Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje Zprávy

Přehledně: DPP hodlá do dvou let zahájit stavby tramvajových tratí za několik miliard

Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea. Autor: Ondřej Kubát (DPP)
Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea. Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce do dvou let začít s výrazným rozšiřováním a modernizací tramvajové sítě. Vedle tří zcela nových traťových úseků jsou v plánech i dvě smyčky na stávajících tratích.

Nejdražším projektem má být úsek Divoká Šárka – Dědinská, který vyjde na téměř 900 milionů korun. Aktuálně probíhá řízení o vydání územního rozhodnutí a vyvlastňování pozemků. O něco menší problém s pozemky je u tratě Barrandov – Holyně – Slivenec, kde podle šéfa DPP Martina Gillara zbývá poslední dohoda s vlastníkem, kterým je developer Ekospol. „Potřebujeme zde kousek jeho pozemku,“ uvedl Gillar.

Naopak v případě nové smyčky Zahradní Město, která vznikne v souvislosti s modernizací 4. železničního koridoru, bude podnik stavět na svém, záměr už schválila rada města. U další plánované smyčky Depo Hostivař chce podnik ještě v září podat žádost o územní rozhodnutí. To už podnik naopak má u jedné z největších investic poslední doby, kterou je zbudování nové vozovny Hloubětín. Na tu by chtěl dopravce čerpat peníze z operačního programu Doprava II.

Plánované nové tramvajové tratě

Projekt

Termín realizace

Investice v mil. Kč

Barrandov – Holyně – Slivenec

2019 – 2021

690

Divoká Šárka – Dědinská

2020 – 2022

890

Sídliště Modřany – Libuš

2020 – 2021

530

Smyčka Zahradní Město

2020 – 2021

120

Smyčka Depo Hostivař

2020 – 2021

170

Nová vozovna Hloubětín

2019 – 2022

1640

Plánované rekonstrukce tramvajových tratí

Projekt

Termín realizace

Investice v mil. Kč

Poliklinika Vysočany – Nový Hloubětín

2018 – 2020

196

Muzeum – Želivského

2018 – 2019

279

Nádražní – Na Zlíchově

2019 – 2020

280

Ohrada – Palmovka

2019

170

Vladimírova – Vozovna Pankrác

2019 – 2020

160

Vozovna Strašnice – Průběžná

2020

50

Vltavská – Dělnická

2019 – 2020

v přípravě

Strossmayerovo náměstí – U Výstaviště

2020 – 2021

v přípravě

Radlická – Za Ženskými domovy

2020 – 2021

v přípravě

Želivského – Biskupcova

2020 – 2021

v přípravě

Újezd – Vítězná – Národní divadlo

2020 – 2021

v přípravě

Pramen DPP

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LWQ
Host
LWQ

A tramvajova trat Sidliste Dablice – Dablice – Brezinevec – Boranovice – Libeznice – Bast ? Sance, ze se postavi zde zeleznice je 0, ale pro tisicovky lidi uz ted nestaci sit BUSu a tram dava rozhodne smysl. Skoda.

BTW: Rychlodrazni typ tramvajove trate (Vmax=120km/h) dava smysl pres velmi roustouci predmesti Prahy az do Melnika. Napriklad … https://mapy.cz/s/34Uhm

LWQ
Host
LWQ

A jeste jedna vec – https://mapy.cz/s/34Uo9 – geomorfologicky teren „skoro“ bez problemu a poptavka po doprave enormni. To snad dava smysl.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To je ovšem spíše námět na nějakou „(pseudo)vlakotramvaj“ končící někde v terminálu u metra – jako třeba budapešťské tratě HÉV.
A rychlost 120 km/h je utopie – ona bohatě stačí i „osmdesátka“, když se jezdí po samostatném tělese plynule bez jakéhokoli zdržování křižovatkami: ve výsledku je cestovní rychlost nakonec stejně vyšší než IAD po silnici.

LWQ
Host
LWQ

Mel jsem na mysli neco jako – https://www.k-report.net/clanky/alternativa-k-rychlodraze-na-letiste-vaclava-havla/ a ano, Vmax=80km/h na samostanem telse oproti IAD bohate staci.

