Přehledně: kde od neděle zrychlí vlaky. Pendolino pokoří do Ostravy nový rekord
Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Desítky miliard korun investované do české železnice se od neděle projeví kromě plynulejší jízdy i jinak. Na některých trasách dojde
Bohužel ne všude vlaky zrychlí. Zcela pro mě nelogicky se zručily některé expres rychlíky Praha Tábor Budějovice (Linz), respektive byla vložena zastávka v Benešově. Takže vlaky jsou pomalejší o 4 minuty nejméně a trasa mezi Prahou a Budějovicemi je opět více než 2 hodiny. Nechápu, kdo to navrhnul?
Dokonce spoje mezi Benešovem a Táborem jsou u něktreých rychlíků pomalejší o minutu, ačkoli vlaky staví stejně jako doposud.
Dokud nebude zcela zmodernizován celý koridor, pak prostě nikdy rychlíky nebudou jezdit vyloženě rychle. 🙁 🙁
O celé 4 minuty pomalejší? No tedy fakt to je tragédie. Za to by měl někdo být veřejně lynčován.
Mirekku,melo by to byt opacne a jizdni rady se upravovat tak,aby vlaky jezdily o 4min rychleji,nikoli pomaleji.bohuzel na ctvrtem koridoru se z nakeho duvodu stale jezdi v hodne usecixh po jednokolejce a v praze pomalu.to jeste potrva radu let.a stejne tak dalsi koridory.pritom by tes i staciko lepe plabovat spoje a vlaky by nemusely cekat v tabore 7 minut uplne zbytecne.uf.
Kolik těch expresů stojí v Benešově? Jeden. Z kolika?
Na jaře začne stavba Dynín – Ševětín, nebude to prodloužení o 4 minuty (svět se zboří, že?) s tím třeba souviset?
Petre na jare zacne usek sudomerice votice, az nekdy na podzim a jestli vubec zacne usek dynin. jsou to ale nove useky,ktere nijak neovlivni stavajici provoz.rozhodne ne v roce 2018,mozna v dalsim obdobi vystavby.
Nemůžu si pomoct, ale nějak mi ty články J.S. na téma „taxem si jednou listoval kursbuchem“ připadají trochu už na hlavu padlé. Od bombastického „objíždění ČR“ pro cesty Vídeň-Berlín, přes „přímé vozy z ČB do MB“ (wow, LOL, opravdu?), issue s minutovým nepřípojem osobáku na expres v Chebu až po „rekord“ zlepšující cestu do Ostravy o 1 (slovy jednu) minutu…
Michale, je to věc názoru. Důležitý je, že kje tu server, který přináší aktuální info z dopravy z Čech i ze světa. Jsem za to rád. 🙂
Pikeheade, neřeš to. Prostě se jedná o články dle zaměření webu a byť význam některých zpráv typu minuta tam či zpět je velmi nízký, ničemu to nevadí.
Nevím jak v jiných oblastech,ale je nepochopitelné, že se na tratích v okolí Brna železnice dobrovolně vzdává vyšší cestovní rychlosti. Jízdní doby rychlíků hlavně ve směrech na Žďár nad Sázavou, Olomouc,Přerov, Jihlavu i Břeclav by mohli být i o desítky minut kratší. Chápal bych,kdyby byla jízdní doba mírně navatovaná kvůli rovnání důsledků provozních mimořádností, nebo pomalých jízd, ale to co se děje v této oblasti několik posledních let se dá jen těžko vysvětlit. Vypadá to, že někdo uměle a úmyslně přihrává cestující konkurenčním druhům dopravy, nebo usilovně pracuje na zrušení vlaků z důvodu pomalosti a tím pádem i nevytíženosti.
Souhlas. Tuhle trasu neznám, ale celkově mám pocit, že někdo nechce podporovat železniční dopravu tak, jak by to tu už mělo být nejméně 10 let. Je rok 2018 a vlakem se vyplatí jezdit jen po koridorech.
Jen jaksi nepíšete, že by pro to byla potřeba modernizace tratí v řádu desítek miliard.
A8n penize na to jsou.dokonce se casto hovori jak ted ve vyberovyxh rizenich padaji ceny dolu.klidne o nekolik set milionu nebo dve miliardy… navic to hodne dotuji programy z eu. To neni vse hrazene z rozpoctu ministerstva dopravy.to by se nepostaviko a nezmodernizovalo twmer nic. 🙁
On se předřečník tváří, jako by to šlo provést škrtnutím pera. A zrychlení v řádu desítek minut do Břeclavi bych rád viděl. Leda by postavil ten Hyperlup.
Brno – Jihlava houby o 6 minut! Pro nás, co jezdíme Č. Třebová – Třebíč, se to zrychlí o 31 minut tam a o 34 minut zpátky!!! Wow! To za ty prachy stálo. :-)) Je to díky navázání Railjetů místo Rx-ek na R na Jihlavu.
Tak super.to je velka uspora casu! Konecne se taky neco szdc podarilo. 🙂
Stíhá to i vlak na Břeclav a Hradiště, který jinak o minutu ujížděl.
Zajímavé je, že autobusy na trase Praha – Mnichov jsou pořád o minimálně hodinu rychlejší. Ať žije profesinálně řízené ministerstvo dopravy a výběrová řízení.
Vzpomínám, jak se po revoluci strašně, strašně chvátalo s výstavbou D5. Škoda, že takhle rychle nepostavili i železnici.
Ale to je nejen problém na české straně. Najděte si někde studii, v jakém stavu je trať z hranic do Řezna. Autobusem jedete po dálnici celou cestu a to, že Ťok zazdil železniční stavby, které se po jeho vykopnutí musí znovu rozjíždět, je někde znát.
Nebojte se, dočkáte se. Až se i Němci rozhoupou a na své straně rekonstruují trať, jízdní doba se zkrátí o hodinu.
Pokud ale pojedete v dopolední špičce z Mnichova a přijedete kolem páté do Prahy, už to tak super nebude 😉 Ta trať je ostuda, ale rozhodně autobusům konkuruje – v tom spočívá ta ostuda.
Možná, že tu železnici nepostavili proto, že je přepravními výkony 20x méně důležitá než ta dálnice…
SŽDC jsou pro mě totální žabaři. Něco jako ŘSD. Jsou to příspěvkové organizace, lidi tam asi mají malé mzdy, všichni bydlí v Praze a na regiony kašlou.
A ministerstvo dopravy by mělo mít rozpočet aspoň 120 miliard ročně, aby investovalo do nových dálnic, silnic a modernizací koridorů. Sorry, ale tohle je asi i cílená neochota vlády nepodporovat infrastrukturu. Pro mě totální zklamání.
Autobusy jsou až o hodinu rychlejší, protože silniční infrastruktura je výrazně kvalitnější a kratší než železniční. Nicméně hlavní prostředek dopravy je jako obvykle je osobní auto, autobusy jsou spíš pro sociálně slabší vrstvy.
Pavle verejna doprava je zejmena pro ty,kdo nemohou cestovat autem.treba mladez studenti duchodci ne kazdy ma ridicak neo je schopen ridit… a take s vami nesouhlasim ze bus je vzdy rychlejsi nez vlak.treba trasa budejovice praha je lepsi vlak.zaveze vas totiz primo do center mest. Naopak treba busy z plznevdobphy stavi na zlicine a pak musite cca 30min metrem do centra. Takze vlak je take vyhodnejsi…