Přehledně: DPP zprovozní výtahy do stanice Karlovo náměstí, na řadě je Jiřího z Poděbrad. Projektuje se Hradčanská
Stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=778248
Historicky první alespoň částečně bezbariérovou stanicí byl Vyšehrad, a to díky instalaci nájezdové rampy.
No když mají plány na skoro všechny zbývající stanice, co třeba takové Náměstí Míru? Nebo tam se bude něco dít někdy v době, kdy by se tam dotáhne Déčko?
Nesly by ty vytahy stavet z boku chodby tak aby nezatarasily celé nástupiště?
Strasnicka nema ziadny vytah, dufam ze vytahom nenazyvate tu pomalu plosinu ktora ide po schodoch a nikto sa na nu nevojde
Jo, přesně to tím myslí. Plošina má rozměry 90 cm na šířku a 140 cm na délku, nosnost 250 kg, to plně postačuje i pro elektrický invalidní vozík.
Jen nechápu, proč už dávno není bezbáriérový Kačerov. co tam tomu brání?! Stanice je položena celkem mělce.. Je tam přestup na vlaky ale hlavně na autobusy. Dokud nezprovozní metro D, tak je to spádová stanice pro velkou část jihu Prahy.
Nemohl by se autor na tuto stanici pozeptat? Díky
Dobrý den,
domnívám se, že jsem kdysi kdesi někde četl, že jednak chtějí udělat celé okolí, ne jen vlastní stanici, ale že se jim nechce zachovat stávající řešení (po schodech nebo budoucím výtahem nahoru a potřebuji-li na druhou stranu, opět po schodech nebo druhým budoucím výtahem dolů a pak zase po schodech nebo oklikou nebo třetím budoucím výtahem nahoru). Ovšem jaké jiné řešení najít, když stanice je, jak píšete, založena celkem mělce a přímému spojení vestibulu a podchodu brání tunely metra…
Přeji hezký den.
Další zničené stanice na obzoru. Je obrovská škoda, jak se při rekonstrukcích ignoruje architektonická hodnota stanic…
Přesně tak. V současnosti se ničí naše metro, zejména trasa A je z nejkrásnějších na světě. Na letišti se zase ničí terminál 2, opět jeden z nejkrásnějších – k tomu dnes stačí používat barvy místo všudypřítomného šedého moru.
Správně, místo prosklené šachty je třeba postavit výtah obložený mramorem.
Přesný termín zprovoznění KN by nebyl? Z Václavské to vypadá jako hotové, dole jsem už dlouho nebyl.
Vím, že to asi schytám, ale 1,3 mld. za jednu stanici? Já chápu, že je pro spoustu lidí bezbariérovost opravdu zásadní a je dost možné, že dříve nebo později ji budeme potřebovat všichni. Ale přesto, pokud je nějaká stanice technologicky náročná jako Jiřího z Poděbrad, že pak ty náklady dosahují takové výše, tak stojí to za to? Nestačilo by, že bude bezbariérová ta následující? Nejsou peníze na nové tramvaje, rekonstruují se variace T3 a KT z Maďarska, ale na tohle prostředky jsou… Jako oboje je asi časem potřebné, ale teda priority bych viděl obráceně. Nebo je na ty bezbariérové vstupy… Číst vice »
Kdyžtak vypnout eskalátory a chodit nahoru pěšky? To není cena jen za výtah…
Takhle… Na Praze 3 není jediná bezbariérová stanice metra. Co jsem tak slyšel, tak vozíčkáři musí přestupovat na Muzeu na tramvaj. Někde se začít musí a zrovna JzP je stanice, která je poměrně zajímavá. Kostel, věž, farmářské trhy… Nejde jen o vozíčkáře, ale třeba o děti v kočárku. Na Floře jsou zase hřbitovy, na Želivského přestup na autobusy… Nenapadá mě, kterou ze stanic vynechat.
Není to na tom Jiřáku za komplet rekonstrukci stanice, při který ten výtah udělaj?
Tak tak. Pokud se někde dělaly samostatně jen výtahy, tak to stálo většinou „jen“ v nějakých nižších stovkách milionů…
„Nestačilo by, že bude bezbariérová ta následující?“
Stačí, když nebudeš chtít chodit po vypnutých eskalátorech, dojedeš do nějaké stanice, kde se je vyplatí rekonstruovat. Otázkou je, jestli taková stanice pak nějaká bude…
Na nové tramvaje peníze bohužel byly, a proto se musíme po Praze kodrcat pojízdným železářstvím a tím plzeňským nesmyslem vod Kotase, proti kterýmu je i KT přivezená z Miškolce, nebo odkud to bylo, vrcholem ergonomie a praktičnosti. A budem se v tom vozit do smrti, tak pěkně nám to Mazánek s Kolibříkem nad tou hromadou koksu vymysleli….
Ta cena 1,3 mld. je za rekonstrukci celé stanice včetně vestibulu a bezbariérového zpřístupnění stanice.
Ušetřit by se dalo například nerealizací stanice Křižíkova, která je dobře dostupná tramvají z Florence, ale záměr je postupně zpřístupnit všechny stanice.
Výtah opravdu nestojí 1,3 mld. Můžeme se bavit tak o částce nižších stovek milionů. 1,3 mld. je celková rekonstrukce včetně eskalátorů a technologického zázemí. Jednou za 30 – 40 let je to asi prostě potřeba. A čím více jsou podobné stavby technologicky nářočnější a normy přísnější, tím více to stát bude. Ty částky jsou sice astronomické, ale je to otázkou náhledu. Obec s 300 obyvateli by si se svým rozpočtem mohla dovolit čistě provoz jedné soupravy na lince metra C tak max na týden.
No vida, to už dává smysl. Ale stejně, Scheinherr tvrdil že ty sovětské eskalátory se nemusí nutně nahrazovat, stále jdou udržovat a to celkem levně. Navíc jsou rychlejší, stále nechápu proč si Praha vědomě pořizuje pomalejší eskalátory než je rychlostní limit.
Pokud tedy výtah vyjde třeba na 200 milionů a využije jej celkem 200 tisíc lidí (to je fakt hrubý odhad, praktickou využitelnost neznám), tak jsme stále na tisícovce za jedno „svezení“. Asi je to přijatelná daň za bezbarierovost, ale to už je na jinou diskuzi.
kupríkladu prístupnosť starším, nižšia poruchovosť, nižšia energetická náročnosť (aj novými eskalátormi aj nižšími rýchlosťami), a v celkovom súčte teda úspora financií 🙂
Mám dojem, že ani jedno z toho, co píšete, se u nových eskalátorů nepotvrdilo.
Prostě jsou dlouhé.
Přístupnost starším – jo to je důvod, proč jsou stanice s rychlým eskalátorem bez výtahu nebo naopak s pomalým eskalátorem a výtahem.