Přehledně: konec tarifu ČD a další nové vlaky. Jak se změní veřejná doprava v Moravskoslezském kraji
Jednotka CityElefant v Moravskoslezském kraji. Foto: MSK
Nově začne tarif ODIS platit i v dálkových vlacích na Slovensko a do Návsí.
A jak se dostanu od 549 do Těšína a dál na východ. To mi je záhadou. Proč to zase končí v Havířově?
Přesně tak. Jak. U nás ty okrajové spoje i přes mírné zlepšení pořád drhnou…
Smutné…
Škoda, že neexistuje žádný tarifní kalkulátor, kde bych zjistil rozdíl v ceně jízdného s kartou a bez karty ODIS např. na trase Karviná – Český Těšín.
Alespoň že bude zachováno TR10 pro mimokrajské cesty.
Protože v můj vlak je cena jak s odisappkou, tak nejspíše nula?
Je celkem nemilé zjištění, že se s novými jízdními řády posunul odjezd Regiojetu z Ostravy hl. n. do Brna z _:44 na _:37, zatímco vlaky z Frýdku-Místku stále přijíždějí _:34 (což reálně málo kdy zvládnou bez zpoždění). Takže jediná možnost je další přestup v Kunčicích a RegioJet chytit na Svinově. Nevím, jestli to mohl kraj nějak ovlivnit, ale minimálně nechápu RegioJet, že to takhle posunul, když už teď částo lidé chodívali se zpožděňkami od ČD na pokladnu RegioJetu vracet lístky, protože někdy i těch 10 minut na přestup bylo málo..
Regiojet do Brna jezdí na objednávku Ministerstva dopravy, tohle Regiojet nemůže ovlivnit…
A kdy už budu moct koupit v MSK jízdenku, která by platila na jednu cestu od MHD v Ostravě i na příměsto?
to podle mě již několikátý rok jde s červenou apkou ODISapka v mobilu
Dotaz. Dá se ušetřit při jízdě s překročením hranic dvou krajů tak, že si zakoupím krajský tarif kraje A do poslední stanice v kraji a současně krajský tarif kraje B z první stanice v tomto kraji ? Jako na pokladně mi prodají asi jenom tarif daného kraje, zbytek by se musel internetově, ne ?
Určitě za ten úsek z poslední do první. Když nedojde průvodčí.
Třeba z posledního VM ve Zl. kraji, do první v MsK je 8km.
Když dojde, tak to bude dražší. : – )
Nebo když si ho průvodčí zapamatuje. Cestující ukáže VM jízdenku. Pruvodčí přijde po druhý, už je to divný, cestující ukáže MsK. Průvodčí se zeptá, co měl na cestu mezi tím.
Třeba PID a IDOL nebo DUK mají společné úseky okolo hranic, PID platí pár zastávek za hranicema stredočeského kraje.
A vede to i k paradoxům, pokud neřeším a nic si neřeknu, tak řidič busu za přeshraniční jízdenku z A do B chce jinou cenu než z B do A (vždycky do poslední zastávky systému kde nastupuju podle místního + až odtamtud navazující jízdenka).
Dá se to zvládnout. Např. Val. Meziříčí ve Zlínském kraji má číslo zóny ODIS. Zábřeh na Moravě z Olomouckého kraje má přidělené číslo zóny z Pardubického kraje atd. Zóny na pomezí krajů bývají v IDS obou krajů. Ve Vašem případě záleží odkud kam potřebujete jet nebo dojíždět…
Děkuji. Ty přesahy se ale pro veřejnost nedají běžně zjistit, aby se s tím dalo kalkulovat dopředu. Chce to místní znalost, ale tu má každý asi jen v okolí svého bydliště nebo pracoviště. Na nějaké kalkulace překročení v rámci celé republiky by to chtělo nějakou mapku či tabulku.
Mam dotaz,jestli nekdo nevite.Budou vlaky,misto ve vlaku,nadrazi atd nejak oznaceny,ze se v nem nachazi terminal,automat na prodej jizdenek?
Na vozidlech jsou různé piktogramy, jako wifi, klima atd. a mezi nimi i jeden „jízdenkový automat“.
