Přehledně: Jak České dráhy přicházejí o zakázky od krajů i státu
RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Současný generální ředitel Českých drah očekává, že podíl dopravce na trhu může klesnout k 75 procentům.
Bohuzel je základní problém ten, že kvalita služeb soukromniku zaostává za kvalitou služeb CD. Průvodci jsou nepříjemni, protože soukromnici šetří na nákladech a zamestnaji kdejakeho pitomce, vlaky jsou nepohodlné – konkrétně mluvím o Arrive, hází sebou jako káča, na nohy je málo místa, sedadla jsou úzká. Nakládání kol je nepohodlné. Protozw používají mizerné vozy a šetří na nákladech kde se dá. Pro mě je to sluzba k ničemu. Nevím co dodat.
Jen ten nejhorší podnikatel (stát) rozdává zakázky jiným firmám než svým. Kdo ze selsky uvažujících hospodářů by to dělal?
ještě by to chtělo maličkst,aby cestující jezdili na jednu jízdenku po celé trase,bez ohledu na to kterým dopravcem jedou.Tak jak je to vjiných státech.Ale to naše MD nezajímá.Oni jezdí auty.
Taková možnost tu už dávno je.
Každý kraj, každá rychlíková trať jiný dopravce. Ať je v tom ještě větší bord.l. pro cestující i pro Správu železnic – řízení provozu ještě větší zmatek. Z Pardubic do Poděbrad, sice dobré spojení, třikrát za hodinu, ale pokaždé jiným dopravcem. Půl cesty jedním, po přestupu v Kolíně, druhou část jiný. Na každý spoj jiná jízdenka. Na cca 50 km trase dva integrované systémy, nebo dva tarify dopravců. „Státní “ jízdenka o cca 30 % dražší. .. když to cestujícímu vysvětlujete, co si má, nebo může koupit za jízdenku, tak prohlásí, že radši pojede autem. 😃😂😂😂
Z Pardubic jede každou hodinu R Svitava/R Slovácký expres, na který navazuje Os do Poděbrad
Nejnižší cena není vždy to nejlepší řešení. Viz například pardubický kraj . V autobusové dopravě nejnižší nabídka vyhrála a první den, kdy měl vyjet nový dopravce, tak zkolabovala bus doprava ve třetině kraje. Denně nevyjíždělo kolem 250 spojů. Honem pak kraj přemlouval ostatní a původní dopravce, aby zaskočili. Netuším o co dráž je to nakonec vyšlo, než si původně myslel že ušetří . 😃
ČD ztratily výkony hlavně tam,
kde dlouhodobě zanedbávaly obměnu vozového parku, tedy zejména v oblasti motorové trakce. Regionovy jsou prostě za zenitem a měly být dávno celoplošně nahrazeny kvalitnější a svižnější jednotkou, viz Stadlery a Linty na Vláře, které zde skokově pozvedly kvalitu cestování. Druhá strana mince tohoto počinu je ale, že se nám tady usazují cizí dopravci, Arriva aj., což vnímám jako ostudu nejen ČD, ale i MD a státu, že nebyl za 30 let schopen potřebnou finanční podporu poskytnout a cestování tak prostřednictvím ČD zkulturnit.
Ono kdyby se nezadnebaly léta 1993-2003 v tom roce se koupili pendolina tak by jsme byli +- na tom stejně jako západ
Tak česká pošta je před likvidací, ČD také,Budvar kdo ví, Česká spořitelna není česká, Škoda Mladá Boleslav také ne,Škoda Plzeň se rozpadla, ČKD neexistuje,Tatra je v zahraničním vlastnictví,a občané ČR jsou levnou pracovní silou zahraničních majitelů a tuzemských podnikavců.
Chtělo by to další Vítězný únor což?
Jen blbněte… ještě chvíli a zase to většina lidí odkýve.
Už je vidím, odboráře, jak se porvou o to kdo bude šéfovat regiojetu. Ve sklípku, kam se vloupali a ožrali se kradeným vínem a komu se to nelíbilo, tomu vrazili kalašnikova pod bradu, že mu podřežou děcka, když neposlechne.
Ale jinak plnou hubu práv pracujících a touhu po tom, podmínit mzdu zaplacením odborových příspěvků.
České poště ujel vlak e-commerce a všichni perspektivní zákazníci jí utekli. Spoléhat na věčnou záchranu od státu při manažerské neschopnosti nejde. České dráhy dlouhé roky spoléhaly na to, že politici jim kontrakty podrží a nemusí se reálně připravovat na konkurenci. Teď bojují o 80% podíl na trhu. Budvar drží stálá klientela a exportní potenciál. Česká spořitelna má silný podíl na trhu a v bankovním sektoru je jedním z největších zaměstnavatelů. Škoda Auto díky zahraniční investici neskončila jako ČKD a dneska docela směle drží krok se zbytkem sektoru. Škoda Transportation má dnes větší potenciál, než měla za dob RVHP, a kdyby… Číst vice »
Nejvíc vadí, když to někdo řídí, jako by to ukradl, přičemž on to ukradl doopravdy. Jak auto, tak firmu.
ČKD, Poldi.. ještě že je máme.
Plantáš nesmysly. Tatra patří Strnadovi.
Možná kdyby to tvoji pbratimové neuloupili (říkáte tomu znárodnění, ale byla to sprostá loupež) původním majitelům, tak to nemulo být v cizích rukách.
Pošta není před likvidací, pošta se sama likviduje sama svou neschopností. ČD jsou na tom o značně lépe, momentálně prochází druhou vlnou střetu s realitou, rozhodně nejsou nikde blízko likvidace.
Jinak toho tady je hafo, ale někteří holt do nekonečna budou plakat na socialismem zničenými (znárodněnými) behemoty co na konci epochy neměli nic zajímavého v nabídce pro otevřený trh. Nejdříve znárodnění, pak investiční a vývojový dluh, technologické zaostání a nakonec přijde něco děsivého, konkurence. Zákazník se raduje, někdejší státní moloch zapláče.
Liberalizace dopravy se dělá kvůli cestujícím, ne kvůli dopravcům.
Odkdy že je Tatra v zahraničním vlastnictví? A zajímalo by mě, jestli Američani obdobně na Redditu brečí, že už ani ten Colt není americký!
Víte kdo je vlastníkem Tatry? Nějaký Strnad s nějakým Materou? Od kdy je to zahraniční vlastnictví?:)
Navrhuji v reakci na to propustit 10% provozního personálu a zřídit na centrále nový odbor pro organizaci účasti ve výběrových řízeních.
Ano pane Franto. Propustili jsme polovinu dílenské údržby a nějaké ty průvodčí a strojvedoucí. Dále podle vašeho návrhu jsme nabrali 40 lidí na vámi zmiňovaný nový odbor. Co dál šéfe?
Transparentní soutěž na renomovanu poradenskou firmu. Takhle „se to přece vždycky dělalo“, ne?
Ceske drahy vubec nelitovat. Naopak. Mene zavazku, lepsi sluzby. Ulevi se vsem. Budou se moci soistrdit na mene trati, na mene vykonu. I mene lidi budou potrebovat.
Neco jako Ceska posta. Nebal bych se zmen a redukce pobocek
No jo, ale co s těmi lidmi, kteří jsou jinde nezaměstnatelní?
Dráhy přece vykonávají sociální politiku státu, takového *.* by jinde ředitelovat nenechali. Ne že by teda *.* ředitelovat uměl, ale má ty správné politické názory kádrováka.
Takze radeji umela zamestnanost a dotovani z dani neco, co je neudrzitelny? Holt se clovek bude muset preskolit. Nebo najde prace u jineho vlakoveho dopravce.
