Přehledně nové dělení tratí D3: Na 40 úsecích budou nově provoz řídit výpravčí
Na 40 lokálkách budou nově provoz řídit výpravčí.
Správa železnic dnes představila plán na výhledové zabezpečení tratí, na kterých je v současnosti zjednodušený způsob řízení dopravy podle předpisu D3. Celkem jde o 80 úseků na 78 tratích, které byly rozděleny do tří kategorií podle jejich budoucího zabezpečení. O přípravě plánu informoval deník Zdopravy.cz v polovině července. Termín naplnění plánu Správa železnic neuvedla.
Přesně polovina z celkového počtu, tedy 40 traťových úseků, bude převedena do režimu řízení podle předpisu D1. To znamená, že na nich budou stejně jako na hlavních tratích zajišťovat řízení provozu výpravčí nebo dispečeři. Na většině z nich budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly. Dále zde budou instalovány balízy pro zajištění budoucí komunikace s mobilními částmi systému ETCS. Tratě s velmi nízkou intenzitou provozu budou převedeny také do režimu D1, ale bez instalace zabezpečovacího zařízení a návěstidel. Doprava na nich bude provozována v režimu „pouze jeden vlak na celé trati“. Celá trať bude fungovat jako jeden mezistaniční úsek.
Název trati D1 |
Studenec – Velké Meziříčí |
Havlíčkův Brod – Humpolec |
Boří Les – Lednice |
Lanškroun – Rudoltice v Čechách |
Teplice nad Metují – Trutnov střed |
Libuň – Dolní Bousov |
Tanvald – Harrachov |
Zborovice – Kroměříž |
Bylnice – Horní Lideč |
Vsetín-Bečva – Velké Karlovice |
Rožnov pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí |
Kostelec na Hané – Senice na Hané |
Litovel předměstí – Červenka |
Kostelec na Hané – Chornice |
Vizovice – Lípa nad Dřevnicí |
Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice |
Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou |
Hlučín – Kravaře ve Slezsku |
Chuchelná – Kravaře ve Slezsku |
Tábor – Bechyně |
Rybník – Lipno nad Vltavou |
Strakonice – Vimperk |
Temelín – Týn nad Vltavou |
Nýřany – Heřmanova Huť |
Březnice – Strakonice |
Domažlice – Bělá nad Radbuzou |
Olbramovice – Sedlčany |
Čáslav místní nádraží – Třemošnice |
Plaňany – Kouřim |
Bošice – Bečváry |
úsek Rakovník – Kralovice u Rakovníka |
Rakovník – Jesenice |
Kralupy n/Vlt. Předměstí – Velvary |
Mělník – Mladá Boleslav hl.n. |
Zadní Třebáň – Liteň |
Rožmitál pod Třemšínem – Březnice |
Blatno u Jesenice – Bečov nad Teplou |
Mariánské Lázně (mimo) – Karlovy Vary dol.n. |
Nejdek – Potůčky |
Rumburk (mimo) – Šluknov- Dolní Poustevna – D. Poustevna st. hr. |
Dalších 22 traťových úseků bude ponecháno v režimu řízení provozu podle předpisu D3 s doplněním traťového souhlasu. Odjezd z dopravny bude řízen světelným krycím návěstidlem s jednoduchým traťovým souhlasem, návěstidlo bude dálkově ovládáno dirigujícím dispečerem D3.
Název trati D3 + traťový souhlas |
Trutnov-Poříčí – Královec |
Jilemnice – Rokytnice n.J. |
Dolní Lipka – Štíty |
Vamberk – Rokytnice v O.h. |
Chrudim – Borohrádek |
Choceň – Litomyšl |
Frýdlant v Č.- Jindřichovice p.S. |
Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem |
Velká Kraš – Javorník ve Slezsku |
Valšov – Rýmařov |
Studénka-Bílovec |
Suchdol nad Odrou – Fulnek |
Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město |
Opava východ – Hradec nad Moravicí |
Vimperk – Volary |
Ejpovice – Radnice |
Nepomuk – Blatná |
Bělá nad Radbuzou – Tachov |
Louka u Litvínova – Moldava v Kr. h. |
Krásný Jez – Horní Slavkov |
Mikulášovice dol.n.- Panský – Rumburk |
Panský – Krásná Lípa |
Zbývajících 18 úseků s velmi nízkou intenzitou provozu bude ponecháno v režimu řízení provozu podle předpisu D3, a to ve střednědobém horizontu bez dalších úprav.
Název trati D3 |
Moravské Budějovice – Jemnice |
Chornice – Třebovice v Č. |
Zlaté Hory – Mikulovice |
Litovel předměstí – Mladeč |
Moravice odbočka – Svobodné Heřmanice |
Bruntál – Malá Morávka |
Osoblaha – Třemešná ve Slezsku |
Dívčice – Netolice |
Pňovany – Bezdružice |
Liteň – Lochovice |
Protivec – Bochov |
Straškov – Libochovice |
Kaštice – Kadaň předměstí |
Kadaňský Rohozec – Vilémov u Kadaně |
Chomutov – Vejprty |
Dalovice (mimo) – Merklín |
Aš – Hranice v Čechách |
Tršnice (mimo) – Luby u Chebu |