Bohužel, nějaké z dálky viditelné označení validátoru na nástupištích chybí. Snad to kraj někdy napraví.
Dezintegrace veřejné dopravy by mohla pokračovat tím, že si každý kraj zavede i vlastní reálný čas podle pozice slunce na obloze… 😉
…tak v Dolním Polsku už je to dávno zavedeno…
Docela by mě zajímalo za kolik stovek let se do českých vlakových jízdních řádů přesně určí a vepíše, které vlaky na sebe čekají a které ne, popř. jak max dlouho při zpoždění, toto náhodné ujíždění při zpoždění a nenávaznost i navazujících spojů je asi nejhorší problém české železnice pro cestující. 🙂 pak až řešte nějaké tarify
Prostě hlavně že budu mít integrovanou jízdenku (HELL YEAH ;))))) když mi ujede přípoj a ztvrdnu někde úplně zbytečně třeba kvůli půl minutě třeba 2 hodiny
(Vlastní painful zkušenosti (au))
Kdežto u jiné jízdenky by zpoždění nebylo.
: – )
To souvisi s tim, ze SZ nevi, ktery vlak prijede kdy a kam 😀
Čekací doby jsou stanoveny pro uzlové stanice dle místní situace. Univerzální nebudou už asi nikdy díky stále kratším intervalům.
Praktický příklad : Pokud ve špičce jede vlak co 20 min, nemá cenu čekat. Když pak mimo špičku jede třeba po hodině, už se čeká 🙂
No jo, ale co takhle to zveřejnit?
Třeba „přestup je zajištěn(flamedr)/čekačka max 5 minut(mimo špičku)/nečeká(ve špičkách)“
Symbol roztok nebo trojúhelník ke každému času odjezdu.
Ve Zlínském kraji (vlak i bus)je třeba dlouhá tabulka seznamu navazujících spojů, ale v jízdním řádu byste trojúhelnicky hledal marně.
Takže skupina 5 cyklistů s koly nyní zaplatí za 24h jízdenku 800 místo 300 i s kolama, jako to bylo doposud, kdy byly kola v ceně celodenní síťové jízdenky. To teda není moc zlepšení.
Je zajímavé že se při obhajobě tarifu ČD vždy objevují taková okrajová spojení zanedbatelného významu – „odnikud nikam“, mezi malými městy přes celou republiku, cyklisté jezdící celý den vlakem atd.
Proč nikdy nikdo neobhajuje tarif ČD něčím co odpovídá potřebám většiny cestujících – pravidelné dojíždění do velkých měst za prací, studiem, k lékaři atd. z okolních vesnic?
I když tato konkrétní situace okrajová je, mohla by být hranice, kdy se za kolo platí, stanovena „výše“. Třeba jako v Nizozemsku, kde se neplatí ve vlaku za skládací kola. Spádová oblast na jednu vlakovou stanici se, podle průzkumu, uváděla myslím 3,5 km (musel bych zpětně dohledat zdroj). Tedy je běžné, že lidi dojedou 3 kiláky ze sousední vesnice na skládačce, skočí do vlaku a jedou do krajského města. Možná by to pomohlo vyřešit situaci poloprázdných příměstských vlaků (ano, oproti příměstské vlakové dopravě třeba okolo Lipska, nebo Drážďan, jsou naše vlaky poloprázdné…)
Nizozemsko je ale narozdíl od ČR ploché a plné cyklostezek a tak nikomu nedělá problém si kilometr dva na stanici dojet.
…tak jeďte na kole!!
Jo, jedno pivo mínus. Děs a hrůza.
Tak snad to chápu dobře, že síťový OneTicket (SJT) platí i nadále…
ano
Ešte nech sa po rekonštrukcií Čadce pretiahne S2 až na Slovensko (ideálne aj nejak to tarifne doladiť s IDŽK) a bude radosť cestovať.
