Přehledně: Kde stát připravuje šestiproudé dálnice. Vyrostou hlavně u Prahy
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Dálnice D11 by se měla v budoucnu rozšířit na šest pruhů z Prahy nejen po exit Jirny, ale až do
Dálnice D11 by se měla v budoucnu rozšířit na šest pruhů z Prahy nejen po exit Jirny, ale až do
nojo kecat a planovat to cechum vzdy slo. S timhle ceskym myslenim toto nebude ani za 100 let. … Bangladesh nebo Uganda?
Dík za informaci. Ale tato věta mi připadá naprosto nesmyslná -„Rozšíření dálnice vede k bezpečnějšímu a plynulejšímu provozu, současně ale vytváří další automobilovou dopravu.“ Je okopírovaná z jakéhosi cancu k D47 od ekoterotistů. Jak může rozšíření vytvářet další dopravu???? To jsem nikdy nepochopil. Jako že stréc sedí doma a když si v Blesku přečte, že mu postavili dálnicu za vsí tak vyrazí do autosalonu, koupí auto a začne drandit………
Když vím, že na věčně plné dálnici asi uvíznu, tak nechám auto doma a jedu vlakem-busem-nakole. Když vím, že po okreskách pojedu k babičce tři hodiny, pojedu jednou za čas, pokud se mi tam objeví dálnice a je to najednou hodina cesty, pojedu klidně každý týden.
Když vím, že je po Praze PID je stejně rychlý jako auto, vyplatí se mi platit 10K/den, když postaví Blanku, vyplatí se auto.
atd. atp i v nákladní dopravě.
Děkuji za názor. Sice mi připadá dost přitažený za vlasy, ale každý máme jiné životní zkušenosti. Použití auta totiž není otázka času cesty, ale jiných benefitů… Svoboda v pohybu, době odjezdu, náklad, místní přesuny, pohodlí….. Proto kdekdo jezdí autem a je nasraný že trčí v zácpě a nebo že kličkuje vesnicemi a otravuje jim život. Za staříky se jezdí pravidelně a je jedno jak. Jen si člověk rozmyslí 5.5 hod po okreskách vesnicema, nebo 2 hod po dálnici (nižší spotřeba, nižší emise).
jsem si vždycky myslel že dálnice se třemi pruhy je tříproudá a právě nyní Se dozvídám že je šestiproudá…
Stačilo by vyhlásit zákaz tranzitu kamionů a situace na českých dálnicích by se výrazně zlepšila i bez drahých investic do třetích,čtvrtých,………………pruhů.
V Korejské lidově demokratické republice toto opatření zavedli už před mnoha lety – s nesporným úspěchem. Možná teď, po návštěvě našich poslanců v této zemi, se dočkáme podobného pokroku i u nás. Omezení možnosti vlastnit a používat motorová vozidla pro soukromé účely by mohlo být dalším krokem ke zklidnění provozu na našich silnicích.
Asi tak. Hlavně že bude železnice a uškodí se silniční dopravě. To některým stačí ke štěstí…
Nkěterým stačí jen ta druhá část a mezinárodní smlouvy se doržovat nemusejí.
ANO. Toto opatření přináší hlavně plnou kontrolu nad pohybem lidí. Kdo nezíská povolenku ke vstupu na nádraží nejede. Nedávno si můj známý v Moskvě postesknul, že za bolševika měli auto jen zasloužilí členové a budovatelé a silnice byly prázdné, a že dneska si může auto koupit každý a bez povolenky jezdit kam se mu zachce………. Nu taky názor. A tak je Moskva symbolem nikdy nekončícího dopravního kolapsu.
