cargo

Přehledně: Kde stát připravuje šestiproudé dálnice. Vyrostou hlavně u Prahy

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČRKamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Dálnice D11 by se měla v budoucnu rozšířit na šest pruhů z Prahy nejen po exit Jirny, ale až do

Dálnice D11 by se měla v budoucnu rozšířit na šest pruhů z Prahy nejen po exit Jirny, ale až do Poděbrad. Kvůli velkým nárůstům provozu už začalo Ředitelství silnic a dálnic oznamovat obcím podél dálnice, že po roce 2025 by se mělo začít s jejím rozšířením.

„I když ke stavbě dojde až po roce 2025, ale příslušné obce o tom již samozřejmě informujeme. Investiční příprava je velmi dlouhý proces,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Podstatně blíže ke stavbě jsou tři úseky, kde by měli řidiči jezdit třemi pruhy každým směrem. S takovým uspořádáním se počítá v úseku Pražského okruhu od Satalic do Běchovic (stavba D0 510), která by měla začít v roce 2022. Ve stejném roce má začít také stavba dalších pruhů k prvním osmi kilometrům D11 v úseku Praha – Jirny.

Ve stejném roce by mělo dojít i k rozšíření dálnice D1 kolem Brna: šestipruh má být od Kývalky až po Holubice.

Šestipruhová dálnice je zatím jen na třech úsecích tuzemské silniční sítě: na části Pražského okruhu mezi D5 a D7, na D1 z Prahy do Mirošovic a mezi Lipníkem na Bečvou a Bělotínem.

Důvodem k rozšiřování je především silný provoz, vybraná místa k přistavění dalších pruhů patří k nejvytíženějším v tuzemské dálniční síti. Rozšíření dálnice vede k bezpečnějšímu a plynulejšímu provozu, současně ale vytváří další automobilovou dopravu.

V přípravě jsou už další i další úseky. Na další části Pražského okruhu mezi Slivencem a exitem na D5, k rozšíření má dojít i u dálnice D5 z Prahy do Berouna. Širší má být i D8, kde dosud není rozhodnuto o tom, zda bude rozšířena po Úžice nebo Novou Ves. Pohodlnější jízdy se mají dočkat i řidiči na D10 až do Mladé Boleslavi.

Připravované úseky, kde dojde k rozšíření na uspořádání 3+3

– D0 510 (Satalice – Běchovice): předpoklad zahájení realizace je rok 2022
– D1 v úseku Kývalka – Holubice (km 182 – 210). Akce je rozdělena na 7 úseků, zahajovány budou postupně v letech 2022 – 2028.
– D11 v úseku Praha – Jirny (km 0 – 8): předpoklad zahájení realizace je rok 2022

Další plánovaná rozšíření dálnic na 3+3 (zahájení realizace po roce 2025):
– D0 515 (Slivenec – D5)
– D5 (Praha – Beroun)
– D8 (Praha – Úžice/Nová Ves) (zatím není rozhodnuto o místu ukončení)
– D10 (Praha – Mladá Boleslav)
– D11 (Jirny – Poděbrady)

Tagy D0 D1 D10 D11 D5 Ředitelství silnic a dálnic šestiproudá dálnice Top uspořádání 3+3
92 komentářů