Přehledně: ŘSD chce příští rok začít se stavbou až pěti úseků D35

Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD

Kompletně hotovo má být do roku 2028.

87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Démon

Škoda, že jenom chce. Ale držím palce.

jan Dressler

Zešíleli? V rozpočtu nejsou peníze ani na důležité věci, a oni budou na konci automobilového věku dál ničit krajinu?

Honza

to si říkám poslední tři roky u každý veliký zakázky, ale oni to mají vymyšlené, banky rády půjčí. Nerozumím těm mínusům. To že jsou dálnice potřeba, ok ale že na ně není to snad musí být jasné každému

Jiří Kocurek

Pijete kafe? Odkud se asi tak berou kávové boby?
Nápověda: Pražírna to není.

tarten

Tak to já nevím. Pěstují se na dálnicích? Nebo v kamionech?

Zbyněk

nemusí se třeba od někud dovést. Třeba kamionem nebo byste doporučoval lodě nebo vlaky? Dovede si představit, že tu kávu, která se sklidí, někdo musí zaplatit a sem dopravit? A to má pak čekat další půlrok než to přivezou vlaky a ty lodě?
To byste k dodacím termínům musel přidat tak půl roku nebo rok a z kávy by stalo nedostatkové zboží. Takže jeho cena by tomu taky odpovídala a tato káva byla by neprodejná.

Kebab

Tak hlavně aby bylo na dopady toho, že nejsou.

Zbyněk

jak jste přišel na to, že na dálnice nejsou peníze? Pokud vím, tak politici i všichni státní zaměstnanci dostávají mzdy pravidelně a v řádných termínech, takže peníze určitě jsou a jasné to není jen vám.

Mnau

😀 😀 To chce nějakou léčbu, prej konec automobilismu ,,,

Jiří Kocurek

A konec chovu krav, takže ani mléko se vozit nebude. Každá vesnice bude potravinově soběstačná a Mao Ce Tung se bude v hrobě tetelit blahem, jeho Velký skok stále způsobuje hladomor, obzvlášť, když se zemědělcům seberou pluhy, aby na to pole jezdit nemuseli.

Gwann

Trochu vám nesedí motivace odebrání pluhu…ale proč to nemodifikkvat, že…

Emanuel

Ty prasky co vam predepsal doktor a mel byste brat berete? A myslite, ze se jen tak zhmotni v lekarne? Dokonce je ani nikdo nevozi 810.

Gwann

Nejsem kamarád aut. Ale zrovna u D35 minimálně v useku opatovice-olomouc bylo včera pozdě…

Zbyněk

Tak konec automobilového věku je zatím v nedohlednu.
Máte byt nebo dům? Proč ho nezbouráte a nedáte tak do pořádku původní krajinu?
Nebo Váš dům je v pořádku a v souladu s původní krajinou a stavby někoho krajinu ničí?

Hamlet

Tak to se moc daleko nedostali zahájeno v r. 1963 !!! a konec v nedohlednu

Jiří Kocurek

Takže nemají dělat nic?

Šašek

Hodnotím to nedostatečně, protože na konci článku se píše, že D35 se má stát severní alternativou k D1. Dálnice D1=dálniční páteř ČR, která stále není dokončená.

Lech Malý

I kdyby se před dokončením D35 nestihla postavit D1 okolo Přerova, bude D35 alternativou i k (případně) nedokončené D1.

Šašek

S Vaším tvrzením nesouhlasím. Alternativa je volba mezi dvěma nebo několika vzájemně se vylučujícími možnostmi. To znamená, že musí být komplet D1 i D35, pak lze zvolit alternativu. Jinak se jedná pouze o fragmenty dálnice.

Not Now

„Alternativa je volba mezi dvěma nebo několika vzájemně se vylučujícími možnostmi“

Víte že si vzájemně odporujete? S touto větou lze plně souhlasit, ovšem Vy to vzápětí zazdíte, protože k volbě alternativy přisoudíte nesmyslnou podmínku „plné dostavenosti“, která s volbou alternativy nemá co dělat.

