egoe-plus
Železnice

Přehledně: Jihočeský kraj mění jízdní řád, na významu nabývá severní zastávka v Budějovicích

České Budějovice-severní zastávka. Autor: Cheva, https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C4%8CBu,_severn%C3%AD_zast%C3%A1vka,_vlak_(01).jpg
České Budějovice-severní zastávka. Autor: Cheva, https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C4%8CBu,_severn%C3%AD_zast%C3%A1vka,_vlak_(01).jpg

V Jihočeském kraji dojde s příchodem pondělí k drobným změnám v železničním jízdním řádu. Kraj se snaží především posílit roli takzvané S-Bahn, což jsou především osobní a spěšné vlaky kolem Českých Budějovic. Na významu tak nabude Severní zastávka v Českých Budějovic, kde bude nově zastavovat například spěšný vlak do Jindřichova Hradce.

Tratě 190 (České Budějovice – Strakonice), 200 (Protivín – Beroun)

Zrychlené osobní vlaky České Budějovice – Písek z důvodu stability jízdního řádu nebudou čekat na žádné přípoje

Vlaky 8012 a 8015 nově zastaví na severní zastávce v Českých Budějovicích

Vlak 8011 nově zastaví na severní zastávce a na Hluboké nad Vltavou, nově jede denně na místo vlaku 8013, který jezdí do 15/3 pouze o víkendech, dojde ke sjednocení odjezdu ze Strakonic v 14:02

Vlak 8017 jede v 16:02 ze Strakonic na místo v 16:07

Trať 192 (Nepomuk – Blatná)

Vlak 27903 nově pojede již v 5:46 z Blatné (na místo v 5:49)

Trať 196 (České Budějovice – Summerau)

Vlaky 3887 a 3889 zastaví i v zastávce Chlumec u Českých Budějovic

Nově je na místo původního vlaku 18805 veden vlak 8212 z Rybníku do Tábora, časové polohy se nemění

Trať 201 (Ražice – Písek – Tábor)

Minutové úpravy u vlaků 8432 a 8433 z důvodu zavedení posilového vozu v úseku Tábor – Branice

Vlak 1711 zastaví v zastávce Jetětice

Trať 202 (Tábor – Bechyně)

Došlo k zavedení zastávky Třebelice u všech vlaků

U vlaků jedoucích ve 14:07 (24812) a 16:07 (24816) došlo také k přidání zastávky Všechlapy

Tratě 220 (České Budějovice – Praha) a 225 (Veselí nad Lužnicí – Jihlava)

Spěšné vlaky České Budějovice – Jindřichův Hradec / Počátky-Žirovnice zastaví v Řípci a na severní zastávce v Českých Budějovicích. Z Českých Budějovic pojedou o minutu dříve a přijedou o minutu později. Přípoj na vlaky směr Horní Dvořiště bude zajištěn Os vlaky z Tábora / přestupem na rychlík ve Veselí nad Lužnicí

Vlak 8212 je prodloužen z Rybníka

Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Velenice)

V odpoledních hodinách dochází k úpravě jízdního řádu u vlaků 8717 – pojede nově jen o víkendech a státních svátcích, nově místo něj pojede v pracovních dnech vlak 8737 v 15:40 z Veselí nad Lužnicí, R 723 pojede z Veselí nad Lužnicí až v 17:41

Vlak 8714 pojede pouze o víkendech a státních svátcích, nově pojede místo něj vlak 8734 v 15:24 z Českých Velenic

Vlak 8716 pojede z Českých Velenic již v 17:01

R 704 pojede z Českých Velenic již v 17:25

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přelepkář

Přelepky nereflektovaly některé ze zde uvedných změn, proto jsme dotvořil doplňkový list, naleznete jej opět na http://prelepky.wz.cz

Soukromý kůň

Jihočeskému kraji by pomohlo spíše zavřít některé vzduchovozičské draze dotované lokálky avza ušetřené peníze následně posílit provoz v příměstu kolem Tábora, Budějovic.

Jedine vlaky

Vám by pomohla léčba v psychiatrické léčebně, chytrolíne.

Štěpán

Provoz v příměstu kolem Tábora a Budějovic byl už od prosince 2019 posílen, především pokud jde o osobáky na trati 220. Není důvod nic nikde zavírat.