Martin
Host
Martin

Nechybi v tom vyctu tram. trati trat Voz.Kobylisy-Zdiby?

Démon
Host
Démon

Nechybí. To se stavět nebude, protože konečně zjistili, že je to k ničemu.

Martin
Host
Martin

No rekl bych, ze bude, pac to chce Praha, Stredocesky kraj, Zdiby, Sedlec, Klecany, Chabry, … neni nikdo kdo by tu stavbu nechtel z odpovednych mist, ale rekl bych, ze to bude za delsi dobu, spis tak po roce 2022

Vlada
Host
Vlada

Ten slivenec vubec nevede do slivence. Je to zastavka pred hlavni silnici rozdelujici slivenec a barrandov. Obyvatele slivence budou stale vyuzivat busy,na tak vzdalnou tramvaj chodit bude malokdo. Vyhozeny prachy. 🙁

Démon
Host
Démon

Ale ty pozemky okolo, ty budou mít hodnotu 🙂
A autobusy se přesměrují.

Martin
Host
Martin

Ono to neni kvyli Slivenci, ale kvuli Holyni a Barrandovu, kde se ma dal stavet… kouknete na UP…

Pavel
Host
Pavel

To se mělo i v Letňanech. Dodnes je kolem metra jen velký hnědý (pole). Úplnej nesmysl to je.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

V Letňanech u současné konečné stanice metra mělo být „výstaviště“ od samého počátku (= Bémovina) – v případě metra „C“ Bém rovnou počítal s tím, že metro do sídliště prodlouží až z toho nesmyslného závleku do polí (odkud kvůli potřebě zavedení metra do letňanského sídliště už teď nelze pokračovat naopak do Vysočan) – je to podobné jako v případě závleku trasy „A“ do Motola, který si vynutil ten superlotr Jančík, čímž metro silně ztratilo na smysluplnosti pro dopravu až na letiště (a mnohem větší smysl už by teď asi skutečně mělo Jančíkem prosazované „zaokruhování Áčka“ do Zličína).

suri
Host
suri

S tramvají do Holyně už je to fakt trapný – asi tak od roku 2010, možná i dřív, se každé léto v době okurkové sezóny pravidelně vyrojí články o tom, že “napřesrok” se už tato trať začne stavět. A ono pořád nic.

Milan
Host
Milan

Kolik lidí bydlí v Holyni a kolik třeba v sídlišti Malešice, případně jiných? Kolik autobusů jezdí do Holyně a kolik přes Malešice a jiná sídliště? Obdivuhodné, že někdo dokázal prolobovat tramvaj do Holyně a jaké pro to měl argumenty.

suri
Host
suri

Tramvaj do Holyně se nestaví kvůli Holyni nebo Slivenci, ale fakticky kvůli novému sídlišti Barrandov západ, které tady do pár let podél budoucí trati vznikne a na konečné má vzniknout obrovské P+R, kde má končit dojíždka z jihozápadního sektoru středních Čech.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Bože – zase parkoviště „P+R“ na začátku tramvajové trati! To budou mít obyvatelé Barrandova určitě ohromnou radost, až už od první mezilehlé zastávky budou všichni přistupovat do plné tramvaje – a že by se poměrně pomalá tramvaj tak líbila i těm řidičům aut, o tom také pochybuji. Kombinace „P+R“ a VHD má smysl jako kombinace IAD a kapacitní a rychlé železnice (nebo případně metra, které je ale vlastně také jen specifickou železnicí), aby uživatelé byli dopraveni rychle přes několik málo zastávek až do centra či na opačný konec města (aglomerace) – což ale tramvaj patřičně kvalitně neřeší, takže takové nápady… Číst vice »

KL
Host
KL

Parkoviště P+R naplní tramvaj. V důchodu a pořád naivní.
Cha cha cha cha cha.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nevím, kdo je naivní (nebo jen neumí počítat), když nechápe, že parkoviště „P+R“ pro tisíc (či víc) automobilů může znamenat za cca 2,5 hodiny trvání ranní špičky i při dvouminutovém intervalu tramvají průměrnou „nálož“ asi 30 lidí na jednu soupravu navíc – a to spolu s cestujícími obyvateli budoucího místního sídliště znamená přesně to, co jsem napsal = že už z první mezilehlé zastávky bude každý spoj „k stání“, a to ještě tramvaj ani nedojede na sídliště Barrandov. Takže klidně může nastat i situace, že „přespolní“ sice odstaví auta na parkovišti „P+R“ u konečné zastávky tramvaje a nastoupí do ní,… Číst vice »