A tak se i stane. S2 pojede z do Čadce ve 2 hodinovém intervalu. Časem spěšný vlak Ostrava Čadca. Viz stránky Msk a vize JŘ…👍
Mohli by některé spoje natáhnout až do Žiliny, ale to je asi idealismus, ale propojení tarifu MSK a IDŽK by se snad mohlo nějak podařit – DÚK a VVO v Sasku je též částečně propojen (Labe-Elbe,) a DÚK zasahuje i do Saska – Oberviesenthal, Schöna, Bad Schandau, které je asi stejně daleko od hranice jak Čadca.
V MsK zatím ODIS zasahuje jen do Cieszyna. Snad bude i do Chałupek.
A do Zlínského kraje, kde zároveň obě IDS karty platí i s sousedním kraji.
Těžko bude jezdit z Čadce do Žiliny co hodinu jejich vlak + rychlíky a zároveň budou platit za další Os z MsK kraje. Na čtvrthodinový takt opravdu není tolik cestujících.
A nákladní doprava co? Kamiony? :- )
Teoreticky by ZSSK mohla „nahradiť“ súčasné Os tými predĺženými z Česka. Pred výlukou jazdil Os z/do Mostov viacmenej len ako prestupný vlak s väzbami v Čadci a Mostoch. Takto by sa ušetrila DMJ „bageta“ a aj RegioPanter.
ZSSK bude len rada, keď bude mať voľné RegioPantery, ktoré môže alokovať niekde inde.
Pokud si zadám na 8.12. v e-shopu ČD spojení Praha – Ostravice, vyhledá mi to spojení a nabídne jízdenku za 523,- Kč (IN25). Pokud totéž zadám na 11.12., nabídne mi to jízdenku za 392,- s tím, že povinný vlak je v úseku Ph – OV, ale o tom, že by jízdenka celá platila pouze pro tento úsek (což z té nižší ceny tak nějak plyne) tam nikde nic není. Žádnou další jízdenku mi e-shop nenabídne. Pokud bych nebyl šotouš a podrobně to nezkoumal, zcela jednoznačně bych měl zato, že mám jízdenku až do Ostravice. Jestli to chápu správně, tak pokud… Číst vice »
Ta jízdenka za 392 platí až do Ostravice. Ceny u ČD jsou dynamické a v pátky jsou prostě vyšší než v pondělí.
Děkuji za upřesnění. V článku se píše, že nadále platí celositove tarify ČD a mezinárodní jízdenky, o mezikrajových jízdenkách tam nic není.
Všude jsou podobné zmínky o
„Ve všech dálkových vlacích bude možné nadále využívat také Tarif ČD bez jakýchkoliv změn, a to jak v rámci Moravskoslezského kraje, tak při cestách do jiných krajů.“
Jestli se to bude vyvíjet takhle dál, požádejte obec o přidělení opatrovníka.
V pátky stojí všechny vlakyz Prahy do Ostravy mnohem více než v pondělí….. Stejně jako neděle/pondělí ráno z Ostavy do Prahy. A není to jediná relace, kde jsou tak markantní rozdíly.
Nová firma PID 😆
Top komentář měsíce
„Státní ČSAD Kladno…“ LOL
Člověče, už to nehulte. Fakt máte dost.
Vy máte v hlave dobre vyluxované.
Preboha, urobte si poriadny rešerš.
– Ty nové vlaky stále patří a provozuje ČD na objednávku Ropidu.
– ČSAD Kladno není státní.
– Autobusy také provozují dopravci pro Ropid.
– Tohle je takový odbornější server, nečekal jsem, že to myslíte vážně.
Keby len mesiaca. Toto je na silvestrovskú cenu za najhlúpejší kometár roka 2023
Původní komentář zmizel 🤷
A co je ten guláš? V rámci kraje jezdím na ODIS tarif a je jedno čím. Při příjezdu odjinud je to na tarif ČD a platí mi tam i časové jízdenky. Obojí z toho dostanu v pokladně i v aplikaci aniž bych si musel něco zjišťovat.
To znamená čo?
Stále je potom aj možnosť jazdiť na SJT ktoré má totožné ceny ako TR10.
Když to jezdí minimálně co hodinu, není problém.
Nebo někdo vrací peníze za propálený benzín při stání v koloně?
Jaké časové omezení při jízdě vlakem?
Jaké omezení časem odjezdu?
