Přehledně: na železnici vznikne dalších dvanáct zastávek, pět už příští rok
Otevírání nové železniční zastávky Dobrovíz - Amazon loni na konci listopadu. Foto: Amazon
Správa železniční dopravní cesty chystá v příštích letech výstavbu až dvanácti nových železničních zastávek. SŽDC už v posledních týdnech vypsala
Nevíte někdo, kde přesně to v Neratovicích má být?
Zajímalo by mě, jestli někdy vznikne taky zastávka v Přerově – Předmostí, která by obsloužila nejen největší městské sídliště, ale také tu část města, která leží na pravém břehu řeky Bečvy. Třeba v průběhu další etapy modernizace přerovského železničního uzlu by se k tomu mohla SŽDC taky odhodlat…
K terminálu IDS Starý Lískovec – město na to zatím uvažuje s nějakými prostředky v rozpočtovém výhledu na rok 2020. Ovšem jestli se to stihne připravit… https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/ORF/Zverejneni_NR_2019/Navrh_rozpoctu_mesta_Brna_na_rok_2019.pdf (strana 73) Problém je ale, že příjezdová komunikace (ulice u Leskavy) dosud nebyla předaná městu – vlastní to developer, který stavěl nové sídliště u Leskavy chce zastavět ještě nějaké pozemky vedle, které jsou ovšem v územním plánu jako zeleň, což zase město nechce. Celkem patová situace :/ Navíc některým lidem z toho sídliště se nelíbí, že budou mít kvalitní železniční a trolejbusové spojení, nicméně jejich odvolání proti územnímu rozhodnutí bylo loni zamítnuto. Jaká… Číst vice »
Ještě Brno-Šalingrad :-D.
Upřesnění k ilustrační fotce:
„Otevírání nové železniční zastávky Dobrovíz – Amazon loni na konci listopadu.“
Tato zastávka byla otevřena PŘEDLONI (2016) na konci listopadu.
Zastávky na jednokolejných tratích bych povoloval jen pokud dojde i k vytvoření výhybny.
A myslíte si, že by na tenhle nápad bylo vždycky dost peněz a prostoru?
To už při větší hustotě vlaků rovnou dvojkolejné vložky jako na trati PCE-HK (tam to sice spěje na celý dvojkolejný úsek).
Kam se ta nádraží v Kadani vejdou? S elektrizací se postaví Kadaň sídliště a ještě má být Kadaň-Bystřice? Navíc dle kilometráže to i vypadá na tutéž zastávku.
Však je to to samé. I když teda nevím, kolik cestujících si tam najde cestu..
Zastávka sídliště nebo Bystřice je, zdá se, produktem zajímavé myšlenky, že se musí nahradit zast. Kadaň předměstí, kam Panteři již zajíždět nebudou. Smutné na tom je, že z kadaňského náměstí je to blíž na předměstí.
Nedotažení elektrizace až do Kadaně předměstí je „elektrizační zločin“ – a skutečnost, že zároveň ani nebude stanice Kadaň prodloužena až na předměstí = vjezdové návěstidlo od Želiny vysunuto až na místo stávající předvěsti a doplněno cestové návěstidlo těsně před zhlaví, je další zbytečná chyba, kvůli které budou příští generace na „šetřílkovství“ té současné ještě dlouho s nevolí vzpomínat …
Hmm, a Brno-Bohunice opet nic… Diky Vodo z Tetcic!
– Ne „Brno-Bohunice, ale Brno-Starý Lískovec. – Ne „Díky Vodo z Tetčic“, ale „Díky úřady veřejné správy, neschopné se v dané lhůtě vypořádat s připomínkami**“. ** Kde platí, že jsou-li připomínky nesmyslné, dá se s nimi vypořádat během pár týdnů. Ledaže by připomínky nakonec tak nesmyslné nebyly. P. S. Jaký paradox, že „díky“ Vodě z Tetčic zůstalo zachováno přímé spojení Brno – Náměšť (či Třebíč, Rapotice atd.) osobními vlaky o mnoho let déle než by tomu jinak bylo. Stejně jako situace, kdy ona zastávka Brno-Starý Lískovec (+ souběžně s ním osekané autobusové spojení linkami č. 405 a 406) ZHORŠÍ (prodloužení… Číst vice »
Ještě doplnění předchozího: také je příznačné, že Statutární město Brno nebylo do dnešních dnů schopno vybudovat malý „Terminál Starý Lískovec“ + prodloužit k němu trolejbusovou trať z dnešní konečné zastávky Osová. Přitom tento terminál může fungovat samostatně, i bez existence přilehlé železniční zastávky. Zde za ten letitý skluz může kdo? 🙂 Problém nastane v opačné situaci – pokud železniční zastávka bude existovat, ale přilehlý terminál MHD nikoliv. Bude zajímavé sledovat, zda najednou zvládne brněnský magistrát postavit tento terminál + trolejbusovou trať ve chvíli, kdy bude probíhat realizace elektrizace + modernizace trati Brno – Zastávka, jíž je zastávka železniční zastávka Brno-Starý… Číst vice »
Budou se zároveň nějaké zastávky nebo nádraží také rušit? Ve Velkém Luhu nebo Hoštce to vypadá, že po otevření nových zastávek v centru obcí ty stávající poměrně osiří.
Kdyby Příbram sídliště stála už dávno a nerušila se polovina spojů R26 včetně okrajových, tak se dnes nemusela řešit nechutná přeplněnost autobusů a potřeba nákupu velkokapacitních…
U které z těchto zastávek budou zastavovat vlaky nestátních dopravců?
Například v „Karlovy Vary aréna“. O skutečném využití této zastávky však mám své mínění.
Pokud tam kraj objedná zastavování vlaků (jakože jo), tak tam bude stavět kterýkoliv dopravce jezdící v závazku. Takže žádný stres. 😉
„Chrást u Plzně obec • nejedná se o stavbu zcela nové zastávky, ale o přesun stávajícího místa zastavení blíže k přejezdu P286 s cílem zajistit lepší dostupnost této zastávky“ Doplním, že okraj nástupiště nynější zastávky je od osy předmětného přejezdu vzdálen jen 70 metrů, viz https://mapy.cz/s/3gk5u. „Tochovice obec“ Zajímavou informací je, že zde (dle chybějícího údaje o tom, že jde o přesun zastavovacího místa) budou vlaky i poté zastavovat v žst. Tochovice. Již před pár lety bylo v KJŘ uvedeno, že zast. Tochovice obec – „ode dne vyhlášení“; žst. Tochovice – „zastavuje do odvolání“. „Liběchov (…) V této souvislosti se… Číst vice »
Ad Liběchov – de facto to je v té souvislosti, protože dochází ke změnám v rámci stavebních úprav. To ostatně vždy, takže se nevylučuje. Kadaň-Bystřice – vždy je nějaký pracovní název, který buď je pak v názvu využit, nebo se název upraví. Rozhodnutí dělá Drážní úřad.