PŘEHLEDNĚ: Plány SŽDC na letošní rok. Stavby za 100 miliard i déle otevřená WC
PŘEHLEDNĚ: Plány SŽDC na letošní rok. Stavby za 100 miliard i déle otevřená WC
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila seznam největších akcí, které chce letos začít stavět, i dalších plánů na celý rok.
Náhodou o výlezu z Hlavního na Žižkov tam nic nepsali, že? 🙂
Jsem jen zvědav, kde na to stavební firmy vezmou kapacity .. Protože u nás je to už teď bída.. Zkouší pořád nějaký Skáčka Úkáčka, Vietnamce ale to co umí je velký hovno a chtěli by zarabat „těžký peňažky“. Takže letí do hodiny a jestli se chytne jeden z deseti svářečů tak je to úspěch. Velký firmy si prostě nepřipustí že musí lovit zkušené lidi na prachy a mezi konkurencí, (NA PRACAKU JE UZ DÁVNO PRÁZDNO!!!) nabízet značný sumy a to se těm držgrešlím moc nepáčí no… Ale co. Čim dýl s tím budou otálet tím líp hlubší nedostatek lidí pocítí…
Pravda pravdoucí, ..a bude hůř, lidi co něco uměj ubývá a mladých zdrojů tolik není.
Tváříte se chytrácky, ale základní problém je v tom, že to nikdo dělat nechce. Proč nevezmete lopatu a nejdete na stavbu? Aha, taky už asi máte něco lepšího. Nic proti, já také, ale je třeba si uvědomit, kde je jádro pudla. Zůstane to tedy na ty nešikovné nebo zcela nekvalifikované, těm nic jiného nezbývá, kvalifikovaní přeci nepůjdou míchat beton, když jsou pohodlnější příležitosti.
no nechce, ale popravdě kdo by za těch pár šupů chtěl pracovat???
půjdu klidně míchat beton když pořádně zaplatěj, a to jsko v německu nebo rakousku … o tom to je
No a tohle je přesně důvod proč si Němci od 60. let tahali do Německa Turky…
Léta letoucí se do infrastruktury neinvestovalo a nyní SŽDC i projekční firmy nestíhají. Snad se toho stihne postavit a zrekonstruovat co nejvíc. Doufejme, že se rapidně zvedne kvalita infrastruktury SŽDC a dopravcům budou růst dopravní výkony i počty přepravených cestujících víc, než uvádí analytické modely 🙂
Léta letoucí se do infrastruktury neinvestovalo – vy jste před 20 lety upadl do kómatu a včera vás vzbudili?
Naopak, cestovní například po 171 je optimální terapií po 20 letech v kómatu.
A vše úspěšně směřuje k titulku, který se jednou bude zde skvět :
Je dobudováno, již není co modernizovat. Žádné výluky nás v příštích pěti letech nečekají
😀
kéž by. Spíš se zdá, že SŽDC stále víc a víc běží svůj „krysí závod“. Asi díky tomu, že objem peněz z EU se zmenšuje.
Mstětice – Vysočany. Už aby to bylo. Zajímalo by mě, zda se bude rekonstrukce týkat všech 3 kolejí z úseku Vysočany – Odb. Skály., protože dnes jsou koleje oddělené a pouze dvě jsou plně elektrifikované. Jinak, nová zastávka Rajská Zahrada výrazně usnadní pokračování autobusovými linkami směrem na Jahodnice.
Nic nenasvědčuje tomu, že by se letos mělo začít stavět. Ani plán výluk není.
A to přepnutí do Říkovic přijde již letos?
LEO EXPRESS přestane ještě letos jezdit do Starého Města?
Tak jestli opravdu letos stavba začne tak až na samém konci roku, takže letos určitě beze změn.
žádnou paniku. Na 25kV v úseku Nedakonice-Říkovice mělo být přepnuto již v roce 2015 😀 Takže tak žhavé to s těmi stavbami SŽDC nebude 🙂
Pavlos: LE zřejmě přesune jednotky Stadlery do na trať z Praha na Ukrajinu přes Polsko.