Bohužel nemáte pravdu v tom, že dráhy poskytují horší služby. Obecně je pravdou, že jejich vlaky jsou čistší, volnější a pohodlnější. Dort za 8 Kč a kymacejici se přeplněné souprava Arrivy to nevylepsi.
Budu ve zdejší diskusní atmosféře možná za exota, ale já bych z těchto ztrát až tak nevinil aktuální vedení ČD. Ten problém je spíše zakořeněn 10-15 let v minulosti. Když se o liberalizaci začalo poprvé mluvit (Plzeň-Most, Pce-Liberec, pak Žluté jaro na železnici), tehdejší vedení ČD si odmítalo připustit, že by to kdy mohla být realita. Za GŘ Bazaly ani Žaludy dráhy tuto možnost vůbec nebraly vážně, a tak se na to ani nikdo nepřipravoval. Nijak tomu nepomohl ani rok 2009, kdy kraje a MD nabagrovaly všechno přímým zadáním a ČD opět neměly důvod se jakkoli připravovat na konkurenci. I… Číst vice »
Jako okénko do minulosti fajn, ale co z toho? Vymlouvat se že někdo něco před 10 15 lety je možné u nějaké blbě postavené stavby, ale tady? Ne, vážně je to jen neschopnost vedení tak max 2 roky zpátky.
Teď jedině dohnat, co už deset let mělo být:
– zjistit, co kraje plánují, ať je nezaskočí zadání;
– zajistit rámcovky na vhodná vozidla, aby šlo pružně reagovat na zadání;
– rozvíjet aparát specializovaný na výběrka;
– vytěžit maximum ze situace (např. jako poskytovatel vozidel, servisu, NAD, IT atp.).
1) žádná partyzánština, podmínky mají mít všichni stejné. Buď to kraj zveřejňuje nebo ne.
2) ano, to by mohli. A ne zbytečně točit výběrka a rušit je bez důvodu, aby odrazovali výrobce od účasti v dalších .
3) To nemají, při vyjednávání smluv se improvizovalo, výběrka se improvizují?
4) ano. Mají toho hodně.
Je to ukázka krátkozrakého myšlení. Tehdy se vedení poplácalo po zádech, ale těm dnešním vrazilo kudlu do zad.
Nikdo to už nezmění, ale jako připomínka je to užitečné (na druhou stranu podobně se to děje leckde v Evropě, takové SNCF se mají na co těšit).
proc mam platit nove o 2 tisice vice za IN100 kdyz se % podil vyuzitelnosti snizuje?
Nikdo vás ji kupovat nenutí. To vás nenapadlo ?
Stejně hloupá rada, jako Nelíbí se vám ten film, natočte si lepší!
On existuje jeden jediný film, že se nadá jít na jiný?
Ale vy jste si koupil in100 a oni vam pak reknou, ze tu sluzbu muzete vyuzit na mene tratich. Jen to ukazuje Ceske drahy, jak na zakaznika kaslou a jak neumi komunikovat. Utraci miliony za zbytecny reklamy a casopisy
„Kraj chtěl zánovní nízkopodlažní vozidla, České dráhy nabídly jen nová, a tedy dražší.“ // Mohu se jen zeptat, zda bylo ve smlouvě specifikováno, co to znamená „zánovní“? Nepřijde mi to šťastné chtít zánovní vozy – buď chci nové, nebo nechci nové, ale takové, které mají to, to, to a to. Ale zánovní mi přijde dosti zavádějící…
Nízkopodlažnost, klimatizace, maximální stáří atd.
Díky, právě jsem si říkal, jestli je to specifikované podle stáří. Přesto si myslím, že taková podmínka je zbytečně omezující. Ale to je samozřejmě zodpovednost kraje, zda toto požaduje a dopravce, zda objeví něco, co se do všech kolonek „vleze“ 🙂
No, ale zase to není omezující podmínka. Pokud to chápu správně, tak je možné mít nové i starší, což trh naopak otevírá a dává dopravci víc možností. Pokud ČD nenašly staré a sehnaly jen nové, tak holt vyšly dráž.
Také si myslím, pojem zánovní je značně neurčité zadání. Divím se, že to nenapadly u UOHS, to by musely uspět.
V zadání nebylo slovo zánovní. Tam bylo napsáno že mají být nízkopodlažní, s klimatizací a o staří max. X let. Slovo zánovní je novinářská zkratka.
Problém byl v tom že konkurence si někde z druhé ruky sehnala soupravy které podmínky splnily, ale nebyly drahý. ČD nabídla funglovky a díky tomu měli vysoký odpisy a tudíž nabídli příliš vysokou cenu a prohráli.
Ono když je soutěž na cenu, tak musim nabídnout soupravu co je na hranici požadavků a ne tu, která je vysoce převyšuje, neboť jsem nekonkurenceschopný.
No a to je právě to v Rakousku už odstavují 10 let staré Taurusy a my jim je vesele koupíme protože stroj s 1000000 km je dobrý přeci teď ve Valašském Meziříčí odstavili RegioSharka protože tomu odešel motor též s 1000000 km a 10let staré bude se to posílat na generálku motoru
Takhle západ nikdy nedoženeme
I prohra vás může posílit, pokud jí správně uchopíte. Pomůže vám být lepší a příště vyhrát.
Neumím si představit, jak se tato úsměvná poučka dá aplikovat na České dráhy
Pokud jste zaměstnanec Českých drah, tak je vaše prohlášení smutné, pokud nejste tak to ani nemůžete vědět 🙂 a nechte se tedy překvapit.
Děkuji, nechám. Když tak mě předem upozorněte, že se to překvapení blíží. Možná se toho i dožiju.
Je to v jejich rukou, nic víc tím nemyslím. Možná, že pro řadové zaměstnance je to kruté, protože nemohou mnoho ovlivnit. Myslím, že se služby ČD hodně zlepšily. Nejhorší je ale hledat kdo za to může a vymlouvat se.
Tu linku R8 bol čert dlžný.
Nič proti RegioJetu (oni len jazdia to, čo sa vysúťažilo), ale je to strašný skanzem. Je pekné, že sú tam Traxxy, keď vozne pamätajú ešte normalizáciu.
Ak sa takto „výhodne“ bude sútažiť každá trať, tak to poteš košte.
Ale tak stále lepšie ako na Slovensku kde sa v šibeničných termínoch podpisujú dlhoročné kontrakty (= betónuje sa ZSSK a ich vozový park z dôb Márie Terézie) pred tým, než bude povinnosť súťažiť
Nemálo vozu žlutomoru jezdilo nejen před normailizací, ale i před pražským jarem.
A jak si ten žlutomor pochvalovali, když s ním jezdli po rakousku na FIPky.
Jestli nemáte nárok na státní slevu, tak můžete jet úplně bez problému v 1. třídě. Jízdenka do jedničky v RegioJetu na rychlících (na konkrétní spoj) je stále levnější, než by byla dvojka ČD, a k tomu máte vodu, kávu a při delší cestě i pomerančový džus zdarma. A pokud máte nárok na státní slevu, tak mi to je velmi líto, také mám nárok na státní slevu, ovšem za to může pan Babiš, který zrušil státní slevy v jedničce, a tím ze slev na jízdném udělal buzeraci studentů a seniorů, čím můžou jezdit a čím ne, aby jim to stát proplatil.… Číst vice »
To je zajímavé, na R 23 nic takového není, nejde to ani koupit. Úplně jak bývalý dopravce ČD, jen v jiné barvě.
