sklené nad Oslavou, Počátky–Žirovnice

Moravskoslezský kraj
Havířov, Bohumín, Opava západ, Valšov, Jindřichov ve Slezsku, Dětřichov nad Bystřicí, Kravaře, Děhylov, Kunčice pod Ondřejníkem, Louky nad Olší, Skrochovice, Studénka, Třemešná ve Slezsku, Třinec a Ostrava–Svinov

Olomoucký kraj
Olomouc–Řepčín, Hlubočky–Mariánské údolí, Hanušovice, Moravský Beroun, Ostružná

Zlínský kraj
Holešov, Lhotky nad Bečvou, Tlumačov, Třebetice

Jihomoravský kraj
Sokolnice–Telnice, Hrušovany nad Jevišovkou–Šanov, Ivanovice na Hané, Vyškov na Moravě, Vracov, Šakvice, Novosedly

89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michalrama

Současná situace jasně ukázala, že opravovat nádraží je totálně k ničemu. V prvé řadě by se měla řešit rekonstrukce tratí.

zdeněk

a budou k tomu opravovat náastupiště taky

Hsns

Lhotky nad Bečvou?To neznám,ale Lhotka nad Bečvou tam už bude skoro hotovo.

Ales

Tábor? Neopravovalo se to nedávno? Co tam budou dělat. Mrhání penězi.

Jana

Slavka

Jana

Tábor s budovou ještě ani nezačal.

Karl vB.

Tak nevím, asi mám nějakej špatnej úsudek, ale nemůžu si pomoct… Na jedné straně se v tomto článku uvádí oprava 114 nádraží za 1,7 miliardy Kč, tedy nepřesným odhadem v průměru ca. 15 mil. Kč na jedno nádraží uvedené v seznamu. To tam asi opravěj WC a asi natřou fasádu barvou a snad i zametou okolo baráku. Připomíná mi to scénku z Troškovy trilogie, kdy JZD Hoštice u Volyně chtělo opravit mlýn a „náhodou na to měli v rozpočtu 15 tisíc“. Na straně druhé jsem si tady 21.7.2020 přečetl, že za stejnou sumu 1,7 miliardy Kč se opraví pouze budova… Číst vice »

Ondřej

Pořád se nemůžu zbavit pocitu, že HK, LBC a KV kraj jsou prostě na železničním blacklistu, to už jinak není možné…

Jirka pirka bublinka

Karlovarské horní nádraží je hezké.

Jirka

LBC a KV jsou doočíbijící… A nejen na železnici. LBC nechápu, 5. nejlidnatější město v ČR, ale v celém kraji se nestaví a nebude stavět pořádná silnice, a železnice je už naprostá zoufalost. Když si rozkliknete připravované stavby a mrknete na plány státu v dalších 10 letech, tak se ani moc měnit nebude…

Ondřej

Já si skoro myslím, že je to důsledek té bolševické protisudetské propagandy…

Vrtak

A Zlínský to samé…

Martin

Také mám takový pocit a co mě jako Liberečáka dobíjí je argument: vždyť do toho Liberce máte dálnici ..

Karlovarák

KV nové nádraží a kolejiště, SO opravené nádraží a nové kolejiště, CH nové kolejiště a nádraží před opravou, ML opravené nádraží. Nová nástupiště v Chodově a připravuje se nová budova. Plánuje se Aš.

Neříkám, že by to nemohlo být lepší, ale nestěžuju si.

Kosmik

To utrácení peněz daňových poplatníků by mohlo vydržet…Jak toto dopadne? Zaklekne Sž na dopravce přes poplatky? Atd atd…

Michal

Chomutov nic? Smutné ..

Kubrt

V Chomutově se plánuje nové osobní nádraží blíže civilizaci.

Petr

Co vím, tak letos by měla začít rekonstrukce trati a zastávek mezi Mostem a Chomutovem…

Jiří

Chomutov plánuje Dobrá správa zbourat…

Pája

Celý?

Kuřimák

1,75 miliardy na tolik nádraží?!
Kde se najde minimálně 40 miliard
na přesun v Brně?! A bude to vůbec někdy? Snad ne…….

medical_examiner

Nebude. Buďte ubezpečen že nebude…
Prosím o informace. Kolik je nejvyšší přijatelné převýšení koleje pro naložený nákladní vlak? 100mm?

Jerry

Třeba Lhotka se letos dodělává.. některé akce letos začnou.proc se nedělá Vsetín to je ostuda

Pajos

Protože důležitá je Lhotka kde se denně pohybují stovky cestujících a ne Vsetín kde prakticky nic nejezdí 😁 (ironie)

medical_examiner

Kde zastavují i expresy…
A má to i logiku, když tam vycházejí navazující tratě…

kimin

A co Teplice v Cechách?