Ano, přesně ti mají OneTicket.
1. Majitelia zákazníckych kariet síce sú relevantný argument, ale ťažko sa hľadá racionálny dôvod prečo by ich mal kraj dotovať. Ide o komerčný produkt ČD a bolo by zvláštne ho financovať z verejných peňazí. Ak ČD kraju ponúknu že stratu z poskytovania takejto zľavy budú kompenzovať, nepochybujem že kraj na to rád pristúpi.
2. Prečo by ste riešili kedy pôjdete? Snáď si lístok na cestu z Ostravy do Těšína nekupujte mesiac vopred. Prídem na stanicu, kúpim si lístok (v pokladni alebo appke) a cestujem.
Když platí kraj, tak ho komerční nabídky dopravců nezajímají.
Guláš je v tom, že pokud trávím volno v různých koutech republiky, tak si pro každý kraj a každé město musím nastudovat, jak to funguje právě u nich.
Jenže takových lidí je zanedbatelné minimum. Drtivá většina lidí vlakem jezdí akorát „svoji trasu“ a nic víc. A šotouši-cestovatelé si to holt budou muset nastudovat, pokud to už nevědí.
Tak to ale fungovalo vždy. Nebyl stejný lístek na MHD ve všech městech.
Když cestují do ciziny, také tam nemají vše stejné. a musím studovat, jak je to s jízdným a pro co platí.
Takže místo 3 vozu na S3 či S9 (240mist) bude muset stacit nově regiopanter o kapacitě 120 míst?
Doufám že aspon na S9 jsou udělaný dobře oběhy tak aby ty pantery jezdily v nejméně vytížené trasy
Neví někdo, dlouhý panter z JMK zůstává?
„stacit nově regiopanter“
Stačí, bez obav. Jezdil i dosud.
Řekl bych, že právě naopak rozumný kompromis.
Není třeba se obávat, že na hranicích kraje nebude platit jízdenka ČD nebo IDS jízdenka Zlínského kraje.
Jaký kompromis, prosím vás? To, že je potřeba extra kartička pro cestování po kraji, která není zadarmo a je třeba si u ní hlídat platnost a výši nabití elektronické peněženky? To je co za kompromis, proboha. Moderní systémy vypadají jinak, víte? To, co je v MSK je paskvil, navíc zastaralý. Jak má vypadat moderní tarif, který je přijatelným kompromisem, je třeba se podívat jinam, bohužel mimo Česko, protože tady takový systém fakt nemáme. I když, IDS JMK se mu trochu blíží. Ale stále jen trochu. Těch chyb, přešlapů a nelogičností je i v něm pořád dost. Ale furt je milionkrát… Číst vice »
Ve chvíli, kdy je ve vlaku automat, který bere platební karty, žádnou Odisku neřeším a v klidu jedu.
Ideál samozřejmě bude, když se jízdné ODIS začne prodávat i v aplikacích dopravců, ale to není nepřekonatelný problém.
No, ale jak jsem pochopil, bez ODISKy je to jízdné dražší a to ne zrovna o málo, pokud dále přestupujete. Bez přestupu je to asi jedno, ale s přestupem se to může bez ODISKy dost prodražit. A nevím o tom, že by v tomto směru plánovali změnu, i když by to bylo v roce 2023 více, než žádoucí.
Což je přesně ten paskvil, na který budu také doplácet osobně. Díky za vysvětlení.
95″moderní tarif, který je přijatelným kompromisem, je třeba se podívat jinam, bohužel mimo Česko“, Myslíte ten z Londýna, který je stejný jako v Ostravě? Jo, vy potřebujete moderní papírové jízdenky. Tak to máte pravdu, v tomto je ten systém v MsK zastaralý. : – ) Místní v každém kraji, co dojíždějí často, nějakou kartičku mají. Návštěvníci mají z 95% bankovní kartu. Tarif ODIS ve vlaku je tarif ODIS, tzn, že jiný (Při jízdách jen v kraji) není, nepotřebujete kartičku ODIS. Pokud jako návštěvník odmítáte jednotlivé placení bankovní kartou i v tarifu ODIS, kupte si celodenní krajskou papírovou za 200 na… Číst vice »
Jenže, jak jsem napsal výše, ani placení kartou nenahrazuje zcela ODISKu, což je v roce 2023 chyba a tudíž takový tarif za moderní označit nelze.
