Přehledně: DPP zprovozní výtahy do stanice Karlovo náměstí, na řadě je Jiřího z Poděbrad. Projektuje se Hradčanská

Stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=778248Stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=778248

Historicky první alespoň částečně bezbariérovou stanicí byl Vyšehrad, a to díky instalaci nájezdové rampy.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje do konce května zahájit provoz kaskád výtahů do stanice metra Karlovo náměstí, které zde buduje od druhé poloviny roku 2019. „V těchto dnech zde probíhají poslední dokončovací práce. Karlovo náměstí tak bude 46. bezbariérovou stanicí pražského metra,“ uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

V pražském metru je celkem 61 stanic, výtahy tak zbývá dodělat na 15 z nich. Už na přelomu června a července chce DPP začít s jednou z nejnáročnějších modernizačních akcí, týká se stanice metra Jiřího z Poděbrad. Podnik zde vybuduje kaskádu výtahů z nástupiště až do uliční úrovně a vymění stávající eskalátory za nové. Odhadované náklady činí 1,3 miliardy, stanice se na rok uzavře.

„Pokud začneme na Jiřího z Poděbrad stavět na přelomu června a července, předpokládáme plné zprovoznění výtahů v této stanici do konce roku 2023,“ doplnil Šabík. Zároveň probíhají práce na projektové dokumentaci modernizace stanic Křižíkova, Flora, Hradčanská nebo Želivského. Stanice Hradčanská je zatím poslední stanicí, na kterou DPP uzavřel smlouvu s vysoutěženým projektantem na
bezbariérové zpřístupnění, a to v únoru letošního roku. Projekt dodá Metroprojekt.

Po Jiřího z Poděbrad by další stanicí, ve které začnou práce na bezbariérovém zpřístupnění, měla být některá z trojice stanic Křižíkova, Českomoravská, Flora.

Historicky první alespoň částečně bezbariérově zpřístupněnou stanicí byl Vyšehrad, a to díky instalaci nájezdové rampy ve směru z centra v roce 1986. První osobní výtah vybudoval DPP ve stanici Hlavní nádraží v roce 1992. Od té doby se postupně budují v dalších stanicích. V současné době jsou všechny nově otevřené úseky metra automaticky bezbariérové.

STANICE a ROK ZPROVOZNĚNÍ VÝTAHU (U nově vybudovaných stanic jde o zprovoznění nové stanice včetně výtahů)

TRASA A

Depo Hostivař (2006), Skalka (2002), Strašnická (2004), Muzeum (2004), Můstek (2016), Dejvická (1997), Bořislavka (2015), Nádraží Veleslavín (2015), Petřiny (2015), Nemocnice Motol (2015)

TRASA B

Zličín (1994), Stodůlky (1994), Luka (1994), Lužiny (1994), Hůrka (1994), Nové Butovice (2004), Smíchovské nádraží (2005), Anděl (2015), Národní třída (2011), Můstek (2016), Florenc (2006), Palmovka (2017), Vysočanská (1998), Kolbenova (2001), Hloubětín (1998), Rajská zahrada (1998), Černý Most (1998)

TRASA C

Háje (2011), Opatov (2020), Chodov (2002), Roztyly (2015), Budějovická (2004), Pankrác (2004), I. P. Pavlova (2015), Muzeum (1999), Hlavní nádraží (1992 + 2003), Florenc (2005), Vltavská (2006), Nádraží Holešovice (2003), Kobylisy (2004), Ládví (2004), Střížkov (2008), Prosek (2008), Letňany (2008)

Tagy bezbariérový přístup do metra dpp
23 komentářů