Přehledně: DPP hodlá do dvou let zahájit stavby tramvajových tratí za několik miliard

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce do dvou let začít s výrazným rozšiřováním a modernizací tramvajové sítě. Vedle tří zcela

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LWQ

A tramvajova trat Sidliste Dablice – Dablice – Brezinevec – Boranovice – Libeznice – Bast ? Sance, ze se postavi zde zeleznice je 0, ale pro tisicovky lidi uz ted nestaci sit BUSu a tram dava rozhodne smysl. Skoda.

BTW: Rychlodrazni typ tramvajove trate (Vmax=120km/h) dava smysl pres velmi roustouci predmesti Prahy az do Melnika. Napriklad … https://mapy.cz/s/34Uhm

LWQ

A jeste jedna vec – https://mapy.cz/s/34Uo9 – geomorfologicky teren „skoro“ bez problemu a poptavka po doprave enormni. To snad dava smysl.

železničář v důchodu

To je ovšem spíše námět na nějakou „(pseudo)vlakotramvaj“ končící někde v terminálu u metra – jako třeba budapešťské tratě HÉV.
A rychlost 120 km/h je utopie – ona bohatě stačí i „osmdesátka“, když se jezdí po samostatném tělese plynule bez jakéhokoli zdržování křižovatkami: ve výsledku je cestovní rychlost nakonec stejně vyšší než IAD po silnici.

LWQ

Mel jsem na mysli neco jako – https://www.k-report.net/clanky/alternativa-k-rychlodraze-na-letiste-vaclava-havla/ a ano, Vmax=80km/h na samostanem telse oproti IAD bohate staci.

Martin

Nechybi v tom vyctu tram. trati trat Voz.Kobylisy-Zdiby?

Démon

Nechybí. To se stavět nebude, protože konečně zjistili, že je to k ničemu.

Martin

No rekl bych, ze bude, pac to chce Praha, Stredocesky kraj, Zdiby, Sedlec, Klecany, Chabry, … neni nikdo kdo by tu stavbu nechtel z odpovednych mist, ale rekl bych, ze to bude za delsi dobu, spis tak po roce 2022

Vlada

Ten slivenec vubec nevede do slivence. Je to zastavka pred hlavni silnici rozdelujici slivenec a barrandov. Obyvatele slivence budou stale vyuzivat busy,na tak vzdalnou tramvaj chodit bude malokdo. Vyhozeny prachy. 🙁

Démon

Ale ty pozemky okolo, ty budou mít hodnotu 🙂
A autobusy se přesměrují.

Martin

Ono to neni kvyli Slivenci, ale kvuli Holyni a Barrandovu, kde se ma dal stavet… kouknete na UP…

Pavel

To se mělo i v Letňanech. Dodnes je kolem metra jen velký hnědý (pole). Úplnej nesmysl to je.

železničář v důchodu

V Letňanech u současné konečné stanice metra mělo být „výstaviště“ od samého počátku (= Bémovina) – v případě metra „C“ Bém rovnou počítal s tím, že metro do sídliště prodlouží až z toho nesmyslného závleku do polí (odkud kvůli potřebě zavedení metra do letňanského sídliště už teď nelze pokračovat naopak do Vysočan) – je to podobné jako v případě závleku trasy „A“ do Motola, který si vynutil ten superlotr Jančík, čímž metro silně ztratilo na smysluplnosti pro dopravu až na letiště (a mnohem větší smysl už by teď asi skutečně mělo Jančíkem prosazované „zaokruhování Áčka“ do Zličína).

suri

S tramvají do Holyně už je to fakt trapný – asi tak od roku 2010, možná i dřív, se každé léto v době okurkové sezóny pravidelně vyrojí články o tom, že “napřesrok” se už tato trať začne stavět. A ono pořád nic.

Milan

Kolik lidí bydlí v Holyni a kolik třeba v sídlišti Malešice, případně jiných? Kolik autobusů jezdí do Holyně a kolik přes Malešice a jiná sídliště? Obdivuhodné, že někdo dokázal prolobovat tramvaj do Holyně a jaké pro to měl argumenty.

suri

Tramvaj do Holyně se nestaví kvůli Holyni nebo Slivenci, ale fakticky kvůli novému sídlišti Barrandov západ, které tady do pár let podél budoucí trati vznikne a na konečné má vzniknout obrovské P+R, kde má končit dojíždka z jihozápadního sektoru středních Čech.

železničář v důchodu

Bože – zase parkoviště „P+R“ na začátku tramvajové trati! To budou mít obyvatelé Barrandova určitě ohromnou radost, až už od první mezilehlé zastávky budou všichni přistupovat do plné tramvaje – a že by se poměrně pomalá tramvaj tak líbila i těm řidičům aut, o tom také pochybuji. Kombinace „P+R“ a VHD má smysl jako kombinace IAD a kapacitní a rychlé železnice (nebo případně metra, které je ale vlastně také jen specifickou železnicí), aby uživatelé byli dopraveni rychle přes několik málo zastávek až do centra či na opačný konec města (aglomerace) – což ale tramvaj patřičně kvalitně neřeší, takže takové nápady… Číst vice »

KL

Parkoviště P+R naplní tramvaj. V důchodu a pořád naivní.
Cha cha cha cha cha.

