Přehledně: MHD či cykloservis zdarma, minuty na sdíleném kole navíc. Začal Evropský týden mobility

Kolo Nextbike v Praze. Foto: NextbikeKolo Nextbike v Praze. Foto: Nextbike

Týden vyvrcholí v pátek Dnem bez aut.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TrBus

Ad) Ústecký kraj. Informace jsou špatné:

Dne 22. září 2023 v rámci Dne bez aut bude možné cestovat v celé síti DÚK zdarma. Celodenní jízdenku DÚK obdrží zdarma každý cestující, který bude mít instalovanou mobilní aplikaci DÚKapka ve svém telefonu a to nejpozději do 20. září 2023. Celodenní jízdenka DÚK se vygeneruje v aplikaci sama. Více zde:

https://www.kr-ustecky.cz/nechte-auto-doma-v-duk-vas-svezeme-22-9-2023-zcela-zdarma/d-1780068/p1=275463

Twix

Tohle se mi líbí a mohly by to zavést i jiné vyspělé systémy i mimo Týden mobility – nainstalujte si naši apku a vyberte si který den v nejbližších dvou týdnech dostanete krajskou jízdenku zdarma.

PeS

a co když nemám přístroj na stažení mob ap ?

Y.K.

Dost zamrzí, že je tam hodně formálních akcí (jako DOD DPP), hodně aktivistických (nic proti, ale s běžnými řidiči to nehne a je to spíše pro lidi co se AKTIVNĚ zajímají o alternativy) a bez aut toho moc není (třeba demoverze zavřeného Smatanova nábř. a Malé strany, alespoň na víkend, když ne na týden).

To jízdné zdarma je milé nebo Nextbike půl hoďky kolo taky, nic proti, nicméně přesvědčovací dopad asi moc nebude. 🙂

M19

Tak jak byste to udělal vy? Třeba by něco z toho mohlo být inspirativní.

Y.K.

Já bych zavřel některé komunikace a udělal z nich na pár dní korzo, kupř (Smetanovo nábř a třeba i sousední Masarykovo až k Jiráskovu mostu, Malou stranu, Národní, Most legií. To by byl týden bez aut opravdu někde bez aut a hodnotný zážitek i užitek.

Jinak to nebylo hejtění organizátorů, snaha zjevně je, ale u těch co už něco stejně dělají. Naopak státní a městské správy to zřejmě ignorují a nic bez aut nenabídly.

jkjk

Tak třeba v Bruselu byl dneska den bez aut. Tedy celý den (9:30-19:00) opravdu bez aut – celé město (resp. region), MHD zdarma. Výjimky pro taxíky, záchranku, policii.

Jan

To jízdné zdarma ovšem musí někdo zaplatit. Den debility bych doporučoval v lednu nebo únoru pro začátek v Třebíči nebo Jihlavě. Tam mohou ti sportovci na sdílených kolech předvést své umění.

M19

V Jihlavy i Třebíči se týden mobility koná. Tak nevím, kdo by tu měl vyslyšet vlastní rady. 😉

Jiří Kocurek

Že by třeba svezli vozíčkáře? Bábi o dvou holích? Která nikdy nebyla obézní – argument že měla zhubnout, aby mohla jezdit na kole, to ji kloubní protézu nenahradí.

Y.K.

MHD dotujeme neustále. Výpadek části tržeb na pár dní asi nebude žádná katastrofa a pokud získá nového klienta, naopak to bude užitek.

tomas-6273

Klidně jít i do kontroverzních akcí. Třeba billboard s usmívajícím se Putinem: Díky, že jezdíte autem….Loni jste mi poslali 50 miliard a letos zase.

rastr

Zajímavé je, že sdílené kolo je dobře a sdílená elektrokoloběžka špatně. Může mi ten rozpor někdo vysvětlit?

Sap1k

Myslím, že koloběžka většinou nahrazuje chůzi, zatímco kola spíše nahrazují MHD a IAD?

Sám nevím, ale už jsem to takhle párkrát slyšel prezentováno.

Jiří Kocurek

Někteří to vidí tak, že kilometry najeté na elektropohonu jsou podvodné. Takový jezdí jenom pro naježdění kiometrů a jiný smysl ježdění si nedovede představit. Kolo vlakem/busem autem je ale vpořádku, protože se na něm nejede, ono se veze.

Jakub P

IMO je hlavni rozdil a problem elektricka sdilena kolobezka versus ten zbytek. Na tech e-kolobezkach se narozdil od e-kol v podstate neda jezdit stejnym stylem jako na klasickych. Spis je to takova motorka k stani. Pridejte k tomu to, ze ty sdileny e-kolobezky pouzivaj hlavne turisti, ktery vetsinou maj tendenci chovat se bezohledneji k okoli nez mistni na vlastnich e-kolobezkach (kteri budou mit minimalne snahu nenicit si tu kolobezku, nebudou tolik jezdit brzda-plyn (at uz diky znalosti trasy nebo pro setreni baterky) a mate podle me odpoved na svou otazku.

jkjk

V Praze je to jednoznačně dáno uživateli (což souvisí s cenovou politikou), u sdílených kol jsou to z 90% místní, u elektrokoloběžek z 90 % turisti, často v podnapilém stavu.

Jarda

Liberecký kraj nic :O

MaT

Tak Karlovarský zdá se taky ne. To víte, dva nejmenší kraje, no…

highway

Brno sice něco, ale je spíš vztyčený prostředníček této akci: https://brnoinmotion.cz/etm/