Přehledně: ŘSD má letos největší rozpočet v historii. Jaké stavby letos začnou
Stavba I/42 VMO Tomkovo náměstí v Brně. Foto: ŘSD
Největší letos zahájenou stavbou má být D1 u Přerova. Start ale není zdaleka jistý.
Největší letos zahájenou stavbou má být D1 u Přerova. Start ale není zdaleka jistý.
Je potřeba dostavět silniční obchvaty a dálnice. Pak cpát do kolejí a jejich megamld projektů.
Ale co ve státtě, kterej není schopen sám sobě vydat stavební povolení…. A to ani neberu váhu několika zbytečných obstrukčních spolků….
D1 Brno-jih – Brno-centrum má jíž 2 roky platné stavební povolení, přesto se nezačne se stavbou ani letos. Proč?
Praha
Začlenění nového mostu D1-233 bude řešeno změnou stavby před dokončením. V 01/2022 byla podána žádost o Společné povolení.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/436/infoletak_d1-01191-c-brno-centrum-brno-jih.pdf
Takže to s něčím spojili, ale není tam napsáno s čím.
Děkujeme za sumář.
Největší…ano, ale jen nominálně.
Kdyby jste radši pracovali na obchvatu Prahy!!!!!!!!!!Ubohost všech vlád ČR
Dokončení obchvatu Prahy blokují NIMBY
wow wow klídek chlapáku, internetová stránka o zprávách z dopravy opravdu neovlivní, co se bude stavit.
Jak ten obchvat Prahy (resp. jeho dokončení) konkrétně pomůže? Problém je doprava do Prahy, tranzitní dopravy je minimum.
Konečně se až letos teprve začlo stavět to, co se už stavět dávno mělo!
Co letos začlo stavět tak významného?
Pokud umíte číst, tak se stavět začne letos… významného!!!
Regionálně dost nevyvážené. Obyvatelé řady regionů dotují neúčelně druhý konec státu..
Proč ze sebe dělat ublíženého chudáka? Staví se co se stavět dá. Až se podaří, bude to jinak. Taky potom zde budete naříkat že se v tom vašem regionu staví na úkor jiného? Nestavte v naší malé republice ještě více lidi proti sobě. Nebo sledujete nějaký účel?
Takže vlastně NIMBY* dotují dopravu těm, co neprotestují. 🙂
(samozřejmě čímž, že všichni v postiženém regionu nejsou NIMBysté)
V seznamu bohužel chybí D0 a D3 ve Středočeském kraji. D11 na hranice s Polskem. D35 spojnice s Moravou, okolí Brna a D52 do Rakouska. To jsou ty nejdůležitější, staví se to co jde, ale to bohužel není to, co je nejvíc potřeba. Proto mezní užitek z každé utracené koruny, je bohužel nižší, než by mohl být. A doprava vážně. U spousty z těchto staveb, bych diskutoval, zda ty peníze raději nedat do železnice, ale tato debata skončí na rozdělení mezi balík pro silnice a pro železnice, se slovy že silnicím chybí důležité stavby, které se ale z letošních peněz… Číst vice »
Chcete podle sebe. To co jmenujete, se dokončilo buď loni nebo letos už staví a nebo se dokončí příští rok. Proč chcete všechno najednou, jste sobec?
Hlavním problémem státu ovšem v několika posledních letech není ani tak nedostatek financí, ale zjevná neschopnost zaplatit si odborníky, a to zejména v oblasti přípravy staveb. Odměňování na ŘSD probíhá podle stejné platové tabulky, dle které jsou odměňovány např. uklízečky, nebo školníci a při vší úctě k jejich práci je zřejmé, že příprava dálniční stavby za několik miliard Kč je nesrovnatelně náročnější činnost. Přitom dorovnat platy alespoň na úroveň soukromého sektoru by stálo absolutní zlomek prostředků v porovnání s neexistencí základní dálniční sítě, což způsobuje ČR každý rok obrovské ekonomické ztráty. Proč s takovouto zásadní a poměrně lehce řešitelnou věcí… Číst vice »
Ale jo, ledy už se hnuly
https://zdopravy.cz/tag/transformace-rsd/
No taky ještě podle tabulek jedou učitelé a asi i doktoři ve státem zřizovaných špitálech…
Ale nefabulujte ohledně platů. Je to stejná tabulka ale jiná platová třída jistě než uklízečka. Nehodnotím tu přiřazenou platovou třídu určité profesi, ale dezinformace sem nepatří
A to se netýká jen ŘSD, ale mnoha jiných odborných státních institucí.