V „titulárním tématu“ rovněž nebylo zmíněno, že k zavírání mnoha nádražích WC došlo spolu s postupným rušením výdeje jízdenek výpravčími. Dokud byla na konkrétním nádraží otevřena pokladna (obsluhovaná výpravčím), bylo k dispozici i WC (po požádání výpravčího o klíč + zaplacení poplatku). V situaci, kdy výpravčí již jízdenky neprodává, je na mnoha takových nádražích WC od té doby pro veřejnost nepřístupné.
Tzn. deklarované zlepšení ve skutečnosti může být pouze návratem do nedávného stavu.
Když jsem ještě sloužil ve stanici, tak když se zrušil prodej jízdenek výpravčí, tak se současně trvale uzavřelo WC pro veřejnost. I když bylo modernizované, vytápěné ( neb centralni topení ) teplá voda. A duvod byl ten, ze nebylo jak vyúčtovat poplatek za použití WC. ale my jako výpravčí jsme dal klíč od WC na požádání pujcovali zdarma ke spokojenosti cestujících. Pak ale jedna cestující na nás poslala pochvalu a to byl průser. Nadřízený přednosta přijel a klíč od WC zabavil a zpečetil do obálky a při každé kontrole nezapomenou kontrolovat, jestli nebyl použitý.
Moje zkušenost z nádraží v Krásné Lípě (hl.n.). WC pro veřejnost není. Ale potřeba byla velká. Zaťukal jsem na paní výpravčí s dotazem, kde že je WC. Prý nikde. Ale když viděla, že je to opravdu akutní, nabídla klíč od služebního záchodu. Obrovské díky za to. Ale chválit ji prý nikde nesmím, protože by měla problém.
Tak doufejte, že tam slouží aspoň dvě, jinak má dotyčná průšvih.
– I pokud tam je jediná výpravčí-žena, tak by nebylo profesionálním přístupem ze strany zaměstnavatele, když by ji trestal na základě (neprokázaného, resp. potenciálně vymyšleného; i když si nemyslím, že by to byl tento konkrétní případ) údaje uvedeného v nějaké diskusi. (Pokud je zaměstnavatel schopen takto trestat, pak to nesvědčí o ničem dobrém.) – V souvislosti s tématem článku a delší provozní dobou WC (včetně údaje „zvýšení úrovně úklidu a čistoty ve stanicích, na čemž se budou svými podněty podílet vlastní zaměstnanci“) se lze domnívat, že naopak přístup této výpravčí byl (tím více při zpětném ohledu k dnešní situaci deklarované… Číst vice »
To je tak absurdní, že to naprosto přesně ukazuje, jak to u velkých molochů chodí… 😮 🙁
Bezva že běží investiční akce, ještě bych u SŽDC rád viděl poněkud zvýšenou snahu o průběžnou údržbu, protože stav svršku koridorů mi příjde dost děsivý (zejména závady v poloze koleje), broušení je také méně než by bylo vhodné.
Neví prosím někdo v jaké fázi se nyní nachází rekonstrukce úseku Brno – Zastávka?
Děkuji 🙂
Víme…viz tady:
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/Form06/Display/89434
EIA je? ÚR je? Vodníka z Tetčic ohlodávají rybičky ve Slapech?
Frýdek byl přece nedávno rekonstruován.
Nejsem expert, ale není lepší mít 1 VRT postavenou, než 10 na papíře?
I tu jednu musíte mít nejdřív na papíře (nebo nějakém médiu, ze kterého to většina přečte/zobrazí), než ji začnete stavět. 🙂
Ano, nejste expert. Je lepší mít postavené aspoň 4 VRT, než 5 na papíře
Stejně je těžké pochopit tu logiku, že na jedný straně dotáhneme střídavinu až k Přerovu a na druhý se bude od Olomouce do Uničova drátovat stejnosměrně 🙂 Ono to celostátní přepínání nebude tak horký. Spíš se sjednotí napájení v krajích, resp. bude se přepínání na různých tratích co nejvíc směřovat na hranice kraje, protože to jsou v současnosti hranice objednávání místní dopravy a tedy konečný linek osobních vlaků kde se uplatní jednosystémové stroje. Takže Olomoucký kraj bude stejnosměrný ještě hodně dlouho. Budou elektrický osobáky Nezamyslice-Prostějov-Uničov a (Kojetín/Hranice)-Přerov-Šumperk-(Kouty) kde se bude jezdit stejnosměrně tak dlouho, dokud nevychcípaj poslední panteři. Mimochodem, vždycky… Číst vice »
Olomoucký panteři žerou i střídavinu
Ty současný jo, ale nikdo netvrdí, že se z OLK nemůže stát deponie ojetých ss jednotek, jak tomu už mnohokrát bylo. Pokud by se udělalo něco jako půlhodinový špičkový takt, tak kolik by mohla být max. denní vypravenost na ty dvě elektrický linky v OLK? 12 jednotek?
