Dne 22. září 2023 v rámci Dne bez aut bude možné cestovat v celé síti DÚK zdarma. Celodenní jízdenku DÚK obdrží zdarma každý cestující, který bude mít instalovanou mobilní aplikaci DÚKapka ve svém telefonu a to nejpozději do 20. září 2023. Celodenní jízdenka DÚK se vygeneruje v aplikaci sama. Více zde:
Tohle se mi líbí a mohly by to zavést i jiné vyspělé systémy i mimo Týden mobility – nainstalujte si naši apku a vyberte si který den v nejbližších dvou týdnech dostanete krajskou jízdenku zdarma.
Dost zamrzí, že je tam hodně formálních akcí (jako DOD DPP), hodně aktivistických (nic proti, ale s běžnými řidiči to nehne a je to spíše pro lidi co se AKTIVNĚ zajímají o alternativy) a bez aut toho moc není (třeba demoverze zavřeného Smatanova nábř. a Malé strany, alespoň na víkend, když ne na týden).
To jízdné zdarma je milé nebo Nextbike půl hoďky kolo taky, nic proti, nicméně přesvědčovací dopad asi moc nebude. 🙂
Já bych zavřel některé komunikace a udělal z nich na pár dní korzo, kupř (Smetanovo nábř a třeba i sousední Masarykovo až k Jiráskovu mostu, Malou stranu, Národní, Most legií. To by byl týden bez aut opravdu někde bez aut a hodnotný zážitek i užitek.
Jinak to nebylo hejtění organizátorů, snaha zjevně je, ale u těch co už něco stejně dělají. Naopak státní a městské správy to zřejmě ignorují a nic bez aut nenabídly.
Tak třeba v Bruselu byl dneska den bez aut. Tedy celý den (9:30-19:00) opravdu bez aut – celé město (resp. region), MHD zdarma. Výjimky pro taxíky, záchranku, policii.
To jízdné zdarma ovšem musí někdo zaplatit. Den debility bych doporučoval v lednu nebo únoru pro začátek v Třebíči nebo Jihlavě. Tam mohou ti sportovci na sdílených kolech předvést své umění.
Že by třeba svezli vozíčkáře? Bábi o dvou holích? Která nikdy nebyla obézní – argument že měla zhubnout, aby mohla jezdit na kole, to ji kloubní protézu nenahradí.
Někteří to vidí tak, že kilometry najeté na elektropohonu jsou podvodné. Takový jezdí jenom pro naježdění kiometrů a jiný smysl ježdění si nedovede představit. Kolo vlakem/busem autem je ale vpořádku, protože se na něm nejede, ono se veze.
IMO je hlavni rozdil a problem elektricka sdilena kolobezka versus ten zbytek. Na tech e-kolobezkach se narozdil od e-kol v podstate neda jezdit stejnym stylem jako na klasickych. Spis je to takova motorka k stani. Pridejte k tomu to, ze ty sdileny e-kolobezky pouzivaj hlavne turisti, ktery vetsinou maj tendenci chovat se bezohledneji k okoli nez mistni na vlastnich e-kolobezkach (kteri budou mit minimalne snahu nenicit si tu kolobezku, nebudou tolik jezdit brzda-plyn (at uz diky znalosti trasy nebo pro setreni baterky) a mate podle me odpoved na svou otazku.
V Praze je to jednoznačně dáno uživateli (což souvisí s cenovou politikou), u sdílených kol jsou to z 90% místní, u elektrokoloběžek z 90 % turisti, často v podnapilém stavu.
Ad) Ústecký kraj. Informace jsou špatné:
Dne 22. září 2023 v rámci Dne bez aut bude možné cestovat v celé síti DÚK zdarma. Celodenní jízdenku DÚK obdrží zdarma každý cestující, který bude mít instalovanou mobilní aplikaci DÚKapka ve svém telefonu a to nejpozději do 20. září 2023. Celodenní jízdenka DÚK se vygeneruje v aplikaci sama. Více zde:
https://www.kr-ustecky.cz/nechte-auto-doma-v-duk-vas-svezeme-22-9-2023-zcela-zdarma/d-1780068/p1=275463
díky za upozornění, opraveno
Tohle se mi líbí a mohly by to zavést i jiné vyspělé systémy i mimo Týden mobility – nainstalujte si naši apku a vyberte si který den v nejbližších dvou týdnech dostanete krajskou jízdenku zdarma.
a co když nemám přístroj na stažení mob ap ?