Ale je. Např. zítřejší spoj R1304 z Kolína do Ústí nad Labem hl. n., jízdenka do 1. třídy na tento konkrétní spoj stojí nyní 175 Kč. Pokud se podívám na jízdenku OneTicket (ceny jízdenek OneTicket jsou na výjimky stejné jako ceny jízdenek Flexi základní ČD), je cena jízdenky do 2. vozové třídy 248 Kč. Pokud bych měl porovnat úsek Kolín – Nymburk hl. n., kde si vyloženě RJ a ČD konkurují, cena jízdenky RegioJet do 1. třídy na stejný zítřejší spoj je v tuto chvíli 43 Kč, zatímco jízdenka do 2. třídy ČD, stejně jako OneTicket, stojí 54 Kč. Závěr… Číst vice »
No jo, co si to ten stát vlastně dovoluje, platit polovinu ceny lístku a ještě k tomu určovat, v jakém vagonu můžete jet?
Lepší by bylo: „Co si to ten stát vlastně dovoluje, určovat, v jakém vagónu máte jet, aby vám zaplatil polovinu ceny lístku?“
A na sousední lince Brno-Olomouc-Šumperk jezdí reko Bdt, které normalizaci nejen že pamatuje, ale v Rakousku by ho nechtěli ani jako nové. Teda pokud nejede náhrada B249 …
Nedávno jsem se o tom bavil s průvodčí. Kraje hodně slyší na peníze, proto raději uzavře smlouvu se soukromým dopravcem. Avšak, tím zároveň pomůžou cestujícím, protože kdekoliv, kde byly nahradily ČD ARRIVA nebo RJ, došlo k jasnému zlepšení kvality cestování. Navíc, vzhledem ke každoročnímu zdražování ČD, už dávno vyjde na regionálních/lokálních tratích výhodněji si koupit IDS daného kraje (a to říkám jako člověk, co má IN25).
Pokud svoji politiku ČD nezmění, bude to tak dál pokračovat. A čím méně budou ČD jezdit, tím lépe pro cestující.
K jakému jasnému zlepšení kvality došlo na R8? Spíše postupný úpadek…
Co třeba, že se tam v létě dá jezdit?
Nevím, jestli jsem tam jezdil v nějaké alternativní dimenzi, ale R8 rozhodně nikdy nebyla výkladní skříň ČD.
Já vím, chybí posilová béčka v pátek…
V páteční špičce jezdí 7vozový, stejně jako za ČD.
Klimatizace, zásuvky.
Rozlišení (ne)místenkových vozů místo vyhazování skrz expresní rezervaci.
No proto ty jízdenky IDS od 1.4. zdražily, protože vycházely levněji, než jízdenky dopravců a to nejen ČD.
Ano. Např JMK to nedávno zdražil. A přesto, když jedu na otočku do Brna, mě vyjde levněji si koupit celodenní a mám to včetně MHD. Celkem logicky, když to kraj několik let nezdražil, zato sviňské ČD to dělají pravidelně.
No, až na to, že ČD zdražují dle tarifu TR10 a ten stanovuje ministerstvo financí, jinak řečeno stát. Takže to „sviňské ČD“ asi není úplně namístě.
Jenže, problém je výpočet ceny u ČD. Na km kolejí je možná jednoduché. Avšak, mimo koridory, kde se koleje všemožně kroutí, to je jaksi dost nefér, když jsou koleje delší a zároveň pomalejší, takže cestující zabije více času a zaplatí ještě víc, přitom za to nemůže. Na druhou stranu, tyto rapidní případy, kdy se vzdušná vzdálenost liší od délky kolejí víc než dost, jsou víceméně v rámci kraje, kde to lze vyřešit jeho IDS. A upřímně, lepší způsob mě samotného nenapadá. Co je však neakceptovatelné, je kvalita vozového parku. U ČD jsou dost rapidní rozdíly. A proto nechápu, proč všechno… Číst vice »
„Jasnému zlepšení“? Pro RJ na trati Kolín – Ústí, nebo Arrivu na trati HK – Pardubice to rozhodně neplatí.
Neřekl jsem, že jsou soukromí dopravci dokonalí. Z mojí strany je to zlepšení hlavně proto, že mám k ČD brutální averzi, jelikož jezdím primárně po trati, kde se ČD k cestujícím chovají jak k dobytku.
V seznamu chybí mnoho tratí… Milotice-Vrbno, Mariánské Lázně-Karlovy Vary, Trutnov-Svoboda nad Úpou, Sokolov-Kraslice, Trutnov-hranice a to určitě není vše
Tenhle chaos v „pestrosti“ dopravců mě pevně ubezpečuje v názoru držet se od cestování vlakem zcela bokem!!!
Internet zjevně používat umíte, OneTicket existuje, kde je problém?
Nebo jste nám to jen chtěl říct?
OneTicket je markantně dražší, přitom neposkytuje ŽÁDNOU přidanou hodnotu.
Kdyby alespoň soukromníci měli nové vlaky a né ty vraky co mají
A ČD mají nové soupravy?
Přitom by se mohly hecnout a na R12 nasadit to lepší, co mají, ať je vidět rozdíl.
https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-900
Nemají si o nové, ale starsi souprava CD je často pohodlnější než novejsi souprava Soukromnika.
Nebej ojetin, tak ČD nemaj na hromadě vlaků s čím jezdit,
No dovolte? M296 není žádná ojetina, to se kupovalo jako nové!
Alespoň budou moct v klidu povyřazovat starý vraky. A konečně začít dodržovat řazení.
Kolik (např.) v současnosti ČD zaměstnávají mluvek? Pokaždé je v TV nějaká jiná. Vážně by to nezvládl samotný Šťáhlavský? A tak je to u ČD se vším. Chutzpah!
Krásný příklad je ztráta téměř všech dieselovych rychlikovych spojů v Čechách, vyjma snadna úseku Hradec Králové-Trutnov.
Plzeň-Brno stále mají. Tam by ale snad ani nikdo jiný nechtěl. 😀
Když kdejaký soukromník jezdil ledasjakou lokálku v pohraničí, tak proč ne tohle?
Ještě jezdí z Olomouce přes Krnov a Opavu do Ostravy
To se sem ještě nenacpali Koleje Dolnoslazské , ale když vidím snahu ČD o mezinárodní regionální dopravu tak asi vemu za vděk i polského soukromníka pokud pojede Liberec – Zgorzelec.
Ale to není soukromník :p je to dopravce veden krajem
Chybí Vám tam rychlíky Praha – Turnov – Tanvald od prosince 2019
díky za upozornění, doplnil jsem.
Chléb a hry. Plebs se hádá, dohaduje a rozčiluje a přitom je vše dokonale řízené a domluvené 🙂 Aneb jeden den to ČD za překvapivě vysoké penízky přiklepne Liberecký kraj (který ČD jinak nemůže přijít na jméno) a druhý den náhle dostává linku R9 Regiojet. No jistě 🙂 V posledním odstavci chybí převzetí Ibalginů za dva roky v Brně Regiojetem, to už se v jistých kruzích bere jako hotová věc. JPP samozřejmě.
pořád se bude jednat o soutěž tudiž to nemusí být jisté
přece jen ČD mají značnou vyhodu, má personal a zazemí
dokonce i tech 7 vozidel (dle jistych vyjadřeni JMK i oběhu el trakce by měl dopravce zajistit ještě 6+1 svych elektrickych jednotek, ale uvidíme jak to vypíšou)
R9 Regiojet, R8 Regiojet. V budoucnu úseky u obou linek 200+, což by mohlo znamenat opětovné sloučení vozby do jednoho oběhu, jako to dříve měly ČD. (Pochopitelně na úseku Brno – Bohumín každý druhý spoj, pokud zůstane vozba do Jihlavy u R9.)
