Přehledně: Provoz v Jihomoravském kraji ovlivní hlavně rozsáhlé výluky

Jednotka Moravia v Adamově. Foto: IDS JMKJednotka Moravia v Adamově. Foto: IDS JMK

Se změnou jízdního řádu skončí rok trvající omezení na mostě přes Svratku v Brně.

117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Ať to „nezapadne“ někde dole ve složitém vlákně, tak tady odkazuji na páteční (8. 12.) video (pozn. nejsem autorem) https://www.youtube.com/watch?v=ukFKqicUv9o se 2 ze 3 oběhů (zdokumentovány 2 ze 6 párů spojů, ostatní už by byly v této části roku za tmy) s „velkou lok.“ a vozy Bdmtee na Os vlacích na trati č. 240, tzn. ty, které dle p. „M19“ jezdí po této trati „jen zcela výjimečně“.

M19

A který pak z těch vlaku odjíždí z Brna? 🤣🤣🤣

xyz

Všechny.

xyz

… tedy přesněji řečeno: všechny ze zdokumentovaných vlaků jedou z, nebo do, Brna hl. n.

A tady máte trojici fotek ze dneška (a všechny z blízkosti Brna): všechny tři oběhy Os-240 s velkou lok., všechny tři výhradně s vozy Bdmtee. Ostatně přesně v souladu s tím, jak to v každý pracovní den je. https://www.rajce.idnes.cz/xyz00/album/tri-obehy-s-velkymi-lok-a-vyhradne-s-vozy-bmdtee

Dušan

Není vůbec jasné, zda začne stavba Vlkov u Tišnova – Křižanov, neboť: a) stále se soutěží, b) existuje/bylo vydáno rozhodnutí UPDI-4029/23/AP se zamítavým stanoviskem – viz níže: zbývající část návrhu plánu omezení provozování dráhy na rok 2024 v rozsahu výluk č. V-008127/21 a V-020815/21 s místem vyloučení: Vlkov u Tišnova – Křižanov, se neschvaluje. Závěr: S ohledem na výše uvedené nelze požadavek na omezení provozování dráhy s místem vyloučení: Vlkov u Tišnova – Křižanov, uvedený pod č. V-008127/21 a V-020815/21, v termínech 1. 3.- 30. 9. 2024 a 22. 3. – 31. 8. 2024 považovat za oprávněný a souladný se… Číst vice »

xyz

Mimořádně zajímavý dokument, díky za něj. Škoda, že můžu dát jen jeden palec nahoru (obzvláště v kontextu některých příspěvků níže, kdy navzdory tomu, že celý letošní rok jsem v podvečerních hodinách X, i několikrát týdně, po mé pracovní době jezdil dokumentovat Os vlaky mezi Brnem a Náměští, právě s vědomím toho, že od příštího jara tam bude všechno jinak, takže přesně vím, co na všech třech z těch oběhů Os-240, které jezdí s „velkou lok.“ kdy jezdilo za vozy + že těch spojů s velkou lok. je přesně 6). Velmi zajímavé je odůvodnění, že Dobrá správa jako by k 7.… Číst vice »

Dušan

Správa železnic pravděpodobně (= skoro s jistotou) ten rozklad opravdu podá a je otázka, a) kdo a hlavně b) hlavně kdy (!) ho bude řešit v momentě, kdy pravomoci ÚPDI mají přejít na ÚHOS – viz níže: Dne 29. 11. 2023 schválil Senát návrh zákona, který ruší Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI) a od 1. 1. 2024 přesouvá jeho působnosti a pravomoci na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).“ Pokud by předmětný rozklad řešilo MD – jako nadřízený orgán ÚPDI, tak by se dalo celkem předjímat, že Správa „to má v kapse“ a MD jí vyhoví s tou… Číst vice »

xyz

Už jen ta arogance s nepravdivým údajem o „rozsáhlých přeložkách trati“ (mezi Vlkovem a Křižanovem) ze strany Dobré (?) správy by stála za to, aby i ten rozklad byl zamítnut. Nicméně i já se nechám překvapit (pozn. tu aroganci tam vidím hned trojí – že, jak argumentují i ti namítající dopravci, ostatní úseky byly modernizovány za provozu, dále souběh s výlukou na t-240 a dále NAD vedená po D1, často u Brna ucpané kvůli rekonstrukci). Velmi zajímavé je i vyjádření Dobré (?) správy: „Jihovýchod ČR je z oblasti Vysočiny dostupný po objízdných trasách přes Okříšky – Znojmo – Břeclav, příp.… Číst vice »

Granja

Je nepochybné, že při nickolejném provozu se ty práce mohou odvíjet v rychlejším tempu. Posun osy koleje, případně provádění odřezů zářezů, anebo rozšiřování náspů, lze udělat v celém profilu naráz, jinak by se musely při reko. traťové koleje při výluce prostřídat, což výluku prodlužuje. Podobně se nyní dělala reko. koleje Poprad – Lučivná v SR. Zda-li je úprava oblouku větší nebo menší, nehraje už takovou roli – tam bylo obojí a přepojování do nové trasy je stavebně prakticky totožné. Lze tedy předpokládat, že SŽ vybralo „rychlejší“ variantu (1 sezóna). Pokud jde o nejbližší objízdnou trasu – t 256, tak ta… Číst vice »

xyz

Pravděpodobně vlaky dopravce CityRail, který se k tomu vyjádřil i samostatně nad rámec Žesnadu.

Perličkou je, že kompletní modernizace Sklené (včetně) – Křižanov (včetně) probhěla za 9,5 měs. a stačil k tomu tuším jen jeden nickolejný provoz + pak tři cca 2týdenní období s NAD Křižanov – Vlkov za Os vlaky. Jinak se to zvládlo jednokolejně + „jednoperónově“.

Je zvláštní, že u jednoho jiného mezistaničního úseku + přilehlé stanice nemá jedna stavební sezóna stačit a že 7 měsíců je uváděno jako „rychlejší tempo“.

Granja

V žádném případě nechci rozporovat stanoviska, která zastáváte. Jen jsem popsal jaké vlivy tuto výluku ovlivňují. Sklené – Křižanov nemělo žádnou zastávku, zde budou nově namísto dvou dokonce tři. Důležitý je vždy mezistaniční úsek, jeho délka, provoz ve stanici lze řešit dle okamžité potřeby. Jsou zde protijedoucí R/R + Os. To „rychlejší tempo“ jsem uvedl v souvislosti s úpravami oblouků do nových tras, kdy se vlivem několikerého zapojování v místech opuštění původní trasy (kolej i TV) se musí jednokolejný provoz střídavě odehrávat na částech již hotových i nehotových, což je rozdíl oproti tomu, kdy se jedna kolej celého mezistaničního úseku… Číst vice »

Dušan

Otázka je, jak to posuzovat ve vztahu Správa železnic x dopravci – je jasné, že oba postupy – jak něco-kolejný i ten nickolejný mají svoje náklady a úspory z pohledu SŽ, stejně tak ale náklady i úspory má i ekonomická činnost dopravců (provoz vlaků), kteří tyto úseky využívají. Logické by bylo udělat prostě rovnici MÁ DATI a DAL a podle toho jednat, ale to asi dost dobře nejde, no.
Každopádně argument SŽ, že nickolejným provozem lze a) snížit celkovou dobu výluky a b) současně je zde i vyšší bezpečnost pracovníků stavby mi přijde logický.

xyz

Při téhle argumentaci by se měly potenciálně zavřít dvoukolejky vždy a všude.

Zvládlo se to u kteréhokoliv dříve modernizovaného úseku t-230/250, zvládne se to v téže době u úseků Brno-Kr. Pole – Kuřim a Pohled – Přibyslav = není důvod, aby se totéž nezvládlo v úseku Křižanov – Vlkov.

P. S. Při stejné argumentaci přijde další „nickolejný provoz“ asi v roce 2026 – v Tišnově a okolí. Toliko k tomu „snížení délky výluky“ (kdyby to aspoň udělali zaráz…).

Dušan

Pokud nemá být vždy pouze výsledek „vždy a všude“, tak pak je to jenom o jediné věci, a to dostupnosti použitelných objízdných tras – jsou dostupné ? ANO – pak nickolejný provoz, nejsou – pak sorry jako, ale nickolejný provoz je z principu vyloučen.

xyz

I tady se dá najít precedens:

15. 6. – 31. 8. 2015: nickolejný provoz Brno-Maloměřice – Kuřim.

1. 7. – 8. 9. 2017: nickolejný provoz Vlkov u Tišnova – Řikonín (mimochodem tehdy se dělaly JENOM tunely; reko samotných kolejí byla nakonec odsunuta o rok, což se pak dělalo při jednokokolejném provozu).

V obou případech navážení/odvážení lokomotiv ř. 242/362 na rychlících po t-240.

A (převezmu vaši otázku) – bude v roce 2024 tato objízdná trasa k dispozici? Po 5 ze 7 výlukových měsíců: NE.

xyz

1.: Protijedoucí R-R a Os-Os nejsou starost Dobré správy a nejsou důvodem pro nickolejný provoz (resp. kdyby byly, tak od samého začátku a ne že Dobrá správa změnila postoj až cca před rokem) 2.: R-R se (i s ohledem na souběžné pomalé jízdy Pohled – Přibyslav**) můžou potkat v L:00 h v Křižanově; Os můžou být o půl hodiny posunuty (což budou i při té NAD – aby to z Vlkova stíhala do Křižanova na L:00 h; ostatně takto to bylo i při denních výlukách Vlkov – Křižanov letos 1. + 2. 4.), tzn. do žst. Křižanov by přijížděly už… Číst vice »

Tomáš Záruba

Když už je tu debata o přeshraničním spojení na SK: Co vlastně brání prodloužení vlaků Kúty – Skalica přinejmenším do Sudoměřic? Finančně ten sotva kilometr na území ČR nemůže být přece zásadní překážka… A že by v tomto směru nebyla poptávka nevěřím, zrovna ve Skalici je nádraží dobře umístěné.

Petr Jetelina

A budou mít ty vlaky v Sudoměřicích na co navazovat?

Tomáš Záruba

Pokud by se jezdilo na Kúty S:00, tedy tak akorát k tomu níže uvažovanému Sp z Bratislavy k Vindobonám, tak ano. 🙂

Gregyros

Upřímně, doufám že tendr na S2 a S3 vyhrají ČD, bo je lepší jet nežli nejet vůbec. Chci vědět čím by RJ nahrazoval nefunkční ibalginy? Asi ničím co? Od listopadu jezdí pomalu každý všední den 2 soupravy 242WTB+sysel(k mému potěšení)

PvvS

To je problém Schadewerku.

Petr Jetelina

Jezdila jen jedna. Kde jezdila ta druhá?

Gregyros

teď jezdily dvě, 242.240 a 242.242, předtím ještě 242.273

xyz

A čím by ČD nahrazovaly nefunkční Ibalginy?

Zejména pokud by měla být smlouva nastavena tak, že vítězný dopravce nekalkuluje odpisy vozidel, protože jejich vlastníkem je JMK (= nasazování jakýchkoliv jiných vozidel by dopravce nedostal plně proplaceno).

Gregyros

Tím čím teď..

PN-001

Těžko, když to půjde pryč. Na sysly už čekají v Bohumíně, co jsem slyšel a zbytek je potřeba na 330. Takže brzy, velmi brzy, už bohužel ani ČD nebude mít Moravie čím nahrazovat.

PvvS

A kdopak by to platil ? Kraj určitě ne.

Tom

Přepřahnout koňku trvá dost dlouho !

Ondra

Mimochodem kam se poděl Expres Pálava Podyjí? Na Lesné v papírovým jízdním řádu sem ho nenašel, byl zrušen nebo jen zkrácen na Hlavas?

Domis

Byl zkrácen na hlavní nádraží, zejm. kvůli výlukovým pracem v KrPoli, kde by jako výchozí/končící vlak akorát zavazel.

Ondra

Ok, diky 🙂

Michal

V motorové trakci jsou pak všechny spoje vedeny převážně rekonstruovanými staršími vozidly…..

Kéž by. Pro S6 jsou modernizované vozy Španělská vesnice.

zwi

Čekal jsem, kdy se tu objevíte.

Michal

Promiňte, ale tyhle řeči, co všechno JMK (ne)dělá, mně lezou na nervy.

PN-001

A nám všem ostatním zase lezou na nervy vaše řeči. Navíc ničím nepodložené, kromě vašich subjektivních dojmů, které jsou nadto často zcela mylné 😉

Michal

Buďte si jistý, že nemám energii, čas ani náladu nadávat na něco jenom tak bezdůvodně. Navíc, ve srovnání s lidmi v mém okolí, jsou moje požadavky (a to i v jiných odvětvích), dost nízké.

A hlavně, proč bych někoho kritizoval za to, co neudělal, takže si laskavě to „ničím nepodložené“ strčte víte kam.

Mluvíte jako ti uctívači ČD, kteří by raději skočili z okna než aby uznali, že něco dělají špatně.

Jediné, co je tu nepodložené, jsou Vaše zkušenosti s touto tratí, proto Vám doporučuji se tudy občas projet, pak snad změníte názor.

PN-001

Jezdím často. A právě proto jsem byl schopen dospět k názoru, že ty vaše názory jsou jen další ničím nepodložené stížnosti anti-ČD trolla. Který navíc ČD viní i z toho, za co nemůžou, protože to je v kompetenci SŽ. Což byste, jako člověk, který se minimálně tváří, že se o železnici zajímá, mohl vědět. Víte, já bych si také dokázal stěžovat na ČD. Třeba, že kvůli neustálým zpožděním R13 mi v Hodoníně ujíždí MHD a já musím domů pěšky. Stejně tak bych dokázal spoustu podobných historek odvyprávět o jiných dopravcích, jak železničních, tak autobusových. Ale nedělám to. A víte proč?… Číst vice »

Michal

Ničím nepodložené stížnosti? To myslíte vážně? To mám natočit, aby jste mně uvěřil nebo co? Jistě, za spoustu zpoždění může SŽ (při jejich snaze něco dělat). Nicméně, to ČD „jezdí“ podle jízdních řádů. A pokud to pravidelně není schopen dodržet, tak je mně ukradené, kdo za to může. Navíc, na S6 se primárně setkám se zařváním lokomotivy, která zavinila, že vlak vůbec nevyjel nebo umřel někde po cestě. A ve většině případů jsou takové situace řešeny úplným odřeknutím bez náhrady. A taky mám plné zuby toho, co dopravce/kraj předvádí. Pamatuji si, když v Brně na hl. n. (v době ještě… Číst vice »

PN-001

Jak píšu, jste jediný z těch, co tam pravidelně jezdí, kdo si stěžuje. Mám známého z Kyjova, co přešel z naprosto tragické a nespolehlivé 106 na mnohem spolehlivější R6/S6 a až na absenci klimatizace si to jen chválí. Lepší vlak bez klimatizace se zpožděním cca. do deseti, patnácti minut, výjimečně více, než tvrdnutí dvě hodiny v přecpaném klimatizovaném autobuse na D1. Jeho slova. Zařvání lokomotivy? Schválně jsem se ho teď zeptal a za ty čtyři roky, co pravidelně, téměř denně (pravda s několikaměsíční Covidovou přestávkou v roce 2020) jezdí, toto zažil snad dvakrát, možná třikrát. Což si myslím, že je… Číst vice »

Michal

To je další nesmysl. Když se o tom nikdo nebaví, neznamená, že to není tragické, ale že to nikoho nezajímá. Cestovat vlakem bez klimatizace se v létě prostě NEDÁ + samozřejmě nulové služby. To jenom potvrzuje, že se po Covidu počet cestujících viditelně nevrátil do původní počtu. Což je vzhledem k nízké kapacitě fajn, ale zároveň potvrzuje, že ti, co měli možnost změnit způsob cestování, to dávno udělali. A co se týče zkušeností, tam pochopitelně patří i úroveň cestování. A to mně bohatě stačí, abych ČD na této trati odsoudil. Když pak občas jedu z Brna RJ po R8, připadám… Číst vice »

PvvS

854 a 842 jsou modernizovaný ..

Nose Peak

Felda s hliníkovejma kolama, novejma 5. dveřma, potahem na sedadlech, navigací na palubce a USB-C nabíječkou v zásuvce zapalovače je furt felda, a ne moderní auto…

PvvS

Chce modernizované, ne moderní vlaky… Tam felda s novým motorem a sedačkama vyhovuje.

Michal

To je slovíčkaření. Dalo by se říct, že moderní vlak byl už tak vyroben. Ale ve výsledku je to jedno. Pokud vlak prochází pravidelnou údržbou a prošel dostatečnou modernizací, ať si ho provozují klidně i 40 let. Jenže, u vlaků na S6 nestalo – modernizace nulová a na údržbu se kašle.

Michal

Asi máte jinou představu o tom, co je v roce 2023 modernizovaný vlak. A to oba zmíněné rozhodně nejsou.

PvvS

Ve vašem podání je modernizovaná 842 minimálně Desiro..

Michal

Ty jezdí ve vícero státech, takže nevím, kterou máte konkrétně na mysli. Ale zjednodušeně řečeno, modernizovaným vlakem se dá jezdit za každého počasí, což (nejen) 842 je nemožné.

PvvS

A pročpak ?

Michal

Co třeba, že v parném létě se vlakem bez klimatizace jezdit nedá?

malejjarda

Ad 246:
Takže za Znojma do Břeclavi o víkendech pořád poslední vlak v 18.56. Zajímavé, že z Břeclavi do Znojma jede poslední v 21:42. 🙁

M19

Zajímavé to až tak není. Prostě z větších měst na vesnici většinou jezdí poslední spoje, ne opačně. 😉

malejjarda

Znojmo je větší než Břeclav 🙂
A co takhle vlak, který by byl zhruba v 22:15 v Mikulově a odvezl do Břeclavi lidi z odpolední směny?

Svojšín

Z odpolední kterého podniku?

asdf

Je jich tam dost, sice ne továrny, ale podniky nabízející služby.

M19

Takže nic významného, co by neodvozili busy, co už jezdí.

M M

Kde mezi Znojmem a Mikulovem, Mikulovem a Břeclaví nebo Znojmem a Břeclaví jezdí busy? Jedině snad 570, ale to je total vymeták Břeclav-Miku přes Lednici a Pavlov

M19

A copak v té fabrice dělají mraky lidí z Břeclavi? Tam dělají místní. Z nejbližšího okolí. A vzhledem k tomu, že tam to funguje na dvanáctky, tak takhle pozdě večer tam končí málokdo.

xyz

Nicméně eventuální využití „z Mikulova okolo 22. h“ by bylo jedním, nikoliv jediným účelem takového spoje. Samozřejmě by šlo i o spojení „ze Znojma po 21. h“.

Perličkou je, že opačným směrem – tzn. směr Znojmo – po té 22. h vlak z Mikulova jede.

malejjarda

Nic významného – GG (1100zaměstnanců), Bosh, Emerson…

M19

A kolik z toho z Břeclavi?

xyz

Docela by mě zajímalo:
– jestli si představujete, že tu někdo ví konkrétní číslo coby odpověď na vaši otázku.

– s jakým číslem coby případnou odpovědí byste byl spokojen

(srov, i s tím, kdy stav, kdy převažující většinu Os-240 v odpolední špičce mezi Zastávkou a Náměští vedené „velkou lok.“ považujete za „okrajové spoje“)

M19

Docela by mě jak tedy mohou něco kategoricky tvrdit, když to tedy neví. A nepodsouvejte své výplody jiný. Okrajovy výkon z celku nenito samé co okrajovy spoj. Stejně tak vaše dojmy vo vadí cestujícím jdou jen dojmy ne fakta, za kterake vydáváte.

xyz

Ach pardon… (myslel jsem to v tomto kontextu, ale špatně jsem se vyjádřil) že tedy 6 párů spojů z celkových 18 párů spojů v úseku Zastávka – Rapotice, resp. 15 párů v úseku Rapotice – Náměšť, považujete za „okrajový výkon“.

(+ vy každopádně zpochybňujete i to číslo 6 párů, které tam v uplynulém GVD jezdily)

xyz

+ nad rámec toho vaše nepravdy, že Bdmtee jezdí na R11 (tam nejezdí vůbec) + že na těch 6 párech Os-240 jsou často nahrazována (od půlky června, resp. max. poloviny července t. r. tam jezdí Bdmtee snad bez výjimky).

xyz

P. S. žádné „kategorické tvrzení“ p. Malejjarda nepoužil. Napsal „A co takhle vlak, který by byl zhruba v 22:15 v Mikulově a odvezl do Břeclavi lidi z odpolední směny?“, tzn. otázku, nikoliv oznamovací větu-tvrzení.

malejjarda

Například GG. Co vím, tak se kdysi snažili nějak upravit časy příjezdů a odjezdů vlaků podle směn. ale prý to nešlo.

Svojšín

Díky za info

M19

Ale ne větší než Brno. A ty vlaky slouží pro směr Brno pro ty obce po trase. Ne pro Znojmo. Tam jezdí přímé autobusové spoje do Brna.
Koho by vozil? Fosfa je v Břeclavi a v Mikulově nic moc významného není. Autobus to zvládne.

Hoermalmeister

Pche, autobus… Z Bvi se do Mikulova jezdí už tak 10 let primárně autem. A změnit to může jenom zlepšení nabídky, třeba vymodlenou elektrifikací, která snad někdy možná přijde

Jiří Kocurek

Můžeme vedle sebe postavit:
a) regiosharka a pantera
b) řadu 854 s přívěšáky a řadu 560
c) dvě soupravy honeckerů

Ted si to rozebereme, odspoda: Cestujícím je vcelku jedno, co hýbě s honeckery – dejte pryč hydry, honeckery, honem!

Jeník

Ale ne v sedím večer vole

bydleni_fanousci.0t

Máme krásnou, nádhernou a bezpečnou zemi. Také by bylo fajn, kdyby jsme se o ni dobře starali. Snažit se v dobrém lobovat, zakládat spolky, vstupovat do stran a hnutí. On to nikdo za nás nezařídí. Pokud chceme kvalitní VHD musíme se angažovat…aby to jezdilo i pro ty dělníky/ce i v noci a velmi brzo ráno…

Domis

Vydržte rok a třeba bude s novým dopravcem i vlak Zn 21:10 – Mik 22:00 – BV 22:25. 🙂 vizte Rámcové JŘ ve Smlouvě.

Jeník

To není o dopravci lopato ..ale o kraji

xyz

… a v X v 19:10 h. Poté už také nic.

Jinak souhlas, tohle je hodně brzký odjezd posledního spoje.

Tomáš Záruba

Škoda, že trvá odpor k zapojení znojemských Os v BV do „plnotučné“ skupiny v celou. A ten Lanžhot, že je tam výluka, to je jen „náhodný souběh okolností vhodně využitý coby výmluva“, nebo to znamená návrat Os poté, co se tam (někdy, možná) dokope? A do té doby přes čáru ani bus? Tady bych měl takový tip: Vykašlat se na „šukapendl“, ovšem prodloužit vhodné Os/REx od BA do BV, ideálně cca k uzlu rj. Častější spojení tím směrem (byť pro Blavu už je to trochu daleko regionálkou), a hlavně zpřístupnění směru Brno pro Malacky a okolí by nemuselo být bez… Číst vice »

Olda_údržbář

Návaznost na ZSSK raději ne. Pro Lanžhot by bylo lepším řešením prodloužení linky S51 (s obratem v Lanžhotě). Ale nevím, zda je to reálné.

M19

V Lanžhotě má smysl pouze návaznost na ZSSK. Jinak je pro místní výhodnější bus, nádraží je na kraji města.
https://content.idsjmk.cz/jrady23/230903/572.pdf
Na vlak pohodlně přestoupí v Břeclavi.

PN-001

Naprostý souhlas. Návaznost na SK, nebo nic, Jen mám obavy, že to skončí tím „nic“ 🙁 Přitom pro pozitivní příklad přeshraniční dopravy ani nemusíme chodit tak daleko. Stačí se podívat na S91

M19

Na druhou stranu ze Sudoměřic a Hodonína Holíče byly obě tratě nahrazeny busem. Ale funguje to v rámci systému. Návaznost na Slovensko by to chtělo. Buď návrat vlaků po dokončení rekonstrukce tratě, případně bus do Kůtů.

malejjarda

Ono by stačilo do Břeclavi protáhnout osobáky z Bratislavy, co teď končí v Kútech. Když to jde z Vídně.

xyz

Předně, ta „skupina“ není přesně v celou.

Takže příjezd do BV už někdy v X:50 h, takže stejně 20min. přestupní doba směr Brno/Přerov. Totéž v opačném směru.

Částečně v tom možná hraje roli i odpor MD k zapojení EC/rj mezi Brnem a Břeclaví do IDS JMK.

Dušan

To už MD opakovaně řeklo, že nechce, aby v EC/RJ jezdila úseková frekvence místo dálkové – úsekovka je linka R13 tvrdí MD.

xyz

Jo, podivné falešné dilema (oba spoje se mohou navzájem doplňovat + vlaky v úseku Brno – Břeclav jsou z principu o něco méně obsazené než v úseku Praha – Brno). 🙁

Domis

Ten odpor je přímo úměrný odporu MD integraci Ex3+Ex4. Jak mám vázat relaci Brno – Valtice na Ex, když MD si nepřeje, aby regionální cestující jezdili Ex v úseku Brno-Břeclav. Realita je samozřejmě ta, že R13 je v týdenních špičkách kolem Brna výrazně přeplněnějsi než celá Ex3. A posily žádné.

Tomáš Záruba

V této relaci bych prostě „chybějící“ integraci jako dogma neviděl. Ta rychlost spojení (+ vazba na „pořádné dálky“) to bohatě vyvažuje. Přinejmenším, dokud je brněnské nádraží v Brně dost cestujících ani MHD nepotřebuje. 😉

xyz

Proč by měl JMK vázat své regionální spoje na vlaky, které v té integraci (z moci ministerské) „nesmějí“ být?

P. S. Do „pořádné dálky“ jede i R13 směr Olomouc. A z „pořádné dálky“ bývají vlaky často i zpožděné (taková ostrá vazba směr Znojmo od EC z Bratislavy by byla velmi často zpřetrhávána).

Domis

K uzlu v celou v Břeclavi: Dá se to taky interpretovat tak, že stávající polohy budou výhodnější, ať se za pár let se Semmeringbasistunelem protočí EC takt na Břeclav o půl 🙂
K Os Břeclav – Kúty: možnost A) je správně, ale linka byla zrušena již před 2 lety bez většího pozdvižení na české straně hranice a už není uvedena ani v Plánu dopravní obslužnosti. Na Slovensku byl povyk sice větší, ale proč by špatná obslužnost slovenské obce měla zajímat moravský kraj, že…

Tomáš Záruba

Z toho dlouhodobého hlediska máte samozřejmě pravdu. 🙂 Akorát bude-li platit integrační dogma, tak se právě tehdy ta 246ka protočí… :-/

Ad Kúty: Ono kdyby se udělalo něco na způsob mnou navrhovaného, možná by konečně šlo ty Kúty projíždět EC…

Domis

Slovenské MD skutečně má zájem po výluce REXy prodloužit do Břeclavi na S:00 (k rj). Problém však je, že u nás se k tomu nikdo zatím nehlásí (=nechce to platit).

Tomáš Záruba

Tak třeba někoho napadne varianta, že JmK zaplatí „jen“ variabilní náklady nad rámec hypotetického obratu v Lanžhotě (st.hr.). Tam už bych věřil, že to ty dodatečné tržby i celkem pokryjou.

xyz

Srov. se zjevnou neplatností téhož v úseku Unterretzbach (Gr.) – Znojmo (ÖBB dle dostupných zdrojů chtějí za vlkm „plnou palbu“ a ne počítání toho, že počet souprav + snad i personálu je stejný). 🙂

xyz

Se Semeringbasistunnelem a Koralmtunnelem je v podstatě jedno, do které vídeňské půlhodiny budou pražské rj zapojeny. Protože do Grazu pojedou oba (zrychlený vs. couravější).

Spíš když už, tak aby do té doby byl (po zrychlení trati Vídeň – Břeclav) uzel v přesných X:00 h namísto té nynější vychýlenosti X:55/X:05 h.

Mmch. stejně tak by přípoje z/na t-246 v Břeclavi mohly být už teď lepší, pokud by tam R13 byly v přesných X:30 h – což by šlo, pokud by měly odjezd z Brna až v X:52 h, tedy v přesném 30min. prokladu s EC/rj + bez hodonínských prostojů.

xyz

P. S. Navíc jde o falešné dilema – nad rámec nynějšího 2h taktu Os-246 v nynějších polohách by se dal (přinejmenším mimo špičku, kdy se dá akceptovat jen 2h takt Os) přidat 2h takt Sp-246 zapojených do Břeclavi v L:00 h (resp. odjezd v L:09 h, příjezd v S:50 h).

Nejsem si jist, jestli by se to dnes stíhalo (s křižováním Os x Sp v žst. Novosedly okolo L:40, resp. S:19 h), každopádně s moderními vozidly a/nebo modernizací úseku Mikulov – Novosedly by to vycházelo už prakticky jistě.

xyz

Zajímavá elektrizační dogmata, že prý jedině elektrizace přinese nasazení nových vozidel.

Srov. s dávno elektrizovanými výkony na S2 a S3.

Paradoxem je, že nebýt toho letitého zdržování elektrizace Zastávky (postupně z různých důvodů – nejprve Bártova „superkoncepce“, pak námitky Obce Tetčice, až poté námitky Vody z Tetčic, nakonec si sama Dobrá správa odsunula realizaci o 3 roky), tak by tam vcelku dlouho jezdily Bdmtee/560.

M19

Tak ty tam dlouho nejezdí. Leda tak na rychlících do Českých Budějovic a Plzně a ty budou jezdit ještě dlouho zdá se. Možná někdy výjimečně jako osobní. Tam jezdí obyčejné motoráky. Už roky.

xyz

Bdmtee nyní jezdí na 6 párech Os-240 v pracovní dny mezi Brnem a přinejmenším Náměští.

Nicméně reagujete na něco zcela jiného než co jsem napsal.

M19

Za celý den? Naprosto okrajový výkon. Do Náměste jezdí obvykle motoraky. Něco tahaneho lokomotivou velmi výjimečně.

Twix

Jenže ten první příspěvek nebyl o tom, co tam jezdí dnes, ale o tom, co by tam jezdilo, kdyby to bylo pod dráty už několik let. A to by ve skutečnosti byly opravdu nejspíš samé Honekry.

M19

Tak to nebyly ani před 10 lety. Tak možná před půl stoletím. Ale ne v dohledné době. V minulosti tam jezdila i pára, když jsme u toho.

Jiří Kocurek

Řazení před 10 léty je tady: https://www.zelpage.cz/razeni/13/cr/trate/240/

Btn je lepší než Honecker, ale ta 854 už má dneska doslouženo i s 20 let starým motorem CAT.

Kdyby to bylo pod dráty, tak:
1) 560 nebo Plecháč s něčím?
2) Btn řazené za Plecháč?
3) co by asi tak Plecháč tahal?

M19

Vidíte, to. To co psal, že tam jezdí tam moc nejezdí, že?

xyz

Pletete dohromady rok 2013 a 2023.

Ano, v roce 2013 tam jezdily jen 2 páry Os vlaků s „velkou“ lok. (stav platný od 12/2011).

Od 12/2019 byl počet spojů s „velkou“ lok. opět navýšen (hádejte proč), od 9/2021 ještě víc – na 5 párů, v roce 2023 to bylo 6 párů Os vlaků.

M19

Já si nic nepletu. Počty tu uvádí jiní a vy podsouvate vaše dojmy za fakta.

xyz

Počty jsem tu uvedl já – v uplynulém GVD vedeno „klasickou soupravou“ 6 párů Os-240 – s odjezdy z Brna v cca 45. minutu po 12., 13.., 14., 16., 17. a 18. h

Resp. s příjezdy do Brna okolo 10. min. po 6.,. 7., 8., 16., 17. a 18. h.

Tak aspoň nelžete.

xyz

P. S. Zdroj (nad rámec mého mnohačetného sledování nejen v uplynulém GVD): https://www.alanbutschek.cz/obehy2223/ob_750_2223.html

xyz

… a druhý zdroj – přehled oběhů lok. 750.7/754 na trati č. 240, včetně zmiňovaných 6 párů mezi Brnem a Náměští (3 pokračující až do Třebíče, 1 až do Jihlavy): https://sledovani.55p.cz/brno_750_2023/?disp=vykony

Domis

754 s Bdmtee jezdí sice jen na špičkových vlacích, což z hlediska počtu cestujících opravdu nejsou okrajové výkony.

M19

Vzhledem k počtu vlaků ve špičkových časech stále jsou to stále okrajové výkony. Navíc nesmíte věřit teoretickému řazení podle nějakého rozpisu. To se zrovna na této trati moc nedodržuje.

xyz

A praktické řazení je podle vás jaké?

Odjezdy základního 1h taktu v cca 45. minutu po 12., 13., 14., 16., 17. a 18. h z Brna hl. n. jsou pro vás „okrajové výkony“? Které pak jsou ty neokrajové, podle vás?

(Pozn. od 6/2023 tam jezdí Bdmtee téměř bez výjimky, předtím tam na 2 párech jezdily „patráky“; Bdmtee četně nahrazované – nejen na této trati jinými vozy vzhledem k nedostatku vozů před uvedením všech Moravií do provozu).

M19

Podke toho co zrovna je schopno jet? Tak to na té trati vypadá. Bohužel. Vždy jsem překvapen, co zrovna dnes jede. Ani rychlíky řazení nedodržují. Ale aspoň že to vůbec jede.

xyz

O rychlících vůbec nebyla řeč (ano, tam někdy BDs namísto Bbdgmee, případně i jiné změny).

Řeč je zde výhradně o Os vlacích (pozn. vidím, že ani odkaz na stránky tvořené dopravním specialistou ČD pro JMK, citovaným i v tomto článku, vám jako zdroj nestačí).

xyz

Jestli za „velmi výjimečný“ stav myslíte 6 párů v každý pracovní den, tak prosím.

P. S. Nechápu, jak tohle mohlo dostat 6 palců nahoru.

M19

To jsou ti co znají realitu, narozdíl od těch co lajkuji podle dojmů. 😉

xyz

Máte neuvěřitelnou smůlu, že provoz na té trati sleduju i několikrát do týdne.

O. K., co tedy podle vás na těch 6 párech spojů namísto Bdmtee jezdí? 🙂

M19

A to vám mám věřit? Protože vy prý sledujete, já využívám.

xyz

Ano, to mi můžete věřit.

Mohl bych i vypsat všechny mnou sledované dny v posledních měsících.

Na předmětných (výpis viz výše) 6 párech Os vlaků vedených na t-240 velkou lok. (754 či 750.7) od začátku července vždy Bdmtee.

Co jste tam tedy viděl vy, když tvrdíte, že „jezdí všechno“? Pořád se vyhýbáte odpovědi.