Přehledně: Letošní opravy na D1. Většina na Moravě, v Čechách znovu na části opraveného úseku

Oprava dálnice. Foto: ŘSDOprava dálnice. Foto: ŘSD

Na začátku D1 u Prahy projde dálnice kompletní opravou v celé šíři.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miky

Takto dlouha dalnice je neco jako Golden Gate, porad se tam mota parta nateracu. Se s tim smirte.

Lojzek

To je opravdu famózní titulek. V Čechách leží necelých 100 km, dalších 250 leží na Moravě, (pár desítek i ve Slezsku). Tak by mělo být víc oprav na Moravě samozřejmostí. Pane redaktore.

Ondřej

Samozřejmostí by snad mělo být, že nejvíc oprav bude tam, kde je to aktuálně nejvíc potřeba, nezávisle na tom, jestli jsou to Čechy, Morava nebo Slezsko, ne? Lojzku?

Lojzek

Tak pokud má dálnice všude stejnou životnost, tak by to mělo být na D1 v Čechách vždy méně. To chce logiku Ondřeji. A navíc Praha – Brno byla oprava upřednostňována před zbytkem.

Ondřej

V laboratorních podmínkách prostých větru, deště, různých podloží a provozu do/ze skutečných měst a vesnic by logika ve Vašem podání možná i fungovala.

Joe

D1 – under reconstruction. FOREVER.

zesp

Už jsem to dával k jinému článku, ale ona z opravy zatím vyjmutá Šmejkalka je prostě unikát. A s ní i onen zatopený další stejný most v přehradě Švihov, který tak jako ona už nafotit nejde.

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/Most_Smejkalka_-_stav_2021/

ukulele

Velice podivně byla dálnice postavena v úseku mezí Vyškovem a Kroměříží. Provoz je tam minimální, téměř bez kamionů, ale zejména úsek Ivanovice – Mořice je v havarijním stavu. Někde je dokonce původní beton již nahrazen asfaltovou obrusnou vrstvou. Doufám, že to kompletně opraví ještě před dokončením D1 přes Přerov a převedení provozu.
Často se mluví o problémech D35 u Dolního Újezdu, ovšem tady je ten problém daleko rozsáhlejší, jen se o tom nemluví.

zesp

Ano, ten povrch mě překvapil… Teď to tam „vylepšili“ tím, že spáry vybourali a zalili je asfaltem. Takže teď ta jízda stojí opravdu za to… To už je opravdu lepší ten přetah na jiné její části… Ale alespoň už se tam lepší služby, viz nový Shell a KFC na exitu Ivanovice:

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/Shell_KFC_Ivanovice_na_Hane/

Jiří Kocurek

Na náspech tam byl asfalt od začátku, jestli se správně pamatuju. Počítá se totiž s tím, že násyp může a bude sedat, což asfaltu tolik nevadí, dotvaruje se. Beton nikoliv.

ukulele

To ano, ale mám na mysli úseky, kde v odstavném pruhu zůstal beton a jízdní pruhy mají nově asfalt. Takto to tam opravdu je.

zesp

Ano, je to tak, beton byl v malé vrstvě zbroušen a přetažen asfaltovou vrstvou, nepotažen zůstal jen odstavný pruh…

Gwann

takze…jak to říkal lziministr? D1 opravena?

až na několik mostů, úsek u Mirosovic a plánované rozšíření D1 na 6 pruhu. takže po 10 letech pokračujeme v parkování na D1 ještě cca 5 let minimálně.

opravdu, lepší se asi připojit opět k Risi a nechat je tu vládnout.

Pavel

Opravdu si myslite, ze se D1 za 10 let zacne rozsirovat? Jste bud naivni nebo schvalne placate blbosti.
Politici reknou ze mame D35 (a mozna i D3) a ze D1 vic pruhu tedy nepotrebuje, ze povrch je zanovni, ze by se muselo vykupovat, vyvlastnovat, EIS, postavit komplet nove odvodneni, postavit PHS, …

ZdendaP

Úsek kolem Brna se má začít rozšiřovat už letos.

Pavel

To je neco jineho. Ja mel na mysli km 21 az km 182, tedy to co ted proslo modernizaci. Vzdy kdyz ctu neco o tom, ze se to za 10 let stejne zacne rozsirovat, tak premyslim zda ti, co tohle tvrdi, vubec zijou v tomto state.
Aby se neco takoveho stalo, tak by uz ted musela bezet priprava. Coz nebezi a nebude. Muj skromny odhad je, ze se to nebude rozsirovat nikdy, nebo za 30+ let.

Gwann

„takže po 10 letech pokračujeme v parkování na D1 ještě cca 5 let minimálně.“

reko trvala 10 let.
lžiministr tvrdil, že je opraveno.
není. v lepším případě se bude kutat dalších cca 5 let.
6pruhů od exitu kývalka tuším po slatinu či holubice.
šmejkalka a ještě další 2-3 mensší mosty
¨
a teď ještě ty 4 km u mirošovic

o dalším rozšíření nemluvě.

on je totiž nyní na D1 u Brna problém, že minimálně od exitu rosice stojí v pravém nepřerušovaná kolona kamionů až po křížení s D52/D2. asi proto se musí těch 6 pruhů

Jiří Kocurek

Říše skončila v květnu 1945 porážkou. A teď otázka:
Říše tu dálnici v roce 1942:
a) opustila rozestavěnou, neboť jí došly peníze
b) dostavěla a slavnostně otevřela 3 roky před koncem války

Jiří Kocurek

PS: Říše měla také jisté nevyýhody pro lidi, kteří něco měli. Když říše chtěla, neváhala vyvraždit rodinu, aby se stala jediným dědicem. Stačilo, aby ouřada ukázal prstem a kdokoliv šel s panem Kohnem…
https://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=profil_osobnosti&load=13888

Gwann

nikdo nevyvolává hitlera z pekla. jen povzdech, že si fakt neumíme vládnout

Sch

c) došel cement a ocel, bylo jí potřeba na zbraně

Gwann

to byla nadsázka….

jinak tohle stavěl protektorát (byť po německou kuratelou), říše stavěla exteritoriální dálnici Breslau Wien.

Jarda Š.

Mohl by mi někdo říct k čemu je v současné době na D1 most s číslem 263? Nebylo by vhodnější jej místo opravy zrušit?

Ondřej Holub

Další rána kverulantům, kteří bezdůvodně tvrdili, že D1 mezi Brnem a Prahou není na dlouhou dobu opravená (kromě jednoho mostu). Asi je ten most 4km dlouhý…

Dantex

vloni ukoncena rekonstrukce dalnice se tykala km 21 az 182. Letos se ma opravovat cas t tripruhu pred Prahou km 16 az 20. Tedy zcela jina cast kde se opavuje po castech poslednich několik let.

Facepalm

Jasný, a dálnice D1mezi kilometry 0 a 20 vlastně vůbec není dálnice D1, co? Jako jo, já vim, že vy voliči Agrofertu obvykle nepatříváte mezi ty nejostřejší tužky v penále, ale holt tu ten váš slovenskej trtko se svým smutným nevyspalým kámošem z Mníšku pod Brdy před volbama do zblbnutí opakovali, jak „kompletně opravili D1“, což je protě fakt. A stejně tak je fakt, že jako obvykle lhali. Na tom fakt není nic k nepochopení.

Gwann

Slováci za Babíse nemůžou, toho jsme si zvolili sami. stejně jako Korejci ani Japonci nemůžou za Pitomia

Daniel Bečvář

Nejostřejší tužka v penále nebudete nejspíš vy. Když v roce 2013 tehdejší ministr dopravy Stanjura z ODS modernizaci D1 zahajoval, bylo jasně stanoveno, že modernizace probíhá mezi Mirošovicemi (EXIT 21) a Kývalkou (EXIT 182). Na tom se po celou dobu devítiletého trvání modernizace nic nezměnilo, pouze z toho v roce 2018 vyřadili Šmejkalku.

Facepalm

Což samozřejmě nic nemění na prostém faktu, že D1 do celkové opravy chybí dosti podstatné úseky, a ne, že je „komplet hotová“, jak do zblbnutí opakoval Babiš s Havlíčkem před volbama.

Ale neopředpokládám, že byste to jako pojídač koblih dokázal mentálně pojmout.

Daniel Bečvář

Dálnice D1 má aktuálně cca 367 kilometrů, modernizace probíhala na 161 kilometrech. Takže si to spočítáme: 367 − 161 = 206. Na celých 206 kilometrech žádná modernizace neprobíhala a překvapivě se tak na nich budou v příštích letech objevovat opravy. Na to nebylo tak těžké přijít, viďte? Propříště doporučuji zkusit používat vlastní hlavu a ne jen nekriticky přijímat předvolební vyjádření politiků.

Petr

viz výše, ty tužko

Gwann

pouze šmejkalku…
jo a taky tvrdili že úsek do Mirosovic nebude třeba rekonstruovat

navratp

To ví odborníci, ale slovenský trtko mluvil o celé D1. Kde začíná D1 milý agro?

původní Jakub P

To, ze rada z nas vedela, ze nam Babis s Havlickem lzou, prece neznamena, ze nelhali.

Oni se chlubili opravou cele D1 z Prahy do Brna, coz nebyla pravda a tedy lhali. Ze cast vyjmuli sami, protoze bylo jassny, ze by se do voleb nestihla, a cast vubec nebyla zahrnuta do toho useku, jehoz rekonstrukci zahajila vlada pred nima, je podruzny. Oni se chlubili celou a tedy lhali.

Dantex

o mych volebnich preferencich vis kulovy, ja jen ze bydlim tesne u toho useku co se bude opravovat letos. vy asi zijete v predstave, ze silnice nepotrebuji zadnou udrzbua nemusi se na ne desitky let sahnout

Facepalm

O tom tu ale řeč vůbec není. Řeč je o prostém a naprosto nezvratném faktu, že rekonstrukce D1 prostě hotova není a ještě pár let nebude, i když ti pánové, které jsi volil, před volbama do zblbnutí tvrdili opak.

Dread

Oprava (de facto nová stavba dálnice), kterou řešíme posledních cca 10 let probíhala na určitém úseku dálnice. Tohle jsou jiné úseky, kde probíhaly jen dílčí opravy.

Sch

A proč bude dílčí oprava trvat dvě stavební sezóny? Oprava obrusne vrstvy na 5km by se měla stihnout přes prázdniny…

bkv

A co si alespoň přečíst článek. Pak by ses možná tak blbě neptal…

MichalR

A jak to vypadá s mostem Šmejkalka? Rekonstrukce byla taky plánovaná na letošní rok…

Daniel Bečvář

Šmejkalka se soutěží, aktuální termín podání nabídek je 28. 3. Ale je to Design & Build, takže to určitě nebude konečný termín.