ČD drive jezdily Plzeň-Bohumín v trase R11. Nikoliv R9.
P. Granja myslí 2h takt Praha – Jihlava na lince R9 od 12/2026.
Linka R9 byla provázána s R8
To by ovšem museli úředníci na MD chtít.
Proč je přítomná ve společnosti a pořád rozdmýchávána ta další negace?
Proč není v nadpise, které výkony získali soukromí dopravci.
Tady to má evokovat, jakože společnost o něco přichází a je tomu třeba bránit. Je přece evidentní, že tam kde není vlastník, je to hospodaření nejhorší. Zákazník přeci získává a neztrácí. A ani potupování státní služby není nikterak pozitivní zpráva – no kdo by chtěl mít špatné a drahé služby od kohokoliv.
Zákazník získává hlavně roztříštěnou a nepraktickou tarifní politiku.
One-Ticket existuje.
Ale jako jo, muset mít sólo jízdenku na vlak + krajskou na autobusy, to je sen každého denního dojíždějícícho. Ideálně teda 3, aby PID zústal jenom v Praze
A zároveň nepříjemny Personal u Soukromnika s nepohodlnymi vozy.
Pořád mají drtivou většinu zeleznice jako mafiáni.
bylo by fajn, aby se utvořila režijka pro všechny dopravce (ale jen pouze pro zaměstnance drahy, nikoli přislušníky rodiny)
přece jen lidi co dělají na draze (ač u ruznych zaměstnavatelů) mají za ukol především jedno, tvořit kvalitní služby pro cestujicí a jsou tedy na stejné lodi
ač to nyní není, tak si vysoce važím zaměstnanců (především ČD), kteří mě nechají jet jejich vlakem, ačpracuji u alternativního dopravce
samozdřejmě toto oplacím zaměstnancům drahy taktéž, a však lepší volba by byla udělat to oficialně (třeba tou zminěnou Režijkou pro zaměstnance drahy)
určitě to má ještě i jiny benefit než ten pro zaměstnance, a to že v případě vážné MU (požár, srážka či podobné) personál vlaků ví že má na palubě vlaku člověka, který se nějak vyzná a je schopen pomoci třeba s evakuací cestujicích
To jako že průvodčí, který má volno má organizovat (spoluorganizovat) třeba evakuaci cestujících? To nemyslíte vážně!
Tak to aby měli lékaři a zdravotní sestry sólo kartičku, ne?
Však taková jízdenka existuje, je to roční ONE TIKET pro druhou třídu za 28 728,- Kč s DPH.
Nic přece nebrání vašemu zaměstnavateli, aby vám jí pořídil.
A že to všichni dopravci personálu určitě pořizují…
Nevím jak Vám to sdělit, aby to nerozdmýchalo negativní reakce…ale zaměstnanci v letech dávno minulých měli nárok i deputátní uhlí..a jak by se v dnešní úžasné době hodilo…pravda netřeba jitřit staré rány…nicméně i za režijky se platí…dle tarifu MD….
Uhlí se neslučuje se zeleným směřováním Gréty.
To je nereálné, ale deputátní nafta by se hodila i dnes.
A přesto raději vzali za vděk ústředním topením i v bytovce, aby to deputátní uhlí nemuseli vynášet ze sklepa do kuchyně.
to je pro cestující ne zvyhodněná pro zaměstnance
Zaměstnavatel ji může zaměstnancům dávat za zvýhodněnou cenu.
Stejně tak se zaměstnavatel může pokusit s Cendisem dojednat množstevní slevu „za kus“ takové jízdenky.
To je ale celé velké špatné, zaměstnanecká jízdenka včetně současných benefitů by měla být součástí sjt samozřejmostí, tvrzení, že zaměstnavatel může zakoupit roční one ticket, je jen nehorázný alibismus politiků, kteří tuto problematiku řešit nechtěli, tak ji alibisticky přehodili na zaměstnavatele.
Nikoliv. Všechny tyhle nesmysly typu režijka, měly být dávno ze zákona vymazaný a má být jen na zaměstnavateli, jak si to zařídí. Pokud nijak, tak lidi velice snadno hlasují nohama a jdou jinam.
Naopak by to pomohlo hladčímu průchodu liberalizace, když už musí být, a vydělali by na tom všichni. Zaměstnavatel by to akorát případně rozšířil o svoje komerční vlaky, apod… Ale princip, z jakého to vzniklo ,- sociální smír – by byl zachován, ale pravda komentující v komentář by neměli tolik důvodů brojit proti režijkářům, a to nemůžeme dopustit přeci. Jakékoliv takovéto rušení, je jen politický alibismus, aby si politici, co nejvíc zjednodušili liberalizaci, a že se vysr..i na provozní zaměstnance jim nevadí. O rg jízdách na směně nevadí, je až trapné, že musíme řešit, čím het, zda potřebuju jízdenku, atd…, když… Číst vice »
„Hladší průběh“ liberalizace = jako by jisté zájmové skupiny způsobovaly jeho „zhrubnutí“.
Ovšem, paměť mi slouží – rok 2009, léto: odbory kriticky pohlížející na plán ministra dopravy z úřednické vlády, soutěžit rychlíkové linky. Vč. zmínky, že „úřednický ministr nemá právo dělat 10leté smlouvy“. Po „jednání“ ministr vzal zpátečku.
O pár měsíců později: ten samý ministr nabagroval 10leté rychlíkové smlouvy do rukou ČD. Odbory přitakávají, že to je správný krok zajišťující dlouhodobou stabilitu.
🙂
Ano, zrušení povinnosti uznávat režijky je jen kvůli tomu, že by jinak ČD mohli každou soutěž shodit kvůli diskriminaci. Takže politik chtěl mít co nejjednodušší práci,a než dumat jak by to šlo lépe, a ku prospěchu většiny, tak raději škrtali, protože to je přeci jednodušší a při protestech můžeme alibisticky ukázat na zaměstnavatele. A jak toto souvisí s režijkami? Jinak ano, můj subjektivní názor je, že by ZDO měl jezdit dopravce vlastněný státem, jinak se vlastník nechová jako správný hospodář, když místo vlastnímu dopravci přihraje výkon vedle (R linky), je to jako mít pekárnu, mít i kapacitu, ale housky kupovat… Číst vice »
Dodám, že z logiky vašeho vyjádření vyplývá, že státní by měl být jen provozovatel vlaků objednávaných státem, tedy ministerstvem dopravy.
A analogicky s tímto postojem, by regionální vlaky (ale i autobusy, že; proč tam nechávat soukromníky – dle vaší teze) měl provozovat dopravce vlastněný tím kterým krajem (vašimi slovy „přihrávačem výkonů“).
Protože žádný kraj nemá s ČD, a.s., vlastnicky vůbec nic společného. Jsou pro něj obchodní společnost jako každá jiná.
Pak by ovšem podíl ČD, a.s., na trhu osobní železniční dopravy nadále výrazně klesl. 🙂
A proč to komplikovat ? Je to zaměstnanec jako každej jinej. A je pouze na zaměstnavateli, jak si to zařídí. Jestli mu proplatí jízdenky, nebo koupí oneticket.. Bylo by to úplně stejný jako u všech ostatních zaměstnavatelů. kde je na zaměstnancích, jak se dopraví na pracoviště. A jak je k tomu zaměstnavatel pobídne. Když to nebude vyhovovat pújdou jinam. Nevidím problém.
Co komplikovat?