(sarkasmus) Já myslím, že lidí je na internetu příliš moc. Měl by zůstat odborníkům z IT a nebude třeba stále zkapacitňovat linky. Řešení by bylo jednoduché, na routery nasadit omezení paketů a lidi pak přestanou na internet chodit. Zákaz tranzitu dat přes ČR by situaci také zlepšil, internet by se stal v ČR dostupnějším. (/sarkamus)
Ad D1 u Brna – podle mého skromného názoru je 3+3 Kývalka – Holubice naprosto nedostačující. Aby šlo hovořit o komfortu, 3+3 by mělo být Velká Bíteš – Vyškov. Kdo tam jezdí, ví, že jet tam jinak než 110 – 120 ve šňůře aut téměř nelze – zejména na ten Vyškov. Kývalka-Holubice by se uživilo 4+4. Ale to je na naše pomazané hlavy sci-fi. A nějak tam u Brna vypadla D2 Brno – Modřice 4+4 (dnes 3+3) a Modřice – Blučina 3+3 (dnes 2+2). Taky scifi, že? Provoz je tam mimo předpisy – auta těsně za sebou, předjíždějící kamiony… Hlavně… Číst vice »
Na Vyškov až tak netřeba. Jen po oddělení E50 u Holubic. Totiž jeden vlak za hodinu v relaci Vyškov – Brno se zoufalou jízdní dobou je pro denní dojíždění výhodný jen ve velmi specifických případech. Chtělo by to urychleně druhou kolej a dopravy na dálnici ubyde, lidi se přesunou do vlaku. Ale musí to být Vyškov – Brno za 20-25 minut.
Článek je to zajímavý, ale jedna podstatná okolnost tam zcela chybí. Tou jsou současné intenzity provozu na zmíněných úsecích. Pokud se podívám do výsledků sčítání dopravy z roku 2016 http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx na současné úseky 3+3, jsou tam intenzity za 24 hodin: D1 Spořilov – Mirošovice – 99 tis. vozidel v Praze klesající na 73 tis. před Mirošovicemi D0 v úseku D7 – D6 – D5 (Ruzyně – Řepy – Zličín) – 49 a 63 tis. vozidel D1 Lipník nad Bečvou – Bělotín – 28-29 tis. vozidel No a teď pro změnu nejzatíženější úseky v uspořádání 2+2: D0 v úseku od D5… Číst vice »
Když se podívám do normy ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic, tak tam vidím, že stávající dvoupruhové kategorie D a R v profilu D27,5, což se staví dneska, resp. R27,5 vyhovují na cca. 28 000 vozidel/24 hod. pro každý směr zvlášť, čili řekněme 56 000 vozidel obousměrně za 24 hod. Třípruhy v kategorii D 33,5, což je třeba ten Lipník vyhovují pak na 38 000 vozidel/24 hod. jednosměrně, čili řekněme na 76 000 vozidel/24 hod. obousměrně = z toho je třeba vycházet. Čili úvahy ohledně třípruhu: D1 Spořilov – Mirošovice – 99 tis. vozidel v Praze klesající na 73… Číst vice »
Tupé přidávání pruhů dálnic vede akorát k nárůstu objemu silniční dopravy a vytváří tlak na přidávání dalších pruhů… Dopravní indukce – stačí se podívat do ročenek dopravy, otevření D0 mezi D1 a Slivencem vedla, zdánlivě nelogicky, k nárůstu i na těch trasách, kterým měla odlehčit (D1 na Šeberově, Jižní spojka, K Barrandovu). Takhle si dopravní politiku nepředstavuju.
Vy jste asi nejel těmito místy před a po otevření okruhu že? Jinak by jste takovou kravinu nevypustil,
Nejsem si jistý, jestli má cenu s ohledem na vaše vyjadřování vstupovat do diskuze, nicméně zkusím to.
Záleží z jaké perspektivy se na to díváte, první rok byl výrazný úbytek, ale během cca šesti let došlo k vyrovnání a nárůstu na všech uvedených silnicích.