On už vám někdo vysvětlí, že je nutné zeštíhlit a že je nemravné, když vysokoškoláci ve státním berou více než lidé se základkou ve fabrikách.
Ono je především nemravné, aby mzdy byly určeny centrálně podle toho, jaké preference má úředník, který mzdy stanovuje.
Na stavbě dálnice jediný dozor na 10 mostů, a 3 z UKKS co ho kontrolují bez praxe co si sotva přečtou TKP a vymýšlí nesmysly, jak prodat svojí neschopnost.
Tou D55 Napajedla – Babice je ovšem letos myšlen pouze most přes řeku Moravu, zbytek stavby je dle aplikace ŘSD v plánu zahájit v roce 2024.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/623/infoletak_d55-5506-napajedla-babice-most-so-201-A5.pdf?t=2022-02-23%2015:03:49.796
Jistě. Ještě se těším na zahajeni Otrokovice-Napajedla..
Tak to už v podstatě je…
Dokud se nedostaví celý Pražský okruh, celá D3 a celá D35 tak by byl nehorázné zdražovat!
Někdy si říkám, jaká škoda, že tu kromě palců nahoru a dolů nelze dát taky toto: 😀
🚗To je dobrá zpráva. Snad letos začátek stavby D1 u Přerova a obchvat Jaroměře. 👍
Neměl se také letos začínat na D3 úsek Kaplice – Nažidla?
Jinak doufám, že se někdy dočkám začátku výstavby a následně i konce výstavby D0 mezi D1 a D11. Na to, že se před nějakými 15 – 20 lety mluvilo o tom, že to je jedno z nejvíce chybějících části naší dálniční sítě, tak k nějakému výraznému posunu na D0 za posledních cca 10 let nedošlo.
2023 https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/D3/d3-0312i-kaplice-nadrazi-nazidla?komunikace=D3&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Děkuji za informaci. Netušil jsem, že opět aktualizovali letáky.
Letos stavební povolení a výběrové řízení, příští rok pak zahájení stavby.
tak ono to často není o penězích, ale spíš o papírech…
Papíry jsou také o penězích. Když má úřad nebo ŘSD efektivně pracovat, tak musí odborníky zaplatit.
Tak to je způsobeno platovým tarifem. Což je přesně problém státu že není schopen z předplatit a přetáhnout kvalitní zaměstnance.
Pokud by stát přetáhl kvalitní zaměstnance tak kdo by to pak skutečně dělal? ŘSD má prakticky jediný úkol vysoutezit toho kdo to skutečně dělá. ŘSD prakticky vše zadává
Pokud by ŘSD bylo schopné získat kvalitní odborníky, nikde není řečeno, že by si minimálně inženýring nemohlo ŘSD začít dělat samo.
Tak především je potřeba motivovat pracovníky na úřadech, tam jim to bezdůvodně vždycky trvá několik měsíců ( let)
Asi takto: Stavební úřad v okresním městě řeší dálnici 2x za svoji existenci, někdy s dostupem 20 let. Zbytek času řeší drobnosti. Což znamená, že většinu dálničních úseků řeší na úřadech naprosto nezkušení lidé.
Chtělo by to speciální stavební úřad na velké infrastrukturní stavby. Nějak takto:
Drážní úřad jako drážní správní úřad, je speciální stavební úřad pro stavby dráhy a na dráze
„Příloha č. 3 k zákonu č. 283/2021 Sb.
Vyhrazené stavby
Vyhrazenými stavbami jsou
a) stavby dálnic,
b) stavby drah,
…“
„§ 33
Specializovaný a odvolací stavební úřad
(1) Specializovaný a odvolací stavební úřad je nadřízeným správním orgánem krajského stavebního úřadu.
(2) Specializovaný a odvolací stavební úřad vykonává
a) působnost stavebního úřadu ve věcech vyhrazených staveb,
…“
Tzn. vyřešeno. Jen se čeká na začátek účinnosti novely, tj. 1. 7. 2023.
I malé stavby, které povolují, jim trvá neuvěřitelně dlouho. Větší a úředníků tam pracuje chvilku a prchají. Povolování velkých staveb dnes dělají kraje a nic se nezměnilo.
No pokrok je i to, že se ví kdo zpracovává územní řízení a že toto řízení probíhá. Když se Bulhaři hecnou a vypořádají námitky (ideálně s pomocí dobrého právníka), pravomocné UR by mohlo i nastat.
https://www.kraj-jihocesky.cz/system/files/urdeska-2022-03/260%20-%2020220329093201.pdf
Stavební povolení je proti UR už řekl bych brnkačka a přetahování o blbostech, možná by šlo i takticky rozdělit do více staveb…