Režijky? Za současný stav můžou politici svou liberalizací, takže je na nich, aby se to v tomto ohledu dotklo co nejméně zaměstnanců, oni si ji nevybrali. Změnit zákon, vytvořit zaměstnance a nijak neřešit režijky (přehodit to na zaměstnavatele) je jen nechutný alibismus aby s tím oni měli, co nejméně práce, ale to je špatně, oni svým zasahem
Zajímavé označení, že za možnost vybrat si dodavatele mezi vícero nabídkami můžou politici.
I když přísně vzato, tržní prostředí obecně (tzn. pluralita soukromých dodavatelů jakéhokoliv zboží/služeb) zde skutečně přinesli politici.
To je snad logické, že ZAMĚSTNANECKÉ benefity jsou v gesci zaměstnavatele.
Defakto ano, stačilo by, aby to jako v Rakousku zůstalo jako n.p., s účelem zajištění mobility občanů. Navíc já mluvím o tom, že místo skutečně funkčního řešení, jen do zákona uvedli, že v případě kontraktů vzešlých ze soutěží nemusí povinně uznávat režijky na těchto výkonech, tím umožnili současný stav.
Jenže v současném stavu nejsou benefity v gesci zaměstnavatele, ale v rukou krajů, které tak mohou rozhodovat o cizích benefitech. A ještě k tomu dokonce rozlišovat mezi jednotlivými podniky ba co víc, mezi zaměstnanci v jednom podniku, podle kraje, i když jsou zaměstnanci jednoho podniku.
Je to jen problém mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Bohužel to je „snad dočasně“ i v zákoně a křiví to vše. Pokud by si to řešil zaměstnavatel ve vlacích na komerní riziko, tak je to jen jeho problém,. Tam ať vyváží kohokoliv, pokud to ale má být ve vlacích na objednávku, nebo přímo placených krajem, tak tam má smůlu a i zaměstnanec je a bude jen obyčejnej cestující. A jak si to pořeši dotyčnej zaměstnavatel je jen jeho problém. Je to benefit jako každej jinej a tím je to problém zaměstnavatele, ne zákazníků
.
A pokud jde o rg jízdy během výkonu směny, tak, co je v tom za komplikaci, že by je měl řešit zaměstnavatel a opět můj návrh je ke prospěchu všem.
Jestli jde o rg jízdy u výkonu směny, tak z logiky věci jde o jízdu vlakem toho dopravce, pro kterého ten zaměstnanec pracuje = řešeno zaměstnaneckou jízdenkou.
No to právěže kolikrát není, buďto to je třeba nákladní dopravce a zaměstnanec se přepravuje osobním, a nebo třeba to je jeden dopravce, co má Os a jiný má R, a zrovna jede to druhé.
Přesně tak. Možností je dost. A přispělo by to i k větší spravedlnosti. Někdo má bydliště takové, že projezdí s rodinou xxx kilometrů a jiný jen x a musí stejně často používat vlastní automobil. Jiný benefit stejný pro všechny by byl spravedlivější.
Příklad Toho spravedlivějšího benefitu? Příspěvek na dojíždění ve výši asi 4 k ročně u SŽ?
Dokázal bych si představit, že současný stav by se rozšířil, tzn. Zachovat režijky v zákonné mezi, resp. zavést pro všechny dopravce a opět zavést povinné uznávání, + jako proti benefit zavést příspěvek na dopravu, a dát každému na výběr, co je pro něj výhodnější. Ale rozhodně není spravedlivé diktovat zrušíme úplně režijky, protože část je využije minimálně (i když spíš to bude závist), a místo toho zavést něco jiného.
naopak, takto může být „režijka“ vítaný benefit pro jakéhokoliv zaměstnance jakéhokoliv zaměstnavatele.
Pokud bude mít stejné benefity, tak je mi jedno jak se to bude jmenovat, ale nemá tudíž náhrada režijky síťovou one ticket v současné podobě, je nepřijatelné a tedy neskutečný alibismus těch nahoře, kdo se na síťovou jednotnou jízdenku odvolávají. A nevidím důvod, proč by pro drážní zaměstnance nemohla být v nabídce SJT síťová jízdenka s benefity režijky za zvýhodněnou cenu, to potom bude adekvátní náhrada.
Ale to pořád není v rozporu s tím, co jsem napsal já – vždyť sami pracovníci Dobré správy jsou sami proti sobě, když si se zaměstnavatelem nedojednali, aby jim tento za zvýhodněnou cenu poskytl One-Ticket, který by Dobrá správa předtím hromadně nakoupila od Cendisu.
A v čem to není náhrada ? pro přepravu do a ze zaměstnání to stačí.
A odkdy režijka slouží jen pro přepravu do a z zaměstnání? Co přeprava kol, FIP, Slovensko a další? Ne, síťový one ticket řeší jen jeden z benefitů – ergo nejedná se o adekvátní náhradu.
To k výkonu zaměstnání nutný není. A co je navíc, to si normální zaměstnavatel řeší sám a na své náklady.
A kde se píše, že režijka jen pro cesty do zaměstnání a v rámci výkonu na směně?
A pokud ma one ticket nahradit režijku, tak musí nahradit všechny její benefity, ne jen některé, resp. jen jeden.
Ale nemusí. Zbytek je jen na tom, jak si to zaměstnavatel domluví.
Režijky zakotvit v Ústavě ČR!
Jedině s deputátním uhlím. A to s povinným odběrem.
To je ale pitomost….proč by jeden dopravce měl vozit zadarmo zaměstnance jiného? Když budu dělat v mekaci tak můžu přijít do KFC a chtít taky jídlo zdarma? Asi ne co?
Byla by super nějaká mapa ČR, kde jezdí ČD a kde výhradně jiný dopravce.
Čosi, primárne nie slúžiace na odpoveď na vašu požiadavku, ale aspoň orientačne dávajúce prehľad som pre GVD 2022 umiestnil na http://www.zeleznica.wz.sk/.
Dobrý den,
velké množství práce, tedy oceňuji, i když nevyužiji (jsem hračička 🙂 ). Nepatrné upřesnění — označení národním dopravcem používají asi hlavně České dráhy, ale právo na toto označení mají, mám-li správné informace, i Regiojet a Leo expres.
Přeji hezký den! 🙂
Ale jinak ano, pokud nechtějí ČD dál postupně pole vyklízet, musí přijmout radikálnější úsporná opatření. A jedno z nich nepochybně je redukce počtu THP pracovníků na kancelářských profesích alespoň o 10-15 %.
Je to taky o strojích ..máte starší stroj vyhovuje požadavkům kraje + cena .nabízíte nový na cenu se nedostanete.
A přesto vyhrál Regiojet s novýma nad ČD s novýma.
Je to z mého pohledu trochu smutné čtení, protože i přes menší pokroky stále změna dopravce znamená pro cestujícího určité komplikace. Například pro cizince v mezinárodní přepravě, ti vůbec nechápou, že si nemůžou koupit jízdenku z Vídně do Českého Krumlova nebo z Berlína do Liberce proto, že v Česku jezdí na té trati nějaký soukromník. V Rakousku i v Německu je standardně i na „soukromé“ tratě odbaví e-shop ÖBB nebo DB v rámci jednoho nákupu. Stát (kraje a Ministerstvo dopravy) v této oblasti trochu zaspal. Čest výjimkám jako třeba Plzeň, kde si mohu v Mém vlaku koupit jízdenku na krajský… Číst vice »
Tak nevím co tu kecáte, na stránkách ČD si můžete koupit jízdenku z Prahy do Liberce. Nevidím problém.