Po dokončení okruhu se mi skutečně nestalo ( vyjma nehod či stavebních omezeních), že bych z jedné strany stál na Spořilově a z druhé nad Barrandovem, což do té doby bylo zcela běžné. Jinak dálnice se snad staví od toho aby na ní jezdila auta, tak bohatí aby se stavěli dálnice pro nikoho jsou možná španělé, kde AP 7 ( s poplatkem) zeje prázdnotou dolu od Alicante a souběžná A 7 (zdarma) je narvaná.
Co se vám stalo nebo nestalo, je jedna věc. Můžete porovnat před a po: http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/dopravni-inzenyrstvi/rocenky Někde v ročence je i počet tranzitujících kamionů, jejich počet je překvapivě malý.
Já prostě nejsem přesvědčen, že další investice dálnic jsou celospolečensky přínosné.
Vy možná ne, ale důležité je že si to nemyslí RSD a stavi se a bude se stavět.
Přesně tak.
3 pruhy jsou v Česku vyhozené peníze, protože většina řidičů osobních aut neumí ten pravý pruh používat. Takže budeme mít 3 pruhy, ale čeští lojzové budou nadále jezdit jen prostředním a levým.
A Vy také budete jezdit jen prostředním a levým pruhem?
Za ty prachy co stát z motoristů má, již včera bylo pozdě. Rozhodně by se ale přednostně mělo řešit křížení D0 x D5 až po sjezd na Barandov, protože cestovat každý den tímto směrem je tak trochu sázka do loterie. To samé D7 od letiště po výjezd na Lidice a směr Beroun na D5 netřeba zmiňovat. Ale i tak bez pokračování okruhu přes Suchdol a Březiněves to budou stále dost bolavá místa, každému je asi jasné, že provoz slábnout nebude.
On stát těch prachů z motoristů zase tak moc nemá – podívejte se, kolik výstavba a údržba stojí a kolik se proti tomu vybere z dálničních známek.
Kdyby se u nás zavedlo mýtné i pro osobní auta jako v jiných zemích, kvalita silnic bude úplně jinde.
A dálniční znamka je jediný prijem z motorismu, nebo co jste tim chtěl naznacit?
Spotřební daň z paliva + DPH 80 miliard Kč. Pak jsou tady ještě daně při pořízení vozidla i náhradních dílů. A další, třeba ekodaň připřepisu vozidla. Tu platí cyklisté nebo motoristé?
Jednu věc nechápu. Je 30 let od revoluce, už po 10 letech bylo na intenzitě provozu vidět, že kapacity stačit nebudou, Praha byla zasekaná už začátkem devadesátek. Proč sakra nebylo prioritou postavit okruh Prahy v konfiguraci 3+3 už tehdy? Západ byl vzor a USA nový styl života (všechno autem), ale silnice se staví až teď
Pac to v planech ze 60 let bylo pripraveno na 2+2,…
Protože stát neměl prachy, po 40 letech odstraňování bohatství, aby byli všichni stejně … chudí.
To by jeden brečel. Dnes a denně čteme o důvodech přidávání pruhů na dálnicích viz. v tomto článku: „Důvodem k rozšiřování je především silný provoz, vybraná místa k přistavění dalších pruhů patří k nejvytíženějším v tuzemské dálniční síti. Rozšíření dálnice vede k bezpečnějšímu a plynulejšímu provozu, současně ale vytváří další automobilovou dopravu.“ Co zásadně nečteme: Důvodem k rozšiřování je především silný provoz, vybraná místa k přistavění dalších kolejí patří k nejvytíženějším v tuzemské železniční síti. Rozšíření železnice vede k bezpečnějšímu a plynulejšímu provozu, současně vytváří prostor pro převedení automobilové dopravy na železnici. Ať mě někdo vyvrátí, že se u nás… Číst vice »
A naopak tam ještě budeme lákat další „konkurenci“, protože jedině tak je přece možné dosáhnout vysoké kvality dopravy …
Ale zase čteme další pokračování ságy Kralovice – Mladotice 🙂
Jak jsou mi celé Kralovice ukradené i s jejich lokálkou, tak mi nepřestává fascinovat neskutečná naivita železničních optimalizátorů, že když omezíme investice do lokálek (tisíce, jednotky milionů), jako mávnutím proutku budou desítky miliard na další dálnice. Víru v to vám brát nechci, ale věřte, že to je těžce naivní.
