Přehledně: Jak ČD obnovují mezinárodní provoz. V pondělí se vrací jídelní vozy
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
(aktualizováno o další informace) České dráhy ve spolupráci se svými zahraničními partnery obnoví do poloviny června většinu mezistátních spojů. Prodej
Ako je otvorenie CD Restaurant kompatibilne s povinnostou nosit vo verejnej doprave rusko?
v hospodě během konzumace rouška povinná není. Aspoň tedy v ČR ne
Okej, takze ked budem konzumovat celu cestu, tak mi bude vo vlaku umoznene dychat? 🙂 To sa potom bojim o dostupnost tych miest v jidelaku.
Obávám se, že žádný boom se konat nebude, viděl jsem zrovna dneska pár lidí ve vlaku LE, kteří nic nekonzumovali a přesto roušku neměli. Jinak pokud by mělo nastat to, co popisujete, tak aspoň by jídeláky měly tržbu, protože pocucávat tři hodiny v jídeláku jedno pivo není dovoleno, jelikož to vás nechají třeba o vůz vedle, navíc byste ho musel ucucávat po velice malých objemech velmi často, aby se skutečně dalo mluvit o nepřetržité konzumaci. Nehledě na to, že tři hodiny odstáté pivo by asi ani moc dobré nebylo.
konecne!
Minus dava nejaky omezenec ktery nemuze strpet to ze CD behem viru nezkrachovaly
Regionální doprava se Slovenskem – to do úterka budou zkoumat, jestli se jim ten šukafon/bagetu ještě povede nastartovat?
Upřesněte prosím kde přesně jezdí přes hranice Bageta / Šukafon tedy Orchestrion.
Z Břeclavi nebo z Velké nad Veličkou
Jistě.
Bageta: Čadca – Mosty u Jablunkova, Trenčín – Vrbovce – Velká nad Veličkou, Trenčianska Teplá – Vlárský průsmyk
Šukafon: Břeclav – Kúty
Pokud si do stejné kolonky dodáme Regionovy, tak vlastně mezi Českem a Slovenskem v regionální dopravě nic jiného ani nejezdí (1 pár vlaků vedených řadou 460 snad můžeme zanedbat).
Víte, ČD ani zahraničním dopravcům taky nerostou školení zaměstnanci na stromech. A plánovat směny hromadě lidí, když jste ještě pár dní zpět nevěděl, jestli vám ti lidi nezůstanou sedět na depu, když je musíte zaplatit, taky není úplně ok. Nezapomeňtey že kvůli covidu mají někteří taky dovolené nebo nemocenské. A další věc jsou objednatelé dopravy, ty osobáky nejezdí na komerční riziko. Termín byl jasně daný a to, že se uspíšil je jen dobře pro vás jako cestujícího. Takže buď to těch pár dní vydržte a pokud už nemůžete posedět doma na zadnici, tak vám nic nebrání použít ty, vlaky, které… Číst vice »
hmmm to me ta vyluka Plzen – Domazlice v cervenci moc nepotesila, zatim jsem nenasel zadny vylukovy jizdni rad pro Ex, ale pro soucasnou vyluku je uvedeno ze Ex budou nahrazeny busy Plzen – Domazlice a vyse je uvedeno, ze vlaky pojedou jen Praha – Plzen, tak uvidime…
K tomu zacina 1.7. vyluka v Nemecku Marktredwitz – Pegnitz – Nurnberg, takze RE z Chebu konci uz Marktredwitz a dal je nutne prestoupit a jet odklonem pres Weiden, tak to zatim pro cesty smer Regensburg a Nurnberg na zacatek cervence moc hezky nevypada…
A co ty noční vlaky? To se předpokládá od kdy? Nejlepší spojení např. do Tater ci východ Slovenska je přes noc, než se trmacet přes den a přímé lůžko na 283/801 předpokládám též z Prahy do Košic nepojede….
Také mi noční spoje přijdou jako to nejlepší, pokud chci jet třeba do Košic. Jednou jsem to musel absolvovat v sedě a už to víckrát nechci zažít. Lehátka i lůžka jsou naštěstí i velmi levné.