Jak to vůbec vypadá s prodlužováním těch prvních smluv, případně nových soutěží? Třeba na té R25 to končí 2026, což většina nynějších smluv začíná. Tak jestli někdo ví víc i k těm smlouvám, které běží a brzy končí? Díky. 🙂
cajk, stejně nemají vozový park… když přijdou o nějaké výkony , tím lépe…
Zatímco vítězové ho mají, že? Hloupá poznámka…
Jsou schopní ho opatřit.
Třeba Jančura a jeho 6 vozových tříd a kino. Vlak, jaký svět neviděl.
Ne v dostatečné kvalite
Docela bych polemizoval, že soukromníci přinášejí úspory a kvalitnější cestování. Vozidla, která nasazují soukromí dopravci, jsou většinou obětiny z Německa a o nějakém výrazném zlepšení nelze hovořit. Konečně i autor píše, že ČD prohrály zakázku , protože nabídly nové soupravy, ale kraj chtěl starší a levnější. Tak kdo nabízí vyšší kvalitu? A úspory? Nevím, ČD jsou akciová vlastněná státem, takže stát platí sám sobě, zatímco u soukromníků jeho peníze mizí v soukromých kapsách.
Dokud vše funguje, je to prašť jako uhoď, každý dopravce má své výhody a nevýhody. Rozdíl se pozná ve chvíli, kdy je např. mimořádnost. Ať jsou ČD jaké chtějí, tak náhradní dopravu (byť v pofidérní kvalitě) zajistit dokážou. U menších dopravců je to často „nevím, počkejte si“.
ano, ale to je kvuli velikosti dopravce především, pokud ČD má na starosti 85% vlaku tak, ty NAD využívá častěji atd
a to není vina soukromníku, jak je psano v mnoha připadech se davaly 10ti lete smlouvy
takže soukromník neměl šanci se tolik rozrůst
po roce 2029 už to hodnotit lze
Lze to hodnotit kdykoliv. Běžné cestující fakt nezajímá, proč to dopravce ještě neumí a že za 10 let to možná bude lepší. Platí si nějakou službu a očekávají, že ji dostanou v odpovídající kvalitě.
Pokud se hlásím do soutěže a vyhraji ji, musím umět NAD zajistit 1. den provozu.
Bylo by dobré, aby se o potřebě NAD dozvěděl od Správy alespoň měsíc předem. A ne až 1. den provozu.
A přes spadlé stromy nejedou ani ČD.
Nemyslím, je to spíše naopak a ČD NAD nejsou schopni operativně zajišťovat. Dochází k odřeknutí spojů bez náhrady a nebo využijte další spoj.
Tak určitě je rozdíl pokud ČD namídnou Béčko (ač modernizované) nebo soukromník nějaky vagon od DB, ktery jezdil IC vlaky
jinak ČD taky nakupují ojetiny třeba ted 20 vozu pro rychlikovou dopravu
Ale to Béčko jezdilo Košičan už před 40 léty! To je taky IC vlak.
„Konečně i autor píše, že ČD prohrály zakázku , protože nabídly nové soupravy, ale kraj chtěl starší a levnější.“
Což platí v jednom jediném případě (tzn. Arriva v JMK).
Mimochodem takový Ústecký kraj a provozní soubor Regiojetu nakonec přišel s jiným postupem ze dvou variant – namísto starších GTW, u kterých by se motorový modul měnil za elektrický, byly pořízeny nové elektrické jednotky.
(odesláno předčasně)
„Nevím, ČD jsou akciová vlastněná státem, takže stát platí sám sobě, zatímco u soukromníků jeho peníze mizí v soukromých kapsách.“
– V případě krajů (což platí i o JMK směrem k Arrivě) stejně ta slova o souladu vlastníka s dopravcem neplatí.
– Ani když stát (tzn. i kdyby MD) posílá peníze do ČD, tak je „neposílá sám sobě“, ale posílá je obchodní společnosti ČD, a.s. (ze společností nelze majetek jen tak vyvést, a to ani do rukou vlastníka té společnosti!).
– „V kapsách soukromníků“ tedy mizí max. jen zisk společnosti. Je-li vůbec nějaký vytvořen. 🙂
Kde se bere to přesvědčení, že „stát platí sám sobě“?
Takto to úplně funguje – tedy funguje to jednosměrně, když má např. veřejná instituce, státní podnik nebo státem vlastněná a.s. zaplatit nějakou pokutu.
Ale jakmile by ČD byly v zisku, ve státním rozpočtu se to zásadně neprojeví. Vyplatí se prémie, zorganizují se nějaké akce, zapije se to, nakoupí se nová auta/vybavení, prostě jako všude jinde. Akcionář z toho reálně nic neuvidí.
Toto je zcela falešný argument.
Díky, máte naprostou pravdu
Za sebe si myslím, že si České dráhy za to můžou samy, a tohle bude pokračovat, pokud nezmění myšlení a budou se stále vymlouvat na ostatní. A to říkám jako jejich věrný zákazník.
To, že ČD musí dělat výběrové řízení i na kliku od dveří nebo to že slouží pro politické trafiky, ČD samy neovlivní.
Krásný příklad tohoto je výběrové řízení na láhev CO2 do sodobaru, které se musí při každé výměně vypisovat. My na sifon čekáme 3 týdny protože to vyhrála firma z druhého konce ČR. Výborně.
Přitom to vůbec není povinnost, zakázky malého rozsahu lze zadávat i bez výběrového řízení. Ovšem když se chce brečet nad prostřelenou nohou, tak se samostříl vždycky najde.
Určitě by nebylo od věci dávat do kontextu i kolik jednotlivým dopravcům jde do kasy jako kompenzace za státní slevy. Jestli by pro veřejné finance nebylo výhodnějši tuto částku již zahrnout do objednávky. To by si ovšem kraje a stát nesměli každý hrát jen na svém písečku.
Nesměly, souhlas…
Přeji těm úspěšnějším konkurentům aby opravdu byli lepšími !! Ono jinak se to jeví z managerského postu a jinak z kabiny jízdní jednotky. Za vším hledej člověka. At je to čech,sudeták nebo bulhar !!
U rychliků jsou tržby rizikem dopravce tudíž to MD nemusí zajímat. U regionálních spojů jsou tržby obvykle rizikem kraje a kraj doplácí dopravcum smluvní částku poníženou o tržby od cestujících.
Tržby sice jsou na některých tratích rizikem dopravce, ale protože je ta sleva nařízena státem, stát jízdné dorovnává. Tedy rozdíl mezi plným jízdným a zaplaceným jízdným u důchodce, dítěte, studenta (a dalších – viz tarif, kapitola zvláštní jízdné) dopravci doplatí stát.
A jak to chcete udělat? Vždyť se to jízdné dorovnává zpětně podle prodaných jizdenek.
Stát tyhle informace má. Ale jako jo, zlí soukromníci si nárokují nco, na co mají ze zákona naárok, fuj, pryč s nimi!
Jakože se musí zrušit kraje, aby stát věděl kolik lístků kde proplácí?
Můžete si založit vlastní web Nostalgie po ČéDé a netrápit se tu s námi…
Vzhledem ke stavu jejich vozového parku je to vlastně dar z nebes a znouzectnost…
No nevim, zrovna predevcirem vezla ariva cca 10 srot jednotek z nemecka do cech. Podle vzhledu staly v koprivach tak 10 let. Urcite to bude lepsi??
o jaké jednotky se jednalo
zase ty strašidelný 845?
