Přehledně: Kam chtějí České dráhy nasadit nové jednotky od Pesy. Nahradí hlavně regionovy
Motorová jednotka Pesa pro České dráhy. Foto: Pesa
Jako první se mají objevit nové jednotky v Praze a ve Středočeském kraji. Jejich nasazení omladí vozový park i na tratích, kde jezdit nebudou.
Bóóóže můj…….. tady snad asi nikdo pomalu není normální. Kolik lidí se tady najde a hledá problémy s tím že se pořídí nová vozidla. Nepřipadáte opravdu s tou arogancí vůči ČD ale i tak nějak se vším trochu trapně ? Seďte teda doma a držte huby. Nelíbí se vám staré, prořídíme nové. Nové taky ne ? No a všichni normální lidi si radši vstřelí kulku.
810 v dobrém stavu… taková existuje? 😀
Jo ta co prošla modernizaci .. nový motor okna , WC..
a co třeba Nezvěstice – Příkosice, kam se 814 kvůli traťovým poměrům nikdy ani nekoukla?
Nebylo by to lepší už na celou trať Rokycany – Nezvěstice, případně až do Radnic?
Nebyla by toto trat na bateriove vlaky? Nabiju v Nezvesticich, Rokycany – Chrast pod draty.
Jde asi o to jak dobijet v Radnicich.
Ale byla tam, nevím proč by tam měla jezdit jednotka s kapacitou více míst, než má 810, zbytečné a blbost to je A Příkosice Rokycany, zde právě Regionova kapacitně ráno nestačí ( pokud je normální) situace. Ale dnes je to prázdný, prázdný, Prázdný
vozy 810 pak půjdou na jiné výkony..opravdu v letech 202x ještě bude někam nově nasazovat 810? 810 by už nyní nemělo jezdit nikde..a to ani v modernizovaném provedení ala 811, o původním vůbec nemluvě
811 na Budišov úplně v pohodě
Ano, tam se vozí leda tak vzduch.
To je zajímavé že když sem tam byl .. vozí to celkem obsazene
Odry, Vítkov a Budišov, rozhodně vzduch nevozí.
Tak konkrétně 810 (nikoliv do budoucna 811) by měly ještě pár let jezdit v Moravskoslezském kraji na výkony ze Suchdola do Fulneku, (Bohumín)-Dětmarovice-Petrovice u K., v prac. dny tuším jezdí stále ještě na posilách mezi Frýdkem-M a Těšínem (ikdyž tam asi půjdou ty přebytečné regíny), dále Os mezi Krnovem a Jindřichovem ve Slezsku, pak některé výkony na Hlučín a Chuchelnou z Opavy, jezdí taky na Hradec nad Moravicí. Samozřejmě nejsem si tím úplně jistý, 811 mají jezdit určitě Veřovice-Studénka, Suchdol-Budišov a Opava-Rýmařov, dále možná výše zmíněné výkony, záleží, kolik těch 811 nebude zrovna do čeho píchnout..
Jestlipak to konečně nahradí 810 na 172? To rameno Strakonice-Blatná-Březnice je dnes trochu jinak. Buď budou jezdit jen spoje Strakonice-Blatná, nebo (Strakonice)- Blatná-Březnice-Beroun.
Co, proboha, chcete nahrazovat na „liteňce“? Je sice pravda, že je to v lecčem docela „příměsto“ (zejména o víkendech) a asi by tam zejména kvůli cyklistům bylo vhodné nasadit minimálně na některé vlaky něco příhodnějšího než „šukafóny“ s vlečňáky pro dopravu této kategorie cestujících, ale jinak jsou tam právě ty „šukafóny“ pořád zcela vyhovující vozidla a snesou je nakonec i cyklisté: podívejte se na „Cyklo*ráček“, ten má cyklisty dokonce v názvu, ale má pro ně také jen vysokopodlažní „kolovůz“ („015“) upravený z „Bafíku“. Pro nízkopodlažní vozidla s vyšší konstrukční rychlostí je pořád ještě k dispozici dost výkonů na „lepších“ tratích,… Číst vice »
No tam už měly být 810 nahrazené trio regionovou, ale prý žádná nevyšla a normální 814 prý to nedá. A protože se tam budují nová nástupiště a bude tam i nové zabezpečení, předpokládám, že dráty tam přeci jen nedají. Což do Litně plánovali už před 30 lety, měl tam zajíždět úvraťově paňťák od Prahy. Tak předpokládám, že tam šoupnou tohle, pokud to zvládne stoupání. 😀
Pro zajímavost:
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/cyklostezka-trat-hermanuv-mestec-chrudim.A210226_090714_pardubice-zpravy_lati
Nevim z clanku, o ktery usek jde, ale predpokladam Hermanuv Mestec – Prachovice, tak tam neni asi co resit… v Prachovicich chcipl pes, a trat obsluhuje jen Kosteleu u H.Mestsce a prave Prachovice… Pokud chteji cyklostezku, maji ji mit…
Prodlouzeni do Tremosnice neni uplne realne pro klasicke vlaky, kvuli terenu… tak nejak nevim jak je mysleno to, ze cyklistika pomuze turismu, kdyz tam neni za cim jezdit, a kolo rozhodne neslozim do batohu…
Ne, jde o Chrudim – HM.
Konečně někdo požaduje bezemisní dopravu.Snad jim to vyjde.
To by si cyklista nesměl pšouknout – metan je také skleníkový plyn 🙂
Bylo by vhodné obnovit přímé osobní vlaky z Olomouce do Krnova. Zkuste cestovat třeba ¨z Velké Bystřice do Brantic nebo Zátoru.
Ale v 843
Proboha, co je polského je problematické . ČD jsou na hlavu !!! Jasně on to zaplatí občan pracující ze svých odvodů.
Nikdo Vám přece nezakazuje vyrábět vlastní s nálepkou Made in Czech Republic a dodávat je ČD – pokud splníte zadávací podmínky a vozidla budete mít schválena k provozu podle platných norem .
On to Polák vyvinul a vyrábí ale komponenty jsou české a německé.. třeba motor mtu
To jsem rád že nepůjdou na Horní Pacifik. Tam totiž chceme 810 na věčné časy a nikdy jinak! Nejlíp s červenou koženkou.
Tak na Horní Pacifik právě přijdou. Brod – Ledeč – Zruč. A pokud bude něco takové tady, divil bych se, kdyby to nedali i do Čerčan, kde by to mohlo vyjíždět jak na Horní Pacifik Čerčany – Zruč – Ledeč – Světlá – Brod, tak Dolní Pacifik Čerčany – Vranné. A když už to bude v Čerčanech, tak proč by to neposílali na tuhle trať i z Vršovic?
Třeba se tam objeví .. kdo říká že ne
Ať si České dráhy všechny tyhle šroty nechají od cesty a laskavě ať kooupí pořádné motoráky!
A můžete specifikovat chyby, které z těch motoráků co jsou zatím na obrázku, dělají šroty? Díky
Třeba 845 z němec ? … 🙂
, nebo co by jste navrhl pane chytrý Bmo?
myslíte osvědčenou radu 628/845? v berkovicich byly dnes vycházky?
Mám pocit, že se tu dnes sešla mimořádná sbírka magorů. Možná nějaký provider dal z marketingových důvodů do blázinců wifi zadarmo 🙂
Třeba jako ariva na vlárské dráze která stále jezdí se zpožděním jak čd takže je to úplně jedno čím se jezdí. Šrot jak šrot.
Doporučte nějaké
By mě jako zajimalo jak na 240ce chtějí nahradit 854ky, jakože po výuce na S4, vybrané spoje Brno-Náměšť n.O. budou jezdit 841? To nene. Spíš tedy nahradí spoje Jihlava-Okříšky(-Znojmo), kde jezdí 814 a apeluji na ty co tady píšou; Co zas Praha, jenom Praha! A co ….
Jsou fakt výklady chorých mozků, kteří tu snad zabloudili.
Po elektrizaci mají všechny Os vlaky z Brna skončit v Zastávce u Brna. Je tedy možné, že v úseku Zastávku u Brna – Náměšť n. Oslavou – Třebíč budou nasazeny RS1.