Jj, ty EN chybí. Zvláště když pan Jančura nasadil cenovou strategii o 30 výš než před Covid. Takze by mohly být CD ve většině případů levnější a co do EN rozhodně s lepšími službami. RJ už bude mít Slovensko vlakem za téměř stejný peníz jako prezentuje tu Rijeku…
a o tom prave je konkurence. zakaznik si muze vybrat, jaka sluzba mu nejvice vyhovuje.
Ted ji prezentuje pac ti povim jeho strategii.
Takze nasadime levnou cenu takhle to budeme provozovat zhruba mesic a pak az se na to nalakaji nejake cestovky tak to zdrazime a jizdne bude stat klidne 2000 co mi ta cestovka zaplati. Podinkani 21. Stoleti. By Jancura – Nejvetsi idiot sveta.
Osobní vlaky České Budějovice – Linec také od 15. června?
Dobrej dotaz, mě by zase zajímaly vlaky Znojmo – Vídeň, ale o regionálních vlacích info zatím nikde…podle otevřených hranic by to ale mohlo jezdit od 15. 6., doufám v to…
Znojmáku, vlaky linky S82 se rozjedou 15.6., stejně jako 910, 104 a 816 do přeshraničí
Ano , od 15.června
Uvítal bych, kdyby redakce zjistila, proč obnovení dopravy má trvat 10 dní. Soupravy snad stále jsou, lidé nejspíš taky nebyli propuštěni, časy jsou v JŘ rezervované. V čem je problém?
Marťas: Za prvé má část lidí možná dovolené, protože se obecně počátalo s plným režimem od 14.06. a pak na někteých trasách jezdí konikurence či bude jezdit od neděle a na některých až od 14. nebo 15.06.
Trochu nerozumím větám
„Obnovení spojů v relaci Polsko – Česko – Rakousko bude závislé na obnovení přeshraničního provozu do Polska. Do obnovení provozu jsou vlaky provozovány na našem území jako vnitrostátní v úseku Bohumín – Břeclav.“
To nelze provozovat vlaky v relaci Bohumín-Vídeň? Nebo se předpokládá, že do toho 15..6. se dále rozvolní režim na CZ/PL hranici?
Jane:
Relace Wawa-Wien je vedená víceméně v polské režii. Taktéž klientela, v mezinárodní přepravě, je spíš polská! Samozřejmě i Češi jezdí do Rakouska, ale v Břeclavi je přestup na Rj. Trochu komplikace, ale co to je proti nulovému provozu.
PKP, si myslím, mezinárodní přepravu otevřou do pár týdnů. Nebo měsíců? 🙂
V Břeclavi ti vyjde od Ex4 na railjet přestup jen jednou denně, pokud tam nechceš hodinu stepovat…
A kolik lidí tou relaci teď aktuálně skutečně nutně potřebuje? Až jich přibude, tak to už začne jezdit.
Akorát, že tradiční trasa Vindobony je přes České Velenice – Tábor. Si zase někdo od národního dopravce ohýbá historii…
S přejezdem Praha hl. n. – Karlín – Praha střed.
Tak asi jde spíš o „tradiční“ spojení Vídně s Berlínem přes Prahu, ne o vesnice po cestě… 🙂
My ve vesnici v zatacce pred Vidni na tom moc netrvame, klidne si zaprahnete paru a jezdete pres Linec…
Záleží, čemu už se dá říkat tradice. Co pamatuju já, tak jezdila vždycky přes Brno.
Přesně, jak dlouho už jezdí přes Brno a jak dlouho jezdila přes Velenice? Spočítá to někdo?
Přes Gmünd se jezdilo i před válkou, ta tradice je opravdu na jižní trase.
A jmenovalo se to „Vindobona“? Na Wiki se píše o vlacích až po r. 57. Před první válkou taky jezdily rychlíky z Vídně všemi směry.
Jezdit masově přes Gmünd je dneska nesmysl.
no, ale jeden rychlík z Prahy by se do Vídně mohl protáhnout (každopádně ale s jinými vozy :DDD )
A nějak ho vkloubit do taktu u Vídně?
Že by se z Vídně do Prahy jezdilo přes Velenice až bude výluka na koridoru u Blanska? 🙂
Přes Brno a Břeclav od června 1993.
Navíc Vindobona nikdy „tradičně“ nejezdila až do a z Grazu …