Jo
Bu bu bu
Taky jsem je viděl. V Libni. Vybledlá růžovo červená barva DB, všechny dveře za jízdy otevřené, zvenku posprejované od zdola až po střechu, ploška na kole,… Šrot.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:Elektrick%C3%A1_jednotka_470,_Praha-Radot%C3%ADn_s_n%C3%A1stupi%C5%A1t%C4%9Bm.jpg
Za vozový park odpovída taky kraj ..co si ojedna to dostanete. Stav se za poslední roky dost zlepšil saryky pantery ….a další. Arriva zas dovezla staré 845..
Ovšem MD pro dálkovou dopravu bohatě stačí 845.
Klimatizace? Zbytečnost.
1.třída? Zbytečnost
Dynamika jízdy? Zbytečnost. Aspoň, že tam WC zůstalo 🙂
Plno krajů požaduje lepší kvalitu regionální dopravy, než MD dálkové.
Stát má za první čtvrtletí největší díru v rozpočtu za dobu svojí existence. Jenom abyste na ty kopřiváky z Němec ještě nevzpomínal se slzou v oku. Příště může dojít na maršrutky.
Zato ČD teň představily nově natřenou Regionovu.
Souhlas, vidět to ale nebude, alespoň ne dlouhodobě. Vždyť kolik Regionov se jim v minulých letech uvolnilo, přesto mnohdy za 814 jede 810. Takže ani tohle uvolnění jim nepomáhá. To samé, různé linky poskládané z ex OBB vozů, přesto tam jezdí béčka.
Až se zeštihli ten obří moloch na generálním ředitelství tak půjdou i čd s cenou dolů.Ale bohužel nedokázal to zatím nikdo a ani se to nikdy nepodaří.Takze dál budou propady a prichazeni o výkony pro ČD.
Kapři si svůj rybník nikdy nevypustí…
Jestli nebude jedna z příčin tohoto stavu i v těch ohromných haluznách, ve kterých ČD společně s MD sídlí. To je domeček docela dobře izolovaný od okolního světa, vše je tam velké a daleko, nějaké úpravy dispozic interiéru podle potřeb aktuální organizační struktury jsou asi jen těžko proveditelné. Pokud by ČD měly přesídlit do něčeho podobného, jako jsou třeba objekty na Vyskočilově v Michli, ale na vlastním pozemku (u nějakého nádraží), tak se lze domnívat, že část největších konserv, by sama v pudu sebezáchovy, úřad opustila a ti ostatní by přišli na to že se jim v novém prostředí pracuje… Číst vice »
Do toho seznamu ztrát bych dal i všelijaké Kralovice, Velké Opatovice apd. To jsou relace, kde jiný dopravce po kolejích nejede, nebo jen sezóně o víkendu, ale ČD o výkony přišly, protože se nechala relace logicky autobusům.
Plus pak je tady řada výkonů, kde nejprve přestaly kraje objednávat celoroční dopravu od ČD a pak (buď brzy poté, nebo s odstupem let) objednaly u jiného dopravce sezónní dopravu. I to by byl vcelku dlouhý seznam.
Nabízí něco takového i dráhy? Vždyť jim spoustu 810tek někde hnije. Divím se, že nepřišli s obdobnou alternativou…
Souhlas. A ČD v tomhle segmentu dál a zcela dobrovolně vyklízí pole, viz aktuální Osoblaha, kde není tajemstvím, že se počítá s tím, že dopravu postupně od ČD převezmou raději Slezské zemské dráhy.
A nebo i celoroční dopravu, viz Švestková dráha. Zohlednit by se mohly i dodatečně přidané spoje na tratích kde ČD jezdí stále (Arriva na Rožnov) a nebo nově vzniklé linky co ČD nezískaly (Sp Ústí-Žatec).
ale i to jsou naprosto drobne.
Když se to sečte, není to zase tak málo .
Doplnil bych taky výkony, které naopak ČD převzaly od Arriva na Železnici Desná někdy v roce 2015 nebo 2016
2016.
Taktéž Varnsdorf – Rybniště od Trilexu (2020).
A v případě ČD, s.o., návrat na trasu Liberec – Tanvald – Harrachov někdy na podzim 1998. 🙂
Jak České dráhy přicházejí o zakázky.
Jak b̶á̶s̶n̶í̶c̶i̶ šotouši přicházejí o iluze. 🙂
Tak ono je třeba si přiznat, že kromě nás režijkářů je dopravce každému tak nějak jedno. Prostě to není politické téma, ani to není zajímavé. Bylo to hezky vidět na mediálním pokrytí vítězství RJ na R9 – pouze někde v sekci ekonomika o tom v mainstreamových médiích byla krátká zpráva, nic jako tady že by to bylo na titulní straně.
A třeba na tom plzeňsku, řekl bych že 10.12.2023 si většina cestujících ani nevšimne, že se proti včerejšku něco změnilo.
úplně bych nepsal režijkářů, ale lidí kteří se o železnici zajímají ( nemusí nutně na ni pracovat )
Já ti fakt nevím čím to je že tady je to téma na titulní stránce a na Idnesu a Novinkách jsou tam důchody, inflace, válka na Ukrajině apod. Asi nějaký spiknutí
Zato teď je na titulní stránce zpráva, že Indie má už víc obyvatel než Čína. Myslím, že pro průměrného našince je ta zpráva o R9 užitečnější než tohle.
Zpráva, že se takto zvyšuje počet obyvatel Indie, která již dnes má problémy své obyvatele uživit, kde velká část obyvatel žije v pro nás neuvěřitelné bídě a kde se naprosto nehledí na ochranu životního prostředí, pro nás může mít velký význam.
Krom toho, ta zpráva pokračuje tím, že se Indie pomalu stává despocií, což i pro nás není bez zajímavosti.
že by web o dopravě?
A proto se R23 po nástupu RJ dost vyprazdnila…
To není pravda porovnejte si cenu cesty z Ústí nad Orlicí do Prahy v čd vs Leo rozdíl až polovina navíc systém vše s místenkou je na pohodu nemusím vyhazovat nikoho z mého místa.
Jel jsel tou jejich „pohřební tramvají“ jednou a stačilo mi to. Už mě do ní nikdo nedostane. Cestovní komfort žádný (mezi sedadly je cestující v 2. třídě namačkaný jak sardinka a pokud má k tomu ještě nějaké zavazadlo, je to ještě horší) a zbytečně tmavé prostředí k tomu. Na výhybkách se vlak třese hrozně (možná víc než zadní část kloubového autobusu na nerovnostech na silnici). Ta souprava je totiž (původně) určená pro příměstské linky, nikoliv pro rychlíkový provoz. A jestli budou takové i ty soupravy z Číny (kolem kterých je informační mlha hustší než mlha kolem Rákosníčkova rybníčku Brčálníku), tak… Číst vice »
Tak to Vám doporučuju projet se Interpanterem po trati 330.Třesení bude úplně stejné,a to nejen na výhybkách.Ještě bych doporučil sednout si do vozu na kterém je sběrač a poslechnout si ty rány,když se stahuje.To se Škodovce taky hodně nepovedlo.
Tak v panteru je teda oproti tramvaji hafo místa.
Tak nesrovnával jsem místo,toho je v Panteru víc.Šlo mě o to dle pána „třepání“,toho si v něm člověk užije taky dost.
Jezdím tam pravidelně a nic takového jsem tam neslyšel.
Tak do té pohřební tramvaje nelez, není to povinné.
„pohřební tramvaj“
Autosugesce je sviňa. Obzvlášť když to dojde tak daleko, že to někomu zavazí v životě, to už je pak na odbornou pomoc.
Jo zkusil jsem, že se svezu z ÚnO do Prahy: u LE na teď odpoledne za 409 Kč Economy (!), u ČD beze slev za 280 Kč včetně místa. Kdo má IN25, tak 212 Kč. Takže není co řešit.