Alternativou D1 je D35 i dnes(i ve svém nedokončeném stavu) a ze severních částí Prahy může být občas k Olomouci a dále i rychlejší. Až bude D35 dostavena, tak obliba této alternativy ještě vzroste a dokončenost nebo nedokončenost D1 u Přerova s tím nemá co dělat.

Šašek

S Vaším tvrzením nesouhlasím. Dálnice D1=dálniční páteř ČR a spojnice tří největších měst ČR. Alternativa=výběr možností=lze použít vlak NEBO auto. Lze použít D1 NEBO D35. Nedokončený úsek=fragment. Alternativa v tomto případě značí možnost použití KOMPLETNÍ D1 NEBO KOMPLETNÍ D35. Co je základem? Dokončení D1. (Nic si z toho nedělejte, že to nechápete. Já těch šedesát mínusářů zvládnu a chápu.)

Lech Malý

Takže když teď můžu použít buď nedokončenou D1 nebo nedokončenou D35, tak se o alternativu nejedná, protože alternativa vylučuje cokoliv nedokončeného? Tedy z Brna do Prahy není vlak alternativa k autu, protože ještě neskončily výluky u Blanska, je tak?

Šašek

Ano, už to možná trochu chápete. Podstatou článku je informace o dobudování D35, která má být alternativou(poslední, ale důležité sdělení v textu) k D1. Dnes můžete použít ten vlak nebo kombinaci kusu dálnice+silnicí různých tříd. Tady jde o rovnost použití D1 NEBO D35.

Lech Malý

Fajn. Čili pokud bych hypoteticky jednou jel po dokončené D35 (a D11 samozřejmě) z Prahy do Olomouce, můžu to nazvat alternativou k D1 a D46 pouze v případě dokončení úseku u Přerova a existence souvislé D35 z Úlibic?

Šašek

Nechci se tady dohadovat a vycházím z článku, kde je doslovně uvedeno, že D35 se má stát severní alternativou k D1, uleví také řadě měst a obcí, kterými nyní vede silnice I/35. (D1 NEBO D35) Dnes to alernativa NENÍ, protože NELZE použít celou dálnici NEBO volit jinou cestu. Je to výběr z NEKOMPLETNÍCH možností.

Lech Malý

Ano, má se stát. Teď není, ale v budoucnu se stane. Teď jedu z Brna do Pardubic po D1 a u Měřína uhnu na sever, za pár let vyjedu z Brna na sever a od Svitav po D35. Budou to altternativní cesty nebo nebo ne?

Pavel T.

Vite někdo, jak to vypadá se stavbou železničního mostu u Svitav? V místě budoucí D35? Nemůžu k tomu nikde nic dohledat. Díky

Dušan

To by mně taky zajímalo . Zatím posunuli zastávku , jinak neni nic vidět , jestli nenajaly krtky.

Wosicz

Začátek výluk kvůli stavbě mostu je naplánovaný na září, takže dřív se stvět nebude. Důvod zpoždění neznám.

Pavel T.

Děkuju za odpověd.

zdydy

než začnou dojdou prachy

Nováček

Ale houby, nedojdou, oni už z vás ty peníze dostanou, nebojte.

Cracatit

Jestli PPP na stavby zahajované v 2025, tak by vláda musela mít už letos vybrané firmy a nakopnutý legislativní proces, který trvá minimálně rok a půl, ne-li dva. Na D4 trval ještě déle. Takže spíš nebrat z důvodu prodloužení přípravy, než z finančního hlediska.

haxor

Více méně s Vámi souhlasím, ale na té D4 si to státní aparát teprve celé zkoušel, nikdo s tím neměl moc zkušenosti. Ti lidé co stojí za PPP na dostavbu D4 na ŘSD a na MD stále jsou a případný další PPP projekt by byl nejspíše připraven mnohem rychleji.

Jiří 4

Rozpočet ŘSD:
2022: 59 mld.
2023: 41 mld.
2024: 39 mld.
Dojde spíše k výraznému pozastavení výstavby dálnic.

Jiří 4

*zdroj: Rozpočet SFDI schválený PS…

Vladimir

Pokud by stavělo přes ppp, tak by šlo stávající množství a tempo vystavby udržet.

mgr.pavel

Jenže PPP tak rychle nelze stihnout, viz výše v diskuzi.