Dost zamrzí, že je tam hodně formálních akcí (jako DOD DPP), hodně aktivistických (nic proti, ale s běžnými řidiči to nehne a je to spíše pro lidi co se AKTIVNĚ zajímají o alternativy) a bez aut toho moc není (třeba demoverze zavřeného Smatanova nábř. a Malé strany, alespoň na víkend, když ne na týden).
To jízdné zdarma je milé nebo Nextbike půl hoďky kolo taky, nic proti, nicméně přesvědčovací dopad asi moc nebude. 🙂
Tak jak byste to udělal vy? Třeba by něco z toho mohlo být inspirativní.
Já bych zavřel některé komunikace a udělal z nich na pár dní korzo, kupř (Smetanovo nábř a třeba i sousední Masarykovo až k Jiráskovu mostu, Malou stranu, Národní, Most legií. To by byl týden bez aut opravdu někde bez aut a hodnotný zážitek i užitek.
Jinak to nebylo hejtění organizátorů, snaha zjevně je, ale u těch co už něco stejně dělají. Naopak státní a městské správy to zřejmě ignorují a nic bez aut nenabídly.
Tak třeba v Bruselu byl dneska den bez aut. Tedy celý den (9:30-19:00) opravdu bez aut – celé město (resp. region), MHD zdarma. Výjimky pro taxíky, záchranku, policii.
To jízdné zdarma ovšem musí někdo zaplatit. Den debility bych doporučoval v lednu nebo únoru pro začátek v Třebíči nebo Jihlavě. Tam mohou ti sportovci na sdílených kolech předvést své umění.
V Jihlavy i Třebíči se týden mobility koná. Tak nevím, kdo by tu měl vyslyšet vlastní rady. 😉
Že by třeba svezli vozíčkáře? Bábi o dvou holích? Která nikdy nebyla obézní – argument že měla zhubnout, aby mohla jezdit na kole, to ji kloubní protézu nenahradí.
MHD dotujeme neustále. Výpadek části tržeb na pár dní asi nebude žádná katastrofa a pokud získá nového klienta, naopak to bude užitek.
Klidně jít i do kontroverzních akcí. Třeba billboard s usmívajícím se Putinem: Díky, že jezdíte autem….Loni jste mi poslali 50 miliard a letos zase.
Zajímavé je, že sdílené kolo je dobře a sdílená elektrokoloběžka špatně. Může mi ten rozpor někdo vysvětlit?
Myslím, že koloběžka většinou nahrazuje chůzi, zatímco kola spíše nahrazují MHD a IAD?
Sám nevím, ale už jsem to takhle párkrát slyšel prezentováno.
Někteří to vidí tak, že kilometry najeté na elektropohonu jsou podvodné. Takový jezdí jenom pro naježdění kiometrů a jiný smysl ježdění si nedovede představit. Kolo vlakem/busem autem je ale vpořádku, protože se na něm nejede, ono se veze.
IMO je hlavni rozdil a problem elektricka sdilena kolobezka versus ten zbytek. Na tech e-kolobezkach se narozdil od e-kol v podstate neda jezdit stejnym stylem jako na klasickych. Spis je to takova motorka k stani. Pridejte k tomu to, ze ty sdileny e-kolobezky pouzivaj hlavne turisti, ktery vetsinou maj tendenci chovat se bezohledneji k okoli nez mistni na vlastnich e-kolobezkach (kteri budou mit minimalne snahu nenicit si tu kolobezku, nebudou tolik jezdit brzda-plyn (at uz diky znalosti trasy nebo pro setreni baterky) a mate podle me odpoved na svou otazku.
V Praze je to jednoznačně dáno uživateli (což souvisí s cenovou politikou), u sdílených kol jsou to z 90% místní, u elektrokoloběžek z 90 % turisti, často v podnapilém stavu.
Liberecký kraj nic :O
Tak Karlovarský zdá se taky ne. To víte, dva nejmenší kraje, no…
https://mmkv.cz/cs/aktuality/evropsky-tyden-mobility-letos-cili-na-pesi-hromadnou-bezpecnou-dopravu
https://www.liberec.cz/cz/obcan/aktuality/zpravy-z-mesta/evropsky-tyden-mobility-2023-nabizi-pestry-program.html
Sice pozdě (= už proběhlo), ale něco se přece děje:
https://www.dpmlj.cz/dpmlj/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2023/1525-tiskova-zprava-23-12-liberecky-dopravni-podnik-a-dopravni-podnik-v-chemnitz-spolecne-vjedou-do-evropskeho-tydne-mobility
Brno sice něco, ale je spíš vztyčený prostředníček této akci: https://brnoinmotion.cz/etm/