A ojetý stejnosměrný jednotky vezmete kde? Pokud jsi dnes pořídí nějaký dopravce stejnosměrný jednotky tak je to jeho problém a SŽDC na něho rozhodně nebude brát ohled.
Jesenicko dostane Desira z Německa
Nikoliv. Budou to Stadlery Gtw (ex DB).
jj pravda
V SP Nezamyslice-Olomouc se počítá s dotažením střídaviny až k Olomouci.
a kdy bude alespoň 50 km/h z Tržku do Litomyšle..? ..to je děs, tou třicítkou se tam ploužit..! 🙂
Mně se líbí u každého článku ten dovětek – v tomto případě informace o WC, která je naprosto marginální, se dostává do titulku. Přesně takto pracuje většina bulvárních novinářů. Proč potřebuje mít každý nadpis nějaký dovětek, který je nepodstatný? Myslel jsem, že je snaha tento web prezentovat jako odborně zaměřený web, nikoliv ve stylu novinky.cz, idnes.cz, Blesk apod.
Pro cestující je informace o WC většinou důležitější než zpráva o 56.studii na trasu Praha – Liberec.
Mě se jinak líbí diskutující, kteří vědí všechno. A rozumí všemu od dopravy po bulvární média.
Neříkám, že jsem odborník na všechno, pouze mi přijde zbytečné a škoda článek „bulvarizovat“ nadpisem. Máte pravdu, že lidi zajímá zcela jistě více informace o WC než o studii do Liberce… stejně tak můžeme říct, že lidi nezajímá údaj o ceně v nadpisu, ale především informace, že se něco postaví, případně kdy. Nemluvě o tom, že naprostá většina z nás není schopna vůbec objektivně posoudit, jestli uvedená částka je moc nebo málo.
Především váš oponent proti vám použil falešného dilematu – skutečnost, zda se informace o delší provozní době WC objeví či neobjeví v nadpisu tohoto článku, NIJAK NESOUVISÍ s novostavbou tratě Praha – Liberec (o ní tento článek vůbec není) a stejně tak NIJAK NESOUVISÍ s tím, že tento údaj tak jako tak je uveden v článku samotném (tzn. nehraje roli, zda je či není v nadpisu).
Je zajímavé, že se tolik zabýváte rozborem komunikačních stylů a „faulů“. Můžu vědět, jaký z toho pro vás plyne užitek? Tuto otázku myslím vážně, nejde ani o ironii, ani o výsměch! Děkuji!
Také jsem si tohoto jevu u značného % zdejších článků všiml, ale v jedné věci si dovolím vás trochu poopravit – není to u každého článku. Hodně to závisí na tom, kdo je autorem onoho článku. 😉
Především je kde kdo chytrý jako rádio, ale provozovat vlastní informační portál, tak aby to nějak finančně i návštěvnicky fungovalo, nikdo z nich nezkusil. Jedna věc je z pohodlí remcat, druhá věc je něco skutečně někam táhnout.
