Pražská MHD se normalizuje, metro se vrátí k nejkratším intervalům

Tramvaj 14T v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel ŠabíkTramvaj 14T v nových barvách PID. Autor: DPP/Daniel Šabík

Změny čekají i názvy zastávek, například Výstaviště Holešovice se změní na Výstaviště, Černokostelecká na Nové Strašnice.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
123

Dokud to byl Park kultury a oddechu, tak se to s ničím nepletlo a byl klid:-)))

os.ka.rek

Ty noční spoje do okolí celkem chybí… Byl to většinou jeden pár spojů, tak by to snad velké náklady nepřineslo.

xyz

Kolik let je to zpátky, co se zastávka Výstaviště přejmenovala na Výstaviště Holešovice? 🙂

(cca 10?)

Jelen

Byl to rok 2012, myslím

Kalanis

Snad je to rozlišování už přešlo (protože Letňany). Doufám, že ještě existuje stará nahrávka.

Tomáš z Prahy

No už bylo na čase! Ty dobíhací přestupy mě fakt s***y.

Big Fat Fabulous Woman

V nadpisu bych použil spíše spojení „vrací se do normálu (případně běžného provozu)“, „normalizovat“ má s ohledem na náš historický vývoj značně negativní konotace.

Miroslav Zikmund

S ohledem na „politické konotace“ máte pravdu, jenže on existuje Úřad pro technickou NORMALIZACI ….. takže s tím „profláklým“ slovíčkem je to drobet složitější …
Obdobně – co je to „normál“ a rovněž běžný provoz ….
Pražská MHD dlouhá desetiletí používá pro období červenec/srpen výraz „prázdninový“ provoz – odvolený od „hlavních / letních školních prázdnin“ – jako terminus technikus, vyjádřil bych „návrat“ jako ukončení prázdninového provozu ….

Petr

V sobotu ve 2:20 v noci na Vaclavaku, linka 98, ten jeden tramvajovy vagonek se pul minuty beznadejne snazi zavrit dvere. Nejakych 10 lidi, co se jeste pokouseli nastoupit, to nakonec vzdava a korona expres se dava do pohybu. Dalsim lidem se povede nastoupit az na Husinecke, kde par lidi vystoupi. Nevim, jestli by nestalo za to rozbit „rozjezdy“ a posilit potrebne linky. Chapu, ze nejde posilit vsechny nocky, protoze treba 91 a 94 par minut pred tou 98 odjizdely uplne prazdne. Ale na Zizkove bydli plno studentu a cizincu, a ti si radi davaji do trumpety dlouho do noci.

Dobros

Máte spát nebo jet taxíkem

Tomáš z Prahy

Jste jeden z davu co je úplně mimo život Prahy!

M M

Myslím, že je v plánu nová linka 99 v polovičním intervalu, která bude plně kopírovat trasu devítky.

MartinS.

A linka 98 teď kopíruje co? Kromě toho, že z Olšanského náměstí jede na Floru a u Nákladového nádraží se na tu trasu zase vrací?

medical_examiner

Ona je otázka, jestli by spíš nebylo lepší úplně zrušit noční linky a jen prodloužit ty denní.
S případnou povinnou zavírací hodinou ve 22:00 to nebude zas tak velký problém…zatahovat ve 23:00…

Tomáš z Prahy

Hle máš recht. Bohužel nám se spoje nepodřídí. Jsme jen obyčejní cestující.