Panoramix
Host
Panoramix

Jak už uvedl obdobně kolega diskutující, stačí se podívat na navrhovaný územní plán. Celé je to jedno veliké rozvojové území. Zatím ta trať vzniká v poli, do pár let povede hustě obydleným územím. Spíše lituju lidi, kteří to dnes netuší a kupují si ty byty s krásným jižním výhledem, kde jim za pár let budou pod okny drnčet jedna tramvaj za druhou, aby uspokojily cestovní nároky těch tisíců lidí, kteří tam budou v té době bydlet.

František
Host
František

A nejsou to náhodou jedni a ti samí? Ty řeči o nesnesitelném řinčení tramvají ve městě zahlceném auty už mi vážně přijdou, s odpuštěním, trapné. I ve Střešovicích u trati je dieselový motorák slyšet úplně stejně jako auta ze vzdálené Evropské, ovšem na rozdíl od ní vždy doslova jen pár desítek vteřin.

Souprava
Host
Souprava

Vy jste asi nikdy nežil u tramvaje, jinak byste tohle nikdy nenapsal. Kravál je to fakt hroznej.

Johnny Gomezz
Host
Johnny Gomezz

No právě že na rekonstruovaných tratích kravál není, s použitím nových tramvají (15T) už vůbec ne!!! Co je ale v Praze OPRAVDU problém – jsou tramvajové křižovatky v centru – ty dělají opravdu neuvěřitelný kravál… Důvod?? no je to položené na dřevě… tj na dřevěných pražcích které jsou samozřejmě pružné a strašně to vibruje.. Jenže z pro mě nepochopitelného důvodu se většina křižovatek které se v centru rekonstruují pokládá znova na dřevo – namísto zalití betonem…. takže je to zase k ničemu.. Příklad z centra: (dvě křižovatky těsně vedle sebe) 1.) Lazarská Spálená – dřevo, strašný kravál, velmi pomalý průjezd… Číst vice »

Sch
Host
Sch

Ale v Malešicích a v Libuši ti lidé bydlí již dnes. Trochu mi to připomíná stanici metra Syslov, až na to, že tady skutečně něco vyroste.

KL
Host
KL

Bylo by hezké udělat sbírčičku těchto článků, po internetu jich je dosud hodně dostupných. Pamatuji se, byl takový tramvajově slibný rok, vyrojily se články, že se bude stavět trať v Olomouci, Plzni, Liberci (do Rochlic) a Praze (Dědina) a začne se (jako obvykle v těchto textech) příští rok. V té Olomouci to nabralo tenkrát drobet zpoždění, ale pak se to dostavělo a už to kolik let jezdí. V ostatních městech to bylo leckde i zcela shozeno ze stolu, ale pak se to na něj třeba zase pozměněné vrátilo. V Plzni se už myslím dostali ke kácení dřevin, snad se to… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Optimismu je třeba, ale uvidíme za 2 (4) roky, co přibude.

Zdeva
Host
Zdeva

Holyni a Slivenec dělí velmi frekventovaná 4proudá silnice K Barrandovu.Konečná stanice má být před touto silnicí to jest v Holyni.Politici a jiní míní ,že je to ve Slivenci… .

Izidor
Host
Izidor

To není pravda, katastrálně ulice K Barrandovu nic nedělí, proto je patrně smyčka nazvaná Slivenec, protože bude ležet na katastru Slivence.

Zdeva
Host
Zdeva

Holyně patří katastráině pod Slivenec .Ale obyvatelům Slivence tramvaj mnoho platná nebude pokud tam nebude plnohodnotně přivedena.Smyčka u Holyně dude daleko a oddělena silnicí K Barrandovu.

Martin
Host
Martin

To chce DP rekostrukci v Kolbenove ulici znovu za 2 roky?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To asi bude spíše pokračování – asi směrem do města.