No a 6.4. do Košic v business za 6600.- To je lepší letět😁.Fakt samaritán….
Konečně jsem pochopil tu zaslepenost některých pro ČD, režijka je silný argument…
nejsem rezijkář , a jak vidím přijíždět bobinu se žlutými vagony , zveda se mi tlak
To mně taky, když na EC ze Slovenska jede B, AB, BDs a podobně.
Skanzen
P.S a to nemám rezijku a to po levobrezce jezdím jen Os s CD
Tak když jezdíte jen vlaky kategorie Os po trati Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, tak mlčte.
A za stav CityElefantů děkujte sprejerům a jiné podobné „pakáži“, ne ČD.
no jasně, kdyby režijka platila i buse, mnoho šoto by chtělo i busy….
jděte o hajzlu s těmito příspěvky o režijkách . to máte nějaký konplex že vám jí nedali? úplně mimo téma , ale připomenout něco , co trápí jen půl procenta podobně postižených je pro ostatní obtěžující
Nějakej nervósní,ne?😄
Kdysi jsem měl režijku na vlak a druhou na bus. Když se k tomu přiznám, zbijou mně tady?
Upřesnění – k úplně první ztrátě pro ČD v osobní dopravě na kolejích SŽDC došlo již od 12/2006 (a i tak s ročním zpožděním kvůli průtahům ohledně přidělení kapacity tratě) – na trati č. 149.
Když si vzpomenu, co se dělo kolem rychlíků do Mostu cca v roce 2006, jaká kina tam národní dopravce dělal.
Jj, „účetně odepsané“ (tehdy cca 9leté) rakve, předpoklad průměrné tržby (tehdy) 0,85 Kč/vlkm za každého cestujícího (tedy – mám ten dojem – ještě bez kompenzací státních slev ze strany toho samého státu, který ty slevy nařizoval), sečteno podtrženo (v tehdejších cenách) 16,70 Kč/vlkm netto úhrada za R Plzeň – Most a cca 40 Kč/vlkm za R Pardubice – Liberec.
Nebyla první ztráta „Železnice Desná“ ?
I když ještě u právního předchůdce.
Proto píšu „na kolejích SŽDC“, abych to odlišil.
Tak v tom případě byla úplně první ztráta JHMD (1995).
Kdepak, dávno před tím Tovačovka a ještě daleko daleko dřív Doupov. Před válkou jezdily i Hevlín-Laa. 😛
Rozdělení ČR a „ztrátu“ Slovenska ponechám bokem.
Už čekám kdy upraví zákon o režijkách a ČD propustí zbytečné zaměstnance v kancelářích třeba na 1 zaměstnance ve Valmezu jsou 2 kancelářští zaměstnanci
od kud toto info máte? vlastní doměnka nebo statistická tabulka? Podělte se s ostatními.
Můj taťka tam pracuje a všichni to tam si říkají
Zaměstnanci si to tam říkají já jich hodně znám
Protože jim tam chybí lidí proto je to tam jak to je a ani národní dopravce neposílá fasované oblečení českou poštou ale PLL takže spoustu známých ještě dělá pod Bohumínem i můj táta
Bohumín je snad nejhorší depo ČD..takže bych mlčel.
Pověz nám něco o tom zákonu o režijkách ať se něco dozvíme.
Podle zákona 77/2002 o rozdělení SŽ a ČD v § 33 je ze ČD musí uznávat režijky všem drážním zaměstnancům kteří pracují u ČD a SŽ.
Jedna z mnoha tehdejších absurdit. Včetně toho, že SŽDC tehdy byla zřízena jako skoro „prázdná schránka“ – aby se to do ní pak za miliardové kompenzace prodávalo od ČD (při souběžném tvrzení odborů, že „ČD jsou podfinancované a proto by byly v soutěžích znevýhodněny“ 😀 ). Absurdní je to i v tom, že pak pracovníci SŽDC vyhrožovali Jihomoravskému kraji zastavením své práce (resp. reálně by pracovali, ale jen by odmítali řídit provoz vlaků objednávaných tímto krajem) skrz jeden bod smlouvy tohoto kraje s ČD, přitom SŽDC nemá s JMK ani žádný smluvní vztah. Ironií je, jak i samy ČD se… Číst vice »
Přesně
Jenže pod Valmez spadá ještě hafo jiných stanic, kde žádní kancelářští pracovníci nejsou. 😃
Já si myslím že Valmez je stanice podkerou
nic spadá
Ještě bych doplnil Regiojet na R8 do tabulky https://zdopravy.cz/prekvapeni-rychliky-z-brna-do-bohumina-prevezme-regiojet-leo-express-nesplnil-podminky-19943/
Díky, na tu jsem úplně zapomněl, už tam je.
Úspěch bude když za patnáct dvacet let budou mít ČD podíl kolem padesáti procent. Budou ale muset toho hodně změnit. Jak přístup k zákazníkům tak zefektivnit práci. Díky historii bych na nove smlouvy založitl novou firmu a klasické ČD jako za mě absolutně nereformovatelne nechal padnout
Budou prodány hned po poště.
A kdo by je dobrovolné koupil. To už je jednodušší koupit odpovídajíci skořápku nebo začít od píky .
Určitě by se někdo našel
Ono je to i tom, jak ČD řeší zaměstnance. Pokud vyhraje zakázku jiný dopravce, tak přebere strojvedoucí, vlakvedoucí, protože místo nástupu posádky zůstane stejné, peníze plus mínus také, odjedou si to své a nebudou muset řešit přesčasy. Navíc obvykle dostanou lepší jednotky či vlaky než s čím jezdili doposud.
Jak jiný dopravce převezme personál ČD?
Poslouchal jsi vůbec ten Podcast??!
Tak jako většinou. Nebo si myslíte, že strojvedoucí, kteří budou jezdit při GWTR či Arrivu v Plzeňském kraji většinově nepřejdou od ČD? A budou z Klatov, Nepomuku mít nástupní místo někde Plzni nebo jinde v rámci kraje?
Těžko říct, osobně bych tipoval tak 50:50, vemte si, že jsou tací, co dojíždí třeba od Olomouce do Prahy, apod…, takže tací, co raději zůstanou u stávajícího a budou dojíždět se najdou a nebude jich taky málo.
Zde bych rád upozornil, že nikdo, kdo nechce, nemusí nějaké přesčasy řešit. Kromě oněch 150 hod rozdělených do týdnů, což je prakticky zanedbatelné a má to tak každý zaměstnanec v ČR.
Hodně lidí si vyzkoušelo soukromníka a pak uteklo zpět k ČD a ČD Cargo
Ale i hodně lidí vyzkoušelo ČD/ČDC a zběhli k soukromé firmě, kde v kolektivu ostatních míří ke společnému cíli: spokojený zákazník = peníze.
A ne neustále poslouchat zkostnatělé narážky „tohle tady nezaváděj“, „takhle se to ale nikdy nedělalo“, pripadne. To člověka „unaví“ víc, než
By ses divil jaký bordel je u soukromníka.. to je zajímavé že RegioJet neposílal výplaty včas.. atd
Ale i hodně lidí vyzkoušelo ČD/ČDC a zběhli k soukromé firmě, kde v kolektivu ostatních míří ke společnému cíli: spokojený zákazník = peníze.
A ne neustále poslouchat zkostnatělé narážky „tohle tady nezaváděj“, „takhle se to ale nikdy nedělalo“, případně „to by se muselo“, „to má na starosti ten a ten má dovolenou“. To člověka „unaví“ víc než si jen dokážete představit.