Miroslav Zikmund

Nakolik jsem pamětníkem 40 minutového intervalu, tak i po přechodu na 30 minutový (ne u všech BUS) nosím v hlavě dlouhodobě myšlenku na 20 minutový interval začínající kolem 20 – 21 kdy začíná tzv. polonoční provoz s intervalem 20 minut „bez čekaček“ … ovšem s tím rozdílem, že by jezdily „jen“ noční linky, resp. v bylo by nutné zavést jednu linku navíc – konkrétní trasování neřeším, protože v noci není obsluhována Vinohradská. Prostě od 20/21 hod by jezdilo v Praze „jen“ 10 linek 90-99 pokrývajících všechny trati / konečné ….

dejf

to s tou výměnou názvů zastávek je dobrý, místním to k ničemu nepomůže a přespolním je to fuk.
sice to má jistou trochu zvrácenou logiku, ale je vidět, že když už si lidi zvykli na hokej v linkovym vedení každou chvíli, tak přidáme další sport a začneme žonglovat s názvama zastávek. jenom se děsím, co vymyslí příště…
marušku sem vyhnal, sůl sem jim sebral a zítra jim budu holit hlavy.

Kubrt

Ostatně není to tak dlouho, co se tehdejší zastávka Výstaviště přejmenovala na Výstaviště Holešovice, že prý aby se to nepletlo (asi někomu nesvéprávnému) s tou podivností v Letňanech.

MrMarkus

Zvláštní je, proč se tomu začalo říkat obráceně. Zapátral jsem ve starých mailech, zda se mi to jen nezdá a v době, kdy se tam po roce 2000 dělal Motocykl a podobné věci se tomu říkalo Holešovické výstaviště a to by byl i hezký název stanice. Oficiální dlouhý název byl Výstaviště Praha – Holešovice, to se moc lidem asi říkat nechtělo. Nekritizuju, jen se usmívám, jak se asi čeština nebo názory mění 🙂

Frantisek

Holešovické výstaviště či Radlická škola by byly jazykově čistší (výstaviště se nejmenuje Holešovice a škola se nejmenuje Radlice, na rozdíl třeba od takových nádraží), ale tam holt současná technokracie nesahá. 🙂 Trend je spíše opačný, některá média neumějí česky už ani přivlastňovat, a tak si vypomáhají druhým pádem.

Ketchup1970

Kor když katastralne leží jinde než v Holešovicích …:-)

Hajnej

Jo proto to v Letňanech někdo zapálil…

Twix

Místním to k ničemu nepomůže, přespolním je to fuk, ale těm co tudy pojedou poprvé, se asi bude hodit, že tramvajová a autobusová zastávka, kde je přestup, se jmenují stejně. Tohle přejmenovávání, ke kterému v Praze tak nějak průběžně dochází (hlavně u přestupů na vlak), je podle mě zcela v pořádku. V případě Výstaviště ale nevím co si o tom mám myslet.

Martin

U toho vystaviste to take nechapu, hlavne v souvislosti s tim, ze se tak drive ta zastavka jmenovala, a kvuli vystavisti v Letnanech ji prave prejmenovali na V.Holesovice (byl to hlavni neprustrelny argument)

Frantisek

Hlavně je to zbytečně dlouhé a očekávání spojená s polem u Letňan se ukázala být dosti přehnaná. Naproti tomu Zahradní Město mohlo zůstat takto krátké i nadále, vlaková zastávka se jmenuje stejně a přestupy jsou všude označeny i hlášeny. Co potom zastávky u Slavie respektive Edenu, kde ani název není sjednocen, natož aby mu přidali „nádraží“…

Martin

S tim souhlasim, nechapu, proc se kazda zastavka u vlaku musi prejmenovavat na nadrazi, je to uchylne, stejne jako s poliklinikami…
Nadrazzi Podbaba nebo Nadrazi Horni Mecholupy, to proste nejsou nadrazi,…

Jeste lepsi je poliklinika Vysocany, kde vystopite pred bodovou na ktere je velkym napisem Nemocnice a malym s poliklinikou…

Miroslav Zikmund

Zatímco Podbaba je jen železniční zastávka, tak Horní Počernice jsou nádraží ….

Bert

Horní Počernice ano, ale Horní Měcholupy jsou opět jen zastávka.

M M

Zastávka Zahradní Město je jinde, než bude Nádraží Zahradní Město. A výhledově by bus zastávky u Edenu měly být Nádraží Eden.

Frantík

Pokud se zastávky jmenuji stejně, tak by přestup mezi nimi neměl být nijak super velký (třeba 200 m).