železničář v důchodu

Nevím, kdo je naivní (nebo jen neumí počítat), když nechápe, že parkoviště „P+R“ pro tisíc (či víc) automobilů může znamenat za cca 2,5 hodiny trvání ranní špičky i při dvouminutovém intervalu tramvají průměrnou „nálož“ asi 30 lidí na jednu soupravu navíc – a to spolu s cestujícími obyvateli budoucího místního sídliště znamená přesně to, co jsem napsal = že už z první mezilehlé zastávky bude každý spoj „k stání“, a to ještě tramvaj ani nedojede na sídliště Barrandov. Takže klidně může nastat i situace, že „přespolní“ sice odstaví auta na parkovišti „P+R“ u konečné zastávky tramvaje a nastoupí do ní,… Číst vice »

Panoramix

Jak už uvedl obdobně kolega diskutující, stačí se podívat na navrhovaný územní plán. Celé je to jedno veliké rozvojové území. Zatím ta trať vzniká v poli, do pár let povede hustě obydleným územím. Spíše lituju lidi, kteří to dnes netuší a kupují si ty byty s krásným jižním výhledem, kde jim za pár let budou pod okny drnčet jedna tramvaj za druhou, aby uspokojily cestovní nároky těch tisíců lidí, kteří tam budou v té době bydlet.

František

A nejsou to náhodou jedni a ti samí? Ty řeči o nesnesitelném řinčení tramvají ve městě zahlceném auty už mi vážně přijdou, s odpuštěním, trapné. I ve Střešovicích u trati je dieselový motorák slyšet úplně stejně jako auta ze vzdálené Evropské, ovšem na rozdíl od ní vždy doslova jen pár desítek vteřin.

Souprava

Vy jste asi nikdy nežil u tramvaje, jinak byste tohle nikdy nenapsal. Kravál je to fakt hroznej.

Johnny Gomezz

No právě že na rekonstruovaných tratích kravál není, s použitím nových tramvají (15T) už vůbec ne!!! Co je ale v Praze OPRAVDU problém – jsou tramvajové křižovatky v centru – ty dělají opravdu neuvěřitelný kravál… Důvod?? no je to položené na dřevě… tj na dřevěných pražcích které jsou samozřejmě pružné a strašně to vibruje.. Jenže z pro mě nepochopitelného důvodu se většina křižovatek které se v centru rekonstruují pokládá znova na dřevo – namísto zalití betonem…. takže je to zase k ničemu.. Příklad z centra: (dvě křižovatky těsně vedle sebe) 1.) Lazarská Spálená – dřevo, strašný kravál, velmi pomalý průjezd… Číst vice »

Sch

Ale v Malešicích a v Libuši ti lidé bydlí již dnes. Trochu mi to připomíná stanici metra Syslov, až na to, že tady skutečně něco vyroste.

KL

Bylo by hezké udělat sbírčičku těchto článků, po internetu jich je dosud hodně dostupných. Pamatuji se, byl takový tramvajově slibný rok, vyrojily se články, že se bude stavět trať v Olomouci, Plzni, Liberci (do Rochlic) a Praze (Dědina) a začne se (jako obvykle v těchto textech) příští rok. V té Olomouci to nabralo tenkrát drobet zpoždění, ale pak se to dostavělo a už to kolik let jezdí. V ostatních městech to bylo leckde i zcela shozeno ze stolu, ale pak se to na něj třeba zase pozměněné vrátilo. V Plzni se už myslím dostali ke kácení dřevin, snad se to… Číst vice »

VRT

Optimismu je třeba, ale uvidíme za 2 (4) roky, co přibude.

Zdeva

Holyni a Slivenec dělí velmi frekventovaná 4proudá silnice K Barrandovu.Konečná stanice má být před touto silnicí to jest v Holyni.Politici a jiní míní ,že je to ve Slivenci… .

Izidor

To není pravda, katastrálně ulice K Barrandovu nic nedělí, proto je patrně smyčka nazvaná Slivenec, protože bude ležet na katastru Slivence.

Zdeva

Holyně patří katastráině pod Slivenec .Ale obyvatelům Slivence tramvaj mnoho platná nebude pokud tam nebude plnohodnotně přivedena.Smyčka u Holyně dude daleko a oddělena silnicí K Barrandovu.

Martin

To chce DP rekostrukci v Kolbenove ulici znovu za 2 roky?

železničář v důchodu

To asi bude spíše pokračování – asi směrem do města.