Přehledně: Jihočeský kraj mění jízdní řád, na významu nabývá severní zastávka v Budějovicích

České Budějovice-severní zastávka. Autor: Cheva, https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C4%8CBu,_severn%C3%AD_zast%C3%A1vka,_vlak_(01).jpgČeské Budějovice-severní zastávka. Autor: Cheva, https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C4%8CBu,_severn%C3%AD_zast%C3%A1vka,_vlak_(01).jpg

V Jihočeském kraji dojde s příchodem pondělí k drobným změnám v železničním jízdním řádu. Kraj se snaží především posílit roli

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přelepkář

Přelepky nereflektovaly některé ze zde uvedných změn, proto jsme dotvořil doplňkový list, naleznete jej opět na http://prelepky.wz.cz

Soukromý kůň

Jihočeskému kraji by pomohlo spíše zavřít některé vzduchovozičské draze dotované lokálky avza ušetřené peníze následně posílit provoz v příměstu kolem Tábora, Budějovic.

Jedine vlaky

Vám by pomohla léčba v psychiatrické léčebně, chytrolíne.

Štěpán

Provoz v příměstu kolem Tábora a Budějovic byl už od prosince 2019 posílen, především pokud jde o osobáky na trati 220. Není důvod nic nikde zavírat.

Přelepkář

Přelepky pro změnu od 16. 3. naleznete na http://prelepky.wz.cz

Lesan

Obrat 18804/18805, nově 18804/8212, na který je v pracovní dny v Rybníku 8 minut, musí se lokomotivou objet souprava a zároveň objet souprava i na Lipenku, zůstává stále. Chápu, že urychlit průběh jízdy nelze, že protažení do Dvořiště by znamenalo soupravu navíc a že zkrácení do některé ze stanic blíže k Budějovicím by znamenalo odliv těch jednotek cestujících, kteří tím jezdí, ale takhle se to prostě nedá stíhat a běžně se vyjíždí tak s +10. Tím nevychází křižování s expresem, to se překládá z Velešína do Kaplice a zpoždění Os se navýší minimálně na +15. S tím opět nevychází dojezd… Číst vice »

PetrB

On ten S-bahn je tak trochu o nicem. Pro obsluhu Budejc je to nepouzitelne. Severni zastavka se nachazi v zemi nikoho, sice ma napojeni na MHD, ale jen na jednu linku (trolej 2 Borek – centrum – Roznov), takze je tak dobra pro obyvatele mestske casti Nemanic a Borku. Snaha mesta Budejc o vybudovani zastavky v CB-Knezskych Dvorech z duvodu zajistit lepsi dopravni obsluznost pro pracujici u Bosche vysla vnivec (ta by mela vetsi smysl). Jizni zastavka vetsi smysl uz ma lezi na Lineckem predmesti, ale ta je tak dobra jen pro cesty do/z Krumlova/Horniho Dvoriste. Sice s napojenim na… Číst vice »

pozorovatel

Rožnovská zastávka chybí velmi moc …

MMM

Tak hlavně asi těžko hovořit o S-bahnu, když v jižních Čechách jede tak 5 osobáků za den

Lesan

O S-bahnu lze opravdu hovořit jen těžko, protože ten obvykle nejezdí po starých jednokolejkách a netvoří ho vlaky tvořené lokomotivami s rokem výroby 1979-85 a dvěma vozy roků výroby 1974-87.
Osobních vlaků (i spěšných) od letošního JŘ výrazně přibylo, například do Písku, Dívčic, Rybníka či z Veselí do J.Hradce; doporučuji prostudovat jízdní řád.

Laborec425

Tak se podívejte, kolik těma vlakama jezdí lidí.
V jihočeském kraji mluvit o S-Bahnu je výsměch. Podle mě je to na veřejnou dopravu nejhorší kraj vůbec.
(Přestěhoval jsem se sem z Ústí nad Labem a porovnávám a je to nesrovnatelné.. poprvé v životě (44 let) uvažuji o koupi auta).

Tomariero

Od jižní zastávky není daleko k Samsonu cca 5 minut takže to napojení na bus není zas tak zlé

M19

Pro redakci/Jana Šindeláře: vloudila se drobná chybka – v posledním podnadpisu jsou místo České Velenice, uvedeny České Budějovice. Text zní „Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Budějovice)“ místo správného „Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Velenice)“. Asi automatické doplňování textu textovým editorem, to je hned. 🙂

Jan Sůra

Děkujeme za upozornění.

Karl vB.

Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Budějovice)
má být: Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Velenice)

Kuba

Musím říct, že nechápu podle jaké logiky byly stanoveny požadavky na vozidla na jednotlivých linkách. Na 226 jezdí regíny, které nedosahují traťové rychlosti a proto jsou kvůli křižování už v Lomnici dlouhé přestupní časy ve Veselí. Na 201 jezdí kvatra, která ale v sólu nemají dostatečnou kapacitu a s vlekem nesmí na most. Když to předtím jezdilo opačně, tak podobné problémy nebyly.

Jinak změny celkem rozumné, byť na 226 se řeší minutové posuny a ne tříhodinová díra v odpolední špičce.

Jaja

Protože si lidé v cyklistickém Třeboňsku stěžovali na nenizkopodlaznost, tak se tam vrátili regíny a v létě brejlovec s patrem.

Ivo

Letos v létě nebude brejlovec s Ds+Bdmteeo+Bdt, nýbrž Regionova+Bdtax+Regionova.