Asi je to učí na kurzu 🙂
No jsou dvě možnosti: buďto budete za čtení platit (a u kvalitních médií to jednou nastane) – nebo čtete „zadarmo“ weby placené reklamou, které jsou závislé na čtenosti a tu ovlivňuje titulek (ne absolutně, ale každé procento se hodí). Takže titulek přestává být ideálním shrnutím obsahu a přejímá funkci reklamy. Proto je úkolem tiulku vzbuzovat dojem, že uvnitř je nějaký přelomový až kulervoucí obsah („První“, „Další“, „Víme první“, „Rekord“, „Konec“), případně jiná přidaná hodnota („Přehledně“) nebo bizarnosti typu hajzlíky. Do takového jednoduchého dramatizačního mustru pak naroubujete prakticky jakoukoliv zprávu – podstatou zpráv totiž je, že něco končí, začíná, nebo se… Číst vice »
Metoda zpoplatnění je pochopitelně variantou, ke které míříme. Nicméně pro začátek je potřeba vytvořit také základnu čtenářů, z kterých bude nějaké % ochotno platit. Nicméně si stále nemyslím, že máme bulvární titulky a rozhodně ne nepravdivé. Možná jsem profesionálně deformovaný, ale titulek má prostě zaujmout a být přitom pravdivý. Asi nikdy nebudeme psát titulky ve stylu SŽDC bude v letošním roce realizovat projektovou přípravu v rámci financování CEF atd. Upřímně, my u této zprávy nepochopili, proč sama SŽDC smíchala tolik věcí najednou.
Na českém internetu vidím poměrně konzistentní snahu Respektu (ale tam je snaha o placení tlačená do předplatného časopisu), jinak chápu, že to je výzva, kterou zatím nikdo rozumně nedal a to ani v kapitalistické cizině 🙂 .
Já jsem moc nepřemýšlel o tom, kde se tam ty hajzlíky vzaly, ale jestli jsou tam opravdu původně od SŽDC, tak je myslím jen správné, že se do článku dostaly, pomáhá to pochopit psychologii nepřítele. 🙂
https://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/plany-na-rok-2019.html
V seznamu také chybí elektrizace úseků Kadaň-Prunéřov – Kadaň a Hrušovany u Brna – Židlochovice. U obou úseků přitom je s realizací v roce 2019 počítáno mj. v „Ročním plánu výluk“ a obecně není známo, že by šlo o úseky „zdržované kverulanty“ (= neschopností úřadů se s případnými námitkami vypořádat).
Nejspíš nejsou uvedeny proto, že už se staví od loňska.
Minimálně Kadaň se začíná stavět až nyní.
Oficiálně začla 2018, krom toho ne všechny přípravné práce musí být vidět
No plány krásné, ale aby to nedopadlo nepřipraveností a spoustou volných peněz, které se umoří na manipulační koleje a d3. Samozřejmě i toto je třeba, ale loni jsem vlastně kromě Karvinska a Ejpovic žádnou velkou akci nedělal
OPD 2 je už na železnici téměř kompletně alokován, takže to nehrozí.
Dokáže dnes někdo alespoň teoreticky říct, co je zamýšleno s tratí 301? Myslím tím zvýšení traťové rychlosti (?), zdvojkolejnění Olomouc – Prostějov (?) a podobně?
Zvýšení rychlosti až na 140km/h a částečné zdvoukolejnění
Jasně, že dokáže. Ale není nic jednoduššího, než si otevřít veřejně přístupnou studii na profilu zadavatele veřejných zakázek.
Taky by měli letos pokračovat v opravách 230tky ne? Myslím že na rok 2019 je naplánováno od Světlé n Sázavou nahoru. Nevíte někdo?
Na 230 letos realizačně nic plánu není. teda krom opravy 2. nástupišť v Brodě.
Nemysleli jste trať 250? Pokud půjde rekonstrukce trati do Brna přes HB současným tempem, za 50 let máme hotovo. Pořád slyšíme zprávy o tom, jak se do této tratě investuje a je opraveno možná tak 20% (když to přeženu)
Faktická připomínka: Hostivař – Vršovice a Sudoměřice – Votice jsou na čtvrtém koridoru.
Ve F-M se bude dělat oprava zastřešení ostrovního nástupiště, budova je dávno po rekonstrukci, stačil by tam generální úklid…
No jako… rok 2015 to není, ale ambice v tom celkem jsou.
Chybí v tom samozřejmě staré a ohrané šlágry typu Kladno, Frenštát, Karlštejn-Beroun, dotažení Pardubice-HK/Medlešice a Segen Gottes. Taky aktuálně neběží žádná velká tunelová stavba, což je škoda.
Tunelové stavby běží na IV. koridoru. Otázka je připravenost dalších staveb. Chtělo by to budovat trochu kontinuálně.
Slovo „velké“ jsem asi použil záměrně, že? 🙂