Takže z Prahy do Kladna nahradí žraloky, které tam jezdí už tři roky. A ty původní žraloci z této tratě půjdou kam?
Snad půjdou jinam než ta Desira, která tam jezdila už někdy od roku 2010. 😀
Na kterých vlacích jezdí do Kladna žraloci? Ještě jsem tu žádnýho neviděl. Jen samý reginy a 854.
To jsou totiž žraloci, jaké svět neviděl, nicméně zde dle starších prohlášení Ropidu a ČD jezdí už tři roky.
Nejezdí podle mé (neověřené) informace, protože na Kladně nejdou svěsit v oblouku ty automatické spřáhla.
Jestli je to tak, tak doufám, že už to u nových jednotek mají vyřešené.
Nejezdí tam, protože se ještě nekoupili.
Ale ti chytřejší již vědí, že je to šunt už od výroby – vždyť se nedají spřahovat.
A on to někdy někdo zkoušel? Nejezdí zejména proto, že je tnitkraj natvrdo neobjednal, resp. nevyžaduje splnění příslibu ČD, že tak učiní. Ostatně, ty vlaky by bylo nezbytné právě na Vejhybce sprahovat?
Ano, je líp, Jermanka podepsala smlouvu bez sankcí.
To je kravina
To je možné….
V Kroměříži se taky dva sharky spojují a je tam oblouk …
jjj to je jako ten HighJet, jaký svět neviděl 😀
Ani vtipné to nebylo.. takrho kokota jako ty svět neviděl
Jací žraloci na Kladno?? Tam jezdí Regionova.
To bylo od pana švestky nejspíš myšleno jako ironie.
Žádný zraloci tam nejezdi, Naopak, nejvetsi mesto stredoceskeho kraje konecne dostane normalni vlak.
Jen je škoda, že to nebudou tří nebo čtyřčlánkový verze, to by na to propojení Kladna s Prahou přeci jen pasovalo víc.
Ale co by ty tříčlánkové jednotky dělaly přes den? Vždyť by se naplnily jen ráno a odpoledne!
A co by dělaly sólo vozy přes den?
Třeba údržbu …
Pane Sůro, nestálo by za to vyplnit před přidáním příspěvku do diskuze nějaký jednoduchý IQ test nebo alespoň pár testových otázek vztahujícím se k článku? Vlastně by to stačilo jen u článků týkajících se nových vlaků a alternativních dopravců… Jsou to hrozné výlevy, co sem někteří píší. Část jsou samozřejmě provokatéři, ale část zjevně nechápe psaný text nebo čte jen nadpisy. Takoví ať si píší na Novinky…
To pan Sůra nemůže čím vyšší sledovanost tím více reklamy a čím více reklamy ………………….. atd.
Ano, vy pracujete zdarma?
I v reálném světě potkáte idioty. Tady vás od řady z nich šetříme mazáním. Berte to jako kurz sebeovládání zdarma 😀
A jako příklad z dnešního koše zablokovaných uživatelů například tento pán pí.tr.son
pi.tr.son@seznam.cz
85.207.128.3
Odpověď na Jan Sůra.
Kreténe
Tak průšvih je, že tím jaksi nelze zajistit kvalitu diskuze. Buď bude ten test dobrý, ale kdo by chtěl při reakci půl hodiny strávit nad testem IQ? A nebo bude jednoduchý, ale pak spíš otráví ty lidi, co trochu přemýšlí. Snad že by se zavedla registrace diskutujících, ale ani to nezaručuje kvalitu diskuze.
Nezaručuje, viz novinky.cz. Hodně lidí je na svoji tupost patřičně hrdo a nemá problém se podepsat.
Tak u politiky to nefunguje. Ale tady nejde o politiku ani náhodou, takže nějaký efekt by to mít mohlo. Otázka je, jestli takový, aby stálo za to něco takového zavádět.
Předpokládám, že objednané motorové vozy budou 2 vozové, myslíte, že by šli objednat i více vozové?
Určitě, Pesa vyrábí i 3 vozové, dokonce měla být i jednovozová verze pro DB, ale nakonec tuším, že z toho sešlo…
Tak tak, v Německu jezdí dvou a třídilne pesy. „Jednodilna“ zůstala pouze v prototypu; ani Německo není tak bohaté, aby vozilo 40 lidí vlakem.
Není v prototypu, jen nebyla prodána do Německa. Jednodílné jednotky PESA vyráběla v různých verzích včetně jedno článkových elektrických EN81. https://youtu.be/0cZ_jrGGYDs?t=55
Jezdí tam jednodílných vlaků dost.
Skoro 500 ks Stadler/AD tranz RegioShuttle RS 1 a 45 Alstom Lint 27.
Ok, mel jsem napsat, že ani Německo není tak bohaté, aby kupovalo další sólo motoraky 🙂
Když by navíc od těch starých musely splňovat TSI a mít ETSC.
40 je moc. Tolik lidí jsem v 810 neviděl už dlouho. A to jsem strojvedoucí. Jen o mikulášský jízdě, nebo že mimořádně přijde učitelka s dětmi. Jezdí to u nás do Aše Města. Kuli ekonomice je tam jenom automat. Většinou je tam 6 lidí, z toho 3 jsou nepřizpůsobiví, takže grátis svezení. Tam se nedá mluvit ani o ekonomice. To je černá díra na prachy. Kdyby kraj těm 3 zaplatil taxára, ještě ušetří. Je naivní si myslet, že je to výjimka.
Proc se nedohodne kraj s nemci a nepropoji trate? Ono 810 svezeni je sice neco historickeho a fajn, ale na trvalou dopravu to neni…
., polské soupravy?? Sama firma z Varšavy raději zrušila SVOJÍ objednávku. To bude neštěstí pro divné ČD.
Jednorázová existuje. Je označena řadou 631.
Teoreticky je možná i 4vozová jednotka.
Šlo by to, ale kam dají motor?
Motory by byly v hlavách jako dosud, jen vy to bylo línější.
Co takhle východní čechy
Trať Pardubice – Havlíčkův Brod není dost východočeská? Pokud má jít o Královéhradecký kraj, tam pořád ještě není jasno, kdo kde bude jezdit.
Zase jen praha … je vidět že na pobřeží počítají pouze prahu a část středních čech…
Ještě že tak😁😁😁
Si někdo přečetl jen první 2 věty ne?
Zkuste se někdy v Praze a SČ kraji svézt motorovou trakcí a poznáte, jak si tady žijem 😉 Jedinou výjimkou je leda tak městská linka Roztoky – Libeň – Hostivař a s přimhouřením obou očí mravenci do Čakovic.
Za vyjímku považujete ten šrot Arrivy? Jel jste v tom někdy? Tak to je snad lepší ten mravenec do Čakovic nebo regionova.
Desidera jsou ok.
Ano, desira mi prijdou hodne fajn… pohodlne, prostorne, nizkopodlazni…
Jezdim tim parkrat tydne…
Na ML-S49 ano, na nějakou krátkou příměstskou dopravu (s častým zastavováním a velkou výměnou frekvence cestou) také, ale jinak je to třeba na regionální vlaky s delší trasou také už vozidlo „za zenitem“.
Na delší trasy už „desira“ raději ne – maximálně na skutečně krátká „příměsta“ na tratích s vyšší NTR.
Tak mravenci jsou podle mě ideální vozidlo na tenhle výkon, vždyť to jede jen asi 20 minut. 😀
To jako vážně nahradí 810tky jen v pardubickém kraji ?? To jediný, komu záleží na komfortu cestování, je jen pan Netolický ??? V tom případě škoda, že ho nejde naklonovat, v takovém Středočeském, Moravskoslezském a Ústeckém kraji by byl taky potřeba. Nebylo by od věci, kdyby se sloučily kraje
Zas tak skvělý není, a náhrada osmsetdesítky osmsetčtrnáctkou? Opravdu si cestující polepší? Nízkopodlažnost opravdu jen částečná a hlučnost (minimálně v motorovém voze vyšší, jak v 810).
to si pište, že polepší, částečná nízkopodlažnost je mnohem lepší než nic
Částečná je možná silné slovo, spíš minimální, nízkopodlažní jen nástup to je teda výhra.
kolik lidí tu nízkopodlažnost využije ??