Kodl

A teď prosím tu sci-fi pohádku o Karkulce..

tarten

Myslíte tu s robovlkem nebo tu s teleportem ve „studni“ a zeleným mužíkem, co se nevydává za myslivce? Tak jako tak, je to dost s hvězdičkou.

stanik

Předpoklad mi dáva možná možnost, že se toho i dožiji. Nikoli jako řidič ale uživatel pro návštěvy vnoučat. Proto přeji zdar a úspěch ve výstavbě. Doufejme, že nehodovost na nové R 35 po roce 2025 ubude.

Radek

Já věřím že R 35 bude v roce 2035 už skoro hotová. Minimálně obchvaty měst budou 😉

Vojta_7

Ještě minulý rok se (tři z těchto úseků) měly začít stavět letos. Bylo to tak ve všech materiálech MD&ŘSD, což už v článku zmíněno není. Předpokládám, že se reálně nezačnou ani letos- stačí si vzpomenout, jak to fungovalo za Bárty a spol… Dva z pěti úseků ani nejsou na trase do Olomouce. 2028 je trochu sci-fi- pokud se to nepostaví jako PPP. Navíc by se měla přestavět hotová „dálnice“ z Mohelnice do Olomouce a postavit kus jejího obchvatu. Tj. cca 110 km za 6 let (bez té části k Jičínu). Pokud se dívám správně, tak rozpočet SFDI na roky 2023+2024… Číst vice »

Franklin

Všechny úseky jsou na cestě do Olomouce, ale musíš vyrážet z Liberce, Turnova nebo Jičína 🙂

Beekee

Všechny cesty vedou do Říma. Ale v clanku se mluví o trase Praha – Olomouc. To jezdíte přes Liberec?

Jirka

V článku se píše o D35 jako celku, tedy již od Liberce.

Karl

D35 Džbánov–Litomyšl

Tento úsek nebude. Zůstane díra?

Emanuel

Ty dire se rika Litomysl.

standa

jojo tam to bude dost ucpaný….. všichni ústečáci , třebováci a dalši co budou chtít najet na dálnici pojedou přes město..

V. P.

Taky jsem si myslel, že to asi vypadlo. Bohužel autor článku zapomněl odřádkovat tento úsek, který je součástí textu s názvem „Vysoké Mýto – Džbánov (6 km)“.
Má to být takto:

„Vysoké Mýto – Džbánov (6 km): zahájena SŘ na všechny SO, vykoupeno 85% TZ, PDPS – čistopis v 09/2022, předpoklad zahájení realizace 2023;

Džbánov – Litomyšl (7,6km): předpoklad podání žádosti o SP v 09/2022, vykoupeno 65% TZ, PDPS – koncept v 10/2022, zahájení realizace v r. 2024“

Petr

Ano

mgr.pavel

Nejpozději se má začít úsek s pár km dlouhým tunelem (na východ od Starého města), který se má dle těch plnů stavět jen 3 roky?

Tak to bych tedy rád viděl..

vtvt

slušné

Honza D.

Před lety jsem četl, že by v úseku Mohelnice – Olomouc mělo dojít k homogenizaci profilu. Není k tomu bližší info?

Vladimir

Všiml jsem si správně, že není nikde zmínka o PPP projektu? Takže tento úsek se bude stavět perpartez a tím se ušetří čas?

Vladimir

Beru zpět, pročetl jsem to opravdu rychle.

tarten

(per partes = po částech, latinsky, doslova)

Honza

K tomu pražský okruh a můžeme směle posunout na úroveň, v jaké měla být naše síť v roce 95. 🙂

Jiří Schenk

Za největší zpoždění můžeme poděkovat bývalému ministru dopravy Šimonovskému z KDU-ČSL, který někdy před asi 15 lety prohlašoval, že D35 do Olomouce je zbytečná a házel do toho vidle.

vtvt

zdroj?

