- Voda •
- Vodní doprava •
- Zprávy
Přehledně plány státu na Vltavě: Nové přístavy, čerpací stanice a zdvihací most v Týně
Podzimní nálada v přístavu Hluboká nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Most v Týně představuje poslední větší zádrhel pro lodní provoz na cestě mezi Českými Budějovicemi a Orlíkem.
Trochu nám to kazí ten úzký NEvýtah na Slapech, že?
vzhledem k tomu, jak je státní kasa vydřená tak na tyhle víkendovky nejspíš nebude
Nechápu smysl těchto investic do vodních cest. Po Vltavě nikdo žádné náklady nevozí a těžko kdy vozit bude, pro VHD také nemá žádný význam.
Smysl je úplně stejný, jako v případě běžkařských tras, lanovek, muzeálních železnic, rozhleden, sjezdovek.
No, s tím by se dalo polemizovat. Zaprvý, pohybujem se tu v řádově zcela jiných sumách, a zadruhý, ty řádově zcela jimý sumy jdou do podpory kratochvíle, které se oddává řádově méně lidí. Osobně si myslím, že ty miliardy, co do splavňování pro čistě rekreační účely jdou z veřejných peněz, by se jistě daly utratit mnohem efektivněji, a to i pokud se pohybujeme v mantinelech podpory cestovního ruchu. Jinak, ty vaše příměry trochu kulhají: nevím například o žádné rozhledně či sjezdovce postavené a provozované komplet za peníze ze státního rozpočtu, ani jsem si nevšiml, že bysme měli státní instituci jménem… Číst vice »
Ano. Problém také vidím v tom, že je to financováno z peněz na dopravu, nikoli z peněz na podporu cestovního ruchu.
Ze stejného měšce byly financovány JHMD i když výsledný produkt se ZDO neměl taky mnoho společného.
Pro VHD snad jen přívozy v Praze, na Lipně atd.
Nechápu vás, jsou lidi co po vodě jezdí, a je to i jejich zaměstnání.. A jak můžete vědět, že se nic vozit nebude a že to nemá žádný význam?