Přelepkář

Přelepky pro změnu od 16. 3. naleznete na http://prelepky.wz.cz

Lesan

Obrat 18804/18805, nově 18804/8212, na který je v pracovní dny v Rybníku 8 minut, musí se lokomotivou objet souprava a zároveň objet souprava i na Lipenku, zůstává stále. Chápu, že urychlit průběh jízdy nelze, že protažení do Dvořiště by znamenalo soupravu navíc a že zkrácení do některé ze stanic blíže k Budějovicím by znamenalo odliv těch jednotek cestujících, kteří tím jezdí, ale takhle se to prostě nedá stíhat a běžně se vyjíždí tak s +10. Tím nevychází křižování s expresem, to se překládá z Velešína do Kaplice a zpoždění Os se navýší minimálně na +15. S tím opět nevychází dojezd… Číst vice »

PetrB

On ten S-bahn je tak trochu o nicem. Pro obsluhu Budejc je to nepouzitelne. Severni zastavka se nachazi v zemi nikoho, sice ma napojeni na MHD, ale jen na jednu linku (trolej 2 Borek – centrum – Roznov), takze je tak dobra pro obyvatele mestske casti Nemanic a Borku. Snaha mesta Budejc o vybudovani zastavky v CB-Knezskych Dvorech z duvodu zajistit lepsi dopravni obsluznost pro pracujici u Bosche vysla vnivec (ta by mela vetsi smysl). Jizni zastavka vetsi smysl uz ma lezi na Lineckem predmesti, ale ta je tak dobra jen pro cesty do/z Krumlova/Horniho Dvoriste. Sice s napojenim na… Číst vice »

pozorovatel

Rožnovská zastávka chybí velmi moc …

MMM

Tak hlavně asi těžko hovořit o S-bahnu, když v jižních Čechách jede tak 5 osobáků za den

Lesan

O S-bahnu lze opravdu hovořit jen těžko, protože ten obvykle nejezdí po starých jednokolejkách a netvoří ho vlaky tvořené lokomotivami s rokem výroby 1979-85 a dvěma vozy roků výroby 1974-87.
Osobních vlaků (i spěšných) od letošního JŘ výrazně přibylo, například do Písku, Dívčic, Rybníka či z Veselí do J.Hradce; doporučuji prostudovat jízdní řád.

Laborec425

Tak se podívejte, kolik těma vlakama jezdí lidí.
V jihočeském kraji mluvit o S-Bahnu je výsměch. Podle mě je to na veřejnou dopravu nejhorší kraj vůbec.
(Přestěhoval jsem se sem z Ústí nad Labem a porovnávám a je to nesrovnatelné.. poprvé v životě (44 let) uvažuji o koupi auta).

Tomariero

Od jižní zastávky není daleko k Samsonu cca 5 minut takže to napojení na bus není zas tak zlé

M19

Pro redakci/Jana Šindeláře: vloudila se drobná chybka – v posledním podnadpisu jsou místo České Velenice, uvedeny České Budějovice. Text zní „Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Budějovice)“ místo správného „Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Velenice)“. Asi automatické doplňování textu textovým editorem, to je hned. 🙂

Jan Sůra

Děkujeme za upozornění.

Karl vB.

Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Budějovice)
má být: Trať 226 (Veselí nad Lužnicí – Třeboň – České Velenice)

Kuba

Musím říct, že nechápu podle jaké logiky byly stanoveny požadavky na vozidla na jednotlivých linkách. Na 226 jezdí regíny, které nedosahují traťové rychlosti a proto jsou kvůli křižování už v Lomnici dlouhé přestupní časy ve Veselí. Na 201 jezdí kvatra, která ale v sólu nemají dostatečnou kapacitu a s vlekem nesmí na most. Když to předtím jezdilo opačně, tak podobné problémy nebyly.

Jinak změny celkem rozumné, byť na 226 se řeší minutové posuny a ne tříhodinová díra v odpolední špičce.

Jaja

Protože si lidé v cyklistickém Třeboňsku stěžovali na nenizkopodlaznost, tak se tam vrátili regíny a v létě brejlovec s patrem.

Ivo

Letos v létě nebude brejlovec s Ds+Bdmteeo+Bdt, nýbrž Regionova+Bdtax+Regionova.