Jiří Schenk

Jednak si pamatuji jeho tehdejší projev v parlamentu a jinak – veřejné zdroje: Aktuálně.Cz z 13.11.2007, Šimonovský měl koncepci, že problém D1 vyřeší třetí pruh a D35 nebude třeba, maximálně R35.

mgr.pavel

Já bych se spíše zle díval na Víta Bártů z VV, který stopnul všechny stavby i přípravy, asi aby mohl přesměrovat všimné. Z toho se místy vzpamatováváme ještě dnes..

milan

…….. nadruhou stranu nejsem si jist, jestli až poté nedošlo k dohodě měst a obcí Pardubického kraja s jeho zastupitelstvem, a až pak společně prosadili tzv. jižní variantu kolem Litomyšle a Svitav – místo MD a ŘSD původně prosazované severní kopcovitým terénem kolem České Třebové, která by určitě vyžadovale složitější a tedy nákladnější zemní práce (zářezy, náspy) i stavby (tunely a mosty)!

Josef Trögl

Nebylo to spíše obráceně? ŘSD a MD chtělo jižní variantu kopírující současnou silnici I/35, která se dala postavit po úsecích. Pardubický kraj chtěl naopak severní variantu, protože by mu více zlepšila dopravní obslužnost, nicméně by se musela postavit víceméně „naráz“, chyběly tam odpovídající propojovací komunikace.

Joker

To byl vůbec největší škůdce a arcilotr.

Joker

Lidovecké skety….

Dušan

Nj , když tady stavime dalnice ještě podle straých komunistických plánů . Praha je jako sluničko -paprsky na všechny strany a po 30- 50 km šlus .

tarten

Komunistické plány byly hlavně do Košic.

Ibragim z Bastru

A pak do sovětského svazu…

Diego

Takže v roce 29 už by měl chybět jediný dílek skládačky. Nekonečný Turnov – Jičín

Maverick

A ten je na tom jak? Vi se alespon trasa?

standa

k tomu ještě špunt úlibice – turnov pokud vznikne jako I/35

František Hučava

Rok 2028 by byla z dnesniho pohledu super zpráva (teda když si odmyslím, že v jakykoli slušný zemi by ta dálnice stala tak nejpozději v roce 1988).

Ale jako všemu u RSD tomu budu věřit, až to uvidím.

Vojta_7

Vzhledem ke snížení rozpočtu SFDI neuvidíte nejen tuto dálnici.

Jiří 3

Předpokládám, že zmínka o silnici I/25 na konci je překlep.

Jiří 3

V pořádku, jsme jen lidi.

kpetr

A o letitém Křelovském špuntu na okraji Olomouce se takticky mlčí.

Aleš K.

Ten ma byt dle planu tusim ze hotovy taky v rove 2028, vcetne dalnicni spojky Olomouc-Prerov.

Tomáš

Křelov-Slavonín 2. etapa je podaná žádost o SP a vykoupeno 82% pozemků v TZ a zpracovává se VD-ZDS. Příští rok proběhne VŘ a zahájení nejpozději 2024.

Joker

Po dlouhé době řeklo ŘSD něco, čemu bych i věřil.

milan

a znáte problematiku Hřebečského masivu, jímž už roky prochází tunel stávající I/35, který letos právě prochází rekonstrukcí? A severně od nějž musí D35 opět projít opět tunelem v úseku Opatovec – Staré město, který ponese asi název podle k němu západně přilehlé obce Dětřichov – https://mapy.cz/s/metejahuhu ? Dle nejen dle mě až se tam reálně prvně kopne/vrtne, tak hrozí nutnost zastavení stavebních prací na tunelu a potřeba jejich přeprojektování, to území je historicky poddolované, neexistují zaručené plány k tomu, sedá si to a má to i vliv na podzemní vodu a ta opět na sedání ….

Jarda Š.

Tam má být PPP, takže by bylo na koncesionáři, aby se s těmi geologickými problémy vypořádal.

Dušan

Myslím že Blanka v Praze byla mnohem složitější , to nad tím ještě stály baráky . Tady se to myslím dá při ražbě tunelu celkem řešit . Hornická činnost tam probíhla jen ruční ražbou , takže to není žadná Ostrava .