A že by měla zůstat i nějaká forma placení v hotovosti, byť i znevýhodněná, o tom jsme se my dva hádali již mnohokrát a zjevně nemá smysl vás o tom přesvědčovat. Nicméně doufám, že KODIS není stejně zabedněný v tomto ohledu, jako vy, nebo DPO.
Aspoň celodenní jízdenku lze koupit bez nutné kartičky.
A v kterém roce začne Škoda dodávat nové bateriové vlaky? Zatím vypadá, že jsou pouze na papíře projektantů. Když vezmu v potaz, že nějaký čas zabere výroba a zkouška nového typu trvá cca dva roky, tak první nasazení do zkušebního provozu vidím tak v roce 2027.
Jaké bateriové vlaky? Jezdí už čtvrtým rokem…
Teda aspoň ve světě pana Kupce.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-vyjedou-s-prvnim-hybridnim-vlakem-pujde-o-regiopanter-s-baterii-20301/
Co je ale pozoruhodné, že se po tom naprosto slehla zem…
Největší, odkládaná, změna je integrace dálkové dopravy směr Slovensko.
Zvlášť pro turistiku do oblasti Trojmezí a oblast Jabl. průsmyku v Těšínských Beskydech. https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=1713922&gallery=1&x=18.8502308&y=49.5173488&z=16 .S použitím MPS bude rychle a levně dostupné hlavně pro skupiny na celodenní jízdenku, od Ostravy.
Všechny Ex1 mají přípoje v Čadci na nově hodinový takt směr Skalité.
Proč by daňoví poplatníci z ČR měli ještě navyšovat dotace na vláčky, určené na luxusní turistiku v zahraničí? A už vůbec není důvod dotovat vláčky Ex1 jezdící po regionu z balíku určeného na celostátní dopravu
Pokud slovenští daňoví poplatníci začnou dotovat vláčky pro turisty z Ostravy na Slovensku, tak třebas jim to bude dávat smysl. Pro nás to smysl nedává.
Notabene, když spousta dopravců bez provozních dotací jezdí tytéž linky (LEO, RGJ či automobilov spolujízda).
Mods
Naopak, tarif ODIS platí i ve spojích RJ do Návsí. A platil o roky dřív než teď zaváděný na Ex1.
A není to na luxusní dovolenou v zahraničí, ale jen na dopravu na naše území „peáží“.
Ale je s vámi sranda, to jo. : – )
Možná si nerozumíme. Stát dotuje dálkové vagonky z Ostravy do Jablunkova s tím, že jde o celorepublikovou dopravu pasažérů. To je nesmysl, když srovnáme, že celorepublikovou dopravu (mezi kraji) si kraje platí dle svých potřeb, např. vláčky z Brna (JMK) do Bojkovic (ZLK) = R56. Čili pokud vláčky z Ostravy by měly sloužit k účelu, o kterém výše mluví předřečník, tedy Vy, tak ať si to rozhodnou obyvatelé MSK. Já jako obyvatel jiného kraje bych určitě nechtěl z krajského rozpočtu dotovat turistiku v zahraničí. V každém případě by měly být vypnuty dotace na celorepublikovou dopravu zneužívané pro čistě regionální dopravu.… Číst vice »
A doprava v některých krajích pak přestane kompletně fungovat, protože i kdyby kraje ty peníze na ty Os a Sp, nahrazující R, které musejí stejně jezdit, našly, tak na tratě postižené neúdržbou, či naopak přehnanou údržbou SŽ a tedy častými výlukami, se už navejdou. Ale to vy ve své zaslepenosti úsporami za každou cenu nevidíte, nebo spíše nechcete vidět. Stejně jako fakt, že mnohde na ty R kraje přispívají i nad rámec proplácení IDS tarifů, pravě proto, aby nemusely platit ty Sp. A stát tak, naopak, paradoxně šetří, protože neplatí celé náklady na dané linky.