Někteří ji využijí a ostatním nevadí. Přeprava různě znevýhodněných cestujících je jeden z důvodů, proč se VHD platí z veřejných peněz.
Nejde o to, kolik lidí ji využije, ale kolik lidí ji skutečně potřebuje – a těch není zase úplně málo! A využije ji pochopitelně ještě o dost víc než těch, kteří ji opravdu hodně potřebují, ale to snad není nijak na závadu!
A naklonovat? Nahrazuje 810, ale když byla možnost Bdmtee s klimatizací, tak kraj raději sáhl po těch bez.
Asi tak. A taky byla moznost panteři a to taky odmítl..
náhrada 810tek je přednější snad ne ?
Jako že nahradit něco co najezdí pár km po nějaké lokálce je důležitější než vozidla co pendlují po koridoru s násobně vyšší kapacitou?
Díky Vám už si skoro přeji aby ty 810 někde zůstaly : – )
je přednější nahradit to, co odrazuje nejvíce cestujících
A jak víte že 810 odrazuje více lidí na nějaké lokálce, než souprava na hlavní trati která je vozena honekrama bez klimy?
Já si naopak myslím, že 810 která jezdí hlavně proto, že jde o přípoj k hlavní trati a jede pár minut je úplně dostatečná.
Aha, a pročpak se tedy pan Netolický zaměřil výhradně na 810tky ?
On má v rukou nějaký průzkum, který podpoří Vaše tvrzení? Tohle přece nic nedokazuje.
Ze tak o ty pesy stojite, me to neprijde jako dlouhodobe reseni problemu s dopravou…
Sice v tomhle vlákně o Pesy nejde ale budiž.
Mně třeba přijde tak že nový motorák s životností tak 30 let je celkem dlouhodobé řešení.
Zůstanou. Jedna z posledních štací před výměnou za VT504 bude trať 183…
A obecně na neelektrifikovaných tratích u státních hranic určených ke zrušení (např. Cheb – Pomezí nad Ohří, Cheb – Hranice, Chomutov – Vejprty…)
Vejprty už Die Landerbahn a ti 810 snad nemají : – )
Jen si hejtmánka Netolického nechte tam, kde je! Zas až tak atraktivní vývozní artikl to není.
Pokud píšete o slučování krajů, tak by max. připadala do úvahy varianta obnovit Východočeský kraj se sídlem v Hradci Králové, tím byste svého oblíbence eliminoval; to jste měl na mysli?
To by zas bylo sporů, jestli v Hradci nebo v Pce.
Tak tenhle aspekt je jasný každému člověku, tedy kromě jednoho, kterému zřejmě předsudečná nenávist k M152/ 810 zatemnila mozek.
Bylo, ale zde by byly rozbroje kvůli tomu, že by expresy jezdily právě přes Hradec Králové.
Protože by krajské dělení zůstalo pouze pro např. krajský, „apelační“ soud. Žádný krajský úřad by vůbec neexistoval. 😈
Uděláme krajským městem Stéblovou a bude vyřešeno.
Tak to zas prrr. Jedině Opatovice.
Nevím co tu furt někteří mají obrovský problém s řadou 810… Jasně není to nejpohodlnější vozidlo na české železnici, ale ruku na srdce na těch průměrně 15 min. jízdy co s tím člověk jede někde na lokálce se to dá vydržet 😌 Navíc je jí možné pořádat zmodernizovat na řadu 811 ktera už je hodná 21 století Ono 810 je vlastně aji vzato takový zachránce těch lokálních tratí, nasazení a provozování nestojí tolik peněz jako kdyby tam jezdili jiná vozidla takže kraji se to vyplatí objednat dál, kolikrát je to i levnější než nahradit autobusovou dopravou, navíc pořád také v… Číst vice »
protože 810tky stahují úroveň české železnice na tu balkánskou ? Taktéž 843, 854, 451, 460. Dokud bude v provozu poslední 810 nebo 811, nebudou ČD konkurenceschopné téměř nikde
Takže když ČD budou provozovat 680 railjety pantery elefanty 844 a jednu 810 tak pořád nebudou konkurence schopné téměř nikde jak píšete? Můžete to i nějak vysvětlit? 😁
pokud bude v provozu jediná 810, kterou si ČD mohou operativně přesouvat ,,dle potřeby,, po celé ČR, tudíž cestující, který se o toto nezajímá, a jede railjetem či pendolinem, je v riziku, že na ní může narazit v Chebu, Břeclavi, Děčíně, Budějovice, kdekoliv………… Takže s předzvestí, že pojedou 810tkou, raději pojedou autem nebo soukromníkem.
Jasně…když někdo jede z Břeclavi do Prahy Railjetem tak se úplně klepe, že pak pojede někam dál kousek 810. A protože se to může stát tak se rozhodne už z té Břeclavi jet soukromníkem protože pak už nehrozí že v Praze přesedne na 810 : – D
Nechcete radši tu nenávist k 810 propagovat aspoň trochu věcně, aby se to dalo brát vážně?
Počkejte autem nemůžete. Nedostatečné investice do silniční infrastruktury jsou předzvěstí kvality silnic na úrovni 810 takže dle Vaší logiky čím se to jen přesouvat????????????????????????????????????? Že by na koni. Jenže zase ta nekvalitní tráva, seno, voda.
Autem by mohl jet jen jednou. Protože až by si uvědomil, že každý kilometr felicií by ho stál 30 halířů na poplatku, tak by příště s chutí sedl do 810, a s úlevami přivítal jejich tehdy novou, čtyřnápravovou a klimatizovanou náhradu 😈
tak dobře je že pokud budou jezdit kdekoliv 810, tak ve vlaku nenarazim na Luboše. a ro se VYPLATI!
Soukromníkem a GW regio jezdí asi čím TY b.be , Když to odpuzuje cestující v Maďarsku jich jezdí 200 a tam to na rozdíl ČD teda nikoho neodrazuje??? Nenech se vysmát. Porovnáváš neporovnatelné 810 přes 40 let stará a je díky ní zůstala železniční sít tak jak se na našem územý od 1839 budovala, a proč se budovala jelikož automobilová doprava byla v plenkách. Rozmach automobilismu v Evropě začal po druhé světové válce. Kdy většina Evropy od 50 let 19.století rušila lokální trati. Viz např. článek Polsko obnovuje provoz na tratích a proč obnovuje ,protože má vozidla která na tratích… Číst vice »
A na co mít takto hustou železniční síť?
,,O to víc když nebylo na lepší železniční/ autobusy v době růstu tak teď to bude minimálně 10 let ještě horší,, – právě že koronavirus očividně odchod šukafonů, Karos, T3, 14Tr a podobných vraků urychlí. Podívejte – ČD nikdy nenakupovalo tolik jako za krize
Tys měl ale opravdu z matematiky za 5. Podívej se na smlouvy z kterého jsou roku na které mají být nasazeny nové vlaky a to až po schválení provozu, to je taky pomalu 10 let pro- Tebe jako méně chápavého 1 rok má 12 měsíců.
Čd jen splní co ve smlovách slíbily a podepsaly. viz výběr dopravců v rámci ZDO objednavatele. kraje/ MD ČR.
To se zeptej těch co ji od roku 1839 budovaly,předtím jezdily jen dostavníky.
Jasně, prostě to riziko, že z Prahy do Vídně mi namísto Railjetu přistaví 152, tu je. Chápu Vás, je to problém.
a pro úplnost z Břeclavi opravdu 810 jezdí směr Hodonín a Šakvice
jen pro doplnění takže cestující do Břeclavi pokud není nevidomý tak je uvidí.
Nemůže, on na tu 810 bere léky, ale dneska zapomněl.
843 a 842 je oproti 810 kočár
Česko je srovnatelné s Balkánem a jako na Balkán se na nás lepšolidi ze západu úkosem dívaji. Češi jsou zadlužení, v exekucích a bez práce, myslím, že nám všem bude v blízké budoucnosti naprosto u prdele čím pojedeme, ale za co pojedeme, jestli vůbec pojedeme. Ty provozně náročné motory budou ČD dotovat z čeho? Ze zvýšení jízdného!? Aha? Žiju v nejbohatším regionu Česka a mám oči a vidím tu obří dluhovou bublinu, která až praskne, tak se z toho všichni poděláme. A mezitím na Titanicu vládní instituce (zde České dráhy), rozjíždějí velké dluhové mejdlo za hlasitého békání ovcí, které chtějí… Číst vice »
A můžete nějak vysvětlit spojitost počtu exekucí (což mimochodem není totéž jako počet lidí v exekuci) a novými motorovými jednotkami? Má to třeba spojitost i s výstavbou dálnic nebo nabídkou zboží v supermarketu?
Navíc to znamená, že naopak některé další subjekty (včetně soukromých osob) naopak jsou potenciálně bohatší než by se z jejich nynějšího majetku zdálo – a to proto, že mají pohledávku vůči některé z těch osob v exekuci (a doufají, že se jim aspoň část vrátí).
Myslím, že vím, co jste měl namysli. Někteří lidé přemýšlejí pouze instinktivně na pár dnů dopředu a nedochází jim, že vše se vším souvisí. Pokud je např. sektor služeb již rok v uzávěře a do státní kasy nepřináší žádné daně, naopak je z ní nějakým způsobem podporován, bude méně peněz na ostatní položky v rozpočtu, které budou osekány podle kritéria jestli je to životně nutné, nebo ne. Kdysi se tomu říkalo rozdělení podle klíče A, B, C a dost…. Pokud se za rok touto dobou ohlédneme zpět, budeme mít možnost zhodnotit, zda jste se spletl vy, nebo ti, kteří vám… Číst vice »
A s těma exekucema to souvisí jak?
Ty tu totiž byly dávno před covidem.
Žiješ v nejbohatším regionu ČR. Hmm, ale výsledky firmy ŠKODA produkují cizinci v té továrně. Za nelidských podmínek , platu a o ubytování a ostatním ani nemluvím. Roboti z masa a krve.
Naprostá většina zaměstnaců v Boleslavi jsou Češi a mají tam takové podmínky, které jim jsou schopné nabídnout u nás tak max další 2 firmy.
Pokud Vím tak mezi kmenovými zaměstnanci a těch přes agentury je rozdíl ta agentura která si stáhne celkem významnou část platu na sebe. Dělal jsem kdysi pro jednu velkou společnost a rozdíl na platu kmenového zaměstnance a agenturního byl před 15 lety od 3000 klidně i až 15000 Kč.
Jakých nelidských podmínek? Naopak díky silným odborům tam o žádné otroctví nejde. Ano firma chce ať každý maká a nefláká se, ale za ty platy tam je to asi pochopitelné. Že by od tama lidi prchali se rozhodně říct nedá. Někdy se sice nějaký zaměstnanec Škodovky ozve s tím, že to je tam tvrdé a že ty prachy si zaslouží (což je samozřejmě pravda a hlavně do toho nikomu nic není kolik tam berou) ale ty stížnosti jsou spíš jen póza protože škodováci si dobře uvědomují že tak dobře by se jinde neměli …
Dneska byla četba z Kapitálu? 🙄
Myslíte to Česko, kam se před Covidem dováželi pracovníci z východu, protože byla tak nízká nezaměstnanost, že místní už určité práce nechtěli vykonávat?
Mínusářům a nesouhlasným přispívajícím. To co zde pkajetan píše je bohužel jen druhá pravdivá strana mince. Negativní posty a mínusy chápu, blbé zprávy nejsou obvykle snášeny dobře.
Tak to byste měl asi nějak vysvětlit … co pan pkajetan píše je jen hromada obecných informací splácaných do kupy bez nějaké přímé souvislosti …
„Taktéž 843, 854, 451, 460“
451 už dávno nejezdí
843 rozhodně neshazují úroveň české železnice. I když už to nejsou nejnovější stroje, tak jsou pořád dobré a dostatečně komfortní.
jsou tak dobré a komfortní, že je porazila Ariva s 845, které jsou aspoň na úrovni
Až na to že 845 byly vybránu kvůli lepší cenové nabídce Arrivy … ale tímto drobným detailem si tu Vaši rétoriku pokazit jistě nenecháte : – D
A ta lepší cenová nabídla byla proto,že na druhou polovinu období byly plánované Šarky,protože bude povinné ETCS.To jsem zvědav,zda namontuje Arriva ETCS do 845,nebo R Liberec-Ústí budou ustřiženy v Děčíně.
No ty podmínky, nabídky atd byly takové všelijaké a doufám že do budoucna už budou podmínky jasnější. Pokud ARR odejde před ETCS tak to bude výsměch.
A vjezd do Děčína a Pardubic bude možný bez ETCS?
Druhá stránka je že ČD chtěly snad o 300mil Kč více, což nemohlo dělat jen ETCS …
Jako, že jste v tom fakt někdy seděl? Já ano a regionova je proti tomu pendolino.
Hydry jsou náhodou pořád docela fajn věc na linky jako je S3. Veze to soupravu s první třídou, wifi, zásuvkama… Je to dost prostorný i na delší trasy. Místa na kola a zavazadla to má SPOUSTU. A umí to (aspoň v úseku kde jezdím) docela spolehlivě stáhnout zpoždění, což je pro mě pořád docela důležitá věc a paralelně nasazovaná 845 to úplně nedává. Škoda je že to nemá nízkou podlahu, ale řidičák má plošinu, která snad bezpečně funguje, nebo? Tady si nejsem jistej.
hydry a fajn? Hlučnost, nenízkopodlažnost, odporný interiér, pomalý rozjezd, poruchovost…….
451 již řadu let nejezdí. poslední před 2 či 3 lety a ten byl jako poslední poslední hodně dlouho…
843 vadí a 842 ne?
a co je strašného na 854?
460 bych možná i pochopil…
všechno jsou šunky, jediné, co u ČD za něco stojí jsou 440/640, 660, 380, 844, 841
Jasně 380 kterých se chcou cd zbavit jsou ok ale pendolina a Taurusy jsou špatné.
Ale určitě se jich nechtějí zbavit tolik, jako šukafonů. Proto se taky pan Bednárik intenzivně věnuje právě náhradě 810
PAne Luboši, kam na tyhle nesmysly chodíte? Můžete popsat nějaké konkrétní kroky pana Bednárika kterými se snaží tak intenzivně zbavit 810? Uvědomte si už laskavě, že to čím jezdí dopravci není vůbec dáno strategií dopravců ale objednatelů. Pokud nějaký kraj platí chce za 810 platit, tak tady prostě budou jezdit dále.
Přání je otcem myšlenky?
Pokud Tě naučily aspoň číst, když ne počítat ,tak náhradu 810 zvažuje jen Maďarsko v počtu 200ks. Viz .článek Výše. Žádná p.Bednařík jakožto ředitel ČD náhradu 810 primárně neřeší.To co nyní podepsaly s Pesou jakož to výrobcem je jen splnění slibu objednavatelům dopravy v rámci ZDO kraje/Praha Viz článek a to jen 33 kusů. Jelikož za 3 roky nebudou objednavatelé mít finance na zvýšení peněz pro dopravu a dopadne to jako teď řeší se náhrada vozidel železnice do kterých se od revoluce nic neinvestovalo,nějakých 30 lokomotiv a 200 vagonů nových a ať nepřeháním 1000 vozů zrekonstruovaných je na počet vozového… Číst vice »
ekologičtější? Víte jak zas..á životní prostředí narozdíl od SOR 10.8 na CNG ? Nedivte se, že se nelíbíme ani švédské studentce Gretě. Jestli chudák viděla a cítil šukafon (což je možné, když první místo její cesty do Čech byl Děčín) , nedivme se, že na nás má názor jaký má.
SOR? To má být vtip tahle parodie na silniční vozidlo.
rozhodně menší, než 810 neboli parodie na vlak
Ty jsem taky parodie na inteligentího člověka.
Pane Luboši, já myslím, že kromě mojí maličkosti se najdou i jiní účastníci této diskuse, kteří mají na háku to, že se nelíbíme nějaké Krétě. Původně jsem to chtěl napsat přiléhavěji, ale možná by to bylo příliš surové pro vaše uši.
Jako odměnu za váš státotvorný návrh o slučování krajů a klonování vašeho hejtmánka vám posílám odkaz následující link: http://vyhlasto.cz/h/1h9
Uvedený postup aplikujte vždy do 5 minut od okamžiku, kdy spatříte osvědčený motorový vůz řady M152/ 810.
A v případě, že by jich na nádraží bylo více tak co nejrychleji aplikovat http://vyhlasto.cz/h/1h9/mel-by-si-prirozeni-omejvat-vlaznou-vodou
Levnější ani ekologičtější než autobus opravdu ne.
SOR není autobus. Navíc teď po zimě na cestách s dírami jako po bombardování.
Pro KU jsou vyrazne levnejsi i jiny busy zejmena Cossway 10,8.
Mnohdy ale staci jen autobusove linky doplnit a neni duvod nahrazovat sukafon 1:1
A chceme přepravovat cestující na úrovni 21. století nebo zachraňovat lokálky tím že tam nasadíme šukafony? 810/814 do šrotu co nejdřív.
Lokálky s minimálním objemem cestujících a současně bez potenciálu pro nákladní dopravu zavřít a ušetřené peníze investovat do tratí kde jsou objemy. Tak bych viděl péči řádného hospodáře….což stát a samosprávy někdy nejsou bo nemají odvahu ke změně, vždy jsou nějaké volby blízko a z eráru se dobře utrácí.
Jasně. Než se mrknout, proč vlastně jezdí cestujících málo a máknout na zlepšení stavu, raději bezhlavě zrušit? Tohle dělal Říman. Dodnes mu kvůli tomu spousta lidí nemůže přijít na jméno….
V nekterych relacich nepomuze proste nic a jedine rozumne reseni je nechat verejnou dopravu na autobusu. Stejne tak nekde muze byt jen vlak. V mnohych pripadech to bude znamenat zlepseni dopravy pro vice lidi. Takove „mrkani“ uz tady probiha dlouho…..
Zadny důvod za kazdou cenu zachranovat vsude osobku nexistuje (jen sotoduvody).
On jeden důvod je párkrát jsem to tu psal k železnici se ještě rádi vrátíme sice ne naše generace, ale ty budoucí jistě a ten důvod ropa. Co ropa no dojde. A to věřím i tomu, že některé tratě se i přiblíží více městům, městysům a obcím. Mimochodem víte proč jsou někdy zastávky daleko od obcí, vesnic nebo i měst jeden z důvodů byl i ten, že místní pánbíčkáři měli vlak za dílo rovnající se všemu pekelnému. Než se do mne pustíte tak samozřejmě vím, že na toto měl vliv i terén, vlastní projekt, ale i soupeřivost obcí a vesnic… Číst vice »
Jak souvisí to že dojde ropa s návratem k železnici?
A kdy ta ropa podle Vás dojde? Podle prognóz z dřívějška už tu dávno ropa nemá být. Dnes známe zásoby na min 70 let dopředu a tušíme že pod arktidou jsou další zásoby a na sibiři se teď netěží protože se to teď prostě nevyplatí….krom toho ropa nedojde nikdy. Opakuji nikdy! Z ekonomického hlediska je to totiž nesmysl, protože zákon nabídky a poptávky je nepopiratelný. Čím bude ropy méně, tím bude dražší a tím se od ní bude lidstvo odklánět.
Protože motoráky na naftu a proti tomu bus na CNG, eklektrobus apd. ??
To vám dávám jen příklad, vím že vlak nemusí být na naftu.
Ale točíte tady neskutečnou hloupost. pane Karel.
Já vám nevím, ale jaký autobus mají poslat do Lhoty, aby se zaplnil kloubový? Lhota má 800 obyvatel…
Pokud jezdí jenom do Lhotky a nikam jinam, tak patrně sólo vůz. Pokud může obsloužit víc než onu Lhotku, tak si odpovězte sám. Šotodůvody mně neberou, opravoval jsem původně lokomotivy a pak busy. Využívám autobus, trolejbus, tramvaj, vlak, auto, kolo, nohy – vlastní. Člověk jako já nerad vidí bezhlavé ničení podle něčích nesmyslných tabulek.
811 .. vyhozené peníze. To je lepší ojetá rs1
Ty například v Pardubickém kraji návazně nahradí řadu 810 a díky tomu nabídneme částečně nízkopodlažní vozidlo s toaletou pro vozíčkáře i na dalších tratích, kde to zatím nebylo možné.
A kampak tedy půjdou 810 natřené do Pardubických barev, tudíž jinam nemohou ?
To je jedno ne? Hlavně že 810 zmizí. Buďte rádi za pana Netolického, že dbá o Váš komfort cestování a nebrečte
Netolický dbá na komfort? Dobrý vtip, proč tedy odmítl Bdmtee s klimatizací?
Asi na to nebyly peníze. Ale to je jedno, hlavní je, že vypíská šukafony. Aspoň se chová jako chlap !
Zkuste se vy chovat jako chlap a nepapouškovat pořád dokola to samé. Není to ani vtipné, ani pravdivé.
co není pravdivé, že 810 nepatří na koleje ?
Přesně to!
Příště rozebereme nějaký rozbouraný SOR, a vyměníme u nějaké zachovalejší 810 motor a převodovku, aby bylo ekologii (která je značné části populace šumafuk) učiněno za dost…
A pak si zjistíme, kde ráčíte bydlet, aby jsme vám ten výkřik techniky mohli předvést…😀😀😀
Proč by nemohly jinám? Vždyť na barvu to nejezdí. V Pardubicích se taky vyskytuje Regionova, která je z půlky Pardubická a z půlky Jihomoravská.
Nejezdí. Která je z půlky Pardubická a z půlky Jihomoravská – ano, z půlky pardubická a z půlky Vysočinská – ale 810 jsou ze 100% pardubické, takže mohou maximálně někam ke Třebové, kde mají nadbytek 810
A když se v Pardubicích objeví 471 v barvách PIDU, to nevadí? Na polep to opravdu nejezdí a jistě nebude problém to předělat, nebo to bude jezdit v barvách Pce kraje jinde, pokud to objednavately nebude vadit
Vcelku běžně jedu PIDKou z Pardubic do Chocně a obráce některé jezdí až do nebo z CZ Třebové usměvné přitom PiD končí někde u Kolína. A v Pardubkách maji vlaky nesoucí hrdě nápis Pardubický kraj a u toho je napsané Veřejná doprava Královehradeckého kraje haha xd ale PID vlak v HK jsem nikdy neviděl
No už jsem v Královéhradeckém kraji viděl vozy S eskem na boku.
Například je může kžc předělat na mravence?
Zaujalo mě plánované nasazení na trati Strakonice – Blatná – Březnice a Protivín – Březnice, původně se zde počítalo pouze s upravenými 814 (zásuvky, wifi a lepší informační systém). Nebyly by nějaké bližší informace ohledně této změny?
Na výkonech Sp a Os vlaků na trati 201/190 – linka Tábor – Písek – Strakonice a
částečně na trati 200 Protivín – Březnice bude nasazeno celkem 5 ks nových vozidel
třídy DMU120. Tato vozidla pokryjí plně linku Sp vlaků Tábor – Strakonice a doplní
linku Protivín – Březnice ojedno nové vozidlo. Pro zajištění plno-početného nasazení
soupravyje kalkulováno se zálohou v počtu 1 ks a dalším jedním kusem vozidla pro
údržbu.
Taky se mi to nějak nezdá. Navíc věta „Nahradí zejména motorové vozy řady 842“, které ani na jedné trati nejezdí. Na druhou stranu letos se plánuje úprava zabezpečení Březnice – Blatná (s pokračováním do Strakonic) s ETCS prvky, takže to by dávalo smysl nasazení jednotek s ETCS.
842 jezdí Sp Tábor – Strakonice a Os Tábor – Písek – Ražice
Samozřejmě Praha a okolí na prvním místě, zbytek republiky bude dále jezdit sračkama. 😀
Tradiční situace při nákupu čehokoliv.
Které z nových vlaků ČD za posledních deset šly pro provoz v Praze a Středočeském kraji?
Včera by to bylo 12 kusů 471, dneska už 11. Pokud by se počítaly i RN, tak nejspíš 29+9.
Každý objednavatel má to, co si zaplatí. Když si Horní Dolní zaplatíte pantera, tak vám ho ČD rádi koupí.
A proto si JMK kupuje Pantera vlastního. Už je totiž nebaví plati za Pantera a vidět plecháče s honeckerama – sorry jako, pokazil se, čekáme na díly.
A co pojede, až se pokazí panter JMK a nebudou ND??? Další také nebude, jelikož EH, Evy, jiná prohlídka či nedej bože po nehodě… Ten vlak, dostupnost dílů a výrobce je stejný jako u ČD.
Nebude je pro JMK servisovat jejich výrobce zainteresovaný smlouvou na minimalizaci výpadků vozidel v provozu?
Tak tu smlouvu nezapomeňte přidat na NecyLeaks, ať se taky zasmějeme…
a až je neopravi bo třeba ten přejezd tak nebude ani vlak ani pokuta. a vzhledem k tomu že dopravce bude poskytovat jen personál, tak nepojede nic…
Jasně, ale ani výrobce neopraví poruchu vzniklou za provozu na desetiminutovém obratu u peronu na hlavním v Brně (např.) . Stejně bude třeba vlak stáhnout z oběhu a naradit… Bavíme se o závadách znemožňující bezpečný provoz, ne o poruše dveří… A nebo když se zamotá někde do troleje, třeba i vinou poruchy na sběrači (ADD není všemocné) . Pak bude někde půl dne trčet, než ho dráteníci vyprostí, pak do depa, sehnat ND, opravit… To zabere hromadu času a po tu dobu nebude nic. Ani všemocný výrobce to neovlivní. Myslím, že pak by cestující byly rádi i za ten plecháč… Číst vice »
JMK si kupuje Pantera hlavně díky tomu,že si vyloboval 85 procentní dotaci na nákup od EU.Takže za čtyřvozového Pantera zaplatí místo 200 milionů jen 30 milionů(což je jen o trochu víc,než cena Regionovy).Kdyby měl kraj dát z krajského rozpočtu 6 miliard,zastupitelé by to neschválili.Problém byl prosadit i miliardový doplatek k dotaci.
upozorňuji, že reginy první série, další byly tuším dražší.
Regína z první série stála 20 mega, z druhé 27.
Jaký lobing, pokud něčemu nerozumíš tak se k tomu nevyjadřuj. Byl vypsán dotační titul na nákup železničních vozidel a že JMK jako jediný stihl splnit datum a podmínky dotace je díky zastupitelům JMK. Nikdo další ať kraje či stát nestihl nabídky podat. A ten b.b Luboš, 810 je přes 40 staré vozidlo a dnes již bohužel nesplňuje požadavky na přepravu ,ale díky ní máme železniční síť která se budovala na našem uzemí od 1839 a proč se budovala v takové míře??? Jelikož automobilový průmysl byl v plenkách, proto rozvoj automobilismu v Evropě až po druhé světové válce. A pokud pominu… Číst vice »
no a co, tak by lokálky zanikly. Už tehdy existovalo něco jako Vrakosa 700. Sice to byl šrot nejvyššího kalibru, ale aspoň to zajelo do obce. Dnes už naštěstí Karosy téměř nejezdí a jezdí moderní SOR a Setry
Zajímavé poslanec Kolovratník jen předložil návrh na konzervaci drah a jaký je k vůly tomu povik. Nemůžou být stejné peníze kč/1km na údržbu/opravy tratě kde jezdí vlak co 2 hod a koridorem kde jezdí vlak co 10min. ,ale pokud je požadavek na zmenšení počtu kamionů na silnici tak musí být železnice dostupná a konkurenceschopná. To je stejné jako dálnice/ VRT naco tak daleko Praha,Brno Pardubice,České Budějovice ,Ostrava a další mají letiště tak naco řešit dálnici,obchvaty/železnici,když to stojí miliardy. Jen pro úplnost miliarda má o 3 nuly víc než milion ,pro ty co se nenaučily ani číst ani počítat,ale vše se… Číst vice »
Jestli nejste troll tak řekněte které nové vlaky ČD v posledních letech šly do Prahy a STŘ kraje. Myslíte Elefanty, kde první vyrobené kusy již přesáhly 20 let? V motorové trakci bylo doposud vše doménou regionov případně 854+Btn, kde jejich předchůdci 853 jsou v Praze od 60/70. let.
To je pravda, když tak nad tím uvažuji tak na elektrifikovaných tratích Elefanti a na neelektrizovaných převážně Reginy nebo jiné sestavy například na Neratovice a Rakovník nebo na Vrané o víkendech patráky s brejlovci a bardotkama.
Protože tam mají šoto-soudružku Jermanovou, být tam pan Netolický, tak má Praha a SČ kraj veřejnou dopravu úplně na jiné úrovni
A kde by na to proboha ten středočeský kraj vzal peníze? Podívejte se kolik peněz se tam do VHD nacpe a pořád je to málo.
To je tak, když SČ kraj neumí hospodařit narozdíl od pana Netolického, protože dokáže zajistit krajskou veřejnou dopravu každý rok za stejnou částku bez jakéhokoliv navýšení ?
Kdyť na trati 250 nejezdí žádný vaky řady 814 ani 854 mezi Tišnovem a Havličkovim brodem. Akorát jezdí 814 na trati 251 mezi Žďárem nad Sázavou a Tišnovem.
814 mají na 250 nějaké doplňkové výkony spojené s najezdem do Křizanova na trať směr Studenec.
Jde i o to, že se bude lámat rameno v Křižanově, a to od chvíle, kdy JMK bude jezdit S3 na 250 s krajskými Pantery.
Na trať Břeclav- Znojmo by se ten Shark taky hodil.nebo do Plzně kde by nahradil soupravy 754 s vozy bdt.
Na Břeclav – Znojmo bohatě stačí Dunihlav Kredenc. Valdice dycky jezdil a mám tam „úžasné“ vzpomínky. Hokkaido jsme tomu střepu říkali….
Tam žádné kredence nejezdí. Jsou tam 842 a 854 s vozy.. po modernizaci trati je tam 120 km/h traťová rychlost.. tak s pesou by se využila.
Vím, týrali mně tam před lety. Nic než Kredenc si místní burani fakt nezaslouží.
Kdo nezažil, nepochopí
Na Domažlice už 844 (Pesa) jezdí a velké soupravy jsou jen na nejvíc vytížené spoje, navíc se tam plánuje elektrifikace, takže nasazovat tam další nové motory nemá význam.
Jo elektrifikace trati postupuje tak obrovským tempem že to jsou ročně 100 km úseky.
Vize slíbené elektrifikace už dostihla více tratí kde jezdí ty největší křápy s tím, že přece budou dráty tak pak se koupí nové elektrické vlaky …
No to už se pos*ali…takze do Ledče a Slavonic kam jezdí 5 lidí budou jezdit 120ti mistné nové jednotky a na Třebíč, kde by se kapacita užívila budem jezdit s těma herkama od Stadleru.. Tak to jo.. To se nám na té dráze bude hned líp makat..
Hlavně pak bude vtipné, jestli někdo přijde s elektrizací t-240tky až do Jihlavy, kde pak by došlo k náhradě těchto Spiderů každopádně většími elektrickými jednotkami.
Aneb relativita pojmů „která souprava kde postačí“. 🙂
Než tato štreka projde elektrifikací tak já budu 20 let v důchodu (je mi teprve 28). Neustále se o tom jenom kecá, ale nikam se to za posledních 20 let nepohlo, dokonce i ze Střelic dále do Zastávky již není nic jisté.. Modernizace letos v září končí úsekem Heršpice – Střelice a poté se uvidí zda na to vůbec zbydou peníze (takže pochybuji)
Mohli by je nasadit taky na Hrbatou. Možná by pak mohly být ve špičce zavedeny vložené spoje ráno z Nučic do Prahy, odpoledné obráceně, tedy interval 15 minut, s křižováním s protijedoucími vlaky v Rudné a Hlubočepích. Nevím, jestli by se to stíhalo, ale pokud by projížděly Holyně a Jinočany tak by se to asi vyjezdit dalo.
Možná za cenu nepřesného prokladu cca 12 – 18 – 12 – 18.
A každopádně za cenu úplného vyčerpání kapacity tratě pro cokoliv dalšího (tzn. včetně rychlíků).
Každopádně, zrovna tam by se mi tyto jednotky líbily i bez případného navýšení počtu spojů z nynějšího 30min. intervalu.
V Řeporyjích se snad také dá křižovat …. nemá ale smysl tady se snažit teď sestavit přesný jízdní řád.
„Vozidla 810 v dobrém stavu půjdou na výkony na jiné tratě,“
Obávám se, že z této věty pana Luboše trefí šlak.
Otázka co je lepší, jestli šlak nebo vlak 🙂
Což ale znamená následující: Na jiných tratí jezdí vozidla řady 810 v horším než dobrém stavu.
Taky jsem si říkal 😀
netrefí, protože žadná 810 už s principu v dobrém stavu být nemůže, takže půjde ihned do šrotu
http://vyhlasto.cz/h/1d14
To ihned bude, podle toho koho budete volit 😈, trvat 10 – 30 let.
Hezké by bylo, kdyby jezdily z Opavy do Rýmařova nebo do Kopřivnice.
Myslíte do Štramberku.. ve špičce určitě ano
Na co, 810 jsou pro nás dostatečný luxus. České dráhy u mě už dávno skončily, ať žije jakákoliv konkurence, ti se alespoň musí snažit. Nikdo mi nevysvětlí, jak je možné v dnešní době pouštět 810 na tratě, které nejsou místní lokálky a jsou delší než 25 km…viz Opava-Krnov-Bruntál
A to tam ČD měly nasadit něco jiného než si kraj objednal a zaplatil?
Proč? Jiní dopravci nasazují vozidla podle toho jaká se jim zdají nejlepší pro cestující nebo taková co si kraj zaplatil?
Za to nenadavejte ČD, ale příslušnému objednavateli. V citovaném případě Moravskoslezskému kraji.
Tohle prostý lid nikdy nepochopí, prostě za to může dráha.
Člověk, který ví co je 810, asi nebude v dopravě úplný neznalek, tak snad pochopí i ten systém 🙂
… to bohužel někteří zde diskutující nejsou schopni pochopit …
Zato soukromníci dovezli nové jednotky a perou se o regionální tratě
Ano, perou se, a jezdí tím, co dostanou zaplaceno.
Některé kraje chtěli nové jednotky, některé chtěli starší a modernizované. Nicméně tam, kde objednatel poptal více dopravců, tak zpravidla byl vždy někdo levnější než ČD.
Jo levnější se starými sunkami r. 845
lepší 845 než 810,814,843 a 854
S tímto výrokem by měli z Tanvaldu do Harrachova jisté potíže 😂
Proč? Nevím, ptám se, díky za odpověď.
protože by jim tam neplatila režijka
Protože 845 nahoru nevyjede, zatímco ostatní zmiňovaní ano (krom 814).
šukafon vyjede do Harachova ? A se dvěma třema vleky? Možná ano, ale pak sjede samovolně dolů a už se nerozjede
Takže to mám brát tak, že je lepší tam poslat 845 která tam nevyjede než 810 která tam vyjede?
chtěl bych vidět, jak by tam ta 810 vyjela…….
845 je už z principu lepší než 810
lepší než 814 a 810. jinak jako prrrr.
Pořád lepší než 810. Zvláště na trati delší než 25km 😉
než 810 je lepší cokoliv
I soukromníci jezdí s 810. Třeba GW Train Regio.
a co ten muzejní sukafon co zaskakuje za porouchany vláček DLB kolem Luzne/Zatce?
Tam by to šlo udělat tak, že by jely 2x 841, a ve Valšově se rozpojily. Přední motorák by jel dál do Mor. Berouna, a zadní by jel do Rýmařova.
Takže do Ledče či do Slavonic dojede taková jednotka (zejména mimo sezónu) víceméně prázdná, zato po trati z Jihlavy směr Brno (mimochodem – kam až?) pojedou vcelku malé, resp. malokapacitní, Spidery. Zajímavé.
Vzhledem k tomu, že v současné době se rameno Brno-Jihlava lomí v Třebíči (mimo současnou výluku), tak bych čekal že se náhrada bude týkat zatím jen 814, které v tomto úseku bohatě postačují. Od Třebíče dál už by bylo potřeba něco kapacitnějšího. Otázkou zůstává, jestli po elektrizaci do Zastávky nedojde k dalšímu roztržení ramena.
Jihočeský krajský úřad je velmi ekologický. Nejdřív vymyslel linku České Budějovice – Písek, kde vlaky zajížděli do centra Pískur, takže jezdila dieslová jednotka, ačkoliv trasa České Budějovice – Písek, nádraží je pod dráty.
Nyní vymýšlí spojení Tábor – Písek – Strakonice dieslovou jednotkou, ačkoliv by trasu mohl rozdělit a trať Písek – Strakonice by mohla jezdit elektrická jednotka s přestupem hrana/hrana. Navíc cestujících pro přestup bude minimum.
Tak v tom bych žádný ekologický přínos neviděl a akorát by to odradilo lidi, co chtějí ze Strakonic do centra Písku (tato linka už teď jezdí). A mimo jiné současné nádraží Písek ani pohodlné přestupy hrana-hrana neumožňuje.
Ad Pisek mesto – a nebylo by lepsi iniciovat u SZ operativni elektrizaci useku, kdyz je bezne uzivan jednou linkou. Je to jen kousek, ne? A zvysena ekologicnost je dosazena prave elektrizaci. Ale to CD primo neovlivni.
Elektrifikace je tam plánovaná
Elektrifikace do centra Písku se plánuje, nádraží při tom bude zcela jistě přestavěno.
Něco málo k tématu : https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631700222.pdf
„Hrana-hrana“ v neperonizovaném Písku?
To vše při navýšení celkového počtu potřebných souprav o jednu nad rámec nynějšího stavu?
Něco málo k tématu spojení ČB-Písek město : https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631700222.pdf
Důvody byly hlavně oběhové. Vlaky ČB – Písek byly zpočátku zajištěny pomocí souprav ze Švejků. Teď, když se změnil dopravce a jezdí tam Arriva, tak původní koncept ztratil smysl. A protože s ČD uzavřel Jihočeský kraj tři smlouvy, tak vlaky ČB – Písek byly nově zahrnuty do smlouvy na elektrickou trakci.
Rozdělení vlaků Tábor – Písek – Strakonice by nedávalo oběhovou logiku, dále by pak vznikl problém při cestování z Tábora do Plzně, kde by byly dva přestupy místo jednoho. Když ještě jezdily jen osobáky, přestupovalo se v Ražicích (a dodnes se tam přestupuje o víkendu).
Na rychlíky se z Tábora přestupuje v Račicích nebo nyní častěji v Protivíně.
A z Tábora do Plzně je i alternativa přes České Budejovice či Prahu, která je časově podobně náročná.
Přes Ražice i Strakonice je to z Tábora o hodinu do Plzně kratší, než přes Č. Budějovice (Prahu).
V Praze se ten přestup za 10 minut nestihne.
Doufám, že to bude i málo papat.
V porovnání s 814 o hodně více, ale na spotřebu se na dráze nikdy zvlášť nehledělo.
Také to ale nemá parametry 814.
Ale 814 nemá parametry dopravního prostředku tohoto století . Udělaly dráhy dobře , jen reálně o dvacet let později . Kéž by odebraly alespoň sto kusů , byť zrovna Pesa (ani Newag) není úplné terno , ale je to už vlak a snad nebude moc poruchový . Je škoda , že to nedotáhly před dvaceti lety . Nepopiratelně je to malý krok pro cestující ( co zažili jiné vlaky ) ale ohromný skok pro ČD . Vytrvat , dotáhnout do konce a pokračovat .
Není to vlak, vlak má lokomotivu a vlečené vagonky!
Nejdřív si zjistěte definici vlaku, nebo jste jen trol?
Tak to Víte Jůzo určitě . Vlak je u mě obecný název všech typů dohromady , jak osobních tak i nákladních bez přívlastku. A vem v potaz i to , že existují na světě i silniční soupravy , které se taktéž nazývají vlak . Ve Tvém vidění světa je jednotka tramvaj když to není vlak?
Tramvaj je i Bobina. Protože podle pravověrných fundamentalistů musí mít lokomotiva komín. Jinak je to jenom podřadná tramvaj.
sukafon má alespoň kominek. ergo, je to lokomotiva.
Regioshark má dva motory a klimatizací , to na té spotřebě udělá dost. A taky hmotnost ..
Jízdní doba je ovšem jinde, pneumatické vypružení taky
Jasné je to jiný level. Jen se občas na tom posere elektronika ,teď stály tři Sharky na závady ve valmezu
Někde bude jízdní doba s 844 určitě lepší než 814, ale třeba na trati Rožnov p R – Kojetín žádný rozdíl není. Jeden z důvodů je doba, než se zasune schůdek, který u 814 samozřejmě není.
Protože se tam od začátku počítá s provozem Regionov, a tak je jízdní doba postavená pro ně. Jinak na trati je max 70 km/h a telefonické dorozumívání. Takže se čeká, až pan výpravčí zatelefonuje.
Ať jedete s 814 nebo 844 tak se to na jízdní době zásadně neprojeví. Dokonce bych řekl, že v úseku Rožnov – VM jede 814 rychleji díky rychlejším dveřím.
Na trati je max 80
Klimatizace je u autobusů běžný standard. Pro porovnání: autobus Iveco Crossway (euro6) má v přepočtu na sedačku spotřebu asi 0,48l/100km. Polský motorák Pesa asi 1,3l/100km, tj. 2,7x více!
Prosím nelzete.. Na zralocich jezdím a spotřeba bez klimy je 0,7 az 0,9 l/km(záleží jak se často zastavuje) za oba motory dohromady. Na sedačku tedy ještě méně…S klimatizací je to o něco více, ale určitě ne, jak uvádíte.
Žralok zkonzumoval průměrně 156 litrů na 100 kilometrů.
zdroj: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/tema/desiro-a-zralok–nemecka-klasika-versus-polska-moderna/-5468/
Pokud to mají v tom železničáři vůbec dobře a kdoví jak s tím přesně jezdili. Na trati která je částečně kopcovitá platí co píši. Např. včera dotankováno x litrů na x km a vycházelo to 0,9 l/km. Na sedačku ještě méně. Co žraloku moc nesvědčí z hlediska spotřeby je to časté zastavování, ale i tak v praxi a normálním provozu tamty hodnoty jsou vysoké a prestrelené.
Ten článek měl účel: Najít důkazy pro plácání nacionalistických jater. Prostě potřeba plivat na národ, který podle nacionalistů má být zaostalý a běda jim, aby zaostalí nebyli. To je podle nacinalisty idoevý zločin.
Nemusíte to chápat, logika v tom není.
Navíc mám silné podezření, jak s tím asi mohli jezdit a pak se určitě podívali na sdruženou spotřebu na obrazovku, která vše splácává nějak záhadně dohromady a neodpovídá…
Přesně tak.Ale napsali to do novin,tak to musí být pravda.Kdyby ten Žralok tolik žral,neujel by často svůj oběh od zbrojení k dalšímu zbrojení.To by musel mít nádrž jak Brejlovec.
To viděl novinář na sdružené obrazovce a od té doby koluje tahle konina.Ve skutečnosti je to jak píše Petr a v průměru je to okolo toho litru na kilometr.
Střílíte do vlastních řad, neboť jak je uvedeno, pro test: „tím nejdůležitějším „lakmusovým papírkem“ jsou pro nás strojvedoucí, kteří na obou řadách ukrajují denně pěkné porce kilometrů. Zajímalo nás proto zejména hodnocení jejich optikou“. Ale budiž, pokud bych považoval informace uvedené v časopisu Železničář za lživé a akceptoval vaše tvrzení, byla by spotřeba motoráku řady ČD 844 v přepočtu na sedačku 0,83l/100km, tedy o 74% vyšší v porovnání s autobusem Iveco Crossway. To je přitom jen srovnání spotřeby paliva, bez ostatních provozních nákladů.
No tak to je.Tak ten autobus je ekonomičtější.Ale to jste neobjevil Ameriku.To je známo léta.
to je jak tank nebo T111
Nebude to třeba tím, že Iveco má motory s výkonem od 195 do 265 kW a 844 má 2×390 kW?
Iveco má 3 verze velkých motorů zdvihového objemu 8, 10 a 13 litrů a 8 výkonových verzí (od 310 do 560 k) tzn cca 420 kW je běžně dostupný standartní motor u Iveca plus mohou být i speciály ale za jiné kačky
Na motoru nezáleží, jelikož je spotřeba přepočítána na sedačku a 100km, tak lze efektivně porovnat spotřebu i u prostředků s rozdílnou kapacitou.
A má ten Crosway záchod pro vozíčkáře,1.třídu s velkou roztečí sedadel,držáky pro 5 jízdních kol..,nebo tam má sedadla nahňácané na sebe.To by šlo i do toho Žraloka dát 3 sedadla vedle sebe,zrušit záchod i 1. třídu a pak by virtuální“spotřeba na sedačku“ byla možná lepší,než u autobusu.Ale chce to tak někdo?I dovezené RegioSprintery z Německa byly všechny dovybaveny záchody,protože bez nich to nikdo nechce.A rázem je se spotřebou“na sedadlo“ jako ten Žralok,protože i když má asi poloviční spotřebu,má i polovinu sedadel.
Pokud se vám nehodí výpočet spotřeby na sedačku, ale preferujete spotřebu na vozidlo, tak Crossway má spotřebu 24,1l/100km. Polský motorák řady 844 spotřeba 156l/100km, jak je uvedeno v časopise Železničář, resp. 100l/100km dle vašeho tvrzení, tj. 6,5x resp. 4x vice. Crossway má okolo 50 sedaček, tj. asi 42% kapacity motoráku řady 844. Co se týče přepravy kol, není žádný problém ani s 20 koly, tak jak v sezóně lze vidět autobusy např. na Šumavě.
No tak kdyby ten Crossway měl přepravit 120 osob,tak potředuje objednavatel objednat 3 autobusy a už jsme na spotřebě 73 l/100 km.
A to tam není záchod,sedadla jsou nahňácané a když připojíte vlek na kola,zvýší se spotřeba.Také bude potřeba 3 řidičů.A už se dostáváme k spotřebě a ceně za toho Žraloka.
Proto je to nejmenší motorák,který se ještě v současné době vyplatí vyrábět.Menší už autobusu konkurovat nemůže.
Jak by na tom byla 843, kdyby měla 2 motory PACCAR MX 13, a 80 míst k sezení?
Škoda 105 má motor o výkonu 37 kW
Škoda Fabia má motor o výkonu 70 kW
Které auto víc žere?
Srovnávat autobus a vlak.. ty si mimo
Srovnávat vlak a autobus plus auto , loď a letadlo je absolutně samozřejmé a přirozené jak pro objednavatele tak cestujícího jak finančně tak i časově s ohledem na spolehlivost . Vlak není nic víc ani miň než rozšířený a relativně běžně dostupný dopravní prostředek .
Možná máte pravdu v tom, že lokálkový motoráček na náměstí nebo u školy těžko kdy zastaví, tím pádem se vůbec neměl brát v potaz. Přesto šanci dostal, ale selhal nejen při hodnocení přínosů a zajištění obslužnosti, ale i po stránce ekonomiky. A věřte, že je pro občany pozitivní, že takto k tomu bude přihlížet čím dál víc objednatelů.
Zrovna v tom ValMezu je nemocnice 2,5 km od nádraží a ještě si dáte 50 metrů do výšky. Pro zdravého člověka… ti ale většinou nechodí do nemocnice.