Přehledně: DPP hodlá do dvou let zahájit stavby tramvajových tratí za několik miliard

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce do dvou let začít s výrazným rozšiřováním a modernizací tramvajové sítě. Vedle tří zcela

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce do dvou let začít s výrazným rozšiřováním a modernizací tramvajové sítě. Vedle tří zcela nových traťových úseků jsou v plánech i dvě smyčky na stávajících tratích.

Nejdražším projektem má být úsek Divoká Šárka – Dědinská, který vyjde na téměř 900 milionů korun. Aktuálně probíhá řízení o vydání územního rozhodnutí a vyvlastňování pozemků. O něco menší problém s pozemky je u tratě Barrandov – Holyně – Slivenec, kde podle šéfa DPP Martina Gillara zbývá poslední dohoda s vlastníkem, kterým je developer Ekospol. „Potřebujeme zde kousek jeho pozemku,“ uvedl Gillar.

Naopak v případě nové smyčky Zahradní Město, která vznikne v souvislosti s modernizací 4. železničního koridoru, bude podnik stavět na svém, záměr už schválila rada města. U další plánované smyčky Depo Hostivař chce podnik ještě v září podat žádost o územní rozhodnutí. To už podnik naopak má u jedné z největších investic poslední doby, kterou je zbudování nové vozovny Hloubětín. Na tu by chtěl dopravce čerpat peníze z operačního programu Doprava II.

Plánované nové tramvajové tratě

Projekt

Termín realizace

Investice v mil. Kč

Barrandov – Holyně – Slivenec

2019 – 2021

690

Divoká Šárka – Dědinská

2020 – 2022

890

Sídliště Modřany – Libuš

2020 – 2021

530

Smyčka Zahradní Město

2020 – 2021

120

Smyčka Depo Hostivař

2020 – 2021

170

Nová vozovna Hloubětín

2019 – 2022

1640

Plánované rekonstrukce tramvajových tratí

Projekt

Termín realizace

Investice v mil. Kč

Poliklinika Vysočany – Nový Hloubětín

2018 – 2020

196

Muzeum – Želivského

2018 – 2019

279

Nádražní – Na Zlíchově

2019 – 2020

280

Ohrada – Palmovka

2019

170

Vladimírova – Vozovna Pankrác

2019 – 2020

160

Vozovna Strašnice – Průběžná

2020

50

Vltavská – Dělnická

2019 – 2020

v přípravě

Strossmayerovo náměstí – U Výstaviště

2020 – 2021

v přípravě

Radlická – Za Ženskými domovy

2020 – 2021

v přípravě

Želivského – Biskupcova

2020 – 2021

v přípravě

Újezd – Vítězná – Národní divadlo

2020 – 2021

v přípravě

Pramen DPP

Tagy dpp praha smyčky tratě vozovna
30 komentářů