Nelzi, skoro kazdy rok potrebuje nejaka lokalka stamilionove investice ci opravy. Kacov, Moldava, Msenka, Bezdruzicka, Sumava, Pisek-Tabor, Dobris, pacifik z Prahy do Cercan. Jsem ochotny nepocitat mezi slabe lokalky trate jako Louny-Lovosice, kde investice ma sanci skutecne pritahnout nove lidi a vyrazne zrychlit trat za rozumny peniz, ale ne ty, co jsem uvedl. Tam ty stamiliony az miliardy nepritahnou skoro nikoho navic, jen umozni trati dal prezivat. A bez tech penez by to neslo. Takze nam tu necpi demagogie o tom, jak lokalky stoji stezi jednotky milionu., sotousku prolhany. To stoji tak mozna za situace, kdy je predtim nekdo za… Číst vice »
To bude asi tím, že většina populace to auto používat chce, platí za pořízení a provoz nemalý prachy do státní kasy a třeba se nechtějí kodrcat někde ,,sockou,,.
Ano. A ta auta nemusí platit žádné mýtné, zatímco vlaky mýtné/kolejné platit musí.
Mýtné pro auta je v ceně pohonných hmot. Cca 11/13 Kč spotřební daň za litr nafty/benzínu.
Hmm… ty současné stavební úpravy mezi Prahou a Jirny (rozšíření na třípruh) není ztřípruhování? to se bude za pár let dělat ještě jednou?
Někde jsem četl (bohužel už si nevzpomenu kde), že teď se jenom rozšíří fyzicky vozovka (ale pruhy zůstanou dva z nějakých formálních důvodů) a teprve dodatečně se to „přemaluje“ na 3+3. Možná si někdo pamatuje, kde se o tom psalo.
Vozovka bude letos hotova, ale kromě přemalování to budou nové protihlukovky atd.
Jak poznamenal kolega, nebude se to dělat „ještě jednou“. Fyzicky bude připraveno, pak se to jen přemaluje. Tuším, že v EIA byla podmínka pro 3+3 výstavba nových protihlukových stěn, bez toho tam další pruh být oficiálně nemůže. A výstavba PHS prochází klasicky nějakým stavebním procesem typu plán, projekt, pozemky, stavební povolení, zhotovotel…
Podmínka pro 3+3 do Jiren je zprovoznění D0 Modletice- Běchovice, díky čemuž se rozšíří D0 až po stálice a zmíněná d11. Obě na to již budou připraveny, postačí jen namalovat čáry.
Satalice, pardon. Jem doplním že tento úsek D0 je připravený od modernizace tuším někdy v letech 2015/2016
jízda ve 3 pruzích je pro naše řidiče takový nezvyk. Spíš mě udivuje, že tady na Moravě u každého obchvatu hlídá křeček, bobr nebo nějaký pták, takže se tu nic nestaví a hele u Práglu, tam už 3 pruhy….
Asi jste nejel u Lipníka
Jan Sova:
Tak se tam jed nekdy podivat v ranni spicce a bude ti hned jasno..
A mimochodem se podivej na mapu vzhledu stavby dalnic a uvidíš ze na Morave ty dalnice uplne nesmyslne povedou do každý druhy vsi…D48, D55, D 52 (Viden napojit na D2) a soucasná nadbytečná D46… apod ALe naproti tomu důležitý a opravdu potřebný dálnice pořád nejsou D1(včetně ex D47 a její opravy), D 35, D49 kolem Zlína na SK, D68 kolem Třince na SK a PL, D3 do Budějovic, D6 do Varů na letiště, D7 do Německa, D9 nestojí jestě ani mkilometr…
Rakouská A7 vede k Mikulovu – tedy k budoucí D52 – podle mezistátní dohody. Rakušasné dálnici k Břeclavi snad ani nikdy neplánovali. A navíc u Břeclavi jsou chráněná území a tam dálnici nevybudujete.