Mluvím o tom, že kompletně by vlaky Ex1 Ostrava-Jablunkov měl platit Moravskoslezský kraj, protože momentálně jsou tyto regionální linky placeny z balíku na celorepublikovou dopravu.
Jiné kraje (viz výše příklad s R56) si platí vlaky celorepublikového charakteru z balíku na regionální dopravu.
Prostě je to chaos. Tak udělejme pořádek a jasná pravidla.
Ex1 regionální linka? Uf. Tak to snad raději ani nebudu komentovat, neb bych nejspíš napsal něco, co by mi vykoledovalo ban. A za to mi fakt nestojíte 😉
: – )
Vláčky z Prahy a Ostravy nekončí v Jablunkově. Kromě nočního a nočních RJ.
Když jede vlak z Krnova do Jeseníku, ti ,co s ním jedou, provozují turistiku v zahraničí? : – )
Co kdyby tam seděl Slovák nebo Polák. 😀
Zahraniční turisté do ČR jsou vítáni. Jsme pohostinná země.
Akorát nedává smysl našim občanům z české kasy dotovat zahraniční turistiku.
Je rozdíl dotovat z české kasy vláček do českého Jeseníka za turistikou než do slovenské Čadce za zahraniční turistikou.
: – )
Vy fakt nejste schopný pochopit , že ten turista jen projede po slovenském území a přejde do ČR?
To samé jako do Jeseníku.
A za hranicemi to „dotuje“ Slovensko, takže klídek.
Nerozumíme si určitě!
No by tak bylo, aby vlak vezl víc než jednu specifickou skupinu cestujících! A co takhle rovnou vyloučit vnitrostátní přepravu, to byste to MSK ukázal!
Ony pak teda ty vlaky budou jezdit skoro prázdné a všichni přesednou do aut, ale zase když se zruší úplně, MD ušetří. Teda, jen nominálně, na externalitách to bude horší, ale geniální myšlenka bude žít.
A co takhle kdyby regionální vláčky Ex1 přestaly být placeny z balíku na celostátní dopravu?
Proč si vláčky z Ostravy do Jablůnkova neplatí Moravskoslezský kraj?
Nemel te hlouposti. Rychlíky hradí stát. Kraje mají jen sjednané uznávaní tarifu, případně zastavování navíc, nad objednávku ministerstva a hradí jen tyto své požadavky, nikoli celé vlaky, ty hradí ministerstvo. Stejně jako když si připlatíte za lepší plombu u zubaře. Platí tu plombu, ostatní úkony hradí pojišťovna. Nechce raději doplatit zbytečně vynaložené peníze, za vaše vzdělání?
ad „Rychlíky hradí stát.“
Žádné takové pravidlo neexistuje.
Proč Jihomoravský kraj připlácí na R13? Podobně i Zlínský?
Proč Olomoucký kraj platí část linky R12?
Proč Moravskoslezský chce začít platit R27?
Vy neumíte porozumět psanému textu?
Trol.
Integrace na Slovensko u regionálních vlaků nastane po modernizaci úseku státní hranice Svrčinovec Čadca. A to prodloužením S2 ve 2 hodinovém intervalu. Časem k S2 která bude nově trasována z Hlavního přes centrum Ovy a Havířov přibude ve 2 hodinovém intervalu linka Spěšných vlaků Svinov Bohumín Karviná Čadca ve 2 hodinovém intervalu… Co je smutné a týká se Vámi zmíněného Trojmezí-Hrčavy je absence turistických spojů na lince 781 Návsí Mosty u Jablunkova Hrčava. Od vlaku z Mostů u Jablunkova jede po 7 hodině autobus a pak až po 11 hodině dále po 15 hodině a pak se diví že je… Číst vice »
Takže po dvou letech přišli ti diletanti konečně na to, že 2x přestupovat na 16 km (Frýdlant n.O, Frenštát p.R) při každodenním dojíždění do školy na Frenštát – město je podivný a nežádoucí nesmysl ? Ještě odstranit ty nesmyslné pobyty ve Frenu ! Pochopili, že ukončit Sp vlaky linky R61 na Ostravě-Stodolní je opravdu hloupost ? Přišli i na to, že rozbití přímého spojení S1 Opava – Svinov – Český Těšín s přestupy z/na opavské nástupiště je do nebe volající zhovadilost ? (Bohužel, v pracovní dny bude pokračovat !) Pokud tímto „mírným tempem v mezích zákona“ bude KODIS a kraj… Číst vice »
Kdybyste se do JŘ 2024 podíval, zjistil byste, že vše zůstává při starém, tj. přímé jízdy jen o víkendech a „nebudou nutné v časech cca 7:45 a 8:45 přestupy“ je překlep. Jedná se o vlaky v 17 a 18 (a 19), A je to jen z provozních důvodů, nikoliv proto, že by byly plné školáků.
Podobně i v případě 321.
Nikoliv. Kdybyste řádně četl tiskovou zprávu, do JŘ 2024 se podíval, znal skutečnost anebo nahlédl i do JŘ 2023, zjistil byste že: Dnes jedete z Frýdlantu od 3104 v prac.den (X) po přestupu 7:15-7:19 vl. 13106 do Frenštátu, zde přestup 7:37 – 7:44 na 13108 do V.M. V 6, + jede 3104 (PP) až do FpR. Ve Frenu přestupuje z Regionovy do 842 +1 minimálně 45 študáků, jedoucích na FpR- město. Nově v X od 3104 z Frýdlantu pojede až do V.M. vl. 13110. Obdobně dnes v X 3106 – (FnO)13112 – (FpR)13114, nově 3106 – (FnO) 13114. Trvalo to… Číst vice »
„Nově v X od 3104 z Frýdlantu pojede až do V.M“
Jenže já měl na mysli vlaky z Ostravy do FpR a tam se víceméně nic nemění kromě těch večerních.
Regionova nebo 843 z Frýdlantu nahoru, je víceméně jedno.
Neměl jste na mysli, jinak byste nepsal o přestupech v 7:45 a 8:45 ve Frenu jako o „překlepu“.
Není to vůbec jedno, Regionova z mnoha důvodů nikdy neměla a nemá na trati 323 co dělat, hodí se leda na Ostravici, Fulnek, N. Jičín, Hradec n.M. nebo Bílovec.
(A 843 za Frýdlant nikdy nejezdila a nejezdí, je to 842….)
Souhlasím s vámi, jen kdybych se v tom teda chtěl hodně vrtat, tak 843 samozřejmě za Frýdlant v minulosti jezdila. Minimálně ještě v roce 2009 zajížděla jednou denně ve všední dny až do Valmezu a dříve i dále.
Ano, máte pravdu – na ty mimosystémové oběhy MV 843 na Sp 1639 Bruntál -FpR a v X 3166 FpR – ValMez a 3105 ValMez- Ostrava (2009) jsem fakt zapomněl. Trasy mimo mnou používané doby…….. Podobně na Sp 1801 Jeseník – Vsetín a 1806 – Jeseník v JŘ 2002 či R 883 Lipová L. – Vsetín/ R 882 Vsetín – Jeseník v JŘ 2003 – 2005, Sp 1623 Bruntál – Val. Mez/ 1622 Val.Mez – Jeseník (2006), 1623 Bruntál/ Lipová L. – Val.Mez, 1624 Val.Mez. Ostrava-Svinov (2007), Sp 1611 Bruntál – Veřovice (2008). Ten čas je už pryč. Dík za… Číst vice »
Takze IN100 nebude platit?
Proč proboha někteří neumí použít Google.
https://www.kodis.cz/news/co-se-zmeni-v-zeleznicni-doprave-v-moravskoslezskem-kraji-od-prosince-411285
Celosíťové produkty dopravce ČD (Aplikace IN100, Celodenní jízdenka, Skupinová víkendová jízdenka, Letní skupinová jízdenka, Jízdenka na léto, režijní výhody aj.) a mezinárodní jízdenky budou i nadále uznávány.
-vždyť to tam v článku je
Kde dneska čte články, když se rovnou může zeptat a nechat odpověď hledat někoho jiného?
Zeptej se na personálním, režisto…