S tím, že u metra nebo železniční stanice by se jako „nultý“ metr počítal vstup do dane budovy, nikoli až na nástupiště

Dachs

Zřejmě za znovunávratem k názvu Výstaviště budou podněty nějakého subjektu v tamní blízkosti, nebo městské části, podnět mohl vzejít i od jednotlivce (kterému mohlo vadit, že nepřečte menší písmenka na čelní orientaci sedmnáctky, a ta ho zavezla „do parku“ namísto do Kobylis). Přes správní úřady finálně na stole to má odbor dopravy, jemuž rozhodnutí přísluší. Ropid s touto změnou nesouhlasil, jelikož dochází k vypuštění názvu čtvrti u zastávky, která je konečnou pro 12 a (krátkou) 17. Ale to je tak vše, co s tím mohl dělat, a pouze zapracuje změnu do jízdních řádů a do map či schémat. A pak… Číst vice »

dejf

těm co pojedou poprvé je to taky buřt, buď čučí do mapy (v telefonu), nebo to maj nastudovaný a nebo bloudí a ptaj se. že se zastávka zašitá za rohem jmenuje shodně ničemu nepomůže, pokud ten co tam přestupuje neví co dělá.

V. K.

Výhoda je, že když se zastávky jmenují stejně, tak se to sloučí v idosu.

Pavel Bláha

Název nehraje roli, přestupy v idosu nejsou závislé na stejném názvu zastávek.

Kubrt

U nás Idos nabízí přestupy mezi „Řež“ (vlak) a „Husinec, Řež, závod“ (autobus).

Miroslav Zikmund

Ano, tam je vytvořena tzv. spojovací hrana, neboli propojení dat dvou označníků. Každý označník má svoje číslo a v rámci toho lze v datech nastavit individuální doby na přesun mezi označníky různých čísel …..

Leinad

Appky umí přestoupit stejně. Z hlediska UX, když uvidím že se zastávka kde mám nastoupit jmenuje jinak než kde mám vystoupit, spíše to trkne k pozornosti při přestupu.
Před několika lety probíhal rozpad (dnešní V Rybníčkách + Donnatelova se jmenovaly V Rybníčkách, ačkoliv přejít mezi nimi trvalo déle než dojít na vedlejší jinak pojmenovanou Michelangelovu).

Miroslav Zikmund

A to právě průser ….Pokud máte v IDOSu na BUS lince 3x Černý most a přestup na Metro Černý most. tak na kterém „Černém mostě“ máte vystupovat na přestup ….
Nikde v tuzemsku ani v zahraničí jsem se nesetkal s tím, že by jeden a týž název zastávky byl na dvou / více označnících zastávky ….

Frantík

„Černý Most (ul. Chlumecká)“ – tak se jmenuje zastávka na opačném konci ulice v dokumentech PID. Ovšem v JŘ pro cestující je to jenom obyčejné Černý most…

Leinad

Přesněji řečeno, je to zastávka „Černý Most“, která má 13 nástupišť (2 metra, 11 autobusových)
Když se mluví o nástupišti D, může se říkat „Černý Most v ulici Chlumecké.“

Kalanis

Buď rád, že tam neřešíš označníky z Varšavy. Tam jede každý sloupek extra.
https://mapy.cz/turisticka?x=21.0014420&y=52.2444080&z=19&source=pubt&id=18052539

basteilubbe

Architekt Zdeněk Lukeš léta upozorňuje, že Výstaviště se nachází v katastru Bubenče, tudíž označení Výstaviště Holešovice je věcně nesprávné. Tak možná proto?

medical_examiner

Příště se k tomu přidá i přejmenování prostranství.
A přespolní lid pak bude hledat zastávky Radeckého náměstí, Klárov, Nádraží Dejvice, Kostel svaté Ludmily…
A co teprve rušení zastávek…třeba Dejvické nebo Plzeňky…a zřizování tam kde nebyly…Hradčanské náměstí, Kostel Smíchov…