Už takhle jsou tam velké problémy s trasováním obchvatu na I/55.
Rakušanům to bylo jedno, ale chtěli, aby jim ČR závazně sdělila, kudy přivede dálnici na Moravě, aby se přizpůsobili – a Hašek a další moravská politická garnitura si prosadila, že to bude Mikulovem a ne Břeclaví, ačkoli „D2“ dostatečně vytížená není a s paralelní trasou na jih přes Mikulov ani v dohledné době nebude a být ani nemůže. A chráněná území jsou, pokud vím, i u té trasy přes Mikulov
Ale houbeles! Před 20 lety byla sice D2 dálnice duchů, dnešní intenzity dopravy jsou zde však takové, že by dopravní proud na Vídeň už dobře nepobrala. Kromě toho varianta přes Břeclav je prostě kompromisní a je otázkou, jestli by vůbec prošla z hlediska ochrany přírody atd.
Frekvence z „pětapadesátky“ stejně v Břeclavi zůstane, ale když si JmK chtěl kromě Břeclavi natrvalo zaneřádit i Mikulov, tak ať má, co chtěl.
Pane Sovo, nerad to říkám, ale děsivě se mýlíte. Úplně stačí si na internetu dohledat přehled staveb a investic, ať už na silnici, či na železnici, a Morava je v tomto ohledu už asi tak šedesát let silně zvýhodněna, zatímco mezi statisícovými českými městy vedou okresní silničky či ubohé lokálky.
Ty 3 pruhy na D11 jsou úžasné. Jestli to bude jednoho dne dál, tak jedině dobře. Podle mě to je nejlepší dálnice u nás a každý upgrade rozhodně vítám!
Offtopic, ale zajimal by me nazor vice lidi. Pokud nebude umozneno podjizdet blbce jedouci uprostred, nevidim zadnou pridanou hodnotu v dalsim jizdnim pruhu. A jelikoz si nemyslim, ze by dovoleni podjeti nejak prispelo k bezpecnosti provozu (lide jedouci konstatne uprostred stovkou uprostred jsou radi, ze udrzi svuj korab, nekdy k tomu jeste stihnou sjet Instagram), v praxi je treba pro me trojpruh pro ridice daleko neprijemnejsi, pokud teda neudrzuju 140-200 v levem pruhu. 🙂 Bud klickuju mezi idioty jedouci tacho 100, a kteri by uplne v klidu mohli jet v rozestupech mezi kamiony, nebo nestiham zrychlit, kdyz je predjizdim a… Číst vice »
Domnívám se, že dodatečný užitek třetího jízdního pruhu je řádově nižší než druhého pruhu.Mimo jiné z důvodu, které popsal Tomáš. Jak třetí pruh pomáhá naplňovat cíle vedoucí k ochraně klimatu mi také není známo. Takže já osobně bych pro třetí pruhy v uvedeném rozsahu v referendu zřejmě nehlasoval.
Myslím že by se osvědčily cedule u dánice “Držte se vpravo” jako jsou v Rakousku. Nicméně ten třetí pruh pomůže i tak protože do něj odjedou aspoň ty kamiony.
Ohledně podjetí auta ve středním pruhu – myslím si že je to spíš bráno jako jízda v pruhu než předjíždění zprava, kor když se hned nezařazujete zpět do středu.