Slosor

Třinec je 4 roky po velké rekonstrukci. Pokud není v seznamu omylem, jsem zvědav, co tam budou dělat.

Greg Heffley

To je jako Svinov

Jerry

Svinov to bude mnohem déle

Pajos

Svinov je dodělaný 2006 … Ale co tam chtějí dělat teď mi není jasné. Stačí opravit ty nefunkční automatické dveře.

a8n

Opravuje se přístřešek u budovy směrem ke kolejím. V zimě.

Sobieski

Interiérové úpravy v nově přistavěné části. ČD centrum zmizí a místo stávajících 4 pokladen jich bude 8. Navrhuje to stejný architekt jako celou přístavbu.

Pajos

Studénka byla 2003 … Na seznamu je taky. Co tam budou dělat mi taky není jasné.

Jerry

Asi znovu vymalovat bo přijede Babiš.jak se to malovalo když mnel přijet tok

Pajoš

No a s tím vyřeší ty pavučiny a mouchy pod stropem.
Ta část nádraží pro veřejnost je naprosto tragicky koncepčně vyřešená , takže tam můžou tak maximálně udělat ty záchody na kartu, jinak nevím. Měla tam být hala s nízkým stropem a skleněnou stěnou oddělená vytápěná čekárna. Místo toho je tam studená hala a čekárna co vypadá jak holobyt strčená bokem.

Sobieski

Budou se provádět úpravy interiéru prosklené přístavby – místo ČD centra bude více pokladen (nyní jsou 4, má jich být 8).

a8n

Při rekonstrukci za sto mega si tenkrát nevšimli, že tam po otevření centra chcípl pes, takže se budou upravovat nevyužité prostory na něco možná užitečnějšího.

Vnitrni pozorovatel

A co nádraží Kladno? Rekonstrukce budovy má snad být součástí projektu „Modernizace trati Kladno (včetně) – Kladno-Ostrovec (včetně)“, který se má stavět v letech 2021-23 (https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500651.pdf). Takže s opravou nádraží se počítá asi až ta další léta?

Vladimir

Do kdy se bude ještě opravovat uzel Plzeň? Podle mě ty opravy nemají konce, ale musím být a fér a říct, že je to jedno z nejhezčích nádraží v ČR.

Jerry

Je krásná.. se dělaly perony a koleje a vše kolem .teď přišlo na budovu

Petr Tříska

tak ještě se bude dělat Plzeň-Koterov tuším

Kodl

Premyslim, kdy se konecne krajske mesto Zlin docka slusneho nadrazi a zeleznicniho spojeni. Ta silena zlinska tragedie, jak se zda, bude jeste dlouhe roky pokracovat.

Kalina

Problém je v poloze Zlína mimo železniční koridor.

ToM.

Problém je v NEDOSTAVĚNÉ elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě Otrokovice-Zlín.

Kodl

Ale prosím Vás!

Jerry

Do Otrokovic jeho to kousek a trať na Vizovice mnela projít zrychlením + elektrifikaci

Kodl

Ano, elektrifikace se uz roky odsouva a aktualne je zahajeni v nedohlednu.

Pajos

SZ je plně zaměstnana zadáváním studií jaké studie si má nechat udělat. Takové prkotiny jako trat do Zlína nestíhá řešit 😁

a8n

To zas ne, u zlínky se neustále řeší odvolání kvůli rušení přejezdu.

Pajoš

Tak jestli celá takhle zásadní akce stojí na jednom přejezdu …

Jerry

Bude 3021

Vlastimil Kocurek

Ve Zlíně ještě není elektřina ??

Pája

Ne. Nádraží vypadá jako… no, ani nemám slov. A dostavbu trati z Vizovic do Lidečka už raději vůbec neslibují. Asi by bylo snadnější přemístit město k normální trati s normálním nádražím.

Modré zábradlí

Zlín má normální nádraží. Jenom se z nějakého důvodu jmenuje Otrokovice.

Mameluk

Přesně ať to přejmenují na Zlín-hl.n. nebo Zlín-Otrokovice

Jocjo

Ta čísla trošku haprují, ne? Ve ZLK se má letos začít rekonstruovat nádraží Rožnov pod Radhoštěm a Vsetín (a nejsou nikde uvedeny). A LhotkA nad Bečvou je jen jedna (a rekonstruuje se již od minulého roku).

Jocjo

Stejná Správa železnic na webu stavby.szdc.cz uvádí zahájení oprav 39 nádražních staveb (klíčová slova „žst“ + „nádraží“) v roce 2021. Raději bych se na jejich čísla nespoléhal.

