Přehledně: Jízdní řád pro nejdelší vlak. Balkán Expres vyrazí do Banátu

Vozy KDS, které nasadí na Festival Banát. Foto: Festival BanátVozy KDS, které nasadí na Festival Banát. Foto: Festival Banát

Letos s největší pravděpodobností nejdelší osobní vlak k vidění na české železnici vyrazí příští úterý v podvečer z Prahy. Podruhé

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cernys

Mám rád váš server, ale „….jet s dvaceti vozy, to ale nepovolily rumunští správci kolejí….“ To tluče do očí

Pavel Hromek

Tak díky za ty časy průjezdu,půjdu se podívat na nádraží a zamávat na šťastnou cestu….Naše krajany je třeba v chudém Rumunsku určitě podpořit v jejich náročné práci zejm.v zemědělství…..

A.R

Jen se zeptám… To ten vlak staví opravdu v každé pr*eli nebo to jsou časy kudy tamtudy bude projíždět… Díky za odpověď

Roman

Těch lomítek tam moc není, zastávka v Velimi ale Kolín nebo Pardubice prosviští?

Vít Jůza

Nějak rozdílné informace: potáhne to tedy 1, 2, nebo 3 lokomotivy?

Milan

„Po celou dobu potáhnou vlak dvě lokomotivy, na českém území ještě Brejlovec.“
1) proč dieslový Brejlovec, když je trasa na českém území elektrifikovaná?
2) proč na českém území letos tři lokomotivy, když minulý rok táhl vlak jeden Vectron?

železničář v důchodu

1) „Brejlovec“ bude generátorem elektřiny pro napájení soupravy, kterou „Belgičanka“ napájet neumí (jak už ostatně napsal někdo dříve = stačí pořádně přečíst komentáře).
2) Nebudou (nikde) tři, ale dvě – ta věta „Po celou dobu potáhnou vlak dvě lokomotivy, na českém území ještě Brejlovec.“ je napsaná tak neobratně, že její výsledek je zavádějící, protože „Brejlovec“ bude tou druhou lokomotivou, která ale ve skutečnosti vlak nepotáhne, ale bude pouze napájet soupravu elektřinou – co a k čemu na vlak dodají další spolupracující železniční správy, to autor zjevně při psaní textu nevěděl.

Petr.R

to bude sranda jestli zapojí brejlovca bez altíku

Milan

Já jsem komentáře četl, ale není mi stále jasné, proč dávají zrovna dieslovou lokomotivu. To skutečně není pro tuto i mediálně sledovanou jízdu k dispozici žádná elektrická lokomotiva, která by mohla napájet vagóny?

Jouda

K dispozici jsou jich stovky……..jen ji na ten účel musí bohulibě někdo uvolnit…..čili neuvolnil…
Kapiš to ? A je to akce KDS , IDS pomáhá , ČD půjčují vozy….tak je logické, že se to poskládalo z toho, co mají tyto společnosti k dispozici. Mohla se půjčit dvousystémka s kabelem…Jenže tu už by si nechal její vlastník sakra moc zaplatit. A rozpočet tohoto festivalu není nafukovací.
Nebo si myslíte, že jim ČD a ČDC půjčilo vozy grátis ?? No to ani náhodou.

Jiří 2

Když už tu depeši kopírujete, tak alespoň můžete smazat věci, které s časy nemají nic společného (viz třeba Vranovice nebo brzdící procenta)

K.S.

Myslím že krom brzdících procent je to ideální pro šotouše co se o tom dozví na poslední chvíli aby věděli kdy jim to projede za chalupou.

Pavel Hromek

Půjdu se podívat alespoň na nádraží a zamávat jim za dobrý nápad ohledně naších krajanů v Rumunsku.Škoda,že nejedou vlaky dva s odstupem cca 1 dne,jel bych také.Někdo zde píše,že „bude sranda rozjet 18-ti vozový vlak s tím šrotem….Za svého mládí jsem bydlel na Slovácku a na „Ferdinandce“byl běžně k vidění např.v roce 1972 R „Polonia“ z Varšavy na jih,v letní sezoně 16-18 vozů s jednou parní mašinou,buď 475.1 nebo Rudý ďábel 476.1 depa Přerov.Později jezdila 1 berta,rychlost na stoupání od Moravského Písku sice nic moc,ale jelo se….možná ta „berta “ bude ještě k něčemu dobrá…..

Johnny Gomezz

neodesli z R-U – jen se presunuli v ramci R-U jinam – kde jim naslibovali kvalitni pudu o velkych rozmerech. Tak se nechali zlakat – jenze s nima vyje=bali – protože dostali nekvalitni velmi kamenitou pudu v horach…

Byl to jeden z několika zpusobu jak dostat české obyvatelstvo z Cech a uvolnit tak prostor germanizaci…

Tom

Přesně tak, jen malé upřesnění, v tu dobu se nejednalo o R-U, nýbrž o Habsburskou monarchii, R-U vzniklo až po Prusko-rakouské válce v rámci rakousko-maďarského vyrovnání v roce 1867.

Vít Jůza

S tou germanizací je to asi nadměrná podezřívavost: 1. Tenkrát šlo o zaplnění – obsazení volného prostoru, a hodili se k tomu lidé z celé monarchie různých národností, např. česky i německy hovořící. 2. Pokud se z tehdy přehuštěných českých nebo moravských vesnic část lidí nechala zlákat, žádný prostor pro germanizaci se tím samozřejmě neuvolnil. 3. Germanizace se tehdy dělala prostě jinak: němčina jako hlavní úřední jazyk, jako hlavní jazyk středoškolský a částečně vysokoškolský, jako jazyk lepší společnosti, kulturní. V některých oblastech např. Krušnohoří nebo Jizerských hor příchozí německy hovořící měnili poměry národností, ale že by někde germanizace byla zrovna… Číst vice »

poiuz

To bude sranda rozjet 18 vozovou soupravu s tím šrotem :D.

Petr.R

Proč, belgičance bude pomáhat brejlovec.

Apollo 17

Hlavně bude asi napájet topný kabel,který budou potřebovat vozy Bcee.Belgičanka topit neumí(je to jen nákladní mašina).Jinak rozjet vlak o hmotnosti 900 tun(těch 18 vozů) nebude problém i bez pomoci Brejlovce.

výpravčíXY

S jakým šrotem. „Belgičanka“ je rekonstruovaná e. lokomotiva s docela slušným výkonem, běžně vozící nákladní vlaky s dvojnásobnou zátěží, než bude tento rychlím.

poiuz

Jenomže s nákladem se nezastavuje co cca 6 minut.

jouda

Pán myslí, že se staví všude. 🙂