Mám jet vpravo, jedu vpravo. Ať mi pak klidně Nejvyšší správní soud vysvětlí, jak můžu předjíždět, aniž bych opustil svůj pruh. (Z češtinářského pohledu předjíždět = dostat se před někoho). Pokud bych jel ve středním, dojel bych někoho, předjel ho zprava a opět bych se zařadil do středního = přestupek. Jedu ve středním, protože předjíždím, dojedu někoho pomalýho, vracím se do pravýho, kde je už volno, protože v něm mám jet = v pořádku. Pokud bych ho předjel levým, spáchám přestupek, protože nejedu vpravo.
Ten „pomalej“ ve středním pruhu nemá co dělat. Viz 361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích, §12, odst. 1 a násl. (dostupné třeba na https://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-c-361-2000-sb-zakon-o-silnicnim-provozu/uplne/).
Problém je v tom, že policie raději hlídá, jestli někdo nejede 55 km/h ve vsi, kde není venku ani noha. Pokuty se tam vybírají snáze než na dálnici.
předjíždět vlevo se smí….
Pokud tedy chci být akurátní a striktně dodržet literu zákona, tak nemohu jet vlevo, když mám vpravo volno. Neříkám, že jsem porušil pravidla předjíždění, ale pravidla pro jízdu v jízdních pruzích.
reakce byla na vámi napsanou hypotézu, že někoho dojedete uprostřed a nemůžete ho předjet zprava. Pokud předjíždím, tak vlevo, čímž nemůžu porušit pravidla pro jízdu v jízdních pruzích, protože jsem ve speciální situaci, tj. v předjíždění, které je speciálně zákonem upraveno a má přednost před obecnou úpravou provozu (jízda v jízdních pruzích). Pravidla silničního provozu mi tedy speciálně v režimu předjíždění neříkají, že se má (musí) předjíždět vpravo. § 17 odst. 1 zák. č. 361/2000 Sb., cit : „…Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při… Číst vice »
Pokud jedu konstatntní rychlostí vpravo a takto se dostanu před pomalejší vozidlo jedoucí vlevo, nejde o předjíždění. Nemám povinnost zpomalit.
S tím pomalejším vozidlem jedoucím (po dálnici) vlevo ovšem tvůrce předpisu asi ani vůbec nepočítal, protože pomalejší vozidlo jedoucí vlevo nemá vlevo co dělat = má jet vpravo: dálnice přece není komunikace určená k tomu, aby se po ní jezdilo v pruzích jako po městě od křižovatky ke křižovatce a s množstvími různě odbočujících vozidel.
Další pozitivní věc může být u dopravních nehod, kdy bude často(nebo dřív) místo na objíždění nehody. O nekonečných opravách našich dálnic ani nemluvě.
Myslím, že v tom hraje určitou roli i psychologie a zvyk. Dlouhá léta u nás existoval třetí pruh pouze jako stoupací pro pomalá vozidla s odpojením a připojením zprava, často i s omezením přejetí zpět. Zvyk je železná košile, řada řidičů chápe najetí do pravého, čti pomalého, jako snížení cestovního komfortu. Přiznám se dobrovolně, běžně je podjíždím.
Značky stoupacího pruhu stále existují. Osobně nevím jak je mám brát (ta značka s třetí šipkou v pravo co je rozdrolená na víc šipek).
https://www.autoweb.cz/stoupaci-pruh-dalnici-kamiony-i-pomala-osobni-auta/
Nechybí vám v seznamu D7? Tam se počítá do budoucna s třípruhem až po exit Buštěhrad (7?).
Tam chybí připojovací/odbočovací pruhy. Jejich doplnění by hodně pomohlo, a pak celé té oblasti nějaké kapacitní propojení D7 a D8.
Chybí skutečně kvalifikovaná náhrada „stojedničky“ = skutečný „vnější okruh“ …
Staví se okruh Slaného, to už bude celkem použitelné propojení D7 a D8
To by bylo jako propojit D5 z Berouna na D1 do Mirošovic. Je to daleko, jako náhrada okruhu to nestačí. Problém je, že pro nákladní dopravu je volně průjezdný most na D0 u Zbraslavi/Radotína a pak nejbližší po proudu až za Veltrusy (most v Kralupech má jen místní význam). Logistická centra a firmy na D8 u Prahy mají zoufalou dostupnost s těmi u letiště a D6 a D5.