Kodl

Je take dost dobre mozne, ze opet odklad a opet nezacnou (jako jiz minulych zhruba 10 let).

Pajos

Rožnov? Tam stačí položit pár prefabrikátů jako nástupiště a hotovo.

Vlastimil Kocurek

Souhlas, ať s Rožnovem nedělají vědu.

Kubrt

V Řevničově to vylepšení jistě ocení spousta lidí.

Emil

Možná nějaké lesní víly a lišky, které tam dávají dobrou noc 😉
(jestli tedy myslíme oba to samé nádráží, ale jiné tam asi není)

Vlastimil Kocurek

I liška může jet vlakem, ale musí si umět na internetu koupit jízdenku

medical_examiner

Nebo poprosit hajného, ať jí tu jízdenku koupí 😀

Plzeňský kraj

Výpravčí jo

Kubrt

Mě se Řevničov jeví jako ideální místo pro „dočasné kontejnerové řešení“, než tam dorazí DOZ.

Kajman

No on i ten Jarošov nad Nežárkou je významná stanice s velkými obraty cestujících. Jo počkat – ono tam nic nezastavuje…

noerf

Počátky-Žirovnice (Stojičín), Čejetice, Bálkova Lhota, Nová Ves nad Lužnicí tam nastupuje skutečně velké množství lidí. Reálně by tam stačil přístřešek na nástupišti.

Vlastimil Kocurek

Ale kdyby tam bylo památkově chráněné nádraží, tak i se renovovalo i přes nic-provoz.

Thomas

Lhotka nad Bečvou.

none

Co nam to tu bude jezdit za pekne soupravy? Vypadaji dobre. CD koupi neco moderniho? Nebo kdo to bude provozovat?

Petr

Myslím si, že tohle je vizualizace architektonické soutěže. Dokonce už se to zde na zprávách řešilo v některém předchozím tématu, že v „daleké“ budoucnosti by sem zajíždělo z Mnichova……. Určitě se toho dožijí moje prapra…

kakov

tvoje prapra už nezažijí nakreslené ICE, to již bude v křemíkovém a feritovém nebi:-D

Luděk S.

Spíš bude mít modrý (pak to bude super), nebo žlutý (pak to bude německý šrot) nátěr a bude to hoblovat zbytky našich koridorů a zárodky VRT.

Vašek

To jsou přeci revitalizírované 810.

kakov

to je vlhký sen některých lidí, že bude Plzeň obsluhovat Regiojet s partnerskou DB (nebo v té době možná už dceřinou) 😀

PS: to měl být vtip, jinak je na té fotce Jančurův second hand ze západu a ICE DB, když jsem před časem tuto fotku kritizoval pod jiným článkem, bylo mi vysvětleno, že SŽDC ČD nesnáší (prej kvůli nějakému naschválu, ale už si nepamatuji co tehdy oponent uváděl) a tudíž tam radši dali RGJ+DB, přesto, že je to nesmysl, osobně jsem toho názoru, že by tam měli být neutrální vlaky, tj. minimálně bez log

Luděk S.

Ono jako hlavně v tom žlutým neplatí režijky, že jo. A k čemu je pak takový vlak?

On.

100 nádraží se objevilo až mezi titulkem a článkem? Nebo proč titulek anoncuje 14 nádraží a článek 114.

Jakub

Nejdříve bylo v nadpisu 14, v textu 114, teď je v nadpisu 54…. 🙂

Tobek

A co Praha?

Big Fat Fabulous Woman

Co si takhle nejdřív přečíst článek a pak diskutovat?

Kubrt

Praha není jen Praha – hlavní nádraží.

provokatér

Jistě – i třeba také Vyšehrad (kde chce ROPID zřídit zastavování vlaků „Eska)!

Tomáš Gottschalk

To ICE bude fakt do Plzně zajíždět? Nejspíš mi něco uteklo.

Márty

Hahah. Nevěřte všemu, co vidíte na vizoškách.

Jakub

Jaké ICE? To je přece Arriva v roce 2090 na trati Plzeň – Liberec. Kvůli omezení v souvislosti s Covidem-2085 vlaky objíždí Havelsburg (bývalou Prahu, která se oddělila od Čech).

Pedestrian

No vidíte, teď je rok 2021 a zatím tu máme „oddělení“ Jihomoravský „stát“, protože to co předvádí je smutné, co se týče dopravy a přepravy.

Ondra

Je pravda, že mě ta úvodka v první chvíli taky trochu překvapila.

Holt počítačová grafika dneska umí divy 😀 🙂