Přehledně: Konsolidační balíček se dotkne i dopravy, zdraží mýto i dálniční známky
Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČR
Od března 2024 dojde ke změně rozdělení příjmů z pokut uložených za přetížená vozidla.
Od března 2024 dojde ke změně rozdělení příjmů z pokut uložených za přetížená vozidla.
OT: prosil bych zdejší diskutující, aby ten vládní balíček nenazývali ani úsporný, ani konsolidační – protože ani nic nespoří ani nekonsoliduje veřejné finance.
Alespoň my nazývejme věci pravými jmény, když už vláda mám potřebu nám neustále lhát.
Nesouhlasím s vyloučením bezemisních vozidel z plateb mýta (známek). Co váha vozidel?
Tak si zkuste znovu přečíst článek.
Dálniční známka ve Švýcarsku stojí cca 41€..
No, mne by dostačovalo ze strany zástupců vládnoucí garnitury osvětlení jak zvládli přijít na cenu srovnatelnou s Rakouskem (Švajc je už opravdu někde jinde)?! … Á už to vím… Kupka koukl na mapu (to je ten člověk, co zde na serveru někdy v ne úplné minulosti při nějakém rozhovoru rukoudáním se dušoval, že „dálnička“ půjde nahoru, až se přiměřeně navýší uživatelům „protiplnění“) a zjistil, že ta Ostmarka je vlastně přibližně stejně velká, s počtem lidí je to taky tak nějak stejně, vlastně jsme si docela podobní. To by sakra v tom byl čert, abychom ty naše lidi tak šanovali, holomci… Číst vice »
A minimální mzda je tam na naše cca 80 000…
To není pravda, s tou minimální mzdou. Například strojvedoucí má dle inzerátu cca 70 000 Kč.
https://karriere.railprofi.com/pracovni-nabidka/ausbildung-zum-triebfahrzeugfuehrer-b-nach-tfv-m-w-d-2/
A benzín pouhých 50 Kč za litr, povinné ručení za 10 tis., místní silniční daň min. 5 tis.
Ne že by to čemukoliv vadilo, když to xyz let stojí na stejné symbolické částce…
Jak to nakonec bude s POZE pro vlaky?
Kvituji změnu u toho vážení, tam není důležité co se vybere do které kasy, ale aby se co nejvíc kontrolovalo. I kdyby vlastník komunikace nedostal z pokut ani korunu, ušetří řádově víc na údržbě a opravách.
Dálniční poplatek v ceně jednoho natankování plné nádrže mi stejně přijde nesmyslný. Buď ať jsou tedy dálnice něco extra, a platí se za ně jakožto prémiovou službu 2500 korun měsíčně, nebo ať nejsou nic extra, a potom ať se ekvivalent dálničního popatku platí z každého auta, bez ohledu na to jestli po dálnicích jezdí nebo ne.
… a presto se najdou lidi, co si stezuji, ze dalnicni znamka je draha …
V Německu dálnice zdarma, v Rakousku aktuálně stojí cca tolik co bude česká stát od 3/2024. Přitom to jsou obě země s vyššími platy než ČR…
V Německu se ale platí silniční daň.
Aby stat mohl zachovat cenu desetidennich/mesicnich na plus minus podobny cene jako ted, tak musel zdrazit tu rocni, jinak by musel vyrazne zlevnit ty stavajici pri zachovani ceny rocni znamky. Jako uprimne znamka za dva litry se v nakladech na provozovani auta ztrati.
litr navíc sem, litr navíc tam, jo se všechno se to ztratí….
Ten konsolidační balíček je vůbec co se týče dopravy nedotažený, nezavedl mýto na cyklostezky, nezrušil populistické Babišovi slevy, atd.
Mýtné na cykloztezky?
Co je zlého na podpoře veřejné dopravy?
Ano, výstavba a údržba cyklostezek není zadarmo a stát si na ní musí půjčovat, protože ty peníze nemá, buďto mýto nebo cyklistická známka, aby se pokryly náklady.
O zrušení podpory veřejné dopravy (tedy např. státní objednávky R, Ex linek) nikde nepíšu. Podpora byla i před zavedením slev, které nás stojí 6 mld. ročně a ani po konsolidačním balíčku je stát mít nebude a bude si je muset půjčovat, toto je špatně a tyto nesystémové slevy je třeba okamžitě zrušit.
Jenže cyklostezky jsou stavby vyvolané „potřebou“ dostat jízdní kola ze silnic, kam by normálně patřila, kdyby hlavní zátěž jezdila nadále po kolejích (a byly tomu uzpůsobeny ty).
Cyklostezka je veřejná doprava? V tom případě automobil taky.
Nebo že by už po cyklostezkách jezdily rikšy?
Cykloztezka je (snad) ve veřejném zájmu. U nás po cykloztezce jezdí mnoho lidí do práce, ti lidé odlehčují silnicím, dát na ní mýtné, to by byl úlet jak z čítanky.
a co se týče veřejné dopravy, měl jsem pocit, že píšete o slevách.
Tohle je dost iracionalni debata, ale tezko poprete, ze silnice a dalnice jsou taky ve verejnem zajmu. ;o)
Ale pochopitelně , že jsou, jezdí po nich hasiči, sanitky, zásobování. Ti, co jezdí za účelem zisku, ať si dálnice zaplatí.
když je zaplatí dopravce přenese to na zákazníka nakonec to zaplatí stejně obyčejní lidé a to vám nedochází
A kdo jiný, než zákazník má zaplatit za dopravu? Navrhněte jiný způsob.
Zapominate uplne na to, ze ve verejnem zajmu je i to, aby po techto komunikacich jezdila take IAD. Ale ono asi nejde o zapomnetlivost, nybrz o ideologickou zaslepenost. :o)))
Ve veřejném zájmu není zhoršovat životní prostředí. IAD se na tom výrazně podílí, z tohoto důvodu prakticky všechny státy podporují veřejnou dopravu na úkor individuální. Podle mého názoru by podpora měla být větší, ale je alesoň taková, jaká je.
A když po ní jedu do práce , tedy za ziskem ?
Většina lidí může využít veřejnou dopravu, většina bydlí ve městech. Pokud někdo chce, jede autem, připlacení vidím jako správné.
U nás zase po cyklostezce do práce nejezdí nikdo (max, tak rekreačně) neb je to moc kopcovité.
Ale cyklodoprava fakt není veřejná doprava – pokud nepočítáte rikšu a tu jsem v ČR viděl jen v Praze.
Ani mýtné za chodníky a udržované horské stezky. Snad to příští rok další balíček napraví.
Studentům zrušit všechny ty úlevy, s radostí to přijmou od těch, které si zvolili.
ani nemůže být dotažený, když už v názvu je lež – vládní balíček žádné veřejné finance nekonsoliduje – takže nelze jej nazývat konsolidačním