No připojovací pruhy se mají řešit v rámci té „náhrady stojedničky“, kdy se mají zrušit exity Tuchoměřice a Středokluky a vybudovat jeden zhruba někde mezi nimi – už by měl být připraven pro třípruh. Jinak v územním plánu je také počítáno s třípruhem.
Ach jo, prosím, opravte si D11.
Z Prahy do Jiren je pravý pás již hotov a teď se pracuje na levém, takže zahájení stavby asi nebude v roce 2022!!!
Je to malinko jinak. Tři pruhy tam sice jsou, ale namalované budou (od Prahy už jste to mohl zaznamenat) jen dva. Protože EIA a další věci. Takže ve třech pruzích skutečně až v roce 2022. Možná.
Takže na D11 Praha-Jirny, kde je 3 pruh v podstatě hotov a stačí jen přemalovat čáry bude trvat schvalování další 3 roky? D0 Slivenec-D5 která je přetížená už teď, denně sou tam nehody a kolony až po roce 25. Závratné tempo
Pravděpodobně na to nemáte ještě EIA (nevím). Musíte pořešit hluk apod. Dále budete řešit to, že sice zavedete 6 pruhů a pofrčíte rychle, ale pravděpodobně nebude stíhat MÚK D11-D0, takže budete řešit problémy tady – proč stavět stavbu za 1 miliardu (nebo více?), když se cestovní doba řidičům nezkrátí?
Hlavně se divím, že D0 Slivenec – D5 se „neztrojpruhovalo“ už při poslední velké rekonstrukci (cca. před pěti lety před otevíráním úseku Slivenec – D1).
Asi to bylo proto, že se v ČR musí proinvestovat 2x tolik peněz (aby si stavební firmy přišli na své a řidiči poznali opravdové kolony), než kdyby se opravdu plánovalo a predikovalo.
rozšíření je podle povolování v podstatě stavba nové dálnice. Tedy x let navíc. Jen EIA jsou tři roky.
Proto taky píšu o tom predikování a plánování.
Stejná situace je (prakticky v celé délce) D1 z Prahy do Brna. Proč se už teď dálnice nestaví 3+3 pruhy? Není zde stan dostatečná intenzita provozu?
Provoz na D1 by neměl tak růstu ve chvíli, kdy se dostaví D35 v plné délce. V tomto případě si myslím, že 3+3 je zbytečně moc. Ostatně, pár studií se na to dělalo.
V celé délce asi ano, ale o potřebnosti úseku na 3/3 Kývalka-Holubice nemůže být pochyb.
To nijak nerozporuji.
Zajímalo by me , jaké jsou očekávané intenzity dopravy na D11 v úseku Praha -Poděbrady a Podebrady – Křižovatka D11/ D35, pokud cca v 2025-27 bude skutečně dostavěna D35 až do Mohelnice ..
Rozhodně ten nárůst D11 bude extrémní, cesta mnohem lepší na Olomouc a sever Moravy než po stávající D1.
Určitě se provoz bude blížit D1čce
No protože je stejná situace i s tím povolováním. Spíš měla být už dávno hotová D35
Mimo EIA a nutnosti koordinace s otevřením úseku D1 – Slivenec tam byly zásadní problémy s pozemky, kde možná i dnes některé z nich nemají jasného vlastníka.
ono to je už 9 let 🙂
“ Využití tří pruhů ale bude možné až po dodatečných úpravách, které si vyžádají i novou studii vlivu na životní prostředí. Jde o odvod kanalizačních vod a vytvoření dodatečných protihlukových stěn. „
Velmi dobre!
Pro automobilistu.
Však na každou relaci můžete použít jiný dopravní prostředek. I motorkáři si přijdou na své 🙂