Přehledně: Pražské Nové spojení čeká na kolaudaci osm let, má problémy s hlukem
Stavba Nového spojení v roce 2006. Autor: Egg – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=877642
Česká železnice se dočkala v posledním desetiletí řady nových staveb, u některých z nich se ale jeví kolaudace a uvedení
Když to tak čtu – tak čemu to vlastně vadí? Jezdí se po tom? Jezdí.
Nové spojení bylo zprovozněno v roce 2008 (ne 2010).
Co to znamená „chybějí doklady pro kolaudaci“? Zní to, jako by se ztratily. Či byly úmyslně „ztopeny“. Pokud ani jedno, pak by bylo vhodnější použít slovní spojení „investor neposkytl (mimochodem, proč?) doklady pro kolaudaci“.
Tak to porovnejte s limity pro dalnici, troufam si rici, ze to vyhovi…
Celkem by mne zajímal podobný článek jak to vypadá na silnicích. Pokaždé, když projíždím v Brně dopravní stavbou Tunely Dobrovského / Královopolské tunely, které jsou již snad 6 let v provozu ale nezkolaudované, se sníženou rychlostí,.. Tak tipuji, že ŘSD a SŽDC si v tomto můžou směle konkurovat.
Blanka taky
Tady je vidět, k čemu ty byrokratický kraviny jsou. Jezdí se i bez nich. No a proto by se měl začít stavět Pražský okruh. Zkolaudovat a dodělat nějaké ekol. řízení se může v následujících dekádách.
To jako fakt postavíme u toho mostu na Žižkově hyzcící PHSky? Aspoň 5 metrové?
Umí si někdo představit, že by tohle prošlo nějakému soukromníkovi? Tedy pokud to není ruský oligarcha, co si postaví sroubek u Varů…
Pozor, nezkolaudovaná stavba se nerovná černá stavba. 😉
Aha, takže proto jsou ty schody z ulice Prvního pluku nahoru dodnes ilegální. Blbý schody, s dostatkem zábradlí! Zvláštní, od té doby byly v Praze několikery volby a nikdo si toho zatím nevšiml. Ani těch bezdomovců kolem. Nepřekvapuje 😀
Úsek Praha Bubeneč – Praha Holešovice by neměli zkolaudovat, dokud na českých železnicích budou jezdit vozy se špalíkovými brzdami. Ale to se pravděpodobně bude týkat všech přestavovaných úseků v Praze s odstavnými kolejemi… 🙁
Stav kolejí nijak nesouvisí s tím, co a v jakém stavu po nich jezdí. To je stejné, jako nekolaudovat nové či opravené silnice proto, že by po nich mohl jezdit třeba hlučný náklaďák či traktor.
Zajímalo by mě podrobnější vysvětlení. Protihlukové zábrany se koncipují na určité parametry odstínění hluku, tlumicí rohože (u tramvajových tratí) mají za cíl potlačovat vibrace s určitou frekvencí atd. Podle mě nejde jedno od druhého zcela oddělit, i když argumentu rozumím. Podobně se přece omezují noční lety nad velkými městy a výjimky mohou dostat tišší letadla. Jak to tedy je?
U letadel to chapu, v leteckem koridoru se blbe staveji PHS…
Ale vazne, hluk z dalnice a silnice ma benevolentnejsi limity oproti zeleznici, kde jsou mnohem prisnejsi, pokud by se normy sjednotily, tak vetsinou ta trat vyhovi, silnice kolikrat nikoliv,…
Horsi to bude az jednou v budoucnu postavi budou tam jezdit VRT. Zvysi se pocet vlaku za hodinu. Dusledkem hledani kapacity trati je umysl vybudovat Nove spojeni 2 tzn ze primestka doprava bude jezdit v podzemi pod Hlavnim nadrazi.
Na trati na povrchu budou jezdit VRT soupravy a rychliky. Jak pocitam nemohu se dopocitat ze kapacita ve Vitkovskych tunel bude stacit.
Jednou jsem tak seděl na lavičce u bývalé trati v Příběnické ulici, poslouchal skřípot vlaků na výhybkách a říkal si, jak toto mohlo projít… A teď vidím, že ještě neprošlo.
Jak to SUDOP namaloval, tak to je. Já jsem jen prostý laik co se stavařiny týče, snad právě proto je mi jasné, že čím víc cikcak pohybů, tím víc hluku a vibrací. Minimalizovat vibrace je třeba kvůli životnosti mostu. A teď by mě zajímalo, jestli na mostě je aspoň jedna oblouková výhybka a jestli existuje aspoň jedna varianta vlakovē cesty rovně na všech výměnách. Přijde mi, že všem vlakům je dáno na mostě aspoň pětkrát změnit poloměr oblouku. Myslím, že časem uvidíme tichou vodu mlít v praxi 🙂
k smíchu či k pláči
Není-li stavba zkolaudována/dána do užívání, tak vlastně stavba stále běží. To aby stavebník pořád dokola požadoval prodloužení lhůty k dokončení stavby… jednou zapomene a šup, nějaký vodník otík z otic se toho chytne a už bude problém
Tohle si musí stavebník hlídat. Na druhou stranu se nežádá po 14 dnech, tak to zase tak náročný nemá 😉 Horší je, že v mnoha případech nedokáže situaci vyřešit, jako třeba u Šumperka, kde léta nedokáže odstranit bludné proudy.
a nevíte v čem je problém, že zrovna u Šumperka to nejde? Nějaké specifické prostředí?
To obecně není ani zdaleka problém jen na trati Zábřeh na Moravě – Šumperk (ten je jen právě aktuální) – pamětníci jistě vzpomenou na problém „bludné proudy v Čelákovicích“, který zaměstnával příslušné útvary už za dob existence Správy Severozápadní dráhy ČSD mnoho roků (a ani nevím, kdy a jak byl nakonec dořešen): i stavba elektrizace trati Praha-Vysočany – Lysá nad Labem ostatně byla ve „zkušebním provozu“ už „za bolševika“ také asi 10 roků.
Ano, ty bludné proudy jsou velký problém, hlavně v Bludově 🙂
Máte pravdu, tam to pálí nejvíc, a proto je nechtějí odstranit)))
Ba, ba. Přednosta stanice v Bludově, paní Bludimíra Bludičková, by mohla vyprávět. Kterak při špacíru na zastávku Bludov Baden, zabloudila. 🙂