Přehledně: Plzeň, Tábor, Most. Správa železnic letos zahájí opravy 54 nádraží

Letos začne velká rekonstrukce budovy plzeňského nádraží, velké úpravy také čekají desítky toalet.

Správa železnic počítá letos s obnovou celkem 114 nádražních budov. Náklady na úpravy dosáhnou 1,75 miliardy korun. Cestujícím mají přinést pohodlnější a příjemnější odbavení, lepší prostory budou mít i zaměstnanci.

Z celkového počtu začne letos nově úprava celkem 54 nádraží. Šedesát nádraží se opravuje už od loňského roku a oprava by měla být u většiny akcí hotová ještě letos.

Rok 2021 bude významným milníkem například pro pražské hlavní nádraží, kde na sebe plynule navážou dva velké projekty. Na jaře dovedeme do cíle rekonstrukci fasády Fantovy budovy a zároveň odstartujeme celkové oživení vnitřních prostor tohoto památkově chráněného objektu,“ řekl Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic. Z velkých stanic by měla začít letos oprava nádraží v Plzni, Mostě nebo Táboře.

Správa železnic se v následujícím období kromě rekonstrukčních a opravných akcí na nádražních budovách bude soustředit také na zkvalitnění prostředí veřejných toalet ve vybraných železničních stanicích. Zvýšení úrovně a kvality provozu se bude týkat nejen zlepšení jejich stavebně technického stavu, ale také postupného vybavování toalet turnikety a elektronickými automaty dveřního zámku, aby nebylo nutné čekat na vydání klíče pokladními. Na většině míst bude možné platit bezhotovostně.

Největší stavební akce u oprav nádraží na letošní rok podle krajů rekonstrukce

Jihočeský kraj
Tábor, Písek, Veselí nad Lužnicí, Čejetice, Jarošov nad Nežárkou, Nová Ves nad Lužnicí, Prachatice, Suchdol nad Lužnicí, Balkova Lhota, Vimperk. Pokračovat bude oprava v Českých Budějovicích, Dačicích, Milevsku a Protivíně.

Plzeňský kraj
Plzeň hlavní nádraží. Opravy čekají také budovy ve stanicích Plzeň–Jižní předměstí, Planá u Mariánských Lázní a Tachov. Pracovat se bude například i na objektech v Kdyni, Mladoticích, Přešticích, Blovicích, Horažďovicích, Horšovském Týnu, Kolinci, Nýrsku, Pačejově a Sušici.

Karlovarský kraj
Ostrov nad Ohří, Stará Role

Ústecký kraj
Most, Rybniště, Žatec, Blatno u Jesenice. Dokončit by se měly stavební akce na budovách ve stanicích Hoštka, Chřibská, Litoměřice město, Litvínov, Louny, Podbořany, Úpořiny a Varnsdorf.

Liberecký kraj
Mníšek u Liberce, Hrabačov

Královéhradecký kraj
Hradec Králové, Hronov, Malé Svatoňovice, Potštejn, Trutnov střed

Pardubický kraj
Pardubice, Hlinsko, Uhersko, Holice, Vysoké Mýto

Středočeský kraj
Beroun – pokračování rekonstrukce. Čerčany, Řevničov, Mnichovo Hradiště, Velim, Kropáčova Vrutice, Sázava

Vysočina
Křižanov, Světlá nad Sázavou, Kostelec u Jihlavy, Pacov, Sklené nad Oslavou, Počátky–Žirovnice

Moravskoslezský kraj
Havířov, Bohumín, Opava západ, Valšov, Jindřichov ve Slezsku, Dětřichov nad Bystřicí, Kravaře, Děhylov, Kunčice pod Ondřejníkem, Louky nad Olší, Skrochovice, Studénka, Třemešná ve Slezsku, Třinec a Ostrava–Svinov

Olomoucký kraj
Olomouc–Řepčín, Hlubočky–Mariánské údolí, Hanušovice, Moravský Beroun, Ostružná

Zlínský kraj
Holešov, Lhotky nad Bečvou, Tlumačov, Třebetice

Jihomoravský kraj
Sokolnice–Telnice, Hrušovany nad Jevišovkou–Šanov, Ivanovice na Hané, Vyškov na Moravě, Vracov, Šakvice, Novosedly

Tagy rekonstrukce